• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Gdynia (13)

    Pięknie

    • 87 81

    • no pięknie pięknie, niedługo kraje bałtyckie wykoszą i Gdynię i Gdańsk (11)

      przejście Maersk z Gdynia do Gdańska odbyło się na zasadzie zaoferowania niższych cen przez Gdańsk, teraz podobnie było z OOC. Czyli są coraz mniejsze zyski. Dla obu miast. Jeśli to rozwinąć to za jakiś czas zysk (jeśli będzie) będzie minimalny, niewystarczający na inwestycje. Oba miasta się wykoszą. Biznes przejmą kraje bałtyckie, które zamiast ze sobą walczyć walczą z Gdynią i Gdańskiem. Ze sobą współpracują.

      • 30 5

      • (3)

        Nie do końca, ludzie mają prace, a to jest najważniejszy zysk dla miasta.

        • 11 9

        • na razie mają pracę, gdyby była współpraca

          było by więcej pracy, to strata

          • 11 2

        • komunista

          byle byla praca

          • 3 0

        • A Ty wolisz mieć pracę czy pieniądze?

          • 0 0

      • a czego sie spodziewałeś? To sie nazywa konkurencja..nie bądźmy dziećmi (5)

        • 6 6

        • nie bądź śmieszny, jak by w wojsku była taka (3)

          "konkurencja" (pojęcia tego słowa nie do końca rozumiesz) to by strzelał jeden oddział polski do drugiego oddziału polskiego zamiast do wroga. Mam nadzieję, że ten przykład trochę ci rozjaśni umysł.

          • 11 9

          • chciałeś być błyskotliwy - robisz to ŹLE :D

            • 2 6

          • (1)

            Taaa, a drogowcy rywalizujący w przetargach na remonty dróg podrzynali by sobie gardła:)

            • 2 2

            • to "Anty" to nie powinieneś pisać

              wystarczy drugi człon, lepiej cię opisuje

              • 2 1

        • to sie nazywa zaszlosc historyczna i anomalia

          gdynia byla polska, gdansk byl wolnym miastem

          gdyby gdansk byl w granicach II rp nigdy nie powstala by gdynia w obecnych rozmiarach

          ale to bylo. teraz gdansk i gdynia sa w polsce

          i nie ma miejsca na taka konkurencje

          • 4 3

      • To nie Gdańsk i Gdynia decydują o takich r******h. To zarządy spółek. Przecież terminale to prywatne Firmy i decydują na podstawie własnych interesów a nie miasta.

        • 1 1

    • nie!!!!!

      do Gdańska precz!!!!

      • 1 0

  • Brawo Gdynia, (10)

    ale za to w Gdańsku będzie mniej tirów I MNIEJ MIEJSC PRACY.
    Co na to budyń? Chyba też powinien pochwalić się tym "sukcesem".

    • 71 58

    • Mniej Tirów = lepsze drogi i mniej korków (9)

      Współczujemy miastu G-dynia... ;)

      • 9 12

      • Od ubytku tirów stan

        tego co potocznie w Gdańsku nosi nazwę dróg się nie poprawi ... przecież trakt w średniowieczu nie miał tylu dziur i nierówności ....

        • 12 2

      • Gdynia z chęcią zaprosi jeszcze wiecej tirów..drogi z portu mamy przygotowane :] (6)

        • 10 6

        • Taa, ostatnio zdarza mi się jeździć TK to widzę (5)

          • 10 2

          • (4)

            remonty trzeba wykonywać

            • 3 1

            • (3)

              latami?

              • 3 0

              • No w Gdyni to latami tak niestety trwa (2)

                i w sezonie jak co roku. Tak tam to lokalna atrakcja. Letnie korki wszędzie jak zwykle. Brawo!!!... he,he.

                • 1 2

              • lepiej latem robic cos wogole niz tak jak w sasiednim miescie nic

                • 1 2

              • Wierz mi jeśli opatentujesz metodę kładzenia asfaltu w zimie to zbijesz miliony :D

                • 1 0

      • większośc kontenerów jedzie w kierunku na Warszawke więc trochę smrodu w Gdańsku też zostawią

        • 9 1

  • trómiejski bizness...... (14)

    biznes po trójmiejsku czyli zarżnąć sąsiada by przez 5 minut mieć lepiej, oba porty gdańsk i gdynia powinny mieć jeden zarząd i działać na korzyść całego trójmiasta a nie konkurować ze sobą

    • 139 30

    • Komuna i centralne planowanie? (4)

      Chyba to już było...

      • 16 12

      • oczywiście było (2)

        i przypomnij sobie jak wyglądał ruch statków w obu portach a jak teraz wygląda, puste nabrzeża, polityczne stołki w zarządach i waląca się infrastruktura portowa...

        • 24 6

        • codziennie przejeźdżam przy porcie i póko co ruch w porcie Gdyńskim jest ostatnio zauważalnie większy niż np przed dwoma laty

          • 4 5

        • najlepiej zarżnąć terminal oferujący najniższe stawki

          i w dodatku w 100% z polskim kapitałem (trzy pozostałe terminale są w zagranicznych rękach). GTK to taki skok stewczyka. Wkurza 'wielkich' bo zmusza ich do obniżania stawek dla polskich klientów. Zachodni właściciele zapewne najchętniej widzieliby: kosztowe stawki dla zachodnich armatorów i bajońskie opłaty w porcie dla polskich eksporterów i importerów.....

          Spokojnie już niedługo będziemy mieli wspaniałą obsługę na terminalach (polskich tylko z nazwy) po cenach znacznie wyższych niż w Hamburgu i Rotterdamie..... potem przyjdzie czas na szkolnictwo i służbę zdrowia.

          • 2 0

      • Biedaku, wziąłeś już te lekarstwa na rano?

        To przygotuj sobie porcję na południe, bo już po 12 :)

        • 1 5

    • właśnie, a Arka i Lechia powinny miec jeden wspólny stadion ;) (2)

      o

      • 9 7

      • A czemu nie? (1)

        W Monachium Bayern i Loewen maja wspólny a tez jest derby. W czym problem?

        • 1 0

        • no a BaŁTYK

          zostanie na Olimpijskiej czyli u Siebie

          • 0 0

    • Konkurencja

      Nalepiej sie wykonczyc nawzajem jak to my potrafimy , zadnej wspolpracy , pozarzynac sie , ot cala kochana Polska , oby na dno!!!!!

      • 4 1

    • Akurat Zarządy miały tu g...o do powiedzenia ...

      • 0 0

    • Wspolny zarzad dla terminali trojmiejskich

      A jak to mialoby wygladac? Przeciez kazdyz z tych terminali ma innego strategicznego inwestora (Filipincy, Chinczycy, Australijczycy) - kto ma kom zarzadzac? Czy moze znacjonalizowac terminale i wtedy - jeden wspolny zarzadzajacy, "z zawodu Dyrektor"? Zastanow sie zanim cos napiszesz, kolego... normalna konkurencja i tyle. Maersk po strajkach w BCT wyprobowal nowego partnera, teraz dzieje sie podobnie.

      • 3 0

    • nie wiesz o co chodzi

      a sie wypowiadasz...

      terminal GTK obslugiwal statki 2-4 dni, gdzie w Gdyni jest standardem 24-48h (nie mowiac o oczekiwaniu w kolejce redy)

      Jesli widzisz roznice to powinienes sam wyciagnac wnioski.

      • 2 0

    • Więcej TIRów to więcej tirówek...

      Trzeba tylko zorganizować postoje...

      • 0 0

    • to po co budowali ten terminal gdy gdynia ma dwa ...

      • 0 0

  • jak to mówią: wet za wet ;-) podejrzewam, że na tej zamianie skorzytali przede wszystkim operatorzy, bo nasze porty zamiast się dogadać, konkurują między sobą. Teraz i Gdańsk i Gdynia zeszły ze stawek - cieszą się OOCL i Maersk

    • 76 3

  • Porażka - co robi Pan Prezydent Bojanowski? (10)

    Wszyscy krytykują prezydenta Pawła Adamowicza i jego zastępcę Macieja Lisickiego a co robi Pan Prezydent Andrzej Bojanowski odpowiedzialny za politykę gospodarczą w mieście?

    Dlaczego kolejny inwestor ucieka z Gdańska?

    • 51 11

    • Inwestor jak ma uciec to i tak ucieknie. (3)

      A co miał zrobić?klęknąć przed nimi na kolana?
      Nie ten to będzie inny.Świat nie znosi prózni.

      • 12 2

      • Zapewnic odpowiednią infrastrukturę drogowo kolejową (2)

        próbowałeś 7 wyjechać z Gdańska ? o innych drogach nie wspomnę...

        • 10 2

        • a niby czym masz dojechać z Gdyni do Warszawy jak nie przez 7 i Gdańsk?!?!? (1)

          Koleś pomyśl zanim coś klepniesz tu infrastruktura kolejowo drogowa nie ma nic do znaczenia w przypadku 7 bo i tak musisz z gdyni przejechać przez centrum Gdańska... Żal...

          • 1 0

          • ale chodzi o sam wyjazd z portu

            • 0 1

    • (2)

      operator to jednak nie inwestor, po prostu firma robiąca tu interesy. na prawdziwe inwestycje nic nie wydała

      • 6 0

      • o tak prawdziwa inwestycja (1)

        np EuroPort to jest prawdziwa inwestycja. Tylko ze teraz te 170 milionow dolarow USD splacane beda przez mieszkancow Gdanska bo inwestor ich obciazy za nieudacznictwo menegerow

        • 0 0

        • a niby jak obciązy? doliczy mi to do czynszu czy może odbierze z PIT?

          • 0 0

    • Zacznijcie drogi budowć to może coś się u Was ruszy, a ruszy napewno na DCT ma przyjść chiński przewoźnik kontenerów wiec prawdopodobnie będzie to CHINA SHIPPING
      Pzdr

      • 6 1

    • czyli do d.... niczego cały urzad Prezydenta

      • 0 0

    • CZY TO JEST SYN ALBO RODZINA PROF. BOJANOWSKIEGO Z WYDZIALU PRAWA UG?!

      BO JAK TAK TO NIE MA SIE CZEMU DZIWIC!!!

      • 0 0

  • Widac Gdańsk jest mało atrakcyjnym miastem dla inwestorów :-( (3)

    Dobrze że chociaż inwestor nie uciekł z naszego regionu.

    • 70 24

    • Plan Gdyni powoli odnosi skutki (2)

      Plan Gdyni powoli odnosi skutki, sama idea powstania miasta to wykonczenie ekonomiczne Gdanska: Polska mogla wybudowac port w 100 razy atrakcyjniejszym miesjcu na otwartym morzu ale tego nie zrobili ,,plan wykonczyc gdansk zniszczyc jego atrakcyjnosc.
      To bylo oczywiste Potr w gdyni jest relatywnie nowoczesny i lepiej uksztaltowany niz port w gdasnku.
      Gdanski port port tzreby wyburzyc i od podstaw wybudowac nowy nowoczesny port na wzor Hamburga czy Roterdamu tylko ze w mniejszej skali, inaczej handel morski tam zaginie.
      Tylko patzrec kiedy powstanie w gdyni nowoczesne lotnisko Cargo wtedy to juz tylko mozna zgasic swiatlo

      • 10 7

      • gdzie na otwartym morzu?? (1)

        w którym niby miejscu? Jak długa była polska linia brzegowa gdy budowano Gdynię?

        • 1 0

        • ?

          Zobacz sobie mape z 1926 a zobaczysz miejsce gdzie zacumowal Gen Haller, sto razy bardziej atrakcyjniejsze miejsce na port niz Gdynia

          • 0 0

  • (3)

    A czemu nikt nie napisał jeszcze że oprócz przejscia OOCL'a do BCT to również na tym terminalu zostały podpisane 3 nowe kontrakty na rozładunek/załadunek sam. marki KIA Huyndai i Opel ?
    BRAWO GDYNIA, brawo Gdańsk

    • 26 4

    • Bo nie ma i o czym, (2)

      jakby zbudowali fabrykę produkującą samochody to rozumiem że jest o czym pisać,a tak będą tylko przewalać towar.

      • 2 3

      • dobra wiadomość

        • 2 2

      • To sie nazywa Port...zazwyczaj rola portu polega przede wszystkim na przeładunku ^^

        • 6 2

  • Gdańsk robi się miastem pomników ESCów, muzeów i dopłacanych obiektów (1)

    W mieście wszystko się planuje jak nowe drogi, nowe inwestycje a stawia się kolejne pomniki historii nie przynąszące dochodów do budżetu miasta takie jak ECS, Muzeum II Wojny Światowej, Muzeum Sztuki Współczesnej, Halę widowiskowo-sportową do której trzeba będzie dopłacać co roku do eksploatacji itd

    • 60 22

    • od 30-lat jest sceną dla kłurskiego, kaczunskiego, śniadłka , głazikiewicza

      wczoraj było wesoło

      • 9 3

  • Nic samemu (8)

    lepiej zabrać sąsiadowi!!!!!
    Po Asseco Prokomie czas na żeglugę!!!!!
    Brawo Panie Prezydencie!!!!!
    Wspólne Trójmiasto według Gdyni.....!!!!!!

    • 38 46

    • Po co te nerwy (1)

      przeczytaj dokłądnie tekst bo niepotrzebnie podnosisz sobie ciśnienie.
      To walka między firmami a nie między miastami. Z BCT poszedł armator do DCT teraz z beznadziejnego GTK do BCT.
      Oczywiście to wszystko przedkłada się na podatki dla miasta ale wynika z wolnego rynku a taki mamy w całej cżęści cywilizowanego świata

      • 20 7

      • Kali zabrać krowa = Dobrze, Kaliemu zabrać krowa = źle

        ot całe rozumowanie Gdańszczan :P

        • 13 13

    • Prokom własciciel drużunu jest Gdyńską Firma....

      najpierw Maersk został podkupiony od Gdyni przez Gdańsk

      przestań się bulwersować i patrz na fakty

      • 8 3

    • a że Gdańsk zabrał Gdyni Maerska to juz nie widzisz? biznes to biznes. wina leży po obywdu stronach, nie tylko po Gdyni.

      • 8 4

    • (1)

      Może ta konkurencja między Gdynią a Gdańskiem wyjdzie na dobre zarówno jednemu i drugiemu miastu. Bo cóż na prezydenta Gdańska to liczyć nie możemy, a Gdyński prezydent za bardzo interesuje się propagowaniu propagandy "na Gdynię".

      • 3 4

      • ewa; stwierdzenie, ze to wina Gdyni jest myln z założenia - po prostu biznes

        • 4 1

    • inwestycje miasta

      A moze ktos zwróci uwagę na inwestycje pt. Estakada Kwiatkowskiego - wydaje się że nie pozostaje to bez wpływu na atrakcyjność portu w Gdyni. Tym się różni Szczurek od Budynia - jeden stwarza warunki do rozwoju biznesu a drugi udziela wywiadów.

      • 2 4

    • powiedz "wspólne trójmiasto" gdańszczanom...

      gdańskie rządy w trójmieście to już odległa historia, pozostała jeszcze chwilowa Lechia ale i to się zakończy jak lechia przejdzie do Baltic Areny....
      Czas na nowoczesność w postrzeganiu, świata

      • 0 4

  • GTK to manufaktura (3)

    Dlatego przeniesienie OOCL do jakiegokolwiek innego portu powinno wyjść z korzyścią dla obsługujących te kontenery kierowców.Jako jeden z nich wiem,że wyjazd na GTK to kara za nie popełnione grzechy a miejsce to odbiega od wszelkich standardów terminali kontenerowych. Oczywiście armator wybierając port który będzie obsługiwał jego kontenery ma swoje priorytety ale mam nadzieje,że pozostałe terminale rozwiążą ten problem.

    • 19 10

    • oprócz nowego DCT w Gdańsku całą reszta to praktycznie skansen (1)

      i hasła, żeby był jeden zarząd i to zapewne z Gdańska to obelga dla ludzi chcących robić interesy. Mieszkam w Gdańsku, pracuję w Gdyni i różnica miedzy miastami jest kolosalna. Gdańsk to piękne miasto ale przez 20 lat wolnej Polski nic dla jego dobra nie zrobiono. NIC!! Jest tak nieumiejętnie zarządzane, że trudno to w ogóle opisać. Co prawda ostatnie 3-4 lata prognozuję poprawę stanu rzeczy ale jak będzie to zobaczymy. Wolą wybudować halę i stadion za kolosalne pieniądze niż wyremontować drogi i przerobić węzły komunikacyjne. Jedyny ratunek w tym, że jesteśmy miastem wojewódzkim. Oby przyszło lepsze bo się po uszy zakopiemy w gó..e.

      • 7 8

      • zmian nie będzie

        dopóki nie pogonimy obecnej ekipy zarządzającej miastem, wraz z ich zausznikami, przydup.asami oraz niekompetentną bandą urzędników w stylu bierny-mierny-wierny.

        • 5 4

    • coś za coś :-)

      owszem GTK to manufaktura, ale ceny dla polskich spedytorów i klientów mieli najniższe. Teraz oocl przenosi się do filipińskiego BCT, bo pewnie dostał stawki po kosztach, ale KTOŚ BĘDZIE MUSIAŁ ZA TO ZAPŁACIĆ. A tym kimś będą polscy spedytorzy, którzy koszty przerzucą na polskich eksporterów i importerów. I skończy się tak jak z MAERSKiem na DCT, czy MSC na BCT. Jak w starym polskim filmie: "i kto za to zapłaci? Pan, Pani, społeczeństwo" Aby zachodnim firmom żyło się lepiej ;-)

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane