• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy: remont estakady na dwie zmiany

Patryk Szczerba
30 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Skrzyżowanie Wiśniewskiego z Estakadą będzie w wakacje zakorkowane. Urzędnicy zapewniają, że utrudnienia będą mniejsze niż w zeszłym roku. Skrzyżowanie Wiśniewskiego z Estakadą będzie w wakacje zakorkowane. Urzędnicy zapewniają, że utrudnienia będą mniejsze niż w zeszłym roku.

- Nie ma możliwości, by wykonawca prac na Estakadzie Kwiatkowskiego pracował w systemie jednozmianowym - podkreślają gdyńscy urzędnicy, odnosząc się do artykułu o planowanym na wakacje remoncie drogi.



Ile potrwają utrudnienia podczas remontu estakady?

O remoncie Estakady Kwiatkowskiego informowaliśmy w niedzielę. W tym roku konieczna jest modernizacja przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku obwodnicy zobacz na mapie Gdyni.

Jeden pas przejezdny, prace poza Open'erem

Zgodnie ze specyfikacją przetargową, łącznica będzie modernizowana w dwóch etapach. Pierwszy będzie obejmował lewą część jezdni - od strony łuku zewnętrznego, zaś drugi prawą stronę. Obydwa etapy prac nie mogą potrwać dłużej niż 48 dni i zaczną się po festiwalu Open'er, czyli najwcześniej 3 lipca. Podczas robót jeden pas będzie przejezdny, ale utrudnień z pewnością nie zabraknie.

Jazda na wolnym pasie jezdni będzie możliwa z prędkością nieprzekraczającą 30 km/h, a w czasie prac betoniarskich wykonywanych po godz. 18 z prędkością nieprzekraczającą 10 km/h, ale tylko dla pojazdów o ciężarze do 3,5 tony. Pojazdy ciężarowe, jadące w stronę obwodnicy, będą kierowane ul. Janka Wiśniewskiego na węzeł z ul. Kontenerową, na którym będą mogły wjechać na Estakadę Kwiatkowskiego.

Podczas zeszłorocznego remontu zdecydowanie najszybciej po Gdyni jeździło się rowerem.


Informacja o kolejnym wakacyjnym remoncie wzbudziła sporo emocji wśród kierowców. Większość z nich doskonale pamięta zeszłoroczne utrudnienia, które trwały kilka miesięcy. Wielokilometrowe zatory sprawiły, że część osób wolała wysiąść z autobusów jadących w kierunku północnych dzielnic Gdyni, bo na Obłuże można było dojść szybciej piechotą niż dojechać.

Kierowcy drżą na myśl o korkach

Większość - co widać po opiniach pod naszym poprzednim artykułem - obawia się w tym roku powtórki. Co prawda, w wakacje mieszkańcy wyjeżdżają na urlop, ale bywa, że na drodze jest nawet więcej samochodów niż w roku szkolnym, bo nad morze przyjeżdżają turyści.

Tak będzie prawdopodobnie wyglądała organizacja ruchu w pierwszym etapie prac na estakadzie. Tak będzie prawdopodobnie wyglądała organizacja ruchu w pierwszym etapie prac na estakadzie.
Wielu przekonuje, że istotny będzie czas pracy robotników. Przeważająca część kierowców nie wyobraża sobie, by drogowcy pracowali na jedną zmianę miedzy godz. 9 i 17. Nie brakuje też obiekcji, że około 40 dni, które miasto daje wykonawcy, to zdecydowanie zbyt długo, jak na planowany zakres robót.

- Przecież ostatnio całe miasto podczas remontu Estakady było zakorkowane. Teraz, kiedy zbliża się sezon, co oznacza wzmożony ruch turystyczny, ZDiZ postanowił zafundować powtórkę z rozrywki. Oczywiste jest, że remonty są potrzebne, ale planować trzeba je z głową, wyciągając wnioski z poprzednich prac - pisze na naszym forum pan Łukasz.
Urzędnicy: Praca na pewno na dwie zmiany, a może trzy

Urzędnicy gdyńskiego magistratu przekonują, że wnioski wyciągnęli. W reakcji na artykuł i opinie zapewniają, że będą starali się w jak największym stopniu zminimalizować utrudnienia.

- Nie ma takiej możliwości, by wykonawca pracował w systemie jednozmianowym. Prace będą prowadzone w systemie dwuzmianowym, także w soboty i niedziele. Każde skrócenie czasu trwania remontu w stosunku do zakładanych 48 dni, jest w przetargu punktowane dodatkowo. Powinno to skłonić oferentów do przygotowania takiego planu robót, który maksymalnie je skróci. Nie ukrywamy, że liczymy na to, że wykonawca będzie pracował w systemie trzyzmianowym - wyjaśnia Grażyna Pilarczyk, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji.
Robotnicy nie zawsze widoczni

Uprzedza też, że widok pustego placu robót wcale nie musi oznaczać, że na remontowanym odcinku nic się nie dzieje.

- Trzeba pamiętać, że remont tego typu, polegający na wymianie dylatacji i odtwarzaniu nawierzchni, wymaga zastosowania przerw technologicznych, np. po to, by podłoże betonowe i nawierzchnia asfaltowa miały czas na odpowiednie związanie i uzyskanie wymaganej elastyczności i nośności. W tym czasie nie zobaczymy robotników bezpośrednio na drodze, co nie oznacza wprost, że prace nie są prowadzone - dodaje.
Szczegółowy harmonogram prac i organizacji ruchu będzie ustalany po wyborze wykonawcy. W 60 proc. będzie decydowała cena, a w 25 proc. sumaryczny okres zamknięć przejazdu. Pozostała część to czas udzielonej gwarancji. Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 8 czerwca.

Kierowcy w zeszłym roku próbowali omijać korek przed wjazdem na estakadę niezgodnie z przepisami

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

  • "Podczas zeszłorocznego remontu zdecydowanie najszybciej po Gdyni jeździło się rowerem." (9)

    Oczywiście, że po mieście na krótkie odcinki najszybciej jest rowerem.
    Niech Gdynia się wreszcie weźmie za robienie porządnej infrastruktury rowerowej.

    • 59 32

    • w roku powstanie 0 km nowych dróg rowerowych :( (3)

      • 16 6

      • Ulżyło smarkaczu od wyzwiska ? (2)

        Taki brak kultury, świadczy o słomie w butach.

        • 2 9

        • (1)

          no wy za to popisaliście się "kulturą"

          • 6 1

          • Towarzyszy to szukaj w PiS. Jest jch więcej, jak w SLD i każdej innej parti.

            • 1 1

    • No niestety (1)

      Mamy efekty przeprowadzek na obrzeża albo do innych miast, a pracują 'wszyscy' w mieście... Z Redy, Banina albo Mostów rowerem do pracy w Gdańsku czy Gdyni nie dojedziesz. Jak mieszkasz 2-5 km od pracy to rowerem jak najbardziej. Ludzie płacą za swoje błędy i również władz, ponieważ cierpia wszyscy a władze nie robiły nic aby zatrzymać ludzi w mieście i powstrzymać tą degrengoladę.

      • 14 3

      • miasto dla galerii, obrzeza miasta dla swoloczy

        • 0 1

    • tory

      No ale jak jeździć rowerem wzdłuż estakady, jak nie ma drogi przez tory na Hutniczej. Mości Szurek wolał wybudować estakadę kilometr dalej, równolegle do innej drogi

      • 4 3

    • Widzę, że trójmiasto.pl robi dziennikarstwo na najwyższym poziomie.

      Panie autorze Patryku, żeby cytować w artykule anonimowego "Pana Łukasza" z forum trójmiasto.pl. No proszę, szanujmy czytających. Wiarygodność komentarza 100%. Szczególnie, że większość wie, że na forum trójmiasto.pl wypisują setki komentarzy od rana do wieczora zawsze ci sami ludzie. Do poważnego artykułu, żeby "pana Łukasza" cytować? Niepojęte.

      • 0 0

    • Przecież są sciezki

      Może od razu by zmienić obwodnicę w jedną wielką ścieżkę rowerowa.

      • 1 1

  • dlaczego urząd miasta nie zrobi estakady raz a dobrze??? (18)

    Kiedy jakaś droga alternatywna? ?

    • 70 6

    • (2)

      zrobić coś raz, a porządnie? szczurkowi takie chore pomysły nawet przez głowę nie przeszły

      • 10 13

      • Oj wy głupie trolle (1)

        30 lat od PRL budowano estakadę. PO nie pozwolila aby było z kasy państwa mimo, że to droga do portu. Więc jest jak jest.

        • 13 22

        • ładnie się określiliście jako trole i głupcy - port to żaden "dopust boży" choć wam tak się wydaje, port i niedobitki stoczni zmienione w obóz pracy to jedyne źródło dochodu w Gdyni poza uciskiem fiskalnym mieszkańców
          i gdyby nie zabawy w lotnisko, imprezy, muzea, infobox, filmówkę, kolej górską itp to Gdynia by już dawno rozkwitła

          • 17 9

    • Szybciej sobie pod Urz. Miasta parking podziemny zafunduje (5)

      niz o tunelu pod torami na Puckiej pomyśli

      • 15 3

      • zapomnij o tym tunelu na Puckiej dopóki nie ma OPATU (3)

        po prostu nie ma takiego tematu. Chylonia by stanęła

        • 4 5

        • (2)

          to wy chcecie tunelu na puckiej by zapchać deklaracja gębę
          normalni gdynianie chcą połączenia hutniczej z obwodnicą wraz z tunelem/wiaduktem na osi północna południowa co odkorkowałoby Gdynię
          bez żadnego OPATu

          • 4 1

          • to o czym piszesz to właśnie część opatu :) (1)

            nie wiesz, nie pisz

            • 1 1

            • nie to nie żadna część jakiegoś opatu to część leżącej odłogiem infrastruktury Gdyni

              • 2 1

      • Proponuje zrobić strajk i zablokować wszystkie 3 przejazdy na co najmniej tydzień właśnie w trakcie trwania prac remontowych przy estakadzie! Może ktoś w końcu pójdzie po rozum do głowy! Tym bardziej, że podobno ludzie od kierowania pociągami który w chwili obecnej siedzą na ul. Północnej mają się przemieć do Gdyni Głównej co ma skutkować jeszcze rzadszym otwieraniem szlabanów....

        • 4 1

    • (4)

      ale co droga alternatywna? Może Gdynia ma budować dla mieszkańców Kosakowa?

      • 4 8

      • Aby zamknać usta narzekaczom z północnych dzielnic Gdyni

        Proponuję przyłączyć wszystko na północ od torów przyłączyć do Kosakowa/Pucka/Mechelinek.
        Skończy się to narzekanie, że nasz Prezydent nie myśli o mieszkańcach.
        On cały czas myśli o mieszkańcach (wszystkich kilkunastu).

        • 5 0

      • (2)

        Dla jakich mieszkańców Kosakowa debilu? Obłuże, Oksywie i Pogórze to po Chyloni najliczniejsze dzielnice Gdyni, gdzie mieszka prawie 50 tys. mieszkańców deklu (cała gmina Kosakowo to 8 tys. ludzi).

        • 7 0

        • Kosakowo, to nie Gdynia. (1)

          • 1 1

          • No i?

            • 3 2

    • Wiem że śmiesznie to zabrzmi ale... (3)

      ... się nia da :) Naprawdę, Estakada została za komuny wybudowana i powiedzmy że niezbyt dobrze, jakość nie ta no i rozwiązania stare. W związku z tym Gdynia ma na utrzymaniu takiego dziada którego trzeba lepić co roku żeby sie nie rozpadł. Niestety.

      • 7 3

      • (2)

        Można zrobić raz a dobrze a nie co roku po kawałeczku

        • 3 1

        • Czyli zamknąć całą na rok i remontować. (1)

          • 2 2

          • Tak

            • 0 0

  • 1 zmiana, 2 czy nawet 3 (3)

    Niestety korków nie unikniemy i będzie masakra

    • 41 3

    • złe planowanie jest trollu, rozumiesz to? (1)

      • 7 3

      • Tylko tyle potrafisz? Obrażać to uwielbiasz.

        Ale osoby nieodpowiedzialne i ułomne psychicznie właśnie to uwielbiają.

        • 0 0

    • Znowu szukują się dni pieszego pasażera?

      • 1 0

  • Dziękujemy PO za brak obwodnicy, za brak OPAT (13)

    I za PKM bez przystanków

    • 44 67

    • W Gdańsku drogi do portu za Tuska budowano z budżetu centralnego (8)

      A port w Gdyni najlepiej dla platfusow jakby upadl. Stocznię w Gdyni udało im się zlikwidować ale portu nie

      • 20 12

      • pisał szczur wnioski o finansowanie projektów z UE? (4)

        Nie! Do kogo teraz pretensje? ?

        • 14 10

        • od 15 lat wnioskuje do UE - bez rezultatu (3)

          • 4 6

          • (1)

            taka prawda, peło udupiło Gdynię jak i okoliczne miejscowości całą kasę ładując w gdańsk. PIS to nie moja bajka ale liczę że w końcu zaczną równo traktować resztę trójmiasta.

            • 12 10

            • Jakoś za pisz Gdańsk dalej buduje a u Szczuka w Gdyni dalej "nie da sie"

              • 6 2

          • od 15 lat, ale za każdym razem chodzi o lotnisko

            • 0 1

      • (2)

        Bredzisz. Tunel pod Martwą Wisłą z funduszy miejskich, most wantowy z funduszy miejskich, Trasa Sucharskiego w granicach miasta z funduszy miejskich, Trasa W-Z z funduszy miejskich, Nowa Słowackiego z funduszy miejskich. To wszystko oczywiście przy współfinansowaniu ze środków europejskich, ale na wkład własny wykładał Gdańsk, natomiast Gdynia nie zrobiła praktycznie nic w kierunku pozyskiwania funduszy na rozbudowę infrastruktury, tylko ciągle wyciągają rękę pod tytułem "zbudujcie nam".

        • 7 1

        • Z funduszy miejskich przy dofinansowaniu unijnym każdorazowo grubo powyżej 50% (1)

          A kto decydował co jest na liście dofinansowania UE?

          • 1 0

          • No minister infrastruktury, czyli Sławek Nowak z PO i jego poprzednicy, pewnie też z tej partii.

            A jak nie Sławek, to Ela Bieńkowska z min. rozwoju, ta co za 6 tysi nie pracuje. A jak nie Ela Bieńkowska, to Mieciu Struk jako marszałek województwa, też z PO. Też przecież rozdaje kasę i decyduje, co wesprzeć w województwie, a co nie.
            Czyli wynika, że ci co decydowali o dofinansowaniu z UE tego lub innego projektu są z PO.

            • 1 2

    • 8 lat zmarnowanych (2)

      Peło:

      Donek
      Bronek
      Nowak / Lolopindolo
      Budyń

      i .... d*pa blada

      • 10 24

      • (1)

        tępaki przestancie bronic szczurowatego

        • 6 6

        • Przed tymi, którzy potrafią tylko ubliżać i wyzywać, trzeba bronić.

          • 2 0

    • Kasę na Opat zabrał PIS hehe doucz się

      Ciekawe ,że za rządów PIS Gdańsk dalej się buduje tylko biednej Gdyni wiatr w oczy. A za PO W Gdyni powstało: Muzeum , Szkoła Filmowa, kolejka na górę , Sea tower, wylot na estakadę z obwodnicy, remont morskiej . Ale tego się nie pamięta za mało czy zaślepiony nienawiścią nie widzisz?

      • 2 4

  • 2 zmiany jak na zwycięstwa w godzinach 9-15 (3)

    1 brygada(3 osoby) od 9 do 12 a druga brygada(2 osoby) od 12 do 15.

    • 61 2

    • A co z pociągiem, wizjami i akcjami protestacyjnymi w związku z tzw.Gdynia północ . Gdzie działacze, gdzie szum w nocniku ?

      • 7 0

    • Zwycięstwa (1)

      A dlaczego na zwycięstwa jest taka masakra? Jedna zmiana i remont do końca czerwca. Czy urzędnicy widzą co się dzieje na drogach przez ten remont? Są dni kiedy korek zaczyna się w Sopocie.
      MOZE TUTAJ NALEŻAŁOBY WPROWADZIĆ 2 LUB 3 ZMIANY?

      • 2 1

      • A dlaczego Jaśnie Pan nie pracuje w nocy, tylko innych do tego zmusza ?

        • 0 0

  • SKM do Północnej Gdyni może nas uratować (11)

    Jeśli spolecznicy mają rację to wystarczy kilka mln na uruchomienie spalinowek do Oksywia po istniejącym torze. Ale to chyba za tanio dla ratusza.

    • 55 10

    • potrzeba dokładnie tyle co w tym roku na arkę Gdynia - 8 milionów złotych.

      Lepiej powiedzieć że się nie da.

      • 19 3

    • Znowu z tymi pociągami? (1)

      Serio pojedziesz pociągiem jadącym dwa razy dłużej niż autobus i zatrzymującym się daleko od zabudowań? Tamte dzielnice potrzebują dobudowania niezależnych od jezdni buspasów od centrum aż do Obłuża a nie żadnych pociągów na które wszystkim będzie daleko i będą jechały na około.

      • 10 10

      • Piszesz nieprawdę w kwestii pociągów. Zgadzam się w kwestii buspasów

        Społecznicy zorganizowali w zeszłym roku przejazd pociągu Oksywie -Obłuże - Gdynia Główna. Jechał 12 minut z obłuża i 16 minut z Oksywia. Przez Chylonię. Nie wiem, co znaczy daleko od zabudowań, ale chyba mieszkasz na Witominie jeśli nie wiesz, gdzie są przystanki. Sprawdź sobie na fb skm do północnej Gdyni/Miasto Wspólne

        • 10 3

    • (7)

      A jak przez hutniczą będzie przyjeżdżać?

      • 4 3

      • 50 osób w 50 samochodach na Hutniczej ustąpi 300 osobom w jednym pociągu (2)

        a następnego dnia w pociagu będzie 330 osób, a na Hutniczej 20 samochodów

        • 8 5

        • Otoz to, milo ze Ktos to wreszcie rozumie

          Z pozytkiem czasowym dla Wszystkich

          • 0 1

        • Jeżeli tem pociąg pojedzie do Rumi, Redy i dalej, to na Hutniczej może być mniej aut.

          Ale on tam nigdy nie pojedzie przez Hutniczą do Rumi. Tak że Twoje wyliczenia są wysoce błędne.

          • 1 0

      • po szynach (3)

        • 0 0

        • trzeba bylo zawczasu myslec o wiadukcie pod torami na Hutniczej (2)

          • 0 1

          • Z tym tematem i protestem proszę do magistratu i budowniczych Gdyni z lat 1920 - 1939.

            • 0 0

          • Wiadukt pod torami...

            Ciekawe rozwiązanie p. inżynierze :)

            • 0 0

  • (1)

    A to nie jest tak, ze akurat teraz remont dotyczy mało ważnego wjazdu?

    • 2 16

    • Na estakadę nie ma "mało ważnych" wjazdów.

      Być może wyprzedze twoje kolejne pytanie, "mało ważnego" zjazdu również nie ma.

      • 10 1

  • Kierowcy drżą na myśl o korkach (15)

    To niech pomyślą o przesiadce na rower :D

    • 18 49

    • nie ma w Gdyni spójnej sieci dróg rowerowych

      Jak szczur zacznie coś robić to będę jeździła rowerem.

      • 20 3

    • (5)

      Moj maz bardzo sie poci gdy jezdzi rowerem a pracuje w biurze gdzie obowiazuje stroj oficjalny. Prysznica tam nie ma. I co?

      • 13 3

      • Poci się bo nie ma żadnej kondycji (2)

        Gdyby jeździł regularnie i przyzwyczaił organizm do wysiłku to nie byłoby tego problemu.

        Dojeżdżałem do biura 5km rowerem bez kropli potu na plecach nawet przy 25 stopniach, a ludzie potrafią spocić się po przejściu pieszo 50m.

        • 3 21

        • nie prawda

          Albo w ogóle roweru nie widziałeś albo akurat masz taka nature że się nie pocisz. Wiele osób od minimalnego wysiłu się poci i nie ma to żadnego związku z kondycją.

          • 15 2

        • albo ci się wydawało że nie cuchniesz !!! Wiesz niektórzy tak mają !!!!

          • 2 0

      • (1)

        Na szczęście jest takie coś jak rower elektryczny.
        Polecam.

        • 4 2

        • albo motor turystyczny polecam

          • 1 0

    • to mi powiedz jak dojechać z Obłuża na ul. Morską? (1)

      Wtedy wsiądę na rower... Na chwilę obecną nie chce mi się przecinać dwóch pasów ruchu i dźwigać roweru przez tory pod estakadą aby dostać się na Hutniczą a potem na Morską. A szczur zamiast wybudować estakadę między ul. Wiśniewskiego a Hutniczą, wybudował równoległą estakadę rowerową od Unruga do Kontenerowej... Żenada.

      • 10 2

      • Wyjm słomę z butów.

        • 1 2

    • przestańcie pieprz..ć z tymi rowerami (4)

      jeżdżę do pracy z laptopem i czasem drukarką
      po pracy siaty z zakupami
      rowerem mam jechać z tym majdanem?

      • 9 3

      • a dalczego nie? (2)

        ja wożę laptopa i zakupy na rowerze codziennie od 10 lat - w czym problem?
        Na kilka km do biura nie będę przecież odpalał samochodu.

        • 3 5

        • Z rowerem do sklepu, bo na zewnątrz rower z laptopem by wyparował. (1)

          Takie bajki, to można niegrzecznym dzieciom za kare opowiadać, Ze jeżdzi z całym majdanem na rowerze.

          • 2 2

          • Ręce opadają...
            Specjalnie dla ciebie instrukcja krok po kroku - sprawdzona przeze mnie osobiście dzisiaj 3h temu.
            1. Przypinasz rower ulockiem pod sklepem.
            2. Rowerową torbę z laptopem odpinasz z bagażnika i wieszasz na ramieniu - robi się z tego zwykła cywilna torba na laptopa
            3. Pusta sakwę odpinasz z drugiej strony bagażnika.
            4. Robisz zakupy
            5. Pakujesz zakupy do sakwy
            6. Przypinasz sakwę i torbę z laptopem do roweru
            7. Odpinasz rower i jedziesz do domu
            Serio jesteś taki nieogarniety życiowo, żeby nie poradzić sobie z parkowaniem roweru..?

            • 2 0

      • Sakwy rowerowe mieszczą dużo więcej niż laptopa i codzienne zakupy.
        Laptop i zakupy po pracy to naprawdę nie jest żaden powód, żeby nie pojechać rowerem.
        Wystarczy tylko chcieć.
        Drukarki, jak sam napisałeś, nie wozisz codziennie.
        Po prostu szukasz wymowek dla własnych przyzwyczajeń i lenistwa.

        • 2 6

    • Polecam Motocykl

      Jesteśmy w XXI w. rower to przeżytek w cywilizowanym świecie. Mam się pocić jeżdżąc do roboty i śmierdzieć jak ci wszyscy rowerzyści. Nie dzięki , moja rodzina widać szybciej z drzewa zeszła. Po za tym nie chce być kojarzony z tą grupą społeczną: roszczeniowych pajaców za nic mających jakiekolwiek przepisy i innych na drogach.

      • 2 3

  • Całą drżę... (4)

    na myśl o dużym korku...

    • 29 3

    • Ah drżyj Sandro!

      Bo wielki korek już na Ciebie czeka :)

      • 9 0

    • jak zawsze: lubrykant, lubrykant i jeszcze raz

      lubrykant!

      • 7 1

    • Nie przesadzaj :) skm do Grabówka jak wcześniej, a później zero korków.

      • 0 1

    • doskonałe...:)))

      • 0 0

  • (8)

    Wytłumaczcie mi bom laik. Jak to jest, że estakada remontowana jest co roku odkąd pamietam, a mam już 40 lat...

    • 50 6

    • już odpowiadam :) (6)

      Jest źle zrobiona za komuny i teraz trzeba ja pucować co roku żeby dało się jeździć. Nie da się tego zrobic raz a dobrze, co sezon inny odcinek jest remontowany i tak w kółko. Trzebaby było to zburzyć i zrobić porządnie od zera co jest nierealne.

      • 9 5

      • (4)

        Co to znaczy się nie da raz a porządnie?!

        • 6 8

        • Chcesz profilaktycznie naprawiac?

          Uzytkowanie-czyli glownie przeciazone tiry powoduja usterki lacznic, za ktorych naprawy my placimy, a kierowcy przyspawani do samochodow cierpia...

          • 3 1

        • To znaczy że jeśli raz zastosowało się idiotyczne połączenia dylatacyjne to nie da się zrobić nagle innych bo to charakter konstrukcji.
          Jeszcze raz powiem - trzebaby było zburzyć

          • 5 0

        • Tzn. że musiłabym wyrwać ci wszsytkie zęby od razu i miesiącami mocować jeden po drugim, (1)

          a przecież chciałbyś używać zębów do bieżącego jedzenia, a nie przegryzać jednym.

          • 0 1

          • Aby protetetyk zrobił szufladę, muszą złe zęby być usunięte, a chore wyleczone.

            • 0 1

      • Bo estakada jest w Gdyni

        Tam się nic nie da raz a porządnie , w jednym roku mają 1 mil na remonty to zrobimy 10 m. na drugi rok znowu 10 m. po 10 latach trzeba od nowe te 10 m zacząc i tak masz przez 40 lat.

        • 1 2

    • Jaro

      Dlatego że była budowana daaaawno temu i nie byla zaprojektowana na takie obciążenia jakie są teraz....wielokrotnie przekroczone.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane