- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (100 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (37 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (82 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (173 opinie)
Wiadukty na Armii Krajowej i Sucharskiego do remontu
Na przełomie lata i jesieni drogowcy w Gdańsku chcą poprawić komfort i bezpieczeństwo jazdy na Armii Krajowej i Trasie Sucharskiego . Dylatacje na wiaduktach nad Pohulanką i Sienną nie nadają się do dalszej eksploatacji i potrzebna jest ich wymiana.
Takimi miejscami są wyeksploatowane dylatacje na Armii Krajowej (nad Pohulanką) czy Trasie Sucharskiego (wiadukt nad ul. Sienną). Wkrótce to się jednak zmieni.
Drogowcy ogłosili właśnie przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu dylatacji wiaduktów nad Sienną i Pohulanką. Obecnie znajdują się one w złym stanie technicznym.
Kierowcy szczególnie skarżą się na muldy na odcinku Trasy WZ w kierunku Chełmu. Już przy prędkości 50 km/h najechanie na dylatację powoduje mocne i niezbyt przyjemne szarpnięcie autem. Na odcinku w stronę centrum też trudno mówić o komfortowej jeździe, a minięcie tego odcinka przypomina jazdę po przejeździe kolejowym. Sytuację dodatkowo pogarsza fakt, że w ciągu doby przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy samochodów. O konieczności remontu w tym miejscu pisaliśmy już wiosną ubiegłego roku.
Nieco lepiej wygląda sytuacja na Trasie Sucharskiego, gdzie do remontu przewidziana jest dylatacja na wiadukcie nad ul. Sienną. W tym przypadku uciążliwości są o tyle bardziej odczuwalne, że kierowcy jeżdżą tam z nieco większą prędkością niż na wspomnianym odcinku Armii Krajowej. Efekt podskoku na nierówności wzmaga tam również fakt, że znajduje się ona na prostym odcinku trasy prowadzącej do albo z tunelu pod Martwą Wisłą. I choć nawierzchnia i konstrukcja drogi jest znacznie nowsza od tej na Armii Krajowej, to rosnący ruch na tym odcinku nie oszczędza dylatacji.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał przygotować dokumentację techniczną, następnie zdemontować istniejące dylatacje i wykonać nowe szczeliny w konstrukcjach jezdni przenoszące obciążenia czy odkształcenia. Potencjalni zainteresowani oferty mogą składać do 10 lipca.
Po podpisaniu umowy z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni wykonawca będzie miał cztery miesiące na wykonanie prac. Jak mówią drogowcy, po remoncie jazda po wskazanych odcinkach ma być nie tylko bardziej komfortowa, ale też bardziej bezpieczna.
W wakacje podobny remont odbędzie się także na Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, o czym już informowaliśmy pod koniec maja.
Opinie (120) 10 zablokowanych
-
2017-07-04 09:37
Wystarczy mieć sprawne zawieszenie i (4)
i dodać gazu tuż przez przeszkodą, żeby odciążyć przednią oś - auto przejdzie gładko.
- 3 3
-
2017-07-04 10:34
(1)
To pomysł jakie masz przeciążenia układu napedowego.
Powodzenia. ..- 0 1
-
2017-07-04 10:57
No jakie?
Takie jak zawsze gdy dodaję gazu? Wystarczy mieć sprawny układ przeniesienia napędu... Te przeszkody to naprawdę nie jest ŻADEN problem, choć oczywiście nie powinno ich być.
- 1 2
-
2017-07-04 13:58
Brawo Ty. (1)
Podaj jeszcze przepis jak w ułamku sekundy po odciążeniu osi przedniej odciążyć oś tylną.
- 2 0
-
2017-07-04 15:51
A co, silnik wozisz w bagażniku?
Tylna oś łyka bez problemu.
- 1 3
-
2017-07-04 09:45
kiedy remont Czyzewskiego?
Tam jest tragedia dziura na dziurze.
- 2 2
-
2017-07-04 10:04
Jeśli przetarg wygra Doraco
To remont wiaduktów będzie trwać co najmniej do 2020 roku. Wystarczy, że ociągają się z Forum Gdańsk.
- 2 2
-
2017-07-04 10:08
Wiadukt przy Łostowicach (2)
Kiedy wreszcie zrobią? Nasypy stoją tam od 20 lat...
- 4 1
-
2017-07-04 10:22
Nawet
Kafar powbijał pale które sa w trawniku
- 0 0
-
2017-07-04 11:51
nigdy, wiadukty są tam niepotrzebne
- 1 3
-
2017-07-04 10:33
(1)
Nawierzchnia nadaje się do remontu od kilku lat, a te dylatacja były poprawiane tak ze nic nie poprawili.
Czy w Gdańsku są jakieś odbiory prac drogowych typu studzienki, wjazdy na przydrożne stacje benz lub inne obiekty gdzie krawężnik jest wysokości progu zwalniającego?
Nikt nie sprawdza i nie weryfikuje ruchu napraw i potem efekt jest taki że jest masakra po kilkunastu tygodniach.
Zdiz myśli d*pa a nie głową- 3 1
-
2017-07-05 13:50
No oczywiście, bo tam pracują same głąby.... Tylko ty jesteś wybitnym specjalistą od wszystkiego, geniuszy. Podobnie jak pewien pan na K.
- 0 0
-
2017-07-04 10:37
A co z przejazdami tramwajowymi?
Na prostej drodze jedzie się jak po falach Dunaju.
Nie umieją zrobić na równo?
Przykład przy zieleniaki albo na Chełmie przy Sucharskiego- 1 2
-
2017-07-04 12:06
Nikt w Polsce nie potrafi zrobic bez uskokow? A nie. Przeciez zawsze wygrywa najtansza oferta.
- 1 0
-
2017-07-04 12:07
Srodkowy pas na armi da sie przejechac na lewym plomby wypadaja...
- 3 0
-
2017-07-04 12:20
w ankiecie zabrakło opcji "krajobraz księżycowy"
- 0 1
-
2017-07-04 13:43
To też jest wiadukt nad Biskupią, Pohulanka leży na Biskupiej a wiadukt Biskupia nr 1w pobliżu Forum Radunia się zaczyna
Przy końcu ul. Na Stoku z którą Pohulanka się zbiega, proponuję nazywać ten wiadukt Biskupia w odróżnieniu od wiaduktu wiodącego na Orunię - Wiadukt Biskupia 1 i Wiadukt Biskupa 2 - to ten w bezpośrednim sąsiedztwie Forum Raduni - pętla tramwajowa obok przystanku PKP Gdańsk Biskupia, mylnie nazwanego Gdańsk Śródmieście.\
W Każdym bądź razie, wszystkie wiadukty są nasze :-)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.