• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Profilaktyczne kamery na Janka Wiśniewskiego

Michał Sielski
23 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Początkowo kierowcy ostro hamowali przed nową konstrukcją, bo myśleli, że to fotoradar. Teraz przejmują się nią tylko nieuczciwi przewoźnicy. Początkowo kierowcy ostro hamowali przed nową konstrukcją, bo myśleli, że to fotoradar. Teraz przejmują się nią tylko nieuczciwi przewoźnicy.

Od sierpnia 2016 roku Inspekcja Transportu Drogowego ukarała tylko jednego przewoźnika za przeciążony samochód na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Mimo tego władze miasta są zadowolone. Według ich szacunków liczba przeciążonych aut mogła w tym rejonie spaść nawet dziesięciokrotnie.



Jak walczyć z przeładowanymi ciężarówkami?

Kamery i waga na ul. Janka Wiśniewskiego stanęły rok temu. Do końca kwietnia odbywała się ich kalibracja, a w sierpniu podpisane zostały porozumienia z policją oraz Inspekcją Transportu Drogowego. Na ich podstawie służby dostały pełen dostęp do wszystkich danych w czasie rzeczywistym.

Od sierpnia 2016 roku do dziś ukarano jednak tylko jednego przewoźnika, którego pojazd był przeciążony o kilka ton. 27 listopada ubiegłego roku nałożono na niego karę w wysokości 5 tys. zł. System jest bowiem tak skonstruowany, że informację o możliwym przeciążeniu przekazuje od razu, ale zdjęcie i pomiar nie są podstawą do ukarania kierowcy i przewoźnika.

Prawo kulawe: sama waga i kamera nie wystarczy

- W praktyce musimy zatrzymać kierowcę i skierować go na wagę statyczną. Tylko wtedy są formalne podstawy do nałożenia kary - mówi Janusz Staniszewski, zastępca dyrektora Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku.
Przed wdrożeniem systemu ważenia szacowano, że ul. Janka Wiśniewskiego poruszało się ok. 20 proc. przeciążonych pojazdów
Inspektorzy mają jednak stały podgląd wszystkich danych i zdjęć, co pozwala im na analizę danych pod kątem konkretnych przewoźników. Zdarza się więc, że do kontroli typowane są samochody konkretnych firm, które często łamią przepisy. Zwłaszcza, że takie wykroczenie dewastuje miejskie drogi. Według ekspertów, przejazd jednej przeładowanej ciężarówki niszczy bowiem drogę tak, jak 50 tys. samochodów osobowych.

Urzędnicy: jest znacznie lepiej

Mimo niewielkiej liczby kar gdyńscy urzędnicy są zadowoleni z systemu. Według nich działa on bowiem przede wszystkim prewencyjnie, choć twardych danych tego potwierdzających nie ma z prostej przyczyny: wcześniej nikt nie rejestrował wszystkich przeciążonych pojazdów.

- Przed wdrożeniem systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów szacowano, że w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego poruszało się ok. 20 proc. przeciążonych pojazdów. Po wdrożeniu systemu liczba pojazdów przeciążonych zmniejszyła się i na podstawie danych statystycznych, pochodzących z systemu, wynosi obecnie ok. 2 proc. - mówi dr Jacek Oskarbski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (63) 2 zablokowane

  • w szczurzej Gdyni wszystko jest profilaktyczno-teoretyczne (9)

    takie miasto - folwark gdzie tylko pracujący w um są godni reszta nie

    • 52 47

    • w końcu UM to największy pracodawca w Gdyni ;) (2)

      a jak ktoś zaminusuje, to niech napisze, jak jest większy :)

      • 17 5

      • Najwięcej PISowców z Gdyni "pracuje" w Enerdze ;) (1)

        • 6 1

        • wszystko prawda....

          tylko ,waszym sposobem błąd się znowu wkradł.
          Hah bo tam pracują POs*ance!

          • 0 0

    • niedoczekanie twoje

      Myślisz że jesteś śmieszny, jesteś niestety żałosny

      • 7 5

    • O proszę, odezwał się ten od "Panów, ludzkich Panów". (2)

      • 6 3

      • to pan k.l z pisdu

        • 1 1

      • nauczcie się w końcu!

        POukładani kto jest waszym Panem?!?
        a może będziemy ludzcy?

        • 0 0

    • (1)

      żal mi ciebie pisuarku

      • 1 2

      • Mnie ciebie nie Samogwalcie

        • 0 0

  • o tym, że pudło jest przeładowane, wiadomo już na żurawiu (6)

    Port nie powinien wydawać takich pudełek przewoźnikom drogowym, ale, jak powiedział kiedyś prezes portu w Gdyni "jak tak zrobimy to Gdańsk nas zje"

    • 71 4

    • Więc Gdańsk też nie powinien wydawać takich pudełek, a w przeciwnym wypadku oba porty powinny płacić kary takie same jak przewoźnicy.

      • 11 0

    • (2)

      I tu Cię zdziwię - takich pudełek terminale nie wydają ani w Gdyni, ani w Gdańsku. W przypadku podejrzeń weryfikują dowody rejestracyjne zestawów i wstrzymują wydanie kontenerów. Tym bardziej że w świetle przepisów odpowiadać będą za przekroczenie DMC. Oczywiście są sposoby na obejście zakazów, ale terminale do tego raczej ręki nie przykładają.

      • 2 0

      • (1)

        tzn jakie, kierowca zestawu otwiera kontener i polowe towaru wyciaga na zewnatrz, idzie sie zwazyc, towar przenosi w rekach poza teren portu i tam jeszcze raz laduje do kontenera?

        • 2 0

        • Mało wiesz na ten temat.

          • 2 0

    • (1)

      na Wiśniewskiego nie jeżdżą raczej pełne kontenery. Te z terminala lecą estakadą na obwodnicę. Tutaj poruszają się zazwyczaj plandeki i wywrotki jadące z innych terminali - masowego i drobnicowego. Taka wywrotka jest sypana na oko i może mieć na sobie 28 ton ładunku.

      • 2 0

      • Sypane są na oko ale każdy kierowca ma obowiązek zważyć się po załadowaniu towaru więc to nie wina magazyniera, że wydaje towar na oko ale wagowego, który po zważeniu przeciążonego samochodu oddaje mu dokumenty zamiast kazać mu sie odsypać lub bramkarza, że widząc dokumenty wypuszcza takiego delikwenta z portu.

        • 4 1

  • (2)

    Jeden w rok...Ten miał pecha

    • 56 0

    • odwalili na jednym pokazówkę

      ku przestrodze

      • 11 0

    • Po prostu pomylili się przy ważeniu

      • 2 0

  • Niesamowite.... (1)

    Dlaczego dopiero teraz? to powinien byc standard na drogach do/z portu, przejsciach granicznych itp.... niestety tepaki, ktore rzadza zamiast profilaktyki wola wydawac grube miliony na remonty drog

    • 32 1

    • widzisz, za naprawę dróg zniszczonych przez przeładowane TIRy płacisz Ty i płacę ja

      podobnie jak za leczenie ludzi trutych przez przemysł uznający emisję za "normalność"

      • 2 0

  • (2)

    Nie róbcie z ludzi debili. Przez tyle czasu 1 przeciążenia tir? Codziennie jest ich conajmniej kilkadziesiąt

    • 48 4

    • (1)

      bo ludzie są debilami. takie same kamery są na wjeździe do gdańska od maternii i debile hamują tam. mimo, że jest ograniczenie do 70 to potrafią nawet do 50 wyhamować

      • 1 1

      • Masz tablice przed obszar zabudowany.

        • 0 0

  • władze Gdyni są zawsze zadowolone - to stan umysłu (1)

    • 47 8

    • a ty?

      • 0 1

  • Wagi (1)

    Wagi to nie tylko powinny być na wyjeżdzie ale raczej na wjeżdzie do miasta !!!!!

    • 21 2

    • w sumie

      powinny być i tu i tu...

      • 5 0

  • co dwudziesty tir jest przeciążony.

    wstyd że tak jest to kontrolowane.

    • 37 0

  • hahahahaha eeeee
    co za leniwce

    • 7 4

  • Polska rzeczywistośc schizofreniczna. Teraz te wąsate cwaniaczki będą jeździć swoimi przeładowanymi furmankami bez obaw

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane