aktualności 24h

Tunel przy dworcu w Gdańsku bez kramów w dni meczowe (117 opinii)

Podróż kibiców przez Gdańsk w dniu meczu (189 opinii)

Estakady na Węźle Kliniczna gotowe (74 opinie)

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (113 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (315 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (268 opinii)

sport

W Gdańsku ma być trener głodny sukcesów (110 opinii)

Z akademickimi mistrzostwami Polski w chodzie

Ekstraligowy doping dla przyszłych zawodników (7 opinii)

Awans Polonii Gdańsk i rezerw Arki (15 opinii)

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (18 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (158 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (50 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (239 opinii)

Gra licencjami w II lidze (69 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (8 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (3 opinie)

historia

Żeglarscy celebryci najstarszego gdańskiego jachtklubu nowość (3 opinie)

deluxe

Trójmiejscy mistrzowie spełniają marzenia dzieci wideo nowość (3 opinie)

rozrywka

Mamy maj, więc rusza sezon w Teatrze Leśnym nowość (8 opinii)

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (33 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (27 opinii)

biznes

W poniedziałek poznamy nowe władze Energi (14 opinii)

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy (13 opinii)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi (3 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (21 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (7 opinii)

korki

Utrudnienia na al. Zwycięstwa w Gdyni

rowery

Rower zniknął, bo monitoring to atrapa? atrykuł czytelnika (65 opinii)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? (21 opinii)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (96 opinii)

Oberwał się sufit w szpitalu na Zaspie nowość (72 opinie)

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (39 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (73 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (42 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (19 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Urzędnicy mogli zapobiec śmierci Martyny?

Według urzędników ruch na ul. Wodnika spowalniać miało rondo. Wystarczy spojrzeć na ślady pozostawione przez kierowców, aby zobaczyć, jak większość z nich je pokonuje.

fot. Krzysztof Mroczka

Według urzędników ruch na ul. Wodnika spowalniać miało rondo. Wystarczy spojrzeć na ślady pozostawione przez kierowców, aby zobaczyć, jak większość z nich je pokonuje.

W grudniu ubiegłego roku na ul. Wodnika zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku doszło do tragicznego wypadku. Na przejściu dla pieszych przed wejściem ze szkoły zginęła 13-letnia Martyna. Napisał do nas jej ojciec. Poniżej publikujemy jego list.



Martyna zginęła na przejściu, w miejscu, gdzie kierowcy nie powinni teoretycznie jechać szybciej niż 30 km/h.

fot. Krzysztof Mroczka

Martyna zginęła na przejściu, w miejscu, gdzie kierowcy nie powinni teoretycznie jechać szybciej niż 30 km/h.

15 grudnia nasze życie - rodziny Martyny, jej przyjaciół, młodzieży z jej otoczenia - wywróciło się do góry nogami. Martyna zginęła w wypadku - została dosłownie rozjechana przez pędzący samochód, prowadzony zresztą przez mieszkańca pobliskiego osiedla, który dokładnie znał specyfikę tego miejsca.

Na skutek bardzo silnego uderzenia doznała potwornych obrażeń głowy. Praktycznie zginęła na miejscu. Stało się to w miejscu, gdzie kilka przejść dla pieszych wyznaczonych jest blisko siebie i obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Martyna była zdrowa, miała świetne wyniki w nauce i w sporcie. Każde jej świadectwo miało czerwony pasek. Zdobywała medale i puchary za swoje sportowe osiągnięcia. Tak naprawdę jednak nie przykładała do tego wielkiej wagi. Najważniejsi byli dla niej przyjaciele. Była radosna, uwielbiała śpiewać i rysować. Miałem ją właśnie zapisać na naukę gry na pianinie.

15 grudnia 2011 roku poszła na lekcję języka angielskiego do szkoły oddalonej od domu ok. 400 m. Miała kartę rowerową, znała przepisy ruchu drogowego i wiem, że ich przestrzegała także jako pieszy. Martyna zginęła przez głupotę kierowcy. Przez jego nieodpowiedzialność będziemy cierpieć do końca życia.

Kto, w największym stopniu, odpowiada za bezpieczeństwo na drogach?

ich użytkownicy, czyli głównie kierowcy

45%

urzędnicy, którzy powinni tak wszystko projektować, aby było bezpiecznie

15%

policja, która pilnuje, aby kierowcy przestrzegali przepisów

1%

wszyscy po trochu

39%

łącznie głosów: 1218

Nie tylko jego jednak. Oburza mnie bardzo postawa osób, które są zawodowo odpowiedzialne za bezpieczeństwo ruchu drogowego w Gdańsku. Chodzi o urzędników Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

W mojej ocenie w sposób cyniczny chowają oni głowę w piasek i próbują wyjść z sytuacji obronną ręką. Nie ma to nic wspólnego z osobistą odwagą i honorem. Na ulicy Wodnika - już po zdarzeniu - zostały postawione progi spowalniające. Podobno decyzja "wyprodukowana" została na najwyższym szczeblu urzędniczym.

Jest banalna, ale na pewno jest słuszna. Jest też niestety zdecydowanie spóźniona. Samochody nie będą już pędzić ul. Wodnika. Tylko dlaczego musiała zginąć moja córka? ZDiZ nie może się usprawiedliwiać tym, że urzędnikom wydawało się, że jest bezpiecznie, bo postawiono znaki drogowe ograniczające prędkość przy gimnazjum.

Urzędnicy ZDiZ nie odpowiadają za bezpieczeństwo od wczoraj i doskonale wiedzą, że jeśli jest odcinek prostej drogi, to zawsze znajdzie się kierowca bez wyobraźni, który popędzi szybko, niezależnie od tego jakie znaki drogowe tam stoją.

Jedynym sposobem, aby zmusić takich ludzi do zwolnienia są progi spowalniające. Kiedy zbyt szybko najedzie się na nie, można uszkodzić samochód. To działa na ich wyobraźnię znacznie bardziej niż możliwość spowodowania wypadku czy znaki. Urzędnicy wiedzieli to, doskonale wiedzieli też jaka jest sytuacja na ul. Wodnika. Nie zrobili nic.

Oburzyła mnie także wypowiedź pana Tomasza Wawrzonka z ZDiZ, który powiedział w jednym z wywiadów telewizyjnych, przeprowadzonych już po wypadku, o spowalniającej roli ronda od strony ul. Renka. Wszyscy wiedzą, że rondo zostało źle zaprojektowane i takiej funkcji nie spełnia od początku swojego istnienia. Samochody jadące ulicą Wodnika jadą na wprost z ogromną prędkością i wiele z nich na rondzie nawet nie zwalnia. Nie wierzę, że pan Wawrzonek tego nie wiedział.

Oczywiście wszystko to w żaden sposób nie usprawiedliwia kierowcy, który potrącił moją córkę, ale uważam, że urzędnicy także zawinili w tej sprawie i mają krew na rękach. Zginęła moja córka - moim zdaniem po części przez szukanie przez nich oszczędności tam, gdzie tego robić nie można. Progi powinny powstać od początku istnienia ul. Wodnika, tak, jak chciała tego dyrekcja gimnazjum, przy którym doszło do wypadku.

Postawiono je, jednak dopiero wtedy, gdy zginęła moja córka Martyna. Pełna radości życia i planów na przyszłość. Nie sądzę, aby gdańscy urzędnicy dobrze rozumieli co się stało. Nie życzę nikomu przeżywania takiej tragedii jak my. To przekracza możliwości ludzkiego umysłu.

Policja: śledztwo wciąż trwa

O tym, jak w rzeczywistości wyglądał sam wypadek wciąż trudno wyrokować. Policja prowadzi co prawda śledztwo, ale nie wystąpiono jeszcze do prokuratury z wnioskiem o opinię biegłego. Na razie przesłuchano m.in. świadków i dokonano oględzin auta, którym jechał sprawca wypadku. Tak naprawdę nadal nie wiadomo jednak nawet jak szybko jechał samochód.


Odpowiedź urzędników
Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ:

- W grudniu 2011 roku doszło w rejonie szkoły do śmiertelnego potrącenia 13-letniej Martyny. Było to pierwsze (od momentu wybudowania ul. Wodnika), tragiczne niestety, zdarzenie drogowe w tym rejonie.Po tym tragicznym zajściu zamontowano dwa dodatkowe progi zwalniające. Są one jednak rozwiązaniem tymczasowym, docelowo w omawianym przez nas rejonie ul. Wodnika przeprowadzona ma zostać korekcja wlotu ronda od strony Renku/Selgrosa. Także - przy szkole powstać ma azyl dla pieszych wyposażony w progi wyspowe. Do tego również na wysokości ul. Jednorożca zbudowane ma zostać wyniesione przejście dla pieszych. W dalszej kolejności rozwiązania uspokajające ruch zastosowane mają też być na skrzyżowaniach Wodnika-Perseusza i Wodnika-Komety. Dramatyczne grudniowe wydarzenie na ul. Wodnika były szokiem, nie tylko dla rodziny Martyny, ale dla większości mieszkańców Gdańska. Pracownicy ZDiZ nie byli tu wyjątkiem. Cały czas, w ramach środków, którymi dysponujemy, staramy się stosować jak najwięcej rozwiązań uspokajających ruch na jak największej ilości gdańskich ulic. Chociaż staramy się działać sprawnie, to jednak nie wszystko jesteśmy w stanie przewidzieć. Nikt życia Martynie nie wróci, mam jednak nadzieję, że we współpracy m.in. z rodzicami czy wychowawcami uda się zaprojektować takie rozwiązania, które pozwolą w przyszłości uniknąć podobnych tragedii.

Pełna odpowiedź gdańskiego ZDiZ na list ojca Martyny (.doc)
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 260)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730766 2012-02-22 12:03 Tak to już zawsze jest, że najpierw musi dojść do jakiejś tragedi by ktoś (15)

się czymś zainteresował. A potem zaczynają się dyskusje i wzajemne oskarżenia jednak winnych nigdy nie ma...

Myself

popieram opinię 275 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730821 2012-02-22 12:20 Dlatego na kazdej drodze, co kilkadziesiat metrow... (10)

trzeba postawic progi, zeby nigdzie nie doszlo do wypadku.
Z calym szacunkiem dla rodziny zmarlej i dla niej samej...
Wypadki sie zdarzaja wszedzie, rozumiem smutek, zal, moze zlosc rodzicow...ale winny jest kierowca a nie od razu wszyscy, caly swiat. Idiota za kolkiem spowoduje wypadek nawet jadac po samych progach zwalniajacych.

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730867 2012-02-22 12:29 (6)

dokładnie tak jak napisałem niżej. przede wszystkim winny jest kierowca, to on prowadził samochód i on za niego odpowiadał, nie przestrzegał przepisów i zabił dziewczynę.

progi mogły go spowolnić ale dlaczego szukamy winy u tych którzy nie powstrzymali JEGO GŁUPOTY?

DArek

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730924 2012-02-22 12:43 Darku, w przypadku kierowców idiotów z szukaniem odpowiedzialności (5)

trzeba pójść dalej niż do nich samych. Tacy ludzie są i zawsze będą i dlatego właśnie odpowiednie służby powinny zadbać o zapobieganie skutków ich bezmyślnych działań. Zaczęłabym od systemu "rozdawania" prawa jazdy. Nie wszyscy muszą je mieć, niektórzy wręcz niepowinni. Do tej ostatniej grupy należy sprawca wypadku. Dlaczego, przed wydaniem tego ważnego dokumentu kandydaci na kierowców nie są poddawani testom na wyobraźnię. Ja od tego przede wszystkim uzależniałabym kwestię decyzji w sprawie. Przy okazji, o ile luźniej byłoby na drogach.

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2730978 2012-02-22 12:55 Jasne...testy na wyobraznie, na logike, na inteligencje...

moze troche cos z fizyki, biologii i matematyki.
Oczywiscie wczesniej pare wizyt u psychiatry, zeby ocenil stan psychiczny.
Litosci... Nie da rady za zadne skarby wyodrebnic idiotow... Chlop ma odbebnic egzamin i tyle. Science fiction...

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 2731520 2012-02-22 16:01

a kto ma o tym decydować może ty?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731749 2012-02-22 18:09 Ale bzdura (1)

Nie ma czegoś takiego, jak "testy na wyobraźnie". Poza tym nawet gdyby coś takiego wprowadzić to efekt byłby taki, że większość kobiet "takie coś" by oblała. Wylanie dziecka z kąpielą.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2733578 2012-02-23 13:16 a może nie bzdura?

Test "na wyobraźnię" to rzeczywiście S-F, ale czy nie zgodzisz się, że bezpieczeństwo jazdy samochodem polega w dużej mierze na umiejętności przewidywania co inni zrobią i jak mogą się zachować jeśli ja zrobię to czy tamto? Oczywiście, to powinno być wpajane na poziomie kursu, ale jak mówiłem - to czysta S-F... niestety.
A tak czysto teoretycznie - wcale nie jestem pewien, czy większość kobiet by to oblała. Zresztą, jeśli nawet komuś by brakowało tej "wyobraźni", to może własnie był by powód, żeby takiej osobie nie dawać prawa jazdy?

zxy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2732056 2012-02-22 20:54 wielu przedsiębiorców i zwykłych pracowników wyobraźni nie posiada, nie wspominając o politykach!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731078 2012-02-22 13:23 Cóż (2)

W Niemczech jeśli jest 30 ZONE to jeździ się zygzakiem pomiędzy wysepkami, drzewami, zaparkowanymi autami i nijak nie da się nadmiernie rozpędzić, mimo że brak jest leżących policjantów jak w Polsce, dodatkowo pieszy i rowerzysta ma zawsze pierwszeństwo przed autem w takich strefach, choćby szedł środkiem ulicy. A w Polsce ? Dopóki nie zmieni się mentalność kierowców, dopóty będą cierpieć piesi i rowerzyści. I tak jak napisałeś/aś, nie pomoże próg za progiem. Niestety, za głupotę innych, przychodzi płacić wszystkim kierowcom.

eMWu

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731340 2012-02-22 15:03 no właśnie - płacimy za to wszyscy (1)

codziennie jeżdżę ulicą Wodnika i denerwują mnie te progi bo choćbym przejeżdżał 1km/h to zawieszenie i tak dostaje swoje. Współczuję rodzinie Martyny, ale może ktoś dojrzałby w urzędach do tego, że istnieją progi, które chowają się gdy kierowca jedzie z przepisową prędkością...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 2731847 2012-02-22 19:13 Taaaa, jasne. I kawę parzą.

Mózgu w czaszce kierowcy nie zastąpi żaden garb na drodze.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2730967 2012-02-22 12:51 a człowieka już nie ma..

to jest smutne.

mi

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2732050 2012-02-22 20:53 Nasi kierowcy przepisy mają gdzieś,a policji nie ma i kary za słabe!!!!!

bo nasze prawo chroni przestępców!

wrrr

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2732379 2012-02-22 22:36 Bylo tam maks 30 km/h, zostala doslownie zniszczona (1)

Co tu prokuratura, durnie jedne badaja? Tego co to zrobil na 25 lat do wiezienia. Bandziora pprzonego.

Pat234

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2736244 2012-02-24 12:11 Nie sądź zbyt szybko

Jutro Ty możesz się zagapić, rozjechać kogoś, i co? Jesteś mordercą? W mojej opinii jesteś wykonawcą przypadku - to moze zdarzyć się każdemu, który jeździ autem. Trzeba mieć wyobrażnię, ale wypadki chodzą po ludziach.

Za ten postępek odpowiada się z art 177 KK, grozi do 8lat więzienia.

Notabene, czy bezwzględne więzienie jest dobrym rozwiązaniem w przypadku przestępstw tego typu? Mozę lepsza byłaby kara, pozwalająca minimalizować szkody, np ograniczenie wolności połączone z pracami społecznymi itp??

Jestem przedstawicielem handlowym, jeżdżę od 180 do 360km w jedną str do klientów od 3lat, nigdy nie spowodowałam wypadku. Jeszcze. Każdego może to spotkać...

Electra

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730781 2012-02-22 12:08 stara Słowackiego w czasie sprzed wybudowania Ronda de la Salle (5)

Na wysokosci Potokowej i Słowackiego, na przystanku autobusowym w kierunku Wrzeszcza non stop były wypadki, wielokrotnie przystanek był taranowany przez samochód i przesuwany parę metrów dalej.

Ile to trwało lat i co robili w tej sprawie urzędnicy ZDIZ?

popieram opinię 100 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2731047 2012-02-22 13:13 a na przejsciu gineli ludzie

w tym ojciec z dwojka dzieci

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731215 2012-02-22 14:14 ja na zdjęciu żadnego ronda nie widzę...

To, że jakiś urzędniczyna zadekretował, że po wstawieniu znaku nagle powstanie rondo, nie znaczy że normalnie ludzie zaczną jeździć w kółko na normalnej, prostej drodze.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731313 2012-02-22 14:51 Odpowiedź jest prosta (2)

Wybudowali Rondo de la Salle.

iśluz

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731358 2012-02-22 15:08 najpierw "planowali" rondo i przez lata ludzie ginęli (1)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731366 2012-02-22 15:11 wiesz chociaż ile lat to trwało?

Pomogło raczej przesunięcie przystanku, nie "rondo", bo tzw. rondo nic nie zmienia dla kierowców jadących z góry i z Potokowej.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730782 2012-02-22 12:08 Na Wilanowskiej też był wypadek na przejściu (9)

świateł nie ma, progów nie ma - bo nikt nie zginął - pewnie kwestia czasu.

Dopiero śmierć ich chyba zmusza do działania.

Tak to projektują, weryfikują i nie dopowiadają za to, jak widać. Stołki są ważne.

Takie jest moje zdanie.

Brawo dla rodzica, że ma nadal siłę coś zmieniać. Współczuję jednocześnie.

A kierowcy to już inny temat.

yomn

popieram opinię 87 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730841 2012-02-22 12:24 Jeszcze w przedszkolu mnie uczyli... (8)

Spojrzec w lewo, potem w prawo i znowu w lewo. Jesli jedzie samochod rozpedzony i nie zwalnia przed przejsciem...to sie raczej na nie nie wchodzi...

Glupota mieszkancow Wilanowskiej sama doprowadzi do tragedii...bo milion razu juz widzialem, jak przebiegaja na tym "łuku' w niedozwolonym miejscu...bo autobus, bo krocej...

Kierowcy maja myslec ale piesi nie sa swietymi krowami.

Ujescisko

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730881 2012-02-22 12:32 Drogie ZDiZ - powyższy post dowodzi właśnie tego o czym mówi autor (1)

Zawsze się znajdzie jakiś rajdowiec. Który uważa, że pieszy jest ze stali. NA tych przejściach przechodzą też dzieci i młodzież wracając ze szkoły, prędkość z jaką prują tam właśnie takie asy uniemożliwia "spójrz w lewo w prawo w lewo..." bo nigdy można by nie przestać sie rozglądać akurat w tym miejscu... taka kijowa widocznośc, i taki chamy się zdarzają na drodze. I dotyczy tu wielu miejsc.

yomn

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 2731685 2012-02-22 17:22 rajdowcy to sportowcy

a kierowcy o ktorych Ty piszesz to zwyczajni idioci. Nie obrażaj motorsportu

panna p.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730939 2012-02-22 12:45 Masz rację (5)

ale z prędkością 160 żadne środki ostrożności nie wygrają

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730991 2012-02-22 12:58 Jesli jedzie po chodniku... (2)

Na łuku wypadnie a na prostej widac, ze ktos pedzi 160 (co jest jakims absurdem) i wtedy czlowiek odrobine myslacy nie pcha sie na pasy.

franek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731055 2012-02-22 13:16 taa... szczególnie zza górki... (1)

Nic nie pomoże pieszemu jeśli samochód wyleci z prędkością, której on się nie spodziewa. Szczególnie zza górki. Nawet nie zauważy co go zabiło...

Si

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731105 2012-02-22 13:33 Piszemy o samochodach czy F16?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2732241 2012-02-22 21:56 160 na Wilanowskiej? Chyba yamahą :D (1)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2732450 2012-02-22 23:37 Dokladnie...kogos tam ponioslo...

nawet Yamaha nie wyrobisz...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730790 2012-02-22 12:11 Trzeba oszczędzać gdyż ECS wymaga większych nakładów. (4)

Coś za coś i urzędnicy o tym wiedzą dlatego tną wydatki na równego rodzaju inwestycje itd. tak aby wybudować zgodnie z planem ECS.

popieram opinię 97 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730880 2012-02-22 12:32 nie zachowuj się jak kretyn. W tym mieście nie tylko jest ECS. (3)

Nie potrafisz nic innego wymyslić? W gdańsku marnuje się pieniądze w wielu miejscach. A ty tylko ECS znasz?

3city

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731167 2012-02-22 13:53 a wiesz matematyku ile kosztuje ecs ?? (2)

to wróć do przedszkola i naucz się liczyć do dziesięciu, później przerób z mamusią tabliczkę mnożenia, jak już dojdziesz do tego etapu w co wątpię to może coś skumasz zakuty łbie

taki budyń

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731596 2012-02-22 16:32 i po co ten marny wywód? (1)

Co nowego wniósł do dyskusji?

3city

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2736517 2012-02-24 13:30 kolega ma rację

przykład ECS'u stanowi jedynie skrót myślowy, a prawda jest taka, że władze Gdańska tną koszty we wszystkich obszarach, które istotne są dla mieszkańców miasta, natomiast stawiają na własny prestiż i wynik przyszłych wyborów. Budyń musi odejść!

f

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730791 2012-02-22 12:12 tak samo było na ul. Myśliwskiej (6)

Najpierw musi ktoś zginąć, zeby powstały progi zwalniające. Tak to wygląda w tym kraju. Na ul. Myśliwskiej również zginął pieszy od pędzącego samochodu. Wiele aut jeździ tą drogą, jakby była autostradą. Teraz są progi zwalniające, niestety o jedno życie za późno. ZDiZ moze sobie wylewać krokodyle łzy, ale to oni są częściowo winni obu wypadków.

Ela

popieram opinię 79 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731199 2012-02-22 14:04 (4)

Akurat ten kierowca wcale nie pędził, a nieszczęsny pieszy wszedł mu z prawej strony prosto pod koła, nawet nie spojrzał w jego kierunku (dało się to ustalić). Nie zmienia to faktu, że długa prosta skłania niejednego 'kozaka' do szybkiej jazdy i niewiele pomogło wprowadzenie strefy 30 km/h. Progi trochę poprawiły sytuację, ale bywają i tacy, którzy potrafią między kolejnymi progami garnąć się do 60-70 km/h...

.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2731322 2012-02-22 14:56

jak udało się to ustalić , masz wgląd do dokumentów?

,,

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731400 2012-02-22 15:22 (2)

to w takim razie jak szybko jechał, skoro potrącił człowieka zabijając go na miejscu? 40/h? A ta wielka kałuża krwi która płynęła ulicą? Nie sądzę żeby powstała po uderzeniu auta jadącego wolno.

i

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2731522 2012-02-22 16:02

zależy jak walnął łbem ten trup

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 2731852 2012-02-22 19:17 I właśnie takie myślenie jest przyczyną nieszczęść na polskich drogach!

Każdemu wydaje się, że "przecież jadą wolno" i "nie ma niebezpieczeństwa"... A potem zdziwko, że ktoś umarł od uderzenia! Każdemu, kogo to dziwi, proponuję, żeby się rozbiegł i pizgnął w ścianę... A z drugiej strony durne tłumaczenia, że "Przecież jakby jechał wolniej, to i tak by zabił - ograniczenia prędkości nie są po to, żeby pieszego wolniej uderzyć, tylko żeby mieć czas na reakcję i hamowanie!

Skodziarz

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731223 2012-02-22 14:18

Ten pieszy zginął na własną prośbę. Wbiegł na jeznię tuż za autem jadącym w górę i po pokonaniu jednego pasa wbiegł prosto pod koła auta jadącego w dół.
Głupota i brak rozwagi.
Auto nie zatrzyma się w miejscu. Wprowadzanie ograniczeń niewiele da tak długo, jak długo będziemy mieć do czynienia z bezmyślnymi pieszymi.
Niedawno ograniczenie do 50km/h miało być panaceum. Teraz już 30km/h. Co dalej? 10km/h ? a może warości ujemne, czyli jeżdżenie tyłem?
Idąc tym tropem zlikwidujmy kolej, bo jest niebezpieczna, bo nie jest w stanie taki pociąg zatrzymać się w miejscu przed każdym bezmyślnym pieszym...

ps

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730795 2012-02-22 12:12 No dobrze, mogli zrobić progi (7)

ale to nie zmienia faktu że winny jest kierowca który nie przestrzegał przepisów. to jest główny winowajca a nie ci którzy nie powstrzymali jego głupoty.

rozumiem żal jej ojca. szkoda dziewczyny

DArek

popieram opinię 109 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730872 2012-02-22 12:30 (3)

Darek byłeś, widziałeś, jesteś prokuratorem i znasz więcej szczegółów sprawy? Ktoś inny wie co ustalono po tym wypadku? Kto jest winny, jak przyczyna?

yak

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730912 2012-02-22 12:39 Tak, winny jest Jan Kowalski, urzednik... (1)

kierowca sobie tylko jechal i potracil dziewczynke, jest niewinny. Wez sie ogarnij czlowieku. Jak kogos zamorduje, to skaza moich rodzicow, bo zle mnie wychowali czy sam pojde do pierdla?

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731858 2012-02-22 19:18 Oczywiście skażą producenta narzędzia zbrodni.

Chyba, że gołymi rękoma, wtedy skażą ortopedę.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2730951 2012-02-22 12:47

myśl logicznie. skoro progi miały spowolnić samochód a tego nie zrobiły to znaczy że jechał za szybko. ON

DArek

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730889 2012-02-22 12:34 Nareszcie ktoś myślący napisał... (2)

Tu juz psy wieszaja na urzednikach, czekam na wpis, ze to wina rzadu...a zawinil kretyn za kolkiem. To on ponosi odpowiedzialnosc za smierc tej dziewczynki. Ludzie, opamietajcie sie troche...

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731139 2012-02-22 13:44 (1)

To prawda, ale patrząc na zdjęcie tego ronda - ono rzeczywiście wygląda na źle zaprojektowane. Należało to naprawić po pierwszych skargach, albo je przebudowując, albo wstawiając progi.

Adamu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731861 2012-02-22 19:20

Na zachodzie ludzie jeżdżą po takim rondzie jak po rondzie, zwalniając przed nim, a jednocześnie brak wysepki UŁATWIA wiekszym pojazdom ten manewr. Polski kierowca leci na 12:00 jakby ronda po prostu NIE BYŁO.

Sebastian

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730798 2012-02-22 12:13 Ktoś powinien za to odpowiedzieć ,urzędasy jak zwykle spartaczyli robote ale oni nadają się tylko pierdzenia w stołek i picia (11)

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 28
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730865 2012-02-22 12:29 Jasne, niech urzedasy pojda do pierdla, bo kierowca jest idiota. (10)

Pomysl czasami...

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730908 2012-02-22 12:38 niestety wygląda na to, żę urzędnicy nie dopilnowali, żeby projekt gwarantował bezpieczeństwo. (9)

Jest taka instytucja jak źle wykonana praca - 3 pensje lecą za coś takiego, jeżeli było nieumyślne - a do tego predysponują niektóre projekty zatwierdzane włąśnie przez nich.

Jakoś nie zauważyłem, żeby któregoś ukarano karą z kodeksu pracy za fuszerkę.

A kierowca to inna sprawa - najprawdopodbniej wina bez dwóch zdań. Ale nie ma co klapek na oczy zakładać i udawać, że to tylko wina kierowcy. Cały system tak działa - wiele wypadków w tym mieście potwierdza tę regułę z tego co się ostatnio czyta.

om

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730920 2012-02-22 12:42 Patrzac na te komentarze...ogarnia mnie przerazenie... (8)

Jakis kretyn potracil dziewczynke, spowodowal jej smierc a wszyscy szukaja winnych wsrod urzednikow... Pijani kierowcy...to winna sklepikarzy.
Jesli ktos jezdzi zgodnie z przepisami, potrafi kierowac...nie sa potrzebne zadne progi. Idiotom zadne progi nie przeszkodza...

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730971 2012-02-22 12:53 zrozum, że urzędnik ma uwzględnić też pewien stopień "idiotyzmu" i wziąść pod uwagę okolicę (7)

np szkołę, przedszkole... to są zawsze strefy, które powinno się dodatkowo przemyśleć biorąc pod uwagę pewien stopień idiotyzmu wśród kierowców i nieodpowiedzialności pieszych - oczywiście w granicach rozsądku (zaprzeczysz, że występuje idiotyzm? nie sądzę).

Do tego trzeba mieć kompetencje, logicznie myśleć i mieć chęć do pracy.

om

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731015 2012-02-22 13:06 W takim razie pokryjmy wszystkie ulice progami zwalniajacymi. (6)

Wszedzie sa idioci, wiec wszedzie trzeba je zamontowac, bedziemy sie poruszac z predkoscia 5km/h.

Ucinajmy facetom penisy, bo moze byc jakis idiota i zgwalcic, trzeba to 'uwzglednic'.

Koniec ze sprzedaza nozy, bo jakis idiota moze kogos zadzgac...'uwzglednic'.

Koniec z plodzeniem dzieci, bo moze sie urodzic zwyrodnialec, 'uwzglednic'.

Moge tak w nieskonczonosc...

brawo krzysiu

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731045 2012-02-22 13:13 widzę, że możesz w nieskończoność, bo niezrozumiałeś wyrażenia "w granicach rozsądku" (5)

widać Twoje granice są baaardzo szerokie. :DD

om

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731114 2012-02-22 13:38 Ale kto ma to okreslic? Ty? (4)

Jeszcze ktos musi za to zaplacic. Moze tez Ty?

Dopoki ktos nie sprawuje danego stanowiska, to wszyscy geniusze, kazdy najmadrzejszy...a wystarczy jezdzic tylko zgodnie z przepisami, ot cala filozofia.

brawo krzysiu

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731186 2012-02-22 13:59 A to Ty tam siedzisz? (3)

i sam sie bronisz?

Za to im/Wam płacą... za myślenie, za przewidywanie... ja , Ty on, ona, wszyscy płacimy... jakbyś nie wiedział.

om

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731254 2012-02-22 14:29 Za przewidywanie? (2)

Moze maja jeszcze poprowadzic ciag dalszy przepowiedni Nostradamusa, moze oni wiedza kiedy bedzie koniec swiata? Idiotom za kolkiem nic ani nikt nie przeszkodzi...zaden prog...

Typowe jak brakuje argumentow, nie, nie jestem urzednikiem ale jestem odpowiedzialnym kierowca i nie potrzebuje progu, zeby jezdzic ostroznie i nie rozjezdzac ludzi. Mysl chlopcze, mysl...

brawo krzysiu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731294 2012-02-22 14:42 obyś nie przechodził przez przejściem niebawem (1)

zmieni Ci się punkt widzenia, odpowiedzialni i rozważni kierowcy to taka rzadkość teraz.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2731311 2012-02-22 14:50 Jaja sobie robisz?

Jak jestem na przejsciu, to sie rozgladam, nie wchodze na pasy jak swieta krowa...'bo mam pierwszenstwo'.
Zyje juz ponad 30 lat...wiec okolo 20 lat stosuje sie do tych zasad i...jak widac, nadal zyje. Jeden ustapi, drugi nie...ale nigdy sie nie pcham i nie wymuszam, zeby mi ustapili...
Zdaje sobie sprawe ilu idiotow na drodze (nawet patrzac po komentarzach) i dlatego zachowuje ostroznosc. Tyle.

brawo krzysiu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730800 2012-02-22 12:13 przy szkole powinny byc progi (8)

popieram opinię 65 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730812 2012-02-22 12:18 (1)

progi zwiększają droge hamowania bo wóz podskakuje, niestety

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 2731149 2012-02-22 13:48 Hahahahahaha

Rozbawiłeś mnie człowieku. Wyglądasz na potencjalnego laureata nagrody Darwina. Oczywiście źle ci nie życzę, dlatego sprzedam ci dobrą radę: hamuj przed progiem, a nie na nim.

Adamu

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730815 2012-02-22 12:19 (2)

Niedawno załozyli tam progi. Takie sprytne dla osobówek, bo autobus przejedzie bez konieczności zwalniania.

qwer

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731899 2012-02-22 19:37 (1)

1. wyciągnąć słuchawy z uszu,
2. rozejrzeć się przed wlezieniem na jezdnię,

Jeżeli nie 1+2 to czasem trumienka. Polecam tatuśkowi wściekłemu na cały zły świat.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 2732207 2012-02-22 21:45

No tak, najłatwiej całą młodzież wrzucić do jednego worka, bo przecież to młode pokolenie myśleć nie umie, pije, pali, zamiast się uczyć tylko imprezuje i się obija... wymieniać można w nieskończoność.
No a rodzic... to oczywiście zawsze jest osobą która najmniej zna swoje dziecko i pierwszą do jego ślepej obrony, cokolwiek by zrobiło...

Dopóki ludzie w Polsce będą myśleć stereotypami, wiele się nie zmieni.
Współczuję Ci, że nie znając osoby ani okoliczności wypadku od razu osądzasz. Możesz mi uwierzyć na słowo, że jesteś w błędzie, albo poświęcić trochę czasu na poznanie sprawy i przekonanie się samemu. No ale po co marnować czas na dojście do prawdy...

obserwator

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731031 2012-02-22 13:09 to można dać po 3 progi... (1)

na każdym pasie przed przejściem....

Maniek

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2731118 2012-02-22 13:39 I jeszcze po 3 progi przed 3ema progami.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731751 2012-02-22 18:10 przy szkole, przy kościele, przy sklepie, przed kazdym skrzyżowaniem itp...

Tak wszędzie stawiajmy progi! Idealne rozwiązanie na poprawę bezpieczeństwa

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730801 2012-02-22 12:14 Jaką karę otrzymał lub otrzyma winny kierowca? (3)

Czy ktoś zna szczegóły jak sprawa została zakończona?

popieram opinię 68 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731401 2012-02-22 15:22 Wyrazy wspolczucia dla rodziny. (1)

A w kwestii bezpieczenstwa, niestey progi niszcza tez samochody ludzi przestrzegajacych przepisy (o komforcie nie wspomne). Bardzo dobre rozwiazanie widzialem w Czechach bez koniecznosci niszczenia nawierzchni drogi, a mianowicie swiatla, jesli jechalo sie pow. 50 - czerwone, kiedy ponizej wlaczalo sie zielone. Plus do tego chyba byla kamera, przejechales na czerwonym - mandacik

MJ

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2731419 2012-02-22 15:26 Pytanie bylo inne ale fajnie wiedziec, ze byles w Czechach.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2732441 2012-02-22 23:28 takim szarym drukiem napisali

najpierw czytaj potem pytaj

G g

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730805 2012-02-22 12:15 DEBIL ZEBY NIE POWIEDZIEC SKURFEL (3)

JEZDZE MERCEDESEM E-230 KTORY WAZY 2 TONY I BEZ KITU PO MIESCIE NIE PORUSZAM SIE SZYBCIEJ NIZ 50 KM NA GODZINE BO DZIADA ZATRZYMAC NIE IDZIE, ZWLASZCZA JAK TROCHE POPADA ALBO SNIEGU ALBO DESZCZU.KIEDYS WALNALEM PIESZEGO PRZY PREDKOSCI 50 I NIC MU SIE NIE STALO POWAZNEGO..CIEKAWE ILE TEN GNOJ MIAL NA LICZNIKU??!ZE 100 NA PEWNO.OSOBISCIE TO BYM WIESZAL TAKICH ZA JAJA POD SUFITEM CIAL ZYLETKA I PRZYPALAL ZAPALNICZKA BO CZAPA TO ZA MALO.

MADAFAKER

popieram opinię 108 / nie zgadzam się 26

zgłoś do moderacji opinię 2730870 2012-02-22 12:30 Wizyta u psychiatry by ci sie przydala.

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 23

zgłoś do moderacji opinię 2732090 2012-02-22 21:09

...chyba lusterkiem

Doogie

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2732472 2012-02-23 00:13 sr­anie w banie

dziewczyna tez jest winna, gow­nazeria wybiega na przejscia kompletnie bez wyobrazni ze sluchawkami na uszach, kapturami na glowach i majac w d*pie swoje bezpieczenstwo, a teraz wodnika, fajna ulica, zamieni sie w tor przeszkod z progami co 10 metrow. paranoja

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 11

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: