• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Budowlanych będzie miała dwa pasy

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Betonowanie jednego z dwóch wiaduktów nad przyszłą linią PKM. Oba obiekty będą częścią planowanej dwujezdniowej ul. Budowlanych. Betonowanie jednego z dwóch wiaduktów nad przyszłą linią PKM. Oba obiekty będą częścią planowanej dwujezdniowej ul. Budowlanych.

5-kilometrowa ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska ma dziś niespełna 50-metrowy odcinek dwujezdniowy, a dzięki budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w ciągu trzech miesięcy zyska kolejne 150 metrów. Wtedy do gry wejdzie ZDiZ, który drogę o przekroju dwóch jezdni wydłuży do ronda turbinowego, czyli o nieco ponad kilometr. Niebawem ogłoszony zostanie przetarg na projekt tego przedsięwzięcia.



Kierowcy, którzy kilka lat temu narzekali na zamknięcie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska na wysokości lotniska, za jakiś czas będą mogli - przynajmniej częściowo - odetchnąć z ulgą. Komunikacja w okolicy ma się poprawić dzięki rozbudowie ul. Budowlanych na odcinku od ronda turbinowego zobacz na mapie Gdańska do ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Zarząd Dróg i Zieleni niebawem ogłosi przetarg, który wyłoni wykonawcę dokumentacji projektowej rozbudowy tego nieco ponad kilometrowego fragmentu ulicy.

- W tej chwili spółka Pomorska Kolej Metropolitalna buduje w ciągu ul. Budowlanych dwa wiadukty, po których samochody przejadą nad torami. Kawałek za nimi, patrząc od strony ul. Słowackiego, ulica zwęzi się do jednej jezdni. Planujemy jednak przedłużyć obie nitki i dociągnąć je aż do ronda turbinowego - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Na sporządzenie dokumentacji projektowej Gdańsk zarezerwował w budżecie 130 tys. zł. Projekt ma być gotowy w połowie przyszłego roku.

- Jednojezdniowa ul. Budowlanych nie jest w stanie odbierać ogromnego potoku aut z ronda turbinowego. Chcemy rozwiązać ten problem poprzez rozbudowę ulicy, ale nie będziemy przebudowywać samego ronda turbinowego - mówi Kotłowski.

Na rozbudowanej do dwóch jezdni ul. Budowlanych pojawią się lewoskręty do znajdujących się przy niej zakładów przemysłowych. To może skutkować tym, że dopuszczalna prędkość nie przekroczy tam 50 km/h. Niemniej ruch i tak będzie bardziej płynny niż dziś.

150 metrów dwujezdniowej ul. Budowlanych od PKM-ki

Do rozbudowy ul. Budowlanych w dużej mierze przyczyni się budowa linii PKM. Jej inwestor stawia dwa wiadukty nad powstającą linią kolejową i przystankiem PKM Matarnia. Dzięki temu powstaje 150 m nowej dwujezdniowej drogi.

- Całość powinna być gotowa na przełomie tego i przyszłego roku. Jednak z racji zbliżającej się zimy ten termin może ulec zmianie - zastrzega Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.

Oprócz jezdni w rejonie linii PKM pojawią się przystanki autobusowe i parking dla ok. 140 samochodów. Natomiast dla rowerzystów zostanie przygotowanych ok. 60 stanowisk parkingowych.

Czy rozbudowa ul. Budowlanych ułatwi przejazd w tej części miasta?

Poszerzony wlot z ul. Budowlanych w ul. Słowackiego

W połowie grudnia urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni powinni mieć w ręku także projekt rozbudowy wlotu ul. Budowlanych w ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

Obecnie kierowcy dojeżdżający ul. Budowlanych do Matarni mają do dyspozycji tylko dwa pasy ruchu. Lewy służy do jazdy na lewo, na wprost i w prawo. Prawy pas natomiast umożliwia jazdę w kierunku obwodnicy.

Drogowcy chcą dobudować w tym miejscu trzeci pas, który byłby prawoskrętem. Oznaczałoby to, że lewy pas umożliwiałby tylko jazdę w lewo i prosto.

Rozwiązanie ma znacznie upłynnić wyjazd z ul. Budowlanych. O taką zmianę kierowcy prosili już cztery lata temu.

Zobacz średniowieczną świątynię w Matarni, nieopodal której powstaje PKM

Miejsca

Opinie (127)

  • Zamknięcie slowaka to był. Hit roku. Głupoty... (28)

    I nic tego nie naprawi. Nawet hit dekady!

    • 112 54

    • Idą w zawarte zamiast odtworzyć przejazd przy lotnisku (26)

      Ale wtedy wyszłoby, ile kasy zmarnował na objazd...

      • 42 17

      • Zaparte

        • 15 5

      • Mieszkasz w Baninie i tam płacisz podatki, to niech ci twój sołtys odtwarza ten przejazd (24)

        • 63 38

        • zly kaszub (10)

          Podatki place ale to nie zmienia faktu ze wina lezy po stronie gdanska gdzie twoj soltys robie cie w bambuko. Czy prezydent czy soltys to wszystko jedno.

          • 26 20

          • Zostań na swojej wsi i nie ztruwaj nam powietrza (7)

            swoim oddechem i passatem.

            • 34 40

            • stereotypy (6)

              stereotypy .... czyż nie świadczą one o pewnych ograniczeniach?

              • 27 17

              • "nie zatruwaj nam powietrza"

                napisał mieszkaniec Szadółek

                • 24 16

              • Owszem (4)

                i o małym penisie. Najczęstszą reakcją fagasów z małym ptaszkiem, jest: "Ty, z Banina, a gdzie płacisz podatki?" Tudzież: "Ci z GKA to są najgorsi."

                Kmiotki granatem oderwani od pługa z papierami miastowego w pierwszym pokoleniu.

                • 19 18

              • To nie wcinaj się kartoflaku w sprawy miasta w którym nie mieszkasz. (3)

                Nie podoba się to nie przyjeżdżaj.
                A nie próbujesz podbudować swoje ego zajmując się sprawami które cię nie powinny dotyczyć i interesować.

                • 15 16

              • (1)

                po przeczytaniu wypowiedzi brunatnych pseudo-gdańszczan
                doszedłem do wniosku że województwo pomorskie powinno postawić rogatki na "waszej" granicy
                po jednej zimie bez żywności w pustce międzyczaszkowej pojawiłyby się pierwsze zarodki szarych komórek

                • 17 10

              • Wolne miasto Gdańsk dobrze już sobie radziło wtedy jak były rogatki,

                to i teraz też by sobie poradziło.
                Sądzisz że jak na targ z kartoflami nie przyjedziesz to będziemy głodować ?

                • 8 9

              • Światowiec

                Kolego, robisz wrażenie, kogoś kto nigdy z miasta Gdańska nie wyjechał tylko w nim siedzi bo ma tu SWOJE ulice. Jak jedziesz na weekend na wieś, to z siekierkami cię wyganiają? Wyluzuj trochę bo ciśnienie na serce źle robi. Drogi powinny być dla wszystkich a nie dla tych z Gdańska tylko. Rozsądek powinien być tu sędzią, a nie zawiść małych ludzi. Przez takich jak ty wojny były, bo nienawidzili innych.

                • 17 0

          • moj "sołtys" zamknal dziurawa jak ser droge i wybudowal na jej miescu caly terminal na lotnisku (1)

            W zamian wyremontował drogę równolegle album migl tam ogaladac sobie njwieksza inwestycje dekady ktora byl zapewne przyszkolny Orlik.

            Wyprowadziles sie to posiadasz problem i tyle. Moim zdaniem nawet moznby nie remontować nowatorów... Wtedy. By były jaja ;D

            • 13 9

            • Przynjmniej jakieś jaja byś zobaczył...

              • 3 3

        • (9)

          Przeciez Gdanszczanie tez jezdza ta droga. Miesci sie tam wiele firm i jest to wszystko w obrebie miasta Gdansk. Poza tym tu nie chodzi o BUDOWE drogi, tylko czemu zamkneli droge, ktora sluzyla jako alternatywa. Czyli celowo cos popsuli i ida w zaparte.

          • 30 13

          • (2)

            Gdzie się mieści wiele firm? Za lotniskiem?
            A drogę zamknęli, bo to jest rezerwa terenowa dla portu lotniczego.

            • 19 12

            • Pitolisz. Przejazd jest teraz przez prywatny teren wlasciciela biurowca

              on sobie moze przejezdzac a inni nie

              • 6 8

            • Rejon ulic Nowatorow, Budowlanych, Bysewska, Maszynowa - tam miesci sie duzo firm, rowniez spedycyjnych. Droga byla zakorkowana juz przed zamknieciem ul. Slowackiego. Dokladanie do tego ruchu samochodow osobowych i odcinanie od miasta rozrastajacych sie wsi jest chyba malo logiczne i postepowe? Nie tylko dla Banina,ale tez i dla tych firm. To jest zupelnie nielogiczne. Ale wladze Gdanska robia to samo i w Gdansku, maja po prostu wszystkich gdzies. Poza tym watpie, ze beda te 2 dodatkowe pasy ruchu. To typowa kielbasa wyborcza.

              • 9 5

          • (3)

            Ale gdyby baniniaki nie jezdzily, to Gdanszczanie nie stali by w korkach.

            • 9 16

            • typowa zagrywka magistrackich trolli

              skłócić towarzystwo jeśli nie sprawą antagonizmy kibicowskiego / po sławetnym laniu Lechii byłoby trudno/ to podnoszą pochodzenie kierowców że ci co do miasta przyjeźdzają są gorsi od tych co z miasta wyjezdzają. Ot taka urzędniczo bolszewicka mentalność

              • 12 11

            • W ogole, gdyby ludzie nie jezdzili samochodami to nie byloby korkow. Po prostu zamykanie drogi bylo i jest czyms idiotycznym. Ten rejon to miejsce wielu firm, mieszczacych sie w obrebie Gdanska. Wiec miasto w zasadzie utrudnilo im dojazd, bo do TIROW dorzucilo jeszcze mieszkancow.

              • 5 4

            • Ludzie mieszkajacy w Baninie w sporej czesci pochodza z Gdanska i dla Gdanska placili podatki przez wiele lat, zazdroscisz, ze w koncu spelnili marzenia o wlasnym domu a nie gniezdza sie w przyciasnym mieszkanku?

              • 13 3

          • Bo potrzebowali miejsca na nowy terminal? (1)

            • 7 2

            • dla dwóch osób Twoje wytłumaczenie nie jest wystarczające

              w końcu po co jakieś lotnisko, oni golfem jado

              • 2 0

        • Twój Sołtys Paweł zamknął, więc niech on odtwarza, proste. (2)

          • 1 3

          • Podpowiadam tobie, twoim sołysem jest p. Urszula Teska (1)

            • 3 2

            • Podpowiadam "Tobie", "Twoim" Wjtem jest Pawe Adamowicz vel B... wiesz

              wida, e masz wiedz na ten temat albo poznae ju literki i podstawy obsugi komputera.... gdzie przeczytae, e jestem z Banina?! Czasem te powiniene ruszy si ze swojego blokowiska gdzie dalej ni abianka czy Suchanino i dobre poczenie drogowe moe si przyda.

              • 2 4

    • tak, głupotą było zamknięcie drogi

      drogi, która przebiegała na terenach, gdzie znajduje się dzisiaj terminal i płyta postojowa. Jeżeli byłbyś chociaż trochę zorientowany - jest już projekt uwzględniający budowę dwujezdniówki na północ od torów PKM i przechodzącej w ślad starej Słowackiego na wysokości trójkąta torowego PKM (wiadukty już zbudowano - czy to też marnotrawstwo?)

      • 3 1

  • Wybory. (1)

    I wszystko da się poszerzyć, wyprostować, zalać asfaltem...

    A po wyborach wszystko będą wykładać płytami...

    • 59 27

    • po wyborach przyjedzie maszyna i zbierze asfalt.

      bo to jest asfalt dyżurny:-)

      • 7 5

  • Wystarczy jedna jezdnia

    byleby oświetlenie w końcu zrobili.

    • 11 51

  • Ronda (8)

    Po co lewoskręty? Odcinek ma niecały kilometr, jest zakończony rondem i naprawdę można bez problemu pojechać do ronda i zawrócić. To bardzo mocno zwiększy przepustowość ul. Budowlanych. Rondo turbinowe jest dobrym rozwiązaniem, światła w tym miejscu byłyby całkowicie niewydolne. W Gorzowie praktycznie każde większe skrzyżowanie to rondo 2 pasmowe. Co roku miasto jest w czołówce rankingu na średnią prędkość pojazdów i płynność ruchu. Bylem i jeździłem. Dwupasmowe jezdnie i ronda = 0 korków.

    • 55 17

    • Zawracanie (3)

      Niestety, ale na rondzie turbinowym nie da się zawrócić...

      • 1 42

      • Nie znasz się (2)

        Bardzo często zawracam na tym rondzie.

        • 24 2

        • (1)

          bardzo czesto lamiesz przepisy

          • 0 31

          • musisz to sobie rozrysować w domu

            wiem jak jeździsz po tym rondzie. Jadąc lewym pasem od Słowackiego a skręcając stronę Kartuskiej na rondzie nie widząc czemu zmieniasz pas na prawy. Po opuszczeniu ronda znowu zmieniasz pas tym razem na lewy bo twój się kończy. Masakra.

            • 6 1

    • Przyganiał kocioł garnkowi (2)

      Gdańsk jest LIDEREM

      • 2 3

      • Gdynia

        Czy to oznacza, że Gdynia jest garnkiem?

        • 5 2

      • ale w czym?

        • 2 0

    • Racja, ale jeszcze zawracanie w drugą stronę jest potrzebne.

      Przydałoby się też miejsce do zawracania około środka tej części Budowlanych, aby nie korkować ronda turbinowego. Pomarzyć dobrz rzecz. I tak zrobią po swojemu.

      • 4 0

  • (4)

    Ehhh.

    Raz, że kiełbasa wyborcza, nic nie budują, ogłaszają przetarg na dokumentację.

    Dwa, że tam to nic nie da. Dwa pasy oznaczają, że szybciej się dojedzie do skrzyżowania, ale w sumie stania będzie tyle samo. Przepustowość poprawiają prawoskręty, usprawnienia na skrzyżowaniach (np. rezygnacja z niektórych lewoskrętów, niech jeden pojedzie dalej i nawróci, a dwudziestu nie stoi).

    • 27 24

    • nie wiem czemu minusujecie skoro prawdę napisał (3)

      Korki nie tworzą się na odcinkach prostych i choćby 4 pasy zrobili w każdą stronę to i tak się wszystko rozbija o przepustowość i płynność ruchu na skrzyżowaniu

      • 8 6

      • (2)

        No ale przecież na rondzie jest osobny prawoskręt, więc jak będą dwa pasy w jednym kierunku, to ci co jadą w kierunku Banina nie będą musieli stać w korku z tymi, co wjeżdżają na rondo aby jechać w kierunku Kokoszek.

        • 7 0

        • (1)

          czyli potwierdzasz tezę. problemem jest kolizja ruchu z nowatorów w nowatorów, z ruchem z budowlanych w nowatorów.

          Dla ruchu do Banina o którym piszesz wystarczyłoby wydłużenie prawoskrętu o 300m. A sytuację rozwiązałoby przywrócenie drogi w ciągu starej Słowackiego, z kopytkiem przy lotnisku.

          • 4 1

          • w ciągu Starej Słowackiego nic już nie powstanie

            znaleziono lepsze rozwiązanie, które zostanie dokończone po oddaniu do użytku PKM. Dlaczego dopiero wtedy? Przy dwóch inwestycjach w jednym miejscu (PKM i T2a) jest już niezły rozpiernicz, przy trzech byłby chaos.

            • 0 0

  • A co to (1)

    jest "rondo turbinowe"?

    • 2 51

    • pojedz zobacz, autobusem np.

      • 12 0

  • Znowu poprawa warunków dla kaszub. (1)

    Przedłużenie WZ a teraz budowlanych tylko kiedy w końcu zrobią coś dla centrum? Dziura, dziurę, dziurą pogania.

    • 21 54

    • Gdańsk to stolica kaszub

      Typowa Polska rzeczywistość - robią źle, nie robią też źle, ehhh

      • 4 3

  • PKM za 40 lat jak SKM obecnie.

    Jeżeli nie będzie dbać się o PKM to za 40 lat będzie ona w takim samym stanie jak SKM obecnie.

    • 17 23

  • Nikt wam nie da więcej ile Budyń obieca. (7)

    • 36 19

    • Nikt nie obieca tyle ile za Budynia zrobiono. (6)

      • 7 1

      • (3)

        Efekty Jego pracy to m.in. Nowa Słowackiego, Trasa Zielona, Ergo Arena, Park Reagana Tunel pod Martwą Wisłą, Obwodnica Pd, rozbudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy( drogi kołowania, płyta, GZD, stanowiska odladzania i In.) i Terminal II tegoż lotniska, Kolej Metropolitalna, Stadion na Euro i Euro w Gdańsku, ul. Havla, Nowa Wałowa, Tramwaj na Orunię, Chełm i Morenę, kompleksowa modernizacja sieci tramwajowej, remont mostu na Wyspę Sobieszewską, Trasa AK, Terminal kontenerowy w Porcie PN, marina i nowe nabrzeża Wyspy Spichrzów, Trasa Sucharskiego, czy najnowocześniejsza flota tramwajowa i autobusowa w Polsce! Działalność władz Gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za Polskę i Polaków i Gdańszczanie, Polacy tą odpowiedzialność doceniają.

        • 11 6

        • nie tłumacz tego przywiezionej

          w teczce marionetce do siedziby solidarności.

          • 2 6

        • AMBER GOLD (1)

          również

          • 4 7

          • AMBER GOLD

            Afery Amber Gold nigdy by nie było gdyby prokuratura powiązana ściśle z PiS raczyła zadziałać zgodnie z prawem. Czemuż zastępcami prokuratura generalnego Andrzeja Seremeta wpływającymi na decyzje prokuratorów w całym kraju zostali ludzie Pis: Robert Hernand i skompromitowana ziobrowymi awansami Marzena Kowalska ? Czy takie warunki musiał Andrzej Seremet spełnić, by Lech Kaczyński właśnie jemu powierzył stanowisko Prokuratora Generalnego? Co takiego powstrzymywało Prokuraturę aby od 2009r. od pierwszego zawiadomienia KNF o możliwości popełnienia przestępstwa przez Amber Gold nie raczyła nic w tej sprawie uczynić za każdym razem umarzając postępowanie? I co miały ukryć kolejne umorzenia w sprawie Marcina P. i Amber Gold? Czy to tylko sabotaż, czy może celowe współdziałanie przestępcze?

            • 8 1

      • przypadek (1)

        Tak się akurat zbiegło, że kadencje budynia trochę już trwają i trafiły na boom inwestycyjny związany ze środkami unijnymi. Ważne jak wykorzystano te środki i fakt jest sporo bardzo trafionych inwestycji, głównie komunikacyjnych. Jednak są też wielkie minusy i środki utopione jedynie dla jego własnych, partykularnych interesów. Czego jest więcej ocenimy przy urnach

        • 4 2

        • Jakie...

          ...minusy?

          • 3 1

  • A w Osowej ani drugiego przystanku. (4)

    A szlaban jak był tak będzie co 5 min blokował ruch. Brawo!!!

    • 23 18

    • gdańska władza nie lubi Osowej (3)

      jak się jedzie Kielnieńską lub po płytach z Renku to dowód powyższej tezy ma się pod kołami

      • 10 6

      • gdańska wadza w slumsy podmiejskie nie będzie pakowała piniendzy (2)

        bo choćie niepotrzebne są udogodnienia gdyż i tak wszystko zniszczy

        • 3 11

        • calkiem przyjemnie w tym slumsie. (1)

          Pozdrawiam z domku z ogrodem:-)

          • 12 1

          • ale ja mieszkam w domku z ogrodem we Wrzeszczu (miedzy Wsypianskiego a Hallera)

            Natomiast nie musze spedzac polowy zycia w korkach.

            Pozdrawiam ze spotkania ze znajomymi i rodzina. W ogrodzie.

            • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane