• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ugięcie jezdni na Węźle Elbląska

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz ugięcie ul. Elbląskiej okiem kierowcy.


Ugięła się jezdnia w ciągu ul. Elbląskiej na Rudnikach. Część kierowców uważa, że ma to związek z sąsiadującą budową Trasy Sucharskiego. Zarządca drogi twierdzi, że winę za ugięcie ponoszą przeciążone ciężarówki, a usterka zostanie naprawiona w ramach budowy właśnie Trasy Sucharskiego.



Jak ocieniasz stan infrastruktury drogowej w Gdańsku?

Kierowcy poruszający się na co dzień ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska w kierunku rafinerii od kilku tygodni mogą odczuwać poprzeczne ugięcie jezdni tuż przed wiaduktem nad linią kolejową. Droga opadła tam o kilka centymetrów. Zarządca drogi przed feralnym odcinkiem ustawili znak ostrzegawczy o wybojach, a także wprowadzili zakaz jazdy z prędkością przekraczającą 40 km/h.

Część kierowców uważa, że winę za ugięcie ponoszą roboty przy budowie Trasy Sucharskiego. - Póki nie zaczęto realizować nowej drogi przejazd przez wiadukt odbywał się w komfortowych warunkach, nie wliczając w to kolein. Teraz na wysokość ugięcia od starej drogi w kierunku rafinerii zostanie wpięty zjazd właśnie w Trasę Sucharskiego - opowiada pan Łukasz, nasz czytelnik.

Wspomniany zjazd na Rudnikach powstaje w ramach budowy dwujezdniowej Trasy Sucharskiego łączącej most wantowy im. Jana Pawła II z Południową Obwodnicą Gdańska.

Zobacz budowę Trasy Sucharskiego na Olszynce

O skutki powstania ugięcia zapytaliśmy zarządcę drogi - władze gdańskiego ZDiZ. - Powstałe ugięcie nawierzchni jezdni spowodowane jest osiadaniem nasypu pod konstrukcją jezdni ul. Elbląskiej. Powstało z powodu dogęszczenia gruntu nasypu pod konstrukcją na skutek nadmiernego ruchu przeciążonych pojazdów. Usterka zostanie usunięta przy okazji realizacji budowy węzła drogowego - tłumaczy Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni.

Prace naprawcze potwierdza też inwestor Trasy Sucharskiego, miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. - Nierówność zostanie zlikwidowana podczas prac związanych z podłączeniem nawierzchni budowanego zjazdu do ul. Elbląskiej - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Problem przeciążonych ciężarówek to zmora ulic zlokalizowanych w pobliżu trójmiejskich portów. Trasa Sucharskiego jest elementem szlaku tranzytowego właśnie do Portu Północnego. Aby ograniczyć liczbę przeładowanych ciężarówek przy nowej trasie na Przeróbce powstanie do końca roku miejsce do ważenia pojazdów. To będzie drugie tego typu miejsce znajdujące się w Gdańsku. Aktualnie stanowisko do ważenia ciężarówek zlokalizowane jest przy ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.

Ugięcie na ul. Elbląskiej niemal wywołało stłuczke.

Miejsca

Opinie (90) 6 zablokowanych

  • Takie sa skutki szybkiego i taniego budowania. (10)

    Koszt ogólny budowy jest jednak bardzo duży ale w 40% jego składnikiem pewnie są łapówki dla decydentów.

    • 91 19

    • Będzie lepiej !!

      zamiast ugięcia może być zarwanie lub zawalenie, podmycie i inna katastrofa. Ale to się da naprawić.

      • 7 6

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • to jest teren zabudowany (2)

        czyli ograniczenie 50km/h. dlaczego pędzisz tam 70?

        • 6 9

        • (1)

          bo sa dwa pasy losiu, poza tym 70km/h to duzo na dwoch pasach? ktory to wiek XV?!

          • 10 13

          • Nie Tobie to oceniać łosiu!

            • 9 11

    • ten wiadukt był zbudowany jeszce w PRLu (2)

      A KLOLEINY DZIURY I DOLINY BYŁY TAM ZAWSZE...

      • 4 6

      • pochwała dla PRL-u bo wytrzymał wiecej niz kapitalistyczne budowanie! (1)

        • 5 5

        • Pochwal ich za podwale przedmiejskie...

          • 1 1

    • generalnie pieprzysz glupoty

      co ma szybkie czy tanie budowanie do przeladownych ciezarowek?

      • 1 1

    • Uskok

      Ten uskok powstał jeszcze przed rozpoczęciem budowy wiaduktu...

      • 3 0

  • Polacy nic się nie stało. (8)

    • 83 13

    • (1)

      Chyba twój bo mój na pewno NIE

      • 4 10

      • tak, tak, twój to "głosuj na peło"

        • 1 0

    • Dali byście sobie już spokój z tym jakże oklepanym tekstem...

      • 5 6

    • (1)

      nie nasz tylko lemingów

      • 8 5

      • no wlasnie, lemingow z PiSu.

        • 2 6

    • jak sie jest nieudacznikiem to taki hymn jest w sam raz!

      • 0 4

    • polacy nic się nie stało. (1)

      • 2 2

      • tylko się

        zesr....

        • 1 0

  • Ugięcie (1)

    Nic się nie stało , przecięż te ugięcia występują cykliklicznie co dwa lata.

    • 53 6

    • to ugięcie jest tu od początku , było przed remontem i będzie dalej, co najmniej od 10 lat

      • 6 1

  • Przyjdzie zima...

    ...śnieg załata dziury i będzie przez krótki czas jak na stole do bilarda, szkoda tylko że tak ślisko.
    Następnie wrócimy do... dziurawej rzeczywistości

    • 37 4

  • To naprawde taki problem zainstalowac wagi na wyjazdach z rafinerii, portu i innych duzych firm? (10)

    i walic kare za kara - ostatnio slyszalem jak kierowca zestawu lekkiego pojechal przeladowany o 3 tony za 50 euro... i co? i wszyscy maja w d...e bo drogi panstwowe

    • 69 5

    • Koszt wagi preselekcyjnej to 500 tys. zł. (5)

      Pomnóż ta sumę tyle razy ile chcesz wag przelej pieniądze odpowiednim służbom a ja sam dopilnuję żeby je wykonali. Gwarantuję że wagi powstaną.

      Ale teraz już na poważnie . Ile dasz? 10zł? 15?

      • 3 16

      • stawiam dolary przeciwko orzechom że

        po miesiącu samo się spłaci

        • 23 2

      • a kto mówi o preselekcji?

        ważyć każdą ciężarówkę, która wyjeżdża z portu/wjeżdża do gdańska- zwykłe wagi znacznie tańsze...i parę dodatkowych etatów dla bezrobotnych będzie. poza tym koszty remontów idą w dziesiątki milionów, więc 500k to nie tak dużo...

        • 19 1

      • (1)

        Powiedzmy 5000 mandat za przeciążoną ciężarówkę, 100 złapanych i waga zwróci się.
        Można też liczyć inaczej: brak wagi za 0,5MPln powoduje różne ugięcia, koleiny itd. co wymusza w rezultacie remonty za kilkanaście milionów Pln.
        Czemuś głupi - boś biedny, a czemuś biedny - boś głupi.

        • 18 1

        • 5000 tys chciałeś powiedzieć za każdą przeładowaną tonę.

          • 1 0

      • No nie przesadzajmy z kosztami wag!

        Proszę nie wprowadzać w błąd czytelników! Możemy zaproponować dużo tańsze wagi samochodowe!
        Przedstawicielstwo UTILCELL w Polsce

        • 1 0

    • w rafinerii (1)

      jest waga dla tir'ow

      • 2 4

      • UTILCELL. Przetwornik tensometryczny

        W każdym zakładzie powinna być, jest to wymóg. Prócz tego jest to dodatkowa kontrola czy przypadkiem nie "za dużo" wyjeżdża z zakładu.

        • 0 0

    • Nikomu nie zależy na 100% wyeliminowaniu przeciążonych samochodów

      Prawda jest prosta i smutna - nikomu nie zależy na 100% wyeliminowaniu przeciążonych samochodów. Wynika to z prostego faktu, że wtedy nie byłoby wpływów do budżetu z tytułu nieprawidłowości.

      Kiedy blisko 2 lata temu ITD zorganizowało 2 tygodniowe kontrole aut zmierzających do portu w Gdańsku i Gdyni, musieli pościągać funkcjonariuszy z połowy Polski. Nie mają zaplecza kadrowego, które mogłoby stałe kontrole prowadzić.

      Inną kwestią jest, że aktualne przepisy w ogóle nie przystają do rzeczywistości. W zgodzie z aktualnymi przepisami można by zabrać do kontenera 40' około 21-22 ton towaru, przy czym w Europie Zachodniej wagi są znacznie wyższe. Dochodzi do tego brak infrastruktury drogowej, kolejowej, terminali inlandowych do operacji przeładunkowych, rozwiniętego systemu transportu śródlądowego i można by tak jeszcze długo wymieniać.

      • 4 1

    • Zgadzam się w 100%. Za przekroczenie prędkości kasują co 10km, a o "nadbagażu" nikt nie pomyśli. O skali zjawiska przeładowania może świadczyć ilość pytań na CB od kierowców TIRów o ITD na PRzejazdowie.

      • 1 0

  • "Zarządca drogi przed feralnym odcinkiem ustawili znak ostrzegawczy o wybojach, a także wprowadzili zakaz jazdy z prędkością przekraczającą 40 km/h."

    no i naprawione :o)!!!!

    • 75 1

  • to nie my..

    właśnie to wina budujących trasę Sucharskiego...używali wielkiego wibratora do zagęszczania gleby..i podczas tych prac siadł teren obok wraz z jezdnią i chodnikiem..i właśnie pierdzistołki twierdzą że to wina ciężarówek... A4 ciągle w remoncie,czemu zatem tu ma być inaczej..w Polsce zawsze winny był robotnik..czy to w PRL-u czy też w czasach bezmuzgów..

    • 19 12

  • nasypac w ugięcie żwiru, zafajdać lepikiem i git malina! (1)

    wielkie mi halo. Wysłać Rysia i Zdzisia z taczką, szpadlem i wiadrem lepiku, dać im po zgrzewce piwka i po problemie! ;)

    • 43 5

    • tak bez przetargu?

      nie da rady, musimy zrobić przetarg i na lepik, i na szpadel i na piwko

      • 11 0

  • myślałem, że Pan Naskręt juz nie gania piratów z kamerką (3)

    Myliłem się :))))

    • 16 9

    • Jak tematów Maskęta nie lubisz to nie czytaj!

      jak nie On, to kto Tobie to napisze od ręki? koleś jest dobry w swojej robocie, działa szybko i skutecznie, czasami zaliczając jakieś małe wtopy, nie myli sie jednak ten co nic nie robi,
      a Ty czym się zajmujesz?

      • 8 1

    • ten baran! (1)

      co za baran w tej mazdzie combi?
      tak blisko jechał że mało co nie wszedł w du...e dla passata.
      dwa...to polska norma ze jezdzi sie po lewej stronie...
      co za parafiany! lewa strona to szybszy pas ruchu i sluzy do wyprzedzania a nie do jazdy 30 kk/h

      • 3 2

      • To przestań wyprzedzać,

        bo z tego wyprzedzania, to same nieszczęścia, chyba że już nie lubisz swojej rodziny.

        • 2 1

  • Źle zaplanowane prace (1)

    Oczywiście winnych nie ma i nie będzie.

    • 18 8

    • przecież remonty w gdańsku robi się z głową

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane