• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważą się losy linii kolejowej do stadionu w Letnicy

Maciej Naskręt
22 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Stacja Gdańsk-Kolonia. Jeśli władze Gdańska zgodzą się na modernizację dawnej linii SKM to tutaj będą wysiadać z pociągów osoby zmierzające na stadion w Letnicy. Stacja Gdańsk-Kolonia. Jeśli władze Gdańska zgodzą się na modernizację dawnej linii SKM to tutaj będą wysiadać z pociągów osoby zmierzające na stadion w Letnicy.

Gdańsk może przejąć od PLK tor kolejowy z centrum do stadionu w Letnicy. Aby uruchomić tam pociągi, miasto musiałoby jednak nie tylko przebudować linię za ok. 20 mln zł, ale i zatrudnić własnych kolejarzy. Decyzja zapadnie za tydzień.



Odcinek linii kolejowej między stacją Gdańsk Główny, a Gdańsk Kolonia musi zostać zmodernizowany, by pociągi mogły dowozić widzów na stadion w Letnicy. Odcinek linii kolejowej między stacją Gdańsk Główny, a Gdańsk Kolonia musi zostać zmodernizowany, by pociągi mogły dowozić widzów na stadion w Letnicy.
Władze Gdańska stoją przed dylematem: czy i jak wskrzesić kolej w kierunku PGE Areny, aby zapewnić dojazd widzom imprez sportowych i kulturalnych, a także gościom Międzynarodowych Targów Gdańskich, których nowa siedziba powstanie w Letnicy. Czy postawią na bezpieczeństwo i lepszą organizację ruchu przed i po imprezach organizowanych w obu obiektach?

Jesienią zeszłego roku zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej Andrzej Bojanowski mówił nam, że jeśli kolej ma być gotowa na Euro 2012, to decyzja w tej sprawie musi zapaść na przełomie marca i kwietnia. Wygląda na to, że tak właśnie się stanie.

- Zleciliśmy wykonanie studium wykonalności tej inwestycji. Jest ono już gotowe, ale podlega jeszcze opiniowaniu. Opublikujemy je najszybciej w przyszłym tygodniu - mówi dziś Andrzej Bojanowski.

Teoretycznie po dawnym torze osobowym do Nowego Portu pociągi mogą jeździć, ale z prędkością zaledwie 30 km/h. Zdewastowane są perony na stacjach Gdańsk-Stocznia, Gdańsk-Nowe Szkoty i Gdańsk-Kolonia. Równie marnej jakości jest sieć trakcyjna.

Czy warto modernizować linię kolejową do PGE Areny Gdańsk?

Wiadomo jednak, że właściciel torów, czyli Polskie Linie Kolejowe, nie będzie blokować inwestycji i daje zielone światło. - Zadecyduje o tym centrala w Warszawie, ale nie widzimy przeszkód, by samorząd przejął linię kolejową do Nowego Portu - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.

Również marszałek pomorski Mieczysław Struk podtrzymuje swoją wcześniejszą obietnicę dofinansowania w 75 proc. remontu linii pasażerskiej do Nowego Portu. Z Regionalnego Programu Operacyjnego Pomorza mogłoby pójść na ten cel ok. 15 mln zł.

Może dziwnie to zabrzmi, ale tym razem, inaczej niż w większości przypadków, sprawa nie rozbija się o pieniądze.

Kolejarze ostrzegają, że remont jednego toru nie załatwi sprawy. W takim przypadku pociąg z Gdańska Głównego w kierunku PGE Areny odjeżdżałby co ok. 40-50 minut i zabierałby naraz ok. 600-1000 osób. Niewielka częstotliwość odstraszałaby potencjalnych pasażerów, a pojemność pociągu nie gwarantowałaby istotnego zmniejszenia innych potoków pasażerskich.

Żeby jednak po tej trasie mogły się poruszać naraz dwa lub więcej składów, musiałyby one wracać do Gdańska Głównego sąsiednią linią, tzw. towarową. To jednak generowałoby dodatkowe koszty, bo za używanie tej linii trzeba by zapłacić. Nieuniknione byłyby też utrudnienia w ruchu. Po torach towarowych jeżdżą pociągi do elektrociepłowni i portu.

- Nie wyobrażam sobie, jak by to miało wyglądać - przyznaje Leszek Lewiński.

Pociąg wracający po torach towarowych do centrum z widzami z Letnicy nie mógłby zatrzymywać się na stacji Nowe Szkoty (i tym samym umożliwić przesiadkę na stację Politechnika), gdyż... nie ma tam peronu dla pociągów kierujących się do centrum. Wszyscy pasażerowie musieliby jechać kolejką do Gdańska Głównego i stamtąd jechać w kierunku Sopotu i Gdyni.

Gdyby miasto jednak przejęło linię od PLK, musiałoby się nią opiekować. Tymczasem w swoich strukturach, Gdańsk nie posiada kadry pracowniczej (kolejarzy, toromistrzów, dyspozytorów), która mogłaby zająć się infrastrukturą otrzymaną od PLK. Trzeba by powołać specjalny dział do tego celu, np. w ZDiZ. Mogłoby się okazać się, że do zarządzania 3,5-kilometrowym odcinkiem kolei trzeba powołać miejską spółkę na wzór Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Ktoś musiałby też po tych torach jeździć. Świadczeniem takich usług zainteresowana jest jednak trójmiejska SKM-ka. - Chętnie wzięlibyśmy udział w przetargu na obsługę tego połączenia zapewniając zmodernizowany tabor. Taki obiekt, jak PGE Arena, wymaga odpowiedniej oprawy komunikacyjnej - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Eugeniusz Manikowski z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego uważa, że sukces ewentualnej reanimowanej linii mogłoby zapewnić wprowadzenie na nią zwykłego miejskiego biletu. - Jeśli będzie on w tej samej cenie, co podróż tramwajem lub autobusem miejskim. to kolej będzie konkurencyjna. Z odrębnym biletem, jak jest teraz w SKM-ce, niestety nie - mówi.

Warto pamiętać, że miejska kolej byłaby konkurencją dla również miejskiego tramwaju. W końcu to jego popularność przyczyniła się do tego, że linię kolejową do Nowego Portu najpierw zawieszono, a potem zlikwidowano.

Wszystkie te "za" i "przeciw" znajdą się zapewne w studium, które poznamy za tydzień. Wtedy zdecyduje się, czy kolej w kierunku stadionu zostanie przywrócona.

Miejsca

Opinie (205) 8 zablokowanych

  • Nie będzie sprawnej obsługi stadionu bez kolejki do Letnicy. (30)

    • 289 31

    • UEFA nakazała uruchomić kolejkę do stadionu, nad czym sie zastanawiają? (17)

      czyzby przez ECS kasy zabrakło?

      • 44 9

      • Nie zastanawiają się czy uruchomić, to od początku było jasne (11)

        Gra idzie o wyciągnięcie kasy na te 3 km torów.

        • 14 1

        • (8)

          Najdroższe będzie utrzymanie tej linii. Może jeżeliby operator stadionu partycypował w kosztach? Niemniej lepiej, i taniej, jest zwiększyć wydajność linii tramwajowej, która przebiega w okolicy.

          • 5 10

          • te tory sa bez sensu (1)

            poza euro 2012 nie maja racji bytu, lepiej w to miejsce jakaś sensowna linie tramwajowa zrobić, zintegrowana z całym systemem miejskiej komunikacji.

            • 15 18

            • Problem jest taki, że w Gdańsku (nie wspomnę o Trójmieście) nie ma zintegrowanej komunikacji miejskiej. Pieniądze wydaje się bez odpowiedniej analizy technicznej i ekonomicznej. Projektory informujące o czasie przyjazdu tramwaju nie działają poprawnie do dnia dzisiejszego. Takich kwiatków do kożucha jest więcej. Buduje się osiedla nie myśląc o zapewnieniu mieszkańcom wygodnej komunikacji miejskiej. Mamy rozwiązania tymczasowe, prowizorki czy w końcu docelowe modernizacje nie spełniające oczekiwań mieszkańców i projektantów. Z drugiej strony po co się przejmować. Jak będzie źle to prezydent Adamowicz podwyższy opłaty za użytkowanie wieczyste, czynsz.

              • 6 0

          • Polska praktyka pokazuje. (3)

            ze linii nie trzeba utrzymywac, tylko co 20-30lat robic remonty.

            A na biezace utrzymanie mozna sie umowic na troche kasy od operatora stadionu (zanim go rozbiora) i MTG. Linia krotka, to i koszty niewielkie jak juz bedzie po remoncie. Podbijarką raz do roku pojechać, tłucznia dosypać, naprężenia na wiosnę i jesień wyregulować i wsio.

            W perspektywie do Brzeżna można wyremontować i do terminalu puścić. Ponoć jednego przejazdu brakuje, ale co to dla Budynia. Tym bardziej, jak Struk dalej bedzie taki hojny.

            ----
            A co do tramwaju - wejdzie maks 250osób w dwa wagony 105, Puszczajac co minutę tramwaj to 15tys. osób. 2-3tys. przyjedzie samochodem (na wiecej miejsca nie bedzie), a co z resztą?

            • 8 0

            • (2)

              No i do tego puszczania co minutę tramwaju potrzeba dodatkowe kilkadziesiąt tramwajów co mecz, a ja się pytam skąd je weźmiemy,jak do normalnej obsługi mamy ich za mało? A odjeżdżające co 6 min kolejki w godzinę przewiozą z 20 tys i do tego potrzeba 5-6 składów skm. A to chyba łatwiej zorganizować w weekend i po godzinach szczytu kiedy zazwyczaj rozgrywane są mecze niż kilkadziesiąt tramwajów, lub jeszcze więcej autobusów. A na mecze EURO można by takie składy elektryków ściągnąć (wypożyczyć) gdzieś daleko z Polski.

              • 8 0

              • (1)

                SKM, jeżeliby wygrała przetarg, też musiałaby zainwestować w tabor. Zatem wracamy do punktu wyjścia - lepiej inwestować w tramwaje, gdyż jest to rozwiązanie - w tym wypadku - bardziej uniwersalne.

                • 2 5

              • SKM musi i tak, i tak inwestować w tabor

                więc Twój argument jest marny

                • 0 0

          • (1)

            nooo 40 tyś kibiców dowieźć tramwajami ... no comment

            • 12 1

            • Lepiej dać im rowery.

              • 2 1

        • (1)

          tylk ja nie wiem co tyle tam ma kosztowac bo tory leża pociagi po nich jezdzą tyle że towarowe przez tyle lat jeździła tam kolejka i nie została ona zamknięta ze wzgledu na zły stan tylko na nierentownoc

          • 5 0

          • ...bzdura, pociągi towarowe mają swój tor. Linia towarowa nawet biegnie tunelem pod trasą Gdańsk - Gdynia.

            • 0 0

      • ECS potrzebne (4)

        Słuchajcie, nie wiem czemu robicie nagonke na ECS, przecież wiadomo że kultura jest w naszym kraju słabo rozwinięta i takie inicjatywy jak ECS są u nas potrzebne. To też ściągnie turystów!
        Wiadomo również że sprawna komunikacja i kolej jest równie istotna, jak nie bardziej, ale nie popadajmy w skrajność! Raz na rok się tą kolejką przejedziesz i to będzie wszystko!

        • 7 20

        • (1)

          Ja moi synowi i pewnie wielu innych kibiców będzie nią jeździć co 2 tyg na mecze Lechii. Po za tym w rejon stadionu mają być przeniesione Międzynarodowe Targi Gdańskie, więc kolejka się tam przyda.

          A co do ECS. Sama inicjatywa była ok, ale trzeba było do tego wykorzystać jakąś cześć budynków po-stoczniowych a nie budować tą szkaradę za 300 mln PLN. I jak już teraz widać, po tym kto się z utożsamia, a kto od tego odcina, to będzie kolejne miejsce z ciepłymi posadkami dla wybranych, a nie miejsce upamiętnienia Solidarności.

          • 11 4

          • ECS jest super, pod warunkiem...

            że zostanie zbudowane koło stacji końcowej kolejki do Nowego Portu. Wtedy przynajmniej przyda się jako dodatkowa motywacja do uruchomienia tej linii. :-)

            • 2 1

        • ECS jest do bani.... (1)

          Tory są potrzebne do Nowego Portu. Pamiętajmy że Nowy Port, Brzeźno rozwija się i te działki na Marynarki kiedyś znikną i powstaną tam nowe osiedla a w tramwaj wszystkich nie wepchniemy. Jeżeli już robić to robić ! A ECS nasza kulturalna wizytówka gdzie utrzymanie będzie nas mieszkańców kosztowało 45mln zł rocznie może zaczekać. Co w ECSie będziemy oglądać - plakat wielkości Bitwy Pod Grunwaldem jak Lech skacze przez płot...prrrosze.... Wole jednak pierw usprawnić poruszanie się po mieście niż tego KAFARA który nie zarobi na siebie jak reszta stadionów po Euro.

          • 11 2

          • Dobrze gada dać mu piwa.

            • 6 0

    • kolejny raz możemy podziękować działaczom PO (4)

      ile lat oni juz siedzą na gdańskich stołkach i nic mądrego jeszcze nie wymyślili (ECS?, brak kolejki, zadłużenie) kto jest temu winien? chyba czas już podziękować tym panom, dbającym o interesy kolegów

      • 20 8

      • Dyżurny maruda

        to TY!!!!!!!!

        • 2 14

      • prawda (1)

        Niestety prawda jest smutna dla obozu rządzacego. Pan prezydent pojawia się tylko tam gdzie jego zdaniem jest sukces, gdzie sa wyraźne problemy zawsze zobaczyć można jakiegoś wice prezydenta.
        A tak na marginesie jesli ktoś jest prezydentem miasta i w związku z tym zasiada w jakiejś firmie w radzie nadzorczej lub w zarządzie - pieniądze zarobione w ten sposób winny być przekazywane skarbowi Miasta, gdyż taki ktoś nie siedzi tam jako osoba prywatna tylko prezydent. Czerpie zyski z zajmowanej pozycji publicznej a nie ze swojej fachowości w temacie i może swoim działaniem działać na szkodę Miasta.

        • 17 3

        • masz rację a naszym budyń się zna poza złotymi słowami -

          co zbudował swoimi rękami w swoim życiu?????

          • 8 5

      • Tak dziękujecie, że Adamowicz dalej jest prezydentem. Dajcie mądrego kandydata na prezydenta to mieszkańcy zagłosują. Ludzie zawsze wolą zagłosować na pijanego kierownika cyrku niż na trzeźwą małpę.

        • 1 0

    • (2)

      Kolejka co godzinę to sprawna obsługa?

      • 7 1

      • Zaorać i zrobić drogę 4 pasmową (1)

        będzie taniej niż zatrudnianie własnych kolejarzy

        • 4 9

        • zrobić drogę 4 pasmową

          Która się skończy na Jana z Kolna. hahaha

          • 1 0

    • Jak dobrze pamiętam to budyn i urzędnicy stacje kolejki podawali (1)

      jako przetargowy argumnt lokalizacji stadionu w tym miejscu inaczej lepszym miejsce byla by obwodnica na wysokości sopotu. A teraz ważą się losy oj nie rozumie!!!!! może raz jakiś urzednik zpałacił by z własnej kieszeni za błedy i dał świetny przykład innym że za błędy w życiu się płaci - i to wszystko za moje podatki !!!!!!!!!!!!!!

      • 14 5

      • A na obwodnice czym dojechać

        A ja się pytam czym tam wtedy dojechać. Pewnie zaraz padnie odpowiedź PKM, ale jak samo PKM przewiezie 44 tysiące kibiców. Przecież tam nie ma żadnych tramwaji, autobusów itp. To dopiero byłby majstersztyk jakby to walneli za obwodnicą, nic tylko się rozpłakać.

        • 1 0

    • MIAŁA BYĆ DROGA, AUTOBUSY, POCIAGI, a jest tylko dług ... (1)

      Będzie Euro, a jak wjadą na orunie i gdańsk to porażka bedzie dziury w drogach ale na nowe drogi kase zgarneli. Na autobusy i tramwaje tez kase sciagneli, a nie ma ich... miała być kolejka i teraz sie zastanawiaja czy beda ją robić bo kasy nie ma. WSTYD KUR*** tyle kasy było, a jej nie ma.

      PRZETAGRI NA STADION wygrała jedna spółka zleciła to inne spółce za 50%, a ta spółka zleciła kolejne spółce za 25% robotnikom placa 6+8 zl albo wogole. KASE KTOS BIERZE, a nic nie ma zrobione WYWALIC ICH I NIECH PŁACA !!! bo na kolejce beda teraz sie zastanawiac do lutego 2012 a potem powiedza ze nie zrobia bo sie nie wyrobia autostrady tez jak nie było tak nie ma!!! a by drogi naprawili, a nie jak sie jedzie sopot pruszcz gdanski to albo koła urwiesz albo zawieszenie trzeba naprawiac co 10 tys km !!! ZŁODZIEJE !!!

      • 10 2

      • po prostu Polska...

        • 1 1

  • cofamy się w czasie (3)

    najlepiej niech zlikwidują całą kolej i będzie spokój, niech nie remontują dróg, niech zlikwidują ZKM MZK PKS itp. przesiądziemy się do konia z wozem i będziemy mieli ekologicznie i atrakcyjnie na "EURO" i nie tylko

    • 216 12

    • Koleju (1)

      Podzielic kolej na jeszcze więcej spółek wtedy dojedziemy wszędziej na piechotę.Przed wojną i zaraz po wojnie jedno było PKP a teraz zachciewa się tworzyc nowych prezesów żeby więcej brali w kieszonkię.Pamiętam SKMkie do Brzeźna gdyż nią jeździłem na WOC.Także pamiętam tory z Wrzeszcza na Kartuzy tylko mosty były zburzone a komuna je rozebrała

      • 17 2

      • Przed wojną i zaraz po wojnie jedno było PKP

        Nieprawda. Linia Gdynia - Bydgoszcz - Katowice była prywatna, wąskotorówki na Żuławach też. Klucz nie tkwi ani w jedności, ani we własności, a w ORGANIZACJI, czyli czymś, co Polaków przerasta.

        • 2 0

    • No tak, tylko teraz będzie można kupić owies dla konia

      po zawyżonej przez spekulantów cenie, z racji na duże zapotrzebowanie.
      Ale na Allegro pojawi się chińska odmiana owsa i będzie alternatywa.

      • 10 1

  • (13)

    linia na sam stadion nie ma sensu. po prostu dla dwoch tygodni nie warto.

    co innego, gdyby ktos naprawde chcial, i puscil linie przez brzezno, park, zaspe do stacji skm zaspa - to paredziesiat tysiecy lientow, dla ktorych obecna linia jet za daleko...

    • 153 14

    • Stadion nie zostanie rozebrany po dwóch tygodniach. (11)

      Będą na nim organizowane inne imprezy. Linia ma sens. Moim zdaniem pociągi powinny być dostosowane do zapotrzebowania, więc przy okazji imprez masowych organizowanych na stadionie można puszczać więcej składów, a gdy imprez nie ma nie puszczać wcale.

      • 22 7

      • (8)

        nie przesadzajmy. zwykle mecze nie sa problemem - traugutta wcale nie jest lepiej skomunikowane. a raz na dwa tygodnie, czy miesiac - to tez bez sensu.

        za 5 lat stadion bedzie naprawde dobrze skomunikowany drogowo. autobusy naprawde duzo potrafia- patrz opener w gdyni.

        • 5 21

        • prawie (6)

          Wszystko super, ale wydaje mi się, Traugutta jest dużo lepiej skomunikowane jednak. Poza tym nowy stadion będzie mógł "przyjąć" "ciut" więcej kibiców.
          1) Ma więcej linii tramwajowych;
          2) Ma kilka linii autobusowych, można przecież przejść przez Traugutta na Sobieskiego i tam wsiąść w autobus,
          3) Można dojść pieszo do Centrum Gdańska czy Wrzeszcza i tam ewentualnie wsiąść w opowiedni środek transportu.
          4) Ma dostęp do przystanku SKM Politechnika.
          Pozdrawiam,

          • 8 4

          • (5)

            1) do linii na marynarki polskiej jest blisko, do hallera - też się da dojść
            2) nie widzę problemu puścić
            3) Wrzeszcz - jest porównywalnie (zależy gdzie kto mieszka), za to można dojść do części Zaspy, Brzeźna i NP
            4) zgoda, ale śledzie i tak nie przyjeżdżają ;)

            • 2 5

            • serio? dalej (4)

              1) na Marynarki polskiej 3 linie, na hallera 2, przy Operze Bałtyckiej 7 + nr 4 na Wyspiańskiego;
              2) zgoda, można puścić więcej autobusów, jednak póki co Traugutta ma przewagę - co chciałem udowodnić,
              3) chodzi o to, że dzięki swojemu położeniu stadion na Traugutta zachęca do spaceru na Dworzec Główny bądź ten we Wrzeszczu, co zmniejsza tłok w komunikacji miejskiej i na ulicach. Dużo ludzi dojeżdża na mecze spoza miasta, pociągami osobowymi, jest też dworzec PKS.
              4) sprawdź kiedyś ilu ludzi po meczu wraca SKM.
              Pzdr,

              • 3 0

              • ja sie przychylam (1)

                skm tylko dla Baltic Areny nie ma sensu. Dla mieszkańców Brzezna i NP tez nic nie zmienia bo jak ktoś ma dojeżdżać to woli sieciowy na tramwaje i autobusy. W miejsce kolejki można przeprojektować linie tramwajowe. Tramwaje na prawdę dały by rade.

                • 3 2

              • tylko że tyle tramwajów nie ma

                • 0 0

              • (1)

                1) ale jaki problem uruchomić linię S z NP do oliwy przez wrzeszcz?
                2) nie porównujmy sytuacji "póki co", skoro to jest bez sensu
                3) do dworca we wrzeszczu jest tak samo daleko (25 minut)
                4) wystarczy 15-20 autobusów robiących pętlę MP-kliniczna-hallera-uczniowska. Myślisz że skm na stadion obsługiwałoby mniej ludzi?

                • 0 2

              • dalej więc

                Cytuję: "zwykle mecze nie sa problemem - traugutta wcale nie jest lepiej skomunikowane". To cytat z chyba Twojej wypowiedzi (nie wiem czy na pewno, bo się nie podpisujesz/nie podpisujecie). Chciałem udowodnić, że się mylisz - w obecnej chwili jest lepiej "skomunikowane". Poza tym spróbuj znaleźć miejsce, w którym wyraziłem poparcie dla pomysłu zrobienia dodatkowej linii kolejki - nie znajdziesz, bo nie wyraziłem takiego poparcia. Wyraziłem jedynie opinię, że w obecnej chwili, rzeczywiście jest problem z komunikacją przy nowym stadionie w porównaniu ze stadionem na Traugutta, szczególnie że ten nowy będzie miał więcej miejsc. Jakieś rozwiązanie jest więc potrzebne, nie namawiam na żadne z nich (BTW Twoje są całkiem rozsądne).
                Pzdr,

                • 0 0

        • Ja nie pisałem, że zwykłe mecze są problemem

          Na stadionach organizowane są również inne imprezy np. koncerty. Koncert znanej gwiazdy (np. James Blunt) może zgromadzić ogromną publiczność.

          • 5 1

      • juz to widzę,
        pewnie tak jak na ergo arenie,
        raz w miesiącu jakiś koncert,
        a dwa razy do roku jakiś większy

        • 9 8

      • za dwa to napewno nie

        ale w dłuższej perspektywie to wróże mu podobny lost do Portugalskich obiektów sportowych

        • 5 8

    • być może, ale UEFA postawiła warunki,że kolejka ma być, chcą jeszcze kładki z Placu zebrań ludowych

      • 2 3

  • upadek (1)

    Niestety narod z aspiracjami europejskimi nadal rozpaczliwie ucieka w strone metod i poządku minionego systemu a tak bardzo chcial sie wyzwolic. Stacje w ruinie, domy szachulcowe wyburzane, brak konsekwencji - smutne

    • 77 4

    • Pan Lewiński nie wyobraża sobie ruchu pociągów osobowych i towarowych po jednej linii

      Czym się ten pan zajmuje w Zakładu Linii Kolejowych PKP? Chyba tylko tory SKM widział, może jeszcze metro.

      • 5 1

  • NA PAPIERZE WSZYSTKO ŁADNIE WYGLĄDA (3)

    ALE RZECZYWISTOŚĆ JEST NIESTETY INNA

    • 58 2

    • A urzędnicy muszą się nachapac

      • 3 3

    • racja Gdańsk-Kolonia to nie żadna ruina tylko klimatyczna zabytkowa miejscówka...

      ... idealna na browarka.
      Jako jedyna stacja ma swój klimat rodem z Call of Duty.

      • 0 0

    • NA PAPIERZU WSZYSTKO ŁADNIE WYGLĄDA.

      No nie? ;DDD

      • 0 1

  • kolej (1)

    dopuszczono do dewastacji a teraz chce się naprawiać- jak zrobić trasę to tylko do NOWEGO PORTU

    • 75 7

    • tylko, zebyśmy nie wrócili do starego scenariusza

      Już raz tak było i niestety, ludzie woleli tramwaje i autobusy. Problem polega na tym, że gdy spojrzymy na trasę tej kolejki, to ona nie za bardzo jest po drodze mieszkańcom. Przystanki na Zaspie i w Brzeźnie biegną po samych krawędziach dzielnic. Mało komu opłaca się iść taka daleko z buta do kolejki. Nie wiem.. może powinni puścić tę linię trochę po innej trasie, żeby kolejka mogła więcej osób przyjąć? Bo teraz to nie licząc mieszkańców NP zgarniała by głownie działkowiczów...

      Inna rzecz, że tam jest miejsce na co najmniej dwa średniej wielkości osiedla po obu stronach torów... Chyba lepiej je tam budować, niż przy obwodnicy...

      • 2 1

  • patrząc na zdjęcie: kij, pupa i kamieni kupa (1)

    w ostateczności może uda się puścić kibiców pieszo po jednym torze

    • 60 14

    • przez kuchnię w Twoim domu

      będzie jeszcze bliżej i lodówka po drodze

      • 8 5

  • Prawda jest taka że przystanki tej lini są w zbyt dużej odległości od zabudowań. (1)

    Stad małe zainteresowanie mieszkańców. Jeśli mam wybór 200m do busa lub tramwaju a 800 do skm to wybiorę te pierwsze. PROSTE

    • 43 7

    • popieram

      Nie widzę sensu w linii kolejowej do NP. Śmigam tramwajem do NP już 10 lat i pamiętam jeszcze linię kolejową (przyznam że nigdy z niej nie skorzystałem), oraz jazdę tramwajem po MP to była jazda , każdy uwieszony na rurce żeby głowy nie rozbić. Teraz z NP do Dworca Gł. jadę w niecałe 20 min, a jak wyremontują tory od centrum do klinicznej to już expres będzie. Nikt mi nie wmówi że ludzie chętnie będą wybierali pociąg, peronów mało i daleko, perony pewnie tylko wyremontują więc jakiś 1,5 m po schodkach do wagonu no luksus w czystej postaci i jeszcze 3 kursy dziennie. Ja wybieram tramwaj.
      P.S. a co do jednego toru ewentualnej linii kolejowej, to nie da rady zrobić mijanek na peronach???

      • 2 1

  • Mówią, że ta kolej będzie jednorazowo

    A co, tylko jeden mecz będzie na stadionie? A targi wybudują i tam też nie będzie imprez masowych?

    • 43 4

  • Może budyniową... (1)

    ... DREZYNĘ tam puszczą??

    • 48 20

    • GDYBY BUDYŃ...

      NA KOŃCU LINII POSTAWIŁ WŁASNĄ FABRYKĘ BUDYNIÓW xD
      TOBY TORY BYŁY ZMODERNIZOWANE!!! :]

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane