fakty i opinie

dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Urzędnicy się zastanawiają, a kierowcy wciąż w korkach

Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu.

fot. trojmiasto.pl

Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu.

Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu. A autobusy wciąż stoją w korkach, bo urzędnicy nie mogą się dogadać.


"Buspasy" na Podwalu Przedmiejskim i Grodzkim:
powinny się pojawić, by ułatwić przejazd autobusom
33%
nie powinny się pojawić, bo zwiększą korki na innych pasach
25%
to dobre rozwiązanie, które należy promować w wielu innych miejscach
30%
to rozwiązanie, które i tak nie poprawi punktualności kursowania komunikacji
11%

łącznie głosów: 1003


Od kilku miesięcy drogowcy wydłużyli maksymalnie zielone światło na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska. Zlikwidowana została także możliwość jazdy prosto ul. Okopową przez skrzyżowanie z al. Armii Krajowej. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem został poprowadzony tunelem. To rozwiązanie zmieniło także trasę kursowania autobusów.

Wcześniejszy okres próbny nie był do końca miarodajny, gdyż w lecie ruch miejski zwykle spada. Chociaż już wtedy pojawiły się pierwsze oznaki, że nowe rozwiązania rozkorkowując pewne rejony Gdańska, blokują miasto w innych miejscach.

W popołudniowych godzinach szczytu kierowcy jadący z Wrzeszcza na południe przez centrum, natrafiali na korek, który zaczynał się w okolicach niedawno zainstalowanych świateł na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich z Targiem Siennym zobacz na mapie Gdańska i rozciągał się przez Podwale Grodzkie i Błędnik, aż do al. Zwycięstwa.

Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia.

Podczas remontu, który rozpoczął się w czerwcu, zamknięto także lewoskręt na Węźle Unii Europejskiej i dla kierowców, chcących dostać się z Oruni na trasę W-Z zorganizowano specjalną zawrotkę na ul. Okopowej - na wysokości ul. Bogusławskiego. I jak wynika z analiz to właśnie ten element budzi najwięcej wątpliwości.

- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy – mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją.

To spowodowałby, że najbliższym miejscem do zawrócenia byłoby - i tak mocno zakorkowane - Hucisko. - To też nie jest dostatecznie dobre rozwiązanie - przyznaje szef drogowców.

Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania – tłumaczy Mieczysław Kotłowski.

- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły – mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk.

W obecnej sytuacji, gdy przystanek autobusowy Brama Wyżynna przeniesiono w pobliże Biblioteki Wojewódzkiej na Targu Rakowym tzw. "buspas" przydałoby się także na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska - od zaplecza Nowego Ratusza do skrzyżowania z węzłem Hucisko. W godzinach szczytu autobusy stoją tam długo na światłach, gdyż skrót ten jest wykorzystywany także przez kierowców innych pojazdów.

- To jest niezły pomysł, warty przeanalizowania – przyznaje dyrektor.

Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u. Przewoźnik nie jest zadowolony z nowego, tymczasowego umiejscowienia przystanku i oczekuje zmian. - Docelowe trasy linii autobusowych w rejonie Bramy Wyżynnej powinny wrócić do układu stałego. Trasa przez Targ Sienny jest dłuższa i - co za tym idzie - niestety także kosztowniejsza - przyznaje rzeczniczka. - Rozważamy dwa inne warianty organizacji ruchu, które naszym zdaniem usprawniłyby komunikację na ul. Wały Jagiellońskie. Pierwszy z nich jest związany z wydłużeniem bliższej (patrząc od strony Dworca Gł. PKP) zatoki przystankowej "Brama Wyżynna", drugi natomiast z modyfikacją organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej.

Póki co zmiany, jakie wymusił remont Podwala Przedmiejskiego na węźle Unii Europejskiej będą wciąż obowiązywały.
autor

więcej na ten temat:

dodaj zdjęcie dodaj swoją opinię

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 246)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388835 2009-09-08 13:03 Adamowicz i wszystko jasne (5)

Temu panu juz dziekujemy.a swoja droga dzisiaj zatrzymano kolege rudego,prezesa ZUSu..

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388971 2009-09-08 14:22 Łapy precz od węzła Podwale Przedmiejskie - Okopowa. (1)

Wreszcie da się tamtędy przejechać od strony Warszawy do Centrum w 15 minut, a nie w godzinę.

zgłoś do moderacji opinię 1389010 2009-09-08 14:50 co nie zmienia faktu

że Budyń musi odejść :-) Trafiło się ślepej kurze ziarno :-)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388993 2009-09-08 14:41 Adamowicz jest super ino mu nie wychodzi czasem (1)

Adamowicz jest ok, ino czasem popełnia błąd tudzież gafę. Taka gała ale ma talent i lubi swoje miasto. Ja szanuje tego otyłego pana bo ma charyzme, stylu ma troche, piękną małzonkę ma mój sąsiad ale to nie na temat. Ogólnie lubię tego pana prezydenta Adamowicza ale mógłby zrobić więcej a tak to średniawo noi dość ryzykownie, bo Gdańsk to duże miasto. Lubię mojego prezydenta, nosi okulary widać inteligent w zasadzie ideał lecz są rzeczy których pokonać niepodobna. Są momenty goryczy, żalu bodaj nostalgii ale to niema wpływu na wynik pracy. Ja szanuję Adamowicza to naprawdę polityk nr. 1 w takim rankingu. A pozatym jest ok, widać że sobie radzi, czasem.

zgłoś do moderacji opinię 1389261 2009-09-08 19:18 Adamowicz według dyrektyw speców od PR wyczuł

że w Polsce wystarczy przynajmniej coś robić a już jest szanowany dlatego coś tam się remontuje ale ma się w nosie kierowców i robi się to nieudolnie i wszystko gra na papierze np. Łostwowicka nie za bardzo rozumiem po co na miłość boską potrzebna jest taka wyspa pomiędzy pasami ruchu zamiast zrobić dużych pasów ruchu

zgłoś do moderacji opinię 1389296 2009-09-08 20:02 Burak z trójmiasta...

...wypisuje bzdury i wszystko poprzeinacza bo nić mu się nie chce robić. Uważa że "oni" powinni to zrobić, a samemu ma wje#$%^. A i powie jeszcze że wszyscy to kolesie i kradną.... I wszystko jasne....

Jasność

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388837 2009-09-08 13:03 Genialna myśl... (20)

zabrać pasy do jazdy w miejscu gdzie i tak przepustowość jest marna...

Dziq

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388882 2009-09-08 13:25 (10)

Przesiądź się na autobus lub siedź cicho w aucie i nie narzekaj.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388957 2009-09-08 14:12 (8)

jak autobus stoi w korku i ci sie to nie podoba to dreptaj pieszo i nie narzekaj

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389037 2009-09-08 15:12 (7)

Usprawnienie komunikacji masowej (poprawa niezawodności, punktualności, szybkości i komfortu) jest inwestycją, która zwraca się błyskawicznie, o ile uświadomimy sobie, że rozładowując korki ludzie mają więcej czasu na odpoczynek lub pracę, więcej czasu dla swoich dzieci, których potem nie trzeba resocjalizować itd. itp.

pepe

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389043 2009-09-08 15:15 (6)

nie wspomne juz o tym ze gdyby komunikacja pracowała sprawnie, to wiele osob przesiadłoby sie z samochodow do autobusów i srodowisko tez bym na tym zyskało...

zgłoś do moderacji opinię 1389288 2009-09-08 19:50

zapewne.

demon prędkości

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389353 2009-09-08 20:42 (4)

Samochodem niestety mi wychodzi taniej, szybciej, komfortowo więc raczej nie zamierzam się przesiadać na komunikację miejską :)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389357 2009-09-08 20:48 anonimie (3)

I właśnie na tym problem polega. Ropa jest najtańszym płynem na świecie, a to że kiedyś jej zabraknie i że jej spalanie ma negatywne skutki dla przyszłości, to już nikogo nie obchodzi. Nie ma nic za darmo w fizyce i przyrodzie, więc kiedyś przyjdzie nam za to zapłacić. Ponieważ ekologia nie opłaca się wcale, przeto zawsze będziesz jeździł samochodem. Ekologia będzie się opłacać gdy już nie będzie ropy, przeludnienie ogromne, a przyroda zniszczona. Wtedy będzie w cenie.

Antypolityk

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389391 2009-09-08 21:09 (2)

To, że kiedyś czegoś może zabraknąć nie oznacza, że nie można tego używać. Na razie ropa jest i ją wykorzystujemy, jak nie będzie, to ją zastąpimy innymi źródłami energii.

zgłoś do moderacji opinię 1389396 2009-09-08 21:12 anonimie

A skąd ta pewność, że ją zastąpimy czymś innym? Masz gwarancję? A może będzie wojna światowa o kurczące się zasoby?

Antypolityk

zgłoś do moderacji opinię 1389764 2009-09-09 08:12

Gdyby nie istniało coś takiego jak spaliny to bym się z tobą zgodził.

zgłoś do moderacji opinię 1388988 2009-09-08 14:35 luz

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389250 2009-09-08 19:09 Tak to jest dobre podejście (8)

Jeden samochód zabiera 5 osób jeden autobus około 50
Podwale to miejsce gdzie autobusów jeździ sporo stąd pomysł wytypowania pasa dla autobusów jest dobre. Jedziesz samochodem przez korek 30 minut i przewieziesz 5 osób a autobus minimum 50. Pomyśl czy gdyby autobus jechał nie godzine w korku tylko 30 minut skusił byś się aby pojechać?? Pewnie tak. Stad mamy kolejny samochód mniej na drogach i zmniejszenie korków dla tych co i tak muszą jechać samochodem.

rox

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389390 2009-09-08 21:08 Może i bym się skusił... (7)

...gdyby w tym autobusie jechało 50 osób a nie 200 :-) I gdyby przejazd z jednej dzielnicy Gdyni do drugiej dzielnicy w Gdańsku komunkacją wychodził taniej. Na razie to niestety wychodzi drożej niż samochodem z jedną osobą w środku. Oto wyliczenie: jeżdżę z okolic Karwin w okolice Chełma - czas przejazdu samochodem 20 minut odległość w tą i z powrotem 50km - spalanie 7l ropy na 100km (uwzględniam większe spalanie w korku) koszt: 14zł. A ile komunikacją: 2,5zł do dworca, kolejka około 5zł tramwaj około 2,5zł i razy dwa bo z powrotem -> 20zł jak nic a o czasie podróży wolę nie wspominać.

Adam

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389412 2009-09-08 21:16 Adamie (6)

Zapamiętaj jedno: ekologia się nie opłaca. Problem jest w umyśle a nie w potfelu. Jeżeli dostaniesz 100zł to możesz je od razu przejeść i nie będziesz miał nic lub pomyśleć i rozłożyć wykorzystanie na dłuższy okres. Podobnie jest z ekologią.

Antypolityk

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389452 2009-09-08 21:34 (5)

Tylko darmowa komunikacja miejska może być atrakcyjna. Wystarczy usiąść, dobrze policzyć(po pierwsze rozsadek) i opodatkować wszystkich mieszkańców. Odpadną drogie bilety okresowe, zmniejszą się koszty dystrybucji biletów jednorazowych-po prostu nie będzie ich -osoby z poza Gdańska mogą nabyć bilet u kierowcy; nie będzie trzeba kupować drogich kasowników-całego systemu... . W końcu za budowę autostrad i innych dróg płacą wszyscy nawet ci co nie mają samochodów.

MB

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389456 2009-09-08 21:40 MB (4)

Wydaje mi się, że większość i tak pozostanie w samochodach. Nawet gdyby benzyna kosztowała 10zł, a komunikacja była darmowa. W Polakach siedzi atawizm samochodowy. Zresztą nie tylko w Polakach, ale na całym świecie. Na całym świecie spada udział przewozach jeśli chodzi o transport publiczny. Taniość ropy i dostępność samochodu o tym decyduje, ale nie tylko.

Antypolityk

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389524 2009-09-08 22:23 Lubie prowadzić (3)

Ja np. lubię prowadzić samochód. Czemu więc miałbym jeżdzić autobusem?

Sekator

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389529 2009-09-08 22:30 Sekator (2)

Gdyż przyczyniasz się do zanieczyszczenia środowiska naturalnego.
Jedni lubią polować. Inni lubią strzelać. Jeszcze inni poszaleć quadami. Jeszcze inni z kolei lubią zdradzać żony. Inni lubią kraść, a inni grać na gitarze. Jedni uwielbiają chodzić do kościoła, a inni nienawidzą kościoła. Jedni chcą poszaleć na dyskotece, a inni pojeździć na rowerze. Wiele rzeczy wielu lubi. Należy tylko uświadomić sobie jakie to będzie miało konsekwencje. To wszystko.
Nikt oficjalnie nie zabrania Tobie jeździć samochodem. To są tylko perswazje.

Antypolityk

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389559 2009-09-08 22:57 (1)

no właśnie delikatnie mi zabraniacie robicei wsyztsko zeby chodzic pieszo tworząc te korki

zgłoś do moderacji opinię 1389564 2009-09-08 23:01

Chodź pieszo, a najlepiej rowerem lub używaj transportu publicznego. Wtedy będzie mniej korków. Nikt nikogo nie zmusza jednak do tego.
Zmieni się to dopiero wtedy, gdy nastąi światowy kryzys paliwowy i rozpoczną się wojny. Wtedy zdziwią się bardzo Ci którzy SUV-em jeżdżą nawet do kiosku.

Antypolityk

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388844 2009-09-08 13:06 Ludzie opamiętajcie się. Zostawcie auta w garażach i poruszajcie się na piechotę/biegiem (44)

Ja tak robie już od dwóch lat - wszędzie sobie biegne - do pracy, na spotkanie, na randkę czy do kina. Ile to zdrowia i oszczędności piniędzy

sport to zdrowie

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388854 2009-09-08 13:12 (10)

jak Twoje zdrowie jest takie jak nasz sport ,to bardzo Tobie współczuje.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389040 2009-09-08 15:14 (9)

Komentarz zupełnie nietrafiony. W każdym razie, ja przesiadłem się na rower i też nie żałuję. No, może czasami, gdy kierowcy, korzystający z warunkowego skrętu w prawo zapominają, że ów skręt jest warunkowy i na ścieżce rowerowej mają obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

pepe

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389240 2009-09-08 19:04 (6)

jasne a autobusy sa tak opoznione ze codziennie bym była spoźniona do pracy, nie mówiąc już o tym że mam jeden na 40 minu!!! i dojazd do pracy zajmuje mi 1 godz 10 minut a samochodem 20... sam łaź pieszo!

zgłoś do moderacji opinię 1389482 2009-09-08 21:55

Zawsze możesz te 1,5 godziny wcześniej wstać :-)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389495 2009-09-08 22:03 (4)

A co zrobisz jak skończy się ropa naftowa?

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389530 2009-09-08 22:33 (3)

kości moje i mojch dzieci zdążą się do tej pory rozłożyć- nic wtedy nie zrobię;)
a moje wnuki będą przemieszczać się na saniach - idzie zlodowacenie. Ale katastofa jest nieunikoniona...
polecam : http://www.polityka.pl/te-plamy-nas-wykoncza/Lead30,936,298904,18/

John Doe

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389533 2009-09-08 22:40 John Doe (2)

Biorąc pod uwagę geometryczny postęp we wzroście populacji ludzkiej, we wzroście konsumpcji i zużyciu paliw koplanych, to nastąpi zdecydowanie szybciej niż kości Twoje i Twoich dzieci się rozłożą.

Antypolityk

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389650 2009-09-09 06:50 (1)

to jak się skończy to będę jeździł rowerem, a póki co będę się woził samochodem. Wojna? O co? O ropę, która się skończyła?

stefan

zgłoś do moderacji opinię 1390021 2009-09-09 10:28 stefan

Która będzie się kończyć. Proste. Mało zasobów wielu chętnych i do tego wygłodniałych konsumpcji. Zresztą o co toczą się wojny? Nie bądź naiwny.
A dziś jeżdżąc samochodem przyniasz się do degradacji środowiska naturalnego

Antypolityk

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389563 2009-09-08 22:59 (1)

dobra cwaniaczku biegaj codziennie z gdańska do pruszcza:D:D zaczynam prace o 7 rano poprostu rewelacyjny pomysł i bieg w gajerku i z notbookiem na plecach, szczyt marzeń

flis

zgłoś do moderacji opinię 1389573 2009-09-08 23:06 flis

Można też korzystać z transportu publicznego, ale zaraz napiszesz, że śmierdzi, że za długoi jedzie itd. Przyznaj od razu, że masz to w d.., a nie to że są techniczne przeszkody.

Pozdrawiam

Antypolityk

zgłoś do moderacji opinię 1388857 2009-09-08 13:14 taaak pogłębione wdechy spalin

ulicznych, promieniowań, itd

Zaniepokojony

zgłoś do moderacji opinię 1388922 2009-09-08 13:43 popieram - dobrze robisz

dzieki tobie mam mniejszy korek kiedy jade samochodem

e

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388934 2009-09-08 13:56 (3)

Spocony po biegu wpadasz do pracy, na spotkanie, na randkę czy do kina? Super! Osoby mające z tobą kontakt na pewno doceniają twoją sprawność fizyczną.

nie pocę się w aucie tylko na boisku

zgłoś do moderacji opinię 1388963 2009-09-08 14:16 pocisz sie pod pachami?

wspolczuje, pewnie stopy i tylek tez Ci sie poci po przejsciu 1 km.

Herbata

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388998 2009-09-08 14:42 (1)

hahaha pocisz się po SPACERZE? Człowieku, to tym bardziej powinieneś się zacząć ruszać!

Pat

zgłoś do moderacji opinię 1389289 2009-09-08 19:53

ale on biegnie na randkę i przybiega spocony, co z tego że później się nie spoci spacerując z laską? no kurde wszystko trzeba tłumaczyć

kapitan bomba

zgłoś do moderacji opinię 1388938 2009-09-08 13:58 Dobrze, to weź na plecy

wszystko, co musze wozić, a co mi jest potrzebne do pracy i wtedy biegaj. Mądrale zawsze sie znajda.

mg

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388994 2009-09-08 14:41 (1)

Dla współczesnych, jak widać, poruszanie się o własnych kończynach jest nie do przyjęcia, nie do zrozumienia, co najwyżej do skrytykowania.
Pewnie połowa z tych kierowców, którzy się tu nabijają, ma wykupione karnety na siłownie, karnety na które pracują dojeżdżając do pracy samochodem.
Zgorzkniali kierowcy bez energii i chęci do minimalnego wysiłku..

Ciebie to i tak nie przejmuje, wiem,. bo ludzie, którzy się poruszają samodzielnie mają większą zdolność do radości i nieprzejmowania się burakami ;]

Pat

zgłoś do moderacji opinię 1400879 2009-09-15 19:45

100% RACJI :)
Buraki na pole

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389008 2009-09-08 14:50 i pewnie walisz na kilometr :) (6)

bez obrazy ale szkoda mi czasu na takie podróżowanie, śmierdzące i spóźniające się autobusy czy tramwaje również. pomimo korków wybieram samochód i nie marudzę.

anonim

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389104 2009-09-08 15:50 (4)

...ale powodujesz korki, no i brzuszek rośnie.

pepe

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389211 2009-09-08 18:07 (3)

to ze ktos siedzi w aucie nie znaczy ze jest gruby. jak sie je niewiele przy siedzacym trybie zycia to sie nie tyje. a z buta z moreny do osowej chodzic nie bede. sorry.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389354 2009-09-08 20:42 (2)

Nie masz chodzić z buta ale korzystać z transportu publicznego lub jeździć rowerem

Antypolityk

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389565 2009-09-08 23:01 (1)

gratuluje zimą zapierniczac rowerem pełna przyjemnośc:D:D:D

zgłoś do moderacji opinię 1389568 2009-09-08 23:03 anonimie

A kto każe w zimie zasuwać na rowerze? Choć i są tacy. Ja do nich niestety nie należę. Napisałem, że warto również używać transportu publicznego. Gazetę poczytasz, albo ksiązkę.

Antypolityk

zgłoś do moderacji opinię 1389108 2009-09-08 15:55

w autobusie smierdzi bo wlasnie nimi jezdza tacy co to biegaja i w poliwie im sie odechciewa, i wala spoceni na kilometr ;-)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389011 2009-09-08 14:51 (5)

niepełnosprawny np. na wozku tez ma biegac? czy moze po tych zaje...tych wyboistych chodnikach jechac ?
wez sie zastanow, zanim cos napiszesz
raczej mile widziane byłoby, zeby ludzie mieszkajacy w tym samym miejscu, sasiedzi lub rodzina podwozili sie nawzajem, a nie, tatus oddzielnym autkiem, mamusia , synek i coreczka tez !

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389020 2009-09-08 15:02 a z jakiej paki ja mam kogoś podwozić? Kupiłem sobie swój samochód po to żeby jezdzic sam (4)

bo tak lubie i mam do tego prawo. A obowiazkiem państwa polskiego jest mi to umozliwić poprzez budowę dróg/autostrad i całej infrastruktury.

passat b5

zgłoś do moderacji opinię 1389034 2009-09-08 15:10

to nie stekaj ze w korku stoisz, jesli w ta sama strone, o tej samej porze i czesto w to samo miejsce jedzie Twoj sasiad, zona, matka, kochanka badz sasiadka, maz, kochanek, syn lub corka

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389106 2009-09-08 15:53 (2)

Obowiązkiem naszego państwa jest prowadzić racjonalną politykę transportową także przez wspieranie racjonalnych zachowań swoich obywateli. Podróż w pojedynkę samochodem, bo kto bogatemu zabroni, jest rozwiązanie nieekonomicznym, nieekologicznym i antyspołecznym. Nikt tego nie będzie zabraniał, ale wspierane powinny być rozwiązania, tak jak to nazwałem, bardziej racjonalne.

pepe

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389572 2009-09-08 23:05 bogatemu? (1)

ford fiesta 1,1 z gazem rocznik '93 (8l LPG/100km) ok 2tys. zł
golf 1,8 diesel '93 (strzelam) 10l ON/100 ok 5 tys zł.
omega 2,5L poj. 170KM LPG (patrz: morderca z Chylonii -Sebastian B) -8,5 tys zł
koszty utrzymania auta dla osoby jeżdżącej tylko do roboty- 50km/dzień.
i już, zostajesz zaliczony do grona bogaczy:)
lansik, Polska..

łormiak

zgłoś do moderacji opinię 1389779 2009-09-09 08:21

Ja nie mam obecnie nawet 2 tysięcy. Dasz mi?

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389039 2009-09-08 15:13 (2)

Biegac to ja moge w weekend lub po pracy, a nie do pracy! jakos nie widze siebie w garniturku z teczka pelna dokumentów na rowerze lub adidasach :-D
wspołczuje osobom ktore z tOba przebywaja no i takie spocone randki na wejsciu juz chyba sa niefajne, ja rozumiem spocic sie w trakcie randki ale juz przed... fuj fuj fuj

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389075 2009-09-08 15:30 po tych odpowiedziach widać ze jestesmy 300 lat za cywilizacją (1)

dziwne, że taki widok w miastach zachodniej europy nie jest niczym zaskakujacym, podobnie jak sprzątanie po psach.ale jak się jest akwizytorem, to trzeba się pokazac w nowej fabii pod krawatem, bo przecież nie po to ją dostałeś.
a co do potu, są do tego całkiem dobrze działające srodki.

pozdrawki

czesiulek

zgłoś do moderacji opinię 1389092 2009-09-08 15:41

wiesz moze na zachodzie ludzie maja lepsze tzw gabinety socjalne gdzie moga cos zjesc w pracy cieplego, maja miejsce na swoje rzeczy, a ja na caly dzien czesto okolo 10-11h woze wszystko ze soba w torbie, wiec wybacz ale biegac byloby trudno z tym wszystkim...

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389055 2009-09-08 15:21 (2)

a tak ostatnio cos smierdziało w kinie... pewnie ktos przybiegł na film

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389076 2009-09-08 15:31 dobre :) (1)

zgłoś do moderacji opinię 1389218 2009-09-08 18:19 nie, pewno pierdzi w swoje vw a swoje vw pierdzi spowrotem

zgłoś do moderacji opinię 1389100 2009-09-08 15:46

A ile kilometrów masz dziennie do pokonania. Ja ponad 50. Codziennie maratonu nie będę uprawiał.

jhosef

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389152 2009-09-08 16:39 zycze zdrowia (2)

z zaspy na ujescisko mam okolo 10 km - samochodem jedzie sie okolo 20 minut jak sa korki to 25 max 30 minut - autobusem C jade okolo 40 minut a 162 okolo 25-30 minut plus dojscie piesze od 35 do 25 minut wiec srednio 55 - 70 minut x2 daje to roznice w czasie przejazdu od godziny do 1,5 nie mowiac ze samochodem wychodzi taniej..... ciekawe ile bys biegl ten odcinek

zgłoś do moderacji opinię 1389397 2009-09-08 21:13 Coś koło 13 minut

KenenisaBekele

zgłoś do moderacji opinię 1389434 2009-09-08 21:25

Można rowerem

zgłoś do moderacji opinię 1389527 2009-09-08 22:24 yop

szczególnie tych piniędzy :D

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388846 2009-09-08 13:09 Miasto tylko dla komunikacji, (9)

a prywatne blacho-smrody za miasto.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388853 2009-09-08 13:11 (6)

taa, ztm panem i wladca!!!a potem bedziemy czekac jak za prl az laskawy pan kierowca otworzy drzwi bo ludzie stoja juz godzine na mrozie.. tesknisz do tych czasow i takich tez standartow? to wypad do rosji.

kosmarta

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388907 2009-09-08 13:33 (5)

Ty za to nie tęsknisz chyba za szkołą? Pewnie nie spełniała Twoich standarTów.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388916 2009-09-08 13:39 (4)

moj drogi anonimie- ja uczeszczalam do szkoly w przeciwienstwie do ciebie bo ja wiem ze kazda prace trzeba podpisac..:)pozdrowienia matolku z oslej lawki:)

kosmarta

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388923 2009-09-08 13:44 (1)

a za literowke przepraszam.

kosmarta

zgłoś do moderacji opinię 1388992 2009-09-08 14:37

To podpisz z imienia i nazwiska.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389785 2009-09-09 08:25 (1)

Szkolne wypracowania podpisywałaś "kosmarta"? Fajnie.

zgłoś do moderacji opinię 1390952 2009-09-09 18:30

wiesz co to jest nick-name? chyba nie bo nawet tego nie umiesz wpisac.

kosmarta

zgłoś do moderacji opinię 1388913 2009-09-08 13:36 Dokładnie tak, im bliżej centrum tym bardziej.

Popieram w pełni. Gdańsk nie jest z gumy i ma tu być miejsce dla NAS, dla ludzi - do życia, anie parkingi i drogi szybkiego ruchu, my zaś w tunelach jak szczury.

gdańszczanin

zgłoś do moderacji opinię 1389103 2009-09-08 15:50

Piekna komunikacja. Ostatnio moja narzeczona miała do mnie podjechać. Aby nie jechać na 2 samochody przyjechała tramwajem. Oczywiście dopiero trzecim bo dwa nie przyjechały.

Ja podziękuję za taką komunikację. Przynajmniej raz w tygodniu tramwaj nr 11 o 7.03 nie zajechał. I oczywiście spóźnienie do pracy.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388847 2009-09-08 13:10 Zamiast od pętli przy Jana z Kolna puścić autobusy pod Błędnikiem koło torów SKM teraz kombinują (2)

Przy okazji dużego remontu mieli taką możliwość. Zamiast tego mamy autobusy stojące w korkach przy zieleniaku. Brawo władze Gdańska.

Koks

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389237 2009-09-08 19:01 Panie koks (1)

A gdzie pętla by była ?? hmm ?? Kierowca musi wyjść zrobić siusiu zjeść coś. O tym nie pomyślałeś?.

rox

zgłoś do moderacji opinię 1389598 2009-09-08 23:45 Panie Rox

Dokładnie tam gdzie jest teraz, co za różnica gdzie wyjazd będzie?

Koks

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388848 2009-09-08 13:10 a gdzie jest (1)

ten chlopak ktory jako nastolatek byl madrzejszy od wszystkich gdynskich urzednikow i ulozyl plan dla autobusow tak ze jezdza na czas? no gdzie on jest? dajcie go do gdanska!!!!!!!!

kosmarta

zgłoś do moderacji opinię 1388864 2009-09-08 13:20 co robią? bo na pewno nie na czas...

spóźnienia już rano o 7. W tej Gdyni to jeszcze żyją marzeniami i wspomnieniami...Ehhh romantycy

q

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388850 2009-09-08 13:10 A ja mam na to wszystko wywalone. Mam Octavię z blachami WE i jezdzę sobie jak mi się podoba (10)

bo nie będę stał w korkach jak inne pospólstwo w 20 letnich golfach kupionych zza zachodniej granicy.

mati (PH)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388867 2009-09-08 13:20 To masz złoma :) (2)

Takie blaszaki to miażdżę swoim wielkim zderzakiem na kupkę blachy z łatwością lekko dotykając boku takiego frajera jak ty ;)

Kamaz

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388874 2009-09-08 13:22 oo- służbowy Kamaz :) (1)

Laski lecą na takie wypasione fury:)

zgłoś do moderacji opinię 1389135 2009-09-08 16:21

Raczej Kama3

zgłoś do moderacji opinię 1388878 2009-09-08 13:23

pies

zgłoś do moderacji opinię 1388925 2009-09-08 13:44 Ty jestes ta wiesniara z Banina co rozbila kilka samochdoow po pijaku?

Idz na odchudzanie lepiej a nie lansujesz sie samochdome tatusia

zgłoś do moderacji opinię 1389115 2009-09-08 15:58

Jeździsz jakąś padliną o nazwie Skoda i szydzisz z właścicieli innych pojazdów? Hahaha, ja choćbym zarabiał jakieś grosze to w życiu bym Skody nie kupił, bo to truchło niewiele lepsze od gówna VW.

Ja

zgłoś do moderacji opinię 1389120 2009-09-08 16:05 mati (PH)

A jakie to ma znaczenie jaki masz samochód? To Oktavią w korkach nie stoisz a w 20-letnich golfach stoisz?

Antypolityk

zgłoś do moderacji opinię 1389317 2009-09-08 20:17 myslisz ze ci wszysxtko wolno bo z warszawy

a gowno mnie to interesuje ze ty z warszawy!!!!!!!!!!!!!!!!!

zgłoś do moderacji opinię 1389376 2009-09-08 21:02 Taki post to forma autoterapii, ale lepiej pójśc ze swoim problemem do specjalisty

Na początek do psychologa, który zdiagnozuje problem i ewentualnie pokieruje dalej w miarę potrzeby.

sd

zgłoś do moderacji opinię 1389409 2009-09-08 21:15 Chyba ci G z prozodu rejestracji odpadło :-)

AD

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388855 2009-09-08 13:12 proszę o podanie daty zrobienia tego zdjęcia - rozpoznałam tam samochód męża (12)

a on miał byc na szkoleniu w Krakowie

żona

zgłoś do moderacji opinię 1388866 2009-09-08 13:20 maz szkolil ale twoja przyjaciolke i nie w Krakowie a w waszym aucie...

autor

zgłoś do moderacji opinię 1388868 2009-09-08 13:20 Szkolenie

No przecież jadę na szkolenie - tylko takie są korki, że dojechać nie mogę :-)

mąż

zgłoś do moderacji opinię 1388870 2009-09-08 13:21 mysle ze wracał na chwilkę do pracy do Pani Agnieszki bo zapomniał pieczątki ;)

pewnie

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388895 2009-09-08 13:29 spokojnie, żono (2)

przeciez widac wyraznie, ze zdjecie jest zrobione w grudniu

blancik

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388909 2009-09-08 13:33 hehe-w grudniu, to co tam robi ten koleś z prawej strony zdjęcia z pistoletem w ręce w T-shircie? (1)

zgłoś do moderacji opinię 1388932 2009-09-08 13:54

goracy chlopak, ma "gana" ma moc:)

zgłoś do moderacji opinię 1388906 2009-09-08 13:32 Nie pamiętasz??? Przecież mówił że jedzie na brydża. Nie dodał tylko, że ta ruda

ni w ząb nie zna brydża:))

Znawca tematu

zgłoś do moderacji opinię 1388942 2009-09-08 14:00 Twój mąż jest boski :)

Znakomity i bardzo wymagający trener podczas egzaminowania.
Bardzo się starałam,mam nadzieję, że zaliczyłam...

Agnieszka

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388966 2009-09-08 14:18 (1)

co mężuś ma ibizę?? srebrną/grafitowa? czy solarisa o numerze bocznym 2525? a może fabiedę sedan i zostaje jeszcze golf plus na starogardzkich blachach

mar

zgłoś do moderacji opinię 1389095 2009-09-08 15:43 no co ty

mąż ma rower,ale właśnie zasłonił go autobus

erer

zgłoś do moderacji opinię 1389097 2009-09-08 15:44 haha

bo ciebie już szkolić nie trzeba.

mąż

zgłoś do moderacji opinię 1389769 2009-09-09 08:14 do małżonki

ale proszę się nie przejmować " mąż zony nie zdradza, mąż żonę oszczędza"

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388863 2009-09-08 13:18 Chciałbym aby w końcu komunikacja miejska jeździła punktualnie. (6)

Niech zrobią co trzeba w tym temacie jeśli trzeba i tyle. Ile osób jedzie autobusem, a ile autem?

Mong

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1388996 2009-09-08 14:42 Kolego (1)

Twoje życzenie przebija nawet TEORIĘ DARWINA ... ;-) To jest po prostu niewykonalne !!!

darwin

zgłoś do moderacji opinię 1389110 2009-09-08 15:55

Bez przesady. Od kilku już lat nie mieszkam w Gdyni, ale z rozrzewnieniem wspominam punktualność autobusów i trolejbusów - zegarek można było regulować. Gdańsk pod tym względem niestety zawodzi na całej linii.

pepe

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1389026 2009-09-08 15:07 (1)

znowu z orunii z Rejtana do Gd. Glownego jade ponad 20 min, a w rozkladzie jest chyba 9 lub 10 ;-(
nawet o 6.20 jest juz korek przed Zaroslakiem... żenada. To o 5.00 wychodzic do pracy na 8.00?

zgłoś do moderacji opinię 1389112 2009-09-08 15:56

Autobus nie tworzy korka, tylko kierowcy, którzy samotnie podróżują swoimi klekotami do pracy.

pepe

zgłoś do moderacji opinię 1389085 2009-09-08 15:37 Kierowca

Popieram. niech w końcu wymalują dodatkowy pas dla K.Miejskiej i po krzyku

llarog

zgłoś do moderacji opinię 1391263 2009-09-09 21:53 własnie :)

tak

zgłoś do moderacji opinię 1388876 2009-09-08 13:23

jeden urzad z drugim rozmawia i rozmawia, dogadać sie nie moga, a pasażerowie autobusów jak stali w korkach tak stoja. jesli autobusem jedzie około 30-40 osób to chyba jest to powód, żeby były to przejazdy odrobine uprzywilejowanie.Szczególnie jak sie chce promowac transport miejski.
Do roboty panowie urzednicy, mieszkańcy nadal czekaja.

j---

dodaj swoją opinię

Warte uwagi:   Festiwal Dwa Teatry   -   Noc Muzeów   -   Opener Festiwal   -   Transfotografia   -   Transvizualia   -   Tutart