- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (232 opinie)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (78 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (195 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (246 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (116 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-14 18:35
eh przygłupie społeczeństwo ...
- 1 3
-
2011-10-14 18:36
a moze metro ? (12)
Gdansk - Sopot - Gdynia ... :-)
- 6 7
-
2011-10-14 19:36
przecież mamy metro (8)
tylko 20 metrów wyżej
- 6 1
-
2011-10-14 20:43
to chyba nie jechałeś nigdy metrem (7)
METRO to znaczy 6 minut z Gdańska do Gdyni
- 0 4
-
2011-10-14 21:07
(3)
Chyba pomyliłeś metro (U-bahn) z szybka koleją miejską (S-Bahn)
- 1 1
-
2011-10-14 21:29
Nie miałem tu na myśli Berlińskich rozwiązań, nie tylko w Niemczech jest metro...
....
- 0 0
-
2011-10-14 21:36
Granica między metrem, a koleją miejską jest bardzo zatarta. Sama nazwa "metro" wzięła się od (1)
"metropolitan railway" i nie zawiera w sobie nic podziemnego. Słynne metro nowojorskie aż w 50% znajduje się pod gołym niebem.
- 6 0
-
2011-10-15 01:44
metro paryskie w nieco mniejszym stopniu
a pojazdy na linii 5 metra wyglądają gorzej niż nasze kochane kible. A dostępność dla niepełnosprawnych tam leży zupełnie.
- 4 0
-
2011-10-15 19:14
Bzdyry o metrze (2)
Nie widziałem metra które jechałoby 20 km w 6 minut czyli 200 km/h a po uwzględnieniu postojów na stacjach pośrednich, rozpędzania i hamowania dobre 300km/h. Nawet w Sajgonie.
- 3 1
-
2011-10-16 00:21
mało widziałeś wpisz sobie chociaż w google !!! (1)
pooozdro
- 0 5
-
2011-10-16 12:40
Pomyliło ci się metro z kolejami wielkich prędkości , tylko te koleje nie mają na odcinku 20 km z Gdańska do Gdyni kilunastu stacji.Więc konkretnie w jakim mieście przejedziesz metrem tą odległość w ciągu 6 minut stając po drodze chociażby na 10 stacjach? Poproszę o rozkład jazdy.
- 1 0
-
2011-10-14 20:26
metro tak ale z rozmachem, scalające trójmiasto i cały jego dolny z górnym tarasem:) (2)
- 2 0
-
2011-10-14 20:30
to właśnie robi PKM (1)
- 3 1
-
2011-10-15 01:45
brakuje tylko linii szybkiego tramwaju wzdłuż W-Z
- 1 0
-
2011-10-14 18:45
No co byśmy zrobili bez tego Adamowicza (3)
zobaczcie jaki zdolny, jaki pracowity, całym sercem oddany miastu i mieszkańcom . Bożyszcze Gdanska . Viva Adamowicz!!!!!!!
- 13 0
-
2011-10-14 19:07
vivat vivat vivat
jednym słowem WYkOP do góry i ze stołka
- 2 3
-
2011-10-14 20:27
Niepotrzebny sarkazm (1)
gościu co nieco w Gdańsku zdziałał mimo, że niezbyt ładny jest :)))
- 3 2
-
2011-10-15 08:05
jenteligentny jesteś a takich tu mało
- 1 1
-
2011-10-14 18:55
(1)
jak już to Tunnel boring machine - przyp. dla redakcji, z tego co widzę kopanie tego tunelu potrwa deko krócej niż kopanie tunelu pod Świętym Gotthardem
- 0 0
-
2011-10-14 19:38
w skałach TBM gryzie szybciej
gdyż pod naciskiem skały odpryskują. W piasku głowica musi ścierać materiał, a to trochę może potrwać.
- 4 0
-
2011-10-14 18:58
mieszkaniec (1)
ciekawe gdzie będzie wywożona ziemia z drążonego tunelu ,mam nadzieję że nie na Olszynkę tak jak to ma miejsce przy okazji innych inwestycji miejskich gdzie duże ciężarówki rozjeżdżają nasze drogi i burzą naturalną wysokość terenu.Włodarze naszego miasta Olszynka nie jest wysypiskiem śmieci.
- 2 6
-
2011-10-15 19:25
Najlepiej usypać...
... z tej ziemi górę w okolicach stadionu i zrobić tam stok narciarski. Zmniejszą się korki na drogach do Wieżycy ...
- 2 0
-
2011-10-14 18:58
Jak w tej Polsce wszystko szybko idzie. 10 lat gadania i już będzie mozna budować.
- 2 6
-
2011-10-14 19:05
chwalicie sie tym że umiecie wydawać pieniądze??? (4)
kazdy dureń potrafi wydać ale weż zarób na siebie Adamowicz. Niedługo dotacje skończą się i pozostawisz miasto z długami
- 7 13
-
2011-10-14 19:17
spadaj mundziolowaty (3)
z Gdańska
- 6 2
-
2011-10-14 19:36
wow! o tej porze trolle magistrackie dyżurują??? (2)
czyzby obowiązywały nadgodziny czy może jaka spec premia obiecana przez Budynia
- 2 6
-
2011-10-14 19:52
a pan z pisu, czy z gdyni ? (1)
- 5 2
-
2011-10-14 20:31
nie przesadzaj !!!
Aż tacy idioci to w Gdyni nie mieszkają więc zapewne z pisiu (tfu ... muszę zapić po tym ostatnim słowie)
- 2 4
-
2011-10-14 19:10
(5)
ten pieprzony tunel i stadion..pogrązy nas bardzo..tunel ;;ukradł'' pieniądze przeznaczone na rewitalizację dolnego miasta-od 20 lat rewitalizują a efekty widać dzisiaj...
- 3 16
-
2011-10-14 19:15
(1)
wolę tunel niż jakiś tam zapyziałe dolne miasto
- 3 4
-
2011-10-15 11:41
nie wiesz co ładne bos ślepy..! takie kamienice jak na dolnym miescie,Biskupiej górce,wrzeszczu..trzeba ratowac i rewitalizować..one często mają po ponad 100 lat...i trzymają sie super,ale potrzebuja odnowy..po 100 latach po tych betonowych kartonach nic nie będzie...!
- 1 0
-
2011-10-14 20:34
i całe szczeście, ze tunel i stadion
a nie rewitalizacja domów, które menelstwo w ciągu roku do ruiny doprowadzi
- 4 2
-
2011-10-15 17:58
Rozwój-TAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jakby patologie z Dolnego Miasta dbały o swoje otoczenie i nie lali na klatkach to nie trzeba by było naszych pieniędzy na rewitalizację. Wolę aby Gdańsk sie rozwijał niż naprawiał czyjeś niedbalstwo, które z pokolenia na pokolenie coraz bardziej degraduje swoje "gniazdko"
- 2 1
-
2011-10-15 19:06
Jeśli coś ukradło pieniądze na rewitalizację Dolnego Miasta do ECS.
Tunel potrzebny, ECS tylko r*********ił Młode Miasto.
- 0 3
-
2011-10-14 19:13
dobra koniec rumakowania i do kopania Panowie Budowlańcy. Czekam na efekty.
- 4 0
-
2011-10-14 19:19
mam dość rowerzystów !!! to piraci chodnikowi !!!! (4)
mam dość rowerzystów. ścieżki rowerowe powinny być budowane poza miastem, zamiast w centrum. Rowerzyści to piraci drogowi. cZy ktoś prowadzi statystyki wypadków z udziałem rowerzystów ? Komu zdarzyło się wpaść pod koła roweru ?
- 8 8
-
2011-10-14 20:08
Ja kiedyś wpadłem pod rower
moim TiRem, bo rowerzysta wypił wcześniej piwo.
- 4 0
-
2011-10-14 20:23
wśród rowerzystów tylu debili co wśród pieszych, kierowców etc. średnia krajowa.
po prostu Polacy to generalnie idioci
- 5 2
-
2011-10-14 20:30
statystyki są dostępne (1)
przodujemy pod względem liczby ofiar wśród pieszych - ale potrąconych przez samochody, a nie rowery. Wśród ofiar ponadprzeciętna liczba dzieci i osób w podeszłym wieku. Ciekawe, czy zawsze zatrzymujesz swoją brykę na czerwonym świetle jak masz zieloną strzałkę i jak często przepuszczasz pieszych na przejściach? Wyłączaj czasem silnik i włączaj myślenie, to pomaga. Szosy nie tylko dla szosowców; na razie sprawdź, jak wykorzystywane są chodniki przez parkujących kierowców - jak często zachowują odstęp 1.5 m od ściany.
- 6 1
-
2011-10-15 01:48
geniusze odkąd dostali "świecące" strzałki w prawo wyłączyli myślenie
zapomnieli, że jest to warunkowy skręt - dozwolony, gdy nic nie jedzie z lewej, nie idą piesi ani nie jadą rowerzyści. Ale i tak najlepszy był palant, który jechał swoją terenówką po ścieżce rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej, żeby ominąć korek.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.