- 1 Deweloper remontuje miejsca rekreacji (82 opinie)
- 2 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (194 opinie)
- 3 Duży pożar na budowie w Gdańsku (17 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (302 opinie)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (163 opinie)
700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
- Kończy się remont tunelu pod ul. Wielkopolską w Gdyni. Przeprowadzono konserwację przejścia, które niczego nie ułatwia ani kierowcom, ani pieszym. Za to znacznie utrudnia poruszanie się sporej grupie mieszkańców Gdyni. Poza tym zawsze będzie to miejsce odpychające, szare, a po zmroku niebezpieczne. Wydano na to 700 tys. zł - pisze nasz czytelnik, pan Kajetan.
Tunel zawsze będzie szary i niewygodny
Należy oddać sprawiedliwość i wyręczyć rzecznika Urzędu Miasta - większość środków wydano na wzmocnienie konstrukcji stropów. Każdy kierowca jadąc (a właściwie pędząc, bo nie znam nikogo, kto by w tym miejscu jeździł regularnie zgodnie z obowiązującymi przepisami) czuł delikatną "hopkę".
Część środków została wydana na tzw. estetyzację przejścia. Żadne pieniądze jednak nie zmienią faktu, że jest i zawsze będzie to miejsce odpychające, szare, a po zmroku niebezpieczne. Wyłożenie schodów szarą kostką Bauma w żaden sposób nie zmienia tego, że osoby starsze, kurczowo trzymając się poręczy (owszem - nowej, z chromowanej stali) będą schodzić jedno piętro w dół, by za 60 metrów (taką szerokość ma ulica Wielkopolska w tym miejscu) wdrapywać się z powrotem na powierzchnię. Dla osoby na wózku inwalidzkim taki tunel jest całkowicie bezużyteczny - to dyskryminacja w czystej postaci.
Tunel dla pieszych? Przecież korzystają kierowcy
W imię czego takie bariery w mieście eufemistycznie nazywane są "tunelami dla pieszych"? To nie pieszy odnosi korzyści z ich użytkowania. Beneficjentem istnienia takich przejść są kierowcy samochodów, którzy Wielkopolską mogą mknąć niczym Kapitan Ameryka autostradą poprzez prerie. Tyle że na Wielkopolskiej obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, kilkaset metrów dalej w każdą stronę są skrzyżowania ze światłami, a wokół mieszkają ludzie. W dodatku skrzyżowanie Spokojna/Wielkopolska to również dojazd na cmentarz, na działki, do lasu i wieży widokowej na Kolibkach.
Przejście naziemne nie spowoduje korków. One już są
Wielkopolska to ulica należąca do czołówki gdyńskich dróg pod względem zabierania praw jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym o ponad 50 km/h.Czas najwyższy, by wszyscy mogli w cywilizowany sposób przemieszczać się w tym rejonie. Należy pomyśleć o wyznaczeniu naziemnej alternatywy dla pieszych w tym miejscu lub o całościowej przebudowie skrzyżowania Wielkopolska/Spokojna, uwzględniając potrzeby wszystkich uczestników ruchu, nie tylko kierowców jadących w relacji Śródmieście-Karwiny.
Ktokolwiek próbował wyjechać z ulicy Spokojnej w stronę Karwin wie, jak trudno jest włączyć się do ruchu w tym rejonie. Tradycyjny straszak "nie, bo będą korki..." w tym przypadku nie zadziała - bo korki w tym miejscu już są. W godzinach szczytu porannego kierowcy i tak stają w korku na wysokości ul. Łowickiej , a w szczycie popołudniowym w korku przed ul. Sopocką . W pozostałych godzinach "tnie" się Wielkopolską 100 km/h na godzinę. To ulica należąca do czołówki gdyńskich dróg pod względem zabierania praw jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym o ponad 50 km/h.
Nie konferencje, a konkretne, odważne decyzje
Wbrew pozorom, Gdynia myśli o osobach z niepełnosprawnościami. Sukcesywnie likwiduje się bariery architektoniczne w budynkach, mamy eksperta ds. dostępności, przejścia dla pieszych oznaczone są specjalnymi guzkami dla niewidomych, wszystkie sygnalizacje w mieście mają sygnał dźwiękowy. Gdynia wydała i wydaje setki milionów złotych na niskopodłogowy tabor autobusowy i trolejbusowy. Po co, skoro po wyjściu z autobusu lub trolejbusu na przystanku "Lidzka" trzeba pokonać 50 schodów? Co ciekawe, kiedy budowlańcy realizowali zlecenie przy ul. Lidzkiej, 3 km dalej - w PPNT - odbywała się konferencja, na której zastanawiano się, co zrobić, by przestrzeń miasta była dostępna dla wszystkich.
Bierzmy przykład z Warszawy i Gdańska
Jeśli Gdynia chce być nowoczesnym miastem - takim na wzór Kilonii, a nie Czelabińska - należy podjąć działania na rzecz likwidacji pozostałych barier. Wyznaczanie przejść dla pieszych z sygnalizacją to nie są koszty, które wywrócą budżet miasta.
W Warszawie, Wrocławiu i Szczecinie takie tunele zbudowane za czasów Edwarda Gierka lub gen. Jaruzelskiego są albo likwidowane, albo pieszym daje się alternatywę. Swoje przejścia podziemne na Podwalu Przedmiejskim w najbliższym czasie chce "unieszkodliwić" Gdańsk. Zrobił to już także przy ul. Wita Stwosza , Czas najwyższy, by Gdynia również włączyła się w ten trend.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (359) 1 zablokowana
-
2016-11-06 12:20
(5)
Szczurek to moim zdaniem bardzo słaby prezydent. Wiele osób na niego głosowało bo był sympatyczny i kiedyś coś robił. Ale odpowiedzcie sobie szczerze, jakie są jego realne dokonania przez ostatnie 2 kadencje? Inni idą do przodu a Gdynia zostaje w tyle
- 20 4
-
2016-11-06 18:23
Syndrom sztokholmski
- 4 0
-
2016-11-06 20:15
Zadne
Rozpasane towarzystwo trzeba wysłać na drzewo. Tylko kto po nich...?
- 2 0
-
2016-11-07 06:41
Przydala by sie wasza dobra zmiana co patalachy??
Marzy wam sie wykopanie wszystkich innych prezydentow z poza pisu.
- 0 0
-
2016-11-07 06:55
A jak nie na niego to na kogo?
- 0 0
-
2016-11-08 09:39
Zgadzam sie z Toba, ale niestety spoleczenstwo jest tak ciemne ze i tak bedzie na niego glosowac bo to przeciez "nasz prezydent" brak slow...
- 0 0
-
2016-11-06 12:21
Pan Kajetan? A może pan Maciej... Naskręt? (6)
Widzę, ze redaktorzy Trójmiasta mają psychozę w temacie podziemnych przejść dla pieszych. Radzę iść do jakiegoś psychoanalityka czy coś... póki nie jest za późno... Kilka dni temu oglądałem rozjechanego człowieka na pasach dla pieszych... (nie w Gdyni - w innym mieście, ale to nie ma znaczenia), gdyby było tam podziemne przejście nie doszło by do tego.
Pytam więc czy paranoja redaktorów nie powinna być tępiona?- 27 13
-
2016-11-06 13:34
(1)
Gdyby tam nie było aut, to też by żył.
- 4 4
-
2016-11-06 13:41
Gdybyś nie miał komputera, to nie pisałbyś głupot...
- 4 0
-
2016-11-06 21:02
(2)
Może Naskręt pisze też komentarze pod swoimi artykułami i tak na prawdę jest Reptilianinem? Brzoza w czoło uderzyła? Była pancerna?
- 2 1
-
2016-11-06 21:31
(1)
Nie zdziwiłbym się gdyby zaczęli fałszować te sondaże zamieszczane obok artykułów, bo ciśnienie mają okropne i są już chyba na dobrej drodze do tego procederu.
- 3 0
-
2016-11-06 22:24
Jak dobrze posłuchasz kliknięcia myszki przy dodawaniu głosu w sondażu, to słychać strzały!
- 0 0
-
2016-11-06 22:58
To może niech kierowcy jeżdżą podziemnymi przejazdami pod chodnikami?
- 0 0
-
2016-11-06 12:29
Firma Szczurka zarobiła najwazniejsze
- 11 5
-
2016-11-06 12:35
Wybraliście poMATOŁÓW? Zatem n i e narzekać! A w przyszłości myśleć! (1)
- 5 8
-
2016-11-07 06:42
Zamknij pape i sie odstosunkuj od Gdyni.
- 0 0
-
2016-11-06 12:35
Nie było by tunelu dopiero by wszyscy nadawali jak to on potrzebny.
- 4 1
-
2016-11-06 12:46
brrt (3)
Matko! Sami eko idioci..... Wszystko co związane z samochodami jest brzydkie i złe.. Ciężko to już strawić. Pozamykajcie wszystkie ulice i dawajcie kary za użytkowanie samochodów. I będzie git!
- 19 7
-
2016-11-06 14:53
(1)
Spraw by Twój samochód nie emitował spalin, pyłów i hałasu oraz nie zajmował bezproduktywnie wspólnego miejsca w trakcie postoju a będzie ładnie i dobrze :-)
- 3 2
-
2016-11-06 21:06
Nie jeste eko idiotom! Muj samohut bedzie jezdził na mazut i nic wam do tego. DPF mi siem tylko zapyha co dwa dni, ale Mieció mi wytnie w gararzu!
- 1 0
-
2016-11-07 07:36
KARY za uzytkowanie samochodow..a nowa akcyza na sprowadzane uzywane to nie kara?
a drozsze OC na auta to nagroda za bezszkodowa jazde?
- 0 0
-
2016-11-06 12:47
tunele dla pieszych owszem ale tylko w miejscach w których ich istnienie ma sens ale tu?
swoją drogą ograniczenie prędkości do 50km/h jest tam fikcją, nikt go nie egzekwuje a fani rumakowania dają czadu wielu z nich przekracza tam setkę ale to dla samorządniaków nie problem przecież...- 0 8
-
2016-11-06 12:55
Tytuł atykułu ma drugie dno.. (1)
700 tys. zł na urzędnika, który nikomu nie służy!
- 6 6
-
2016-11-07 07:38
Ten art. ma byc moze i 3 cie dno..
- 0 0
-
2016-11-06 13:12
tunel to powinien być przy Źródle Marii
- 1 2
-
2016-11-06 13:16
Ludzie (2)
Chodzi o to, żeby zgredy nie łaziły po jezdni. Dla Pana Kajetana to problem bo musi przeleźć przez tunel i nie rozumie, że to dla jego i innych Kajetanów bezpieczeństwa. W tym mieści samochody jeżdżą szybciej niż przepisy na to pozwalają i są cztery pasy ruchu i jeszcze dodatkowy boczny. Więc tunel jest potrzebny. Jest oświetlony i spełnia standardy jak wszędzie na świecie.
Według ludzi takich jak Pan donosiciel zmiany to zło! Liczy się jego opinia i nie myśli, że innym to się podoba.
Moje dzieci przechodzą tamtędy przynajmniej dwa razy dziennie do trolejbusu i cieszę się, że nie robią tego po zwykłych pasach na jezdni.- 28 6
-
2016-11-06 13:23
Dla bezpieczeństwa pieszych, montuje się rejestratory wykroczeń, zabiera się prawa jazdy idiotom i wprowadza się prawa wzorem zachodnich (pierwszeństwo dla pieszych itd). Tunele robi się dla wygody kierowców, kosztem pieszych.
- 8 3
-
2016-11-06 18:53
"money for nothing"
wychodzę z tunelu, przebieram buty na gumofilce i wracam Druskiennicka do Domu. Idę ulica bo nie ma chodnika, omijam kałuże bo brak burzówki. Brak funduszy na podstawy cywilizacji, forsa za to jest na wyciąg na Kamienna Górę - atrakcja turystyczna Gdyni. A tunel cóż pozostanie dalej toaleta...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.