- 1 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (118 opinii)
- 2 Przestępca seksualny wpadł w porcie (74 opinie)
- 3 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (44 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (306 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (75 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (206 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-14 22:19
W KOŃCU POLSKA W BUDOWIE WIĘC BEZ MARUDZENIA
- 6 1
-
2011-10-14 22:22
Świetna wiadomość dla Gdańska
- 6 0
-
2011-10-14 22:25
i tak sie nie wyrobia ale jak czas zaczac niech zaczynaja
- 0 5
-
2011-10-14 22:35
a droga dla rowerzystwó??? (2)
a gdzie droga dla rowerów ;///
- 3 10
-
2011-10-14 23:44
I rolkarzy, deskorolkarzy, spacerujących z mp3 z zamkniętymi oczami, czołgających się, turlających się, chodzących na rękach (1)
oraz chodzących na rękach recytujących "Dziady".Nie da się zadowolić wszystkich. Przyjemniej zadowólmy większość.
- 3 1
-
2011-10-16 12:07
większość to piesi matematyku
- 0 0
-
2011-10-14 22:59
3 lata? 1300m? (1)
Jakis absurd!!! Aczkolwiek dobrze ze wogóle bedzie.
- 2 6
-
2011-10-15 01:30
jaki absurd?
składanie maszyny, wiercenie (w piasku naprawdę jest trudne, bo może dojść do zablokowania głowicy), rozebranie, przewiezienie, złożenie, kolejne wiercenie i rozebranie. A po tym jeszcze budowa kanałów technicznych, ułożenie nawierzchni itd.
- 1 0
-
2011-10-14 23:05
A CZEMU NIE 3 PASY W JEDNA ??? (4)
WCZORAJ JECHALEM Z NEW YORKU DO PHILADELFII 16 PASMOWKA I CO MOZNA ! ? A W PL 2 PASKI I SIE WSZYSCY SPUSZCZAJA HA HA HA ! NEW JERSEY TURNPIKE 4 PASY DLA AUT 4 DLA TRACKOW(tirow) I DRUGA STRONA TO SAMO W SUMIE 16 PASOW ! A U NAS 2 PASKI I AUTOSTRADA ZARAZ NAZYWAJA HI HI ZEBY GOLIC KIEROWCOW Z KASY ! TO NIE AUTOSTRADA TO ZWYKLA DROGA ! I RZAD KRADNIE ! BO PLACA ZA COS CO TYM NIE JEST ! TAKA PRAWDA ! DZIEKI CI PANIE ZE MIESZKAM W USA !(w normalnym kraju) Z SUPER INFRA ! A DO PL WPADAM NA DZIW...! POZDRO END NARA BYE BYE
- 6 9
-
2011-10-15 01:29
i stoisz w tych 16 pasach tak, jak u nas na dwóch (2)
- 6 0
-
2011-10-15 03:46
przyjedz i zobacz cepie ! pruje LEXUSEM GS 350 -200KM ! (1)
- 0 6
-
2011-10-15 07:59
ireq, prujesz to sobie gacie od napinki:) współczuję hamerykańskiej ziemi, że musi gościć takiego barana:)
- 7 0
-
2011-10-15 07:56
jesteś kompletnym kretynem, pasujesz do usa:D
p.s. każdy wie, że infra usa się sypie, nie ma się czym chwalić a tym bardziej autostradami wjeżdżającymi do centrów miast. siedź tam dalej i najlepiej nie przyjeżdżaj do pl nawet na dzi... bo ich normalnie szkoda za pracę z takimi gejami jak ty:)
- 4 0
-
2011-10-14 23:11
obroncy przyrody
obroncy przyrody będą protestowac bo znajdzie sie jakaś żaba i tunel będzie musiał poczekac z wybudowaniem kilka lat
- 4 2
-
2011-10-14 23:13
i tak straż nie dopuści do otwarcia tunelu bo "coś"
na nic plany, na nic wysiłek, na nic najnowsza technologia, bo Pan strażak musi pokazać, że jest ważny...bardzo ważny...
- 3 2
-
2011-10-14 23:30
SPACEROWA (2)
Nie mydlcie oczu ludziom tym tunelem!!! Są inne ważniejsze problemy w Trójmieście! Co ze skandalicznymi korkami na ulicy Spacerowej? Panie Prezydencie może w końcu czas, aby podjąć męską decyzję w tej sprawie!!!
- 2 10
-
2011-10-15 08:09
ma nie byc tunelu bo sa korki na spacerowej?
korki ze spacerowej znikna dopiero po wybudowniu tunelu pod lasem, to koszt setek milionów zł. może kiedyś to zrobią
- 3 0
-
2011-10-15 09:49
podejmij pierwszą męską decyzję
przestań blokować inwestycjeps Osowa - znani przeciwnicy rozbudowy układu drogowego
- 2 0
-
2011-10-14 23:53
matematyka mówi mi coś dziwnego (2)
TBM drąży tunel z prędkością 15m/dobe. Czyli na 2 x 35 metrów potrzeba 70/15 = 5 dni roboczych TBMu. TBM wykłada wydrążony tunel płytami betonowymi więc tunel jest niemalże "na gotowo". To czemu cała budowa ma trwać 3 lata ?????
- 1 5
-
2011-10-14 23:56
błąd w obliczeniach (1)
odcinek do wydrążenia ma 1072m w jedną stronę. Ale po podzieleniu wychodzi 142 dni pracy TBMa. To nadal 1/6 czasu inwestycji ...
- 0 1
-
2011-10-15 01:37
źle liczysz
w piasku TBM wierci poniżej 10m dziennie, (można przyjąć 5 metrów), więc mamy 2144 metry. Czyli prawie półtora roku na samo wiercenie, o ile nie dojdzie do zawału bądź zalania tunelu.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.