Fakty i opinie

Ukryte ceny biletów na stronie SKM

interwencja trojmiasto.pl
By podróżny mógł sprawdzić cenę biletu na przejazd SKM, musi pojawić się w kasie biletowej.
By podróżny mógł sprawdzić cenę biletu na przejazd SKM, musi pojawić się w kasie biletowej. fot. Krzysztof Koprowski/trojmiasto.pl

Niemiła niespodzianka czeka osoby chcące sprawdzić na stronie internetowej Szybkiej Kolei Miejskiej ceny biletów na przejazd. Informacje są schowane i niekompletne, ale przewoźnik obiecuje to zmienić.



Jak oceniasz stronę internetową SKM?

jest przejrzysta i zrozumiała

7%

mogłoby być lepiej, bywa zawodna

23%

źle, nie tylko ceny biletów, także inne ważne dla pasażerów informacje są poukrywane

70%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 864
Na problem zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników, który, chcąc sprawdzić cenę przejazdu w Internecie, szukał tych informacji bezskutecznie.

- To bardzo dziwne, że nie można sprawdzić, ile kosztuje bilet na przejazd. Wymieniony jest jego czas, ale nie ma ceny danego biletu. Skąd podróżny, który rzadko korzysta z usług SKM, ma wiedzieć, jaką kwotę przygotować na podróż? - pyta pan Jarosław.

Jak się okazuje, ceny biletów na stronie SKM są, ale do ich znalezienia trzeba sporej determinacji i czasu. W zakładce "Informacje dla podróżnych" pojawiają się linki z odległościami taryfowymi w formacie PDF lub Excel. Potem trzeba je porównać z tabelą opłat, która jest w innym miejscu.

Dlaczego taka informacja nie pojawia się w przystępny sposób obok poszczególnych stacji? Problem wynika z ustaleń stawek kilometrowych wyznaczonych przez PKP, które kilkanaście miesięcy temu zostały zmienione. Ta decyzja, jak twierdzą przedstawiciele SKM, zmusiła przewoźnika do ustalenia nowych cen na poszczególnych trasach i dostosowania ich do nowych zaleceń. Strony internetowej jednak przez ten czas nie zmodernizowano.

- Wiemy, że jest to kłopot dla podróżnych i nasi informatycy pracują nad tym od dłuższego czasu. W ciągu dwóch tygodni obok czasu przejazdu powinien pojawić się również cennik biletów wraz z ulgami. Na razie testujemy go wewnątrz firmy, sprawdzając, czy odpowiednio działa - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Ostatnio wiele kontrowersji wzbudziły również spóźnienia kolejek i ich konsekwencje. Pasażerowie, którzy kupili bilet miesięczny, mogą go zwrócić, ale pod pewnymi warunkami.

- W ciągu dziesięciu dni od daty zakupu można zwrócić bilet. Wtedy traci on 15 proc. swojej wartości. Pasażerowie muszą jednak pamiętać, że najpierw potrącona zostaje kwota w zależności od ilości przejechanych dni. Jeśli minęło 10 dni, pozostaje reklamacja - tłumaczy Głuszek.
Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 103)

Dodaj opinię

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.