Fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Ukryte ceny biletów na stronie SKM

interwencja trojmiasto.pl
By podróżny mógł sprawdzić cenę biletu na przejazd SKM, musi pojawić się w kasie biletowej.

fot. Krzysztof Koprowski/trojmiasto.pl

By podróżny mógł sprawdzić cenę biletu na przejazd SKM, musi pojawić się w kasie biletowej.

Niemiła niespodzianka czeka osoby chcące sprawdzić na stronie internetowej Szybkiej Kolei Miejskiej ceny biletów na przejazd. Informacje są schowane i niekompletne, ale przewoźnik obiecuje to zmienić.



Jak oceniasz stronę internetową SKM?

jest przejrzysta i zrozumiała

7%

mogłoby być lepiej, bywa zawodna

23%

źle, nie tylko ceny biletów, także inne ważne dla pasażerów informacje są poukrywane

70%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 864
Na problem zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników, który, chcąc sprawdzić cenę przejazdu w Internecie, szukał tych informacji bezskutecznie.

- To bardzo dziwne, że nie można sprawdzić, ile kosztuje bilet na przejazd. Wymieniony jest jego czas, ale nie ma ceny danego biletu. Skąd podróżny, który rzadko korzysta z usług SKM, ma wiedzieć, jaką kwotę przygotować na podróż? - pyta pan Jarosław.

Jak się okazuje, ceny biletów na stronie SKM są, ale do ich znalezienia trzeba sporej determinacji i czasu. W zakładce "Informacje dla podróżnych" pojawiają się linki z odległościami taryfowymi w formacie PDF lub Excel. Potem trzeba je porównać z tabelą opłat, która jest w innym miejscu.

Dlaczego taka informacja nie pojawia się w przystępny sposób obok poszczególnych stacji? Problem wynika z ustaleń stawek kilometrowych wyznaczonych przez PKP, które kilkanaście miesięcy temu zostały zmienione. Ta decyzja, jak twierdzą przedstawiciele SKM, zmusiła przewoźnika do ustalenia nowych cen na poszczególnych trasach i dostosowania ich do nowych zaleceń. Strony internetowej jednak przez ten czas nie zmodernizowano.

- Wiemy, że jest to kłopot dla podróżnych i nasi informatycy pracują nad tym od dłuższego czasu. W ciągu dwóch tygodni obok czasu przejazdu powinien pojawić się również cennik biletów wraz z ulgami. Na razie testujemy go wewnątrz firmy, sprawdzając, czy odpowiednio działa - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Ostatnio wiele kontrowersji wzbudziły również spóźnienia kolejek i ich konsekwencje. Pasażerowie, którzy kupili bilet miesięczny, mogą go zwrócić, ale pod pewnymi warunkami.

- W ciągu dziesięciu dni od daty zakupu można zwrócić bilet. Wtedy traci on 15 proc. swojej wartości. Pasażerowie muszą jednak pamiętać, że najpierw potrącona zostaje kwota w zależności od ilości przejechanych dni. Jeśli minęło 10 dni, pozostaje reklamacja - tłumaczy Głuszek.
Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor:
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 103)

Dodaj opinię

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.