• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielkie mycie tunelu pod Martwą Wisłą

Rafał Borowski
4 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Zobacz, jak przebiegała akcja mycia tunelu

W weekend miał miejsce kolejny etap mycia tunelu pod Martwą Wisłą. Ściany, chodniki, jezdnie czy lampy były czyszczone wyłącznie przy użyciu wody pod wysokim ciśnieniem, bez użycia detergentów. To pierwsze tak gruntowne mycie obiektu od czasu jego otwarcia w kwietniu ubiegłego roku.



Jak często poruszasz się tunelem pod Martwą Wisłą?

Akcja mycia tunelu pod Martwą Wisłą rozpoczęła się w ostatni weekend ubiegłego miesiąca, tj. 25-26 marca. W nocy z soboty na niedzielę i z niedzieli na poniedziałek kompleksowo wyczyszczono nitkę T1, która prowadzi w kierunku Trasy Sucharskiego.

W ostatni weekend, również przez dwie noce, przeprowadzono mycie drugiej nitki. Podobnie jak poprzednio, ekipa złożona z ok. 20 osób sprzątających użyła w tym celu myjek ciśnieniowych. Co ciekawe, środkiem czyszczącym była wyłącznie woda, bez dodatku żadnych środków chemicznych.

- Podobnie jak tydzień wcześniej, myjemy dokładnie ściany, jezdnię, chodniki, a także punkty ze sprzętem ratunkowym, znaki zmiennej treści i światła, czyli lampy ledowe na chodnikach oraz lampy sodowe pod sufitem. Rozpoczniemy również czyszczenie odpływów kanalizacyjnych - wylicza Rafał Dylewski, zastępca kierownika Działu Tunelowego ZDiZ w Gdańsku.
Nie tylko sprzątanie, ale i przeglądy

Przez dwa weekendy ekipa sprzątająca wymyła łącznie powierzchnię wielkości dwóch pełnowymiarowych boisk piłkarskich. To jednak nie koniec prac, które należy przeprowadzić w lśniącym na błysk tunelu. Oprócz sprzątania, zarządca tunelu musi również przeprowadzić kompleksowy przegląd praktycznie wszystkich instalacji.

- Prace będą prowadzone jeszcze przez tydzień. W przyszły weekend będziemy jeszcze czyścić przejścia poprzeczne, dokończymy czyszczenie kanalizacji oraz dokonamy wielu przeglądów, m.in. szaf elektrycznych, systemu przeciwpożarowego, sygnalizacji świetnej czy znaków zmiennej treści. Musimy po prostu sprawdzić, czy wszystko działa jak należy - tłumaczy Dylewski.
Przestrzeganie umowy gwarancyjnej

Wbrew pozorom, wielka akcja mycia podwodnego odcinka trasy nie jest wcale pokłosiem skutków ubiegłej zimy. Konieczność jej przeprowadzenia wynika z zapisów umowy, która została podpisana z wykonawcą tunelu, czyli hiszpańską firmą OHL.

- Zima nie dała się nam zbytnio we znaki, ale obowiązuje nas umowa gwarancyjna. Wykonawca tunelu udzielił pięcioletniej gwarancji na wykonaną przez siebie inwestycję, ale w zamian zobowiązał nas przeprowadzania określonych czynności. Innymi słowy, żeby utrzymać gwarancję, musimy z określoną częstotliwością myć tunel i dokonywać przeglądów, choć obiektywnie, można by to robić nieco rzadziej - uzupełnia Dylewski.
Tunel pod Martwą Wisłą został oddany do użytku 24 kwietnia 2016 roku. Jego budowa trwała ok. 4,5 roku i pochłonęła ponad 885 mln zł. W ciągu doby przez obie nitki podwodnej przeprawy przemieszcza się średnio ok. 25 tys. samochodów. Do chwili obecnej nie odnotowano tu żadnego wypadku, zdarzały się jednak kolizje.

Opinie (58) 6 zablokowanych

  • Ankieta

    Czy w każdym artykule nawiązującym do Tunelu musi być ankieta z tym samym pytaniem?
    Proponuję zmienić pytanie na "Jak często myjesz swój tunel" ewentualnie "Jak często myjesz swoją rurę"

    • 11 0

  • O jej ! (3)

    W Chorwacji takich tuneli przez góry jest na pęczki a tu jeden ale jaka podnieta ... Tunel otwarty, tunel w przeglądzie, tunel się myje, tunel się źle czuje, kochajmy tunel, ... Niedługo tunel skończy roczek ...

    • 24 2

    • (2)

      Wow
      Swiatowiec z last minet się odezwał

      • 2 6

      • (1)

        Skomentował beneficjent 500+ po pierwszych w życiu wakacjach ... nad Bałtykiem ...

        • 5 1

        • Zły strzał
          To ja płacę na nierobow

          • 1 4

  • Kierownik działu tunelowego hahaha

    Trzeba mieć tupet i brak ambicji, żeby w taki sposób ciągnąć kasę

    • 8 7

  • "nie odnotowano tu żadnego wypadku, zdarzały się jednak kolizje"

    To trzeba postawić znak B-1 (zakaz ruchu) a pod spodem tabliczkę "Dotyczy pojazdów MON i BOR" ... i po kłopocie ...

    • 14 0

  • A po co to? A na co to?

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wielkie mycie tunelu pod Martwą Wisłą

    ja pier... (1)

    news miesiaca...a ja umylem okna i co z tego

    • 3 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wielkie mycie tunelu pod Martwą Wisłą

      umyłeś bo ci żona kazała...

      z własnej inicjatywy tego nie zrobiłeś ale jak masz już wprawę to możesz umyć też u mnie

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wielkie mycie tunelu pod Martwą Wisłą

    a swoja drogamogli napisac ile kasy za to wzieli

    • 2 0

  • Ciekawe czy do tych wszystkich tuneli za naszą zachodnią granicą których jest mnóstwo jest zatrudnionych też tylu urzędasów co u nas do jednego

    • 4 1

  • Żenada (2)

    Jak widzę gimbaza i pipole w korporacjach bardzo się nudzą. Komentarze są poniżej krytyki. Widać tu właśnie jakim prostymi ludźmi jesteście.

    • 7 5

    • (1)

      A ty co? Krzywy taki?

      • 2 1

      • Uderz w stół i gimbaza się odezwie

        • 0 0

  • Moze posprzatali by ten bajzel na drogach Gdańska w postaci piasku po zimie??

    Jak na razie jest syf chlew!!!!

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane