• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wierzyciele lotniska w Gdyni zwierają szeregi

Michał Sielski
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Infrastruktura lotniska Gdynia-Kosakowo jest gotowa w 95 procentach. Infrastruktura lotniska Gdynia-Kosakowo jest gotowa w 95 procentach.

Syndyk wciąż szacuje długi będącej w upadłości likwidacyjnej spółki Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo. Wierzyciele, którzy zdają sobie sprawę, że majątku może nie wystarczyć na spłatę ich zobowiązań, chcą razem wystąpić do sądu przeciwko spółce, a także jej prezesowi.



Wierzysz, że na lotnisku Gdynia-Kosakowo będą odbywać się loty cywilne?

Spółka budująca lotnisko jest w stanie upadłości po decyzji Komisji Europejskiej, nakazującej zwrot niedozwolonej pomocy publicznej, jaką spółka otrzymała od Gdyni. Chodzi o 91,7 mln zł. Spółka nie ma z czego oddać, bo większość majątku zainwestowała w budowę terminalu, bazy paliwowej, dróg kołowania i innej infrastruktury lotniskowej.

Nie ma jednak również pieniędzy na spłatę pozostałych wierzycieli. Kwota, która pozostała do spłacenia właśnie jest szacowana przez syndyka. Poszczególni wierzyciele zgłaszają swoje roszczenia i przesyłają do sądowego nadzorcy likwidacji.

Czytaj także: Fakty i mity o gdyńskim lotnisku.

- My mamy niezapłacone faktury na 200 tys. zł. Dokumenty już przygotowaliśmy, ale nie spodziewamy się cudów. Niezapłacone faktury od Stoczni Marynarki Wojennej czekają od czterech lat, mimo sądowego wyroku nakazowego - mówi Robert Krupiński z firmy Ramex.

Jego firma straciła nie tylko na niezapłaconych fakturach. Sprowadziła też granit i wykładziny na podłogi, których sprzedać nie ma komu.

- Sprowadziliśmy je z Niemiec, oddać nie można, a nikt nam teraz pieniędzy nie zwróci, bo to, co nie zostało zabudowane, nie jest zinwentaryzowane - podsumowuje niezbyt udany kontrakt Robert Krupiński.

Firm, którym spółka zalega po 30, 50 czy 80 tys. zł jest więcej. Rekordzistą jest jednak warszawski Mawilux, który czeka na 730 tys. zł wadium, które wpłacił w gotówce jako zabezpieczenie prac oraz ostatnią transzę za ich wykonanie, czyli w sumie ok. 1,5 mln zł.

Zobacz również: Gdynia i Kosakowo odwołują się od decyzji Komisji Europejskiej

Wierzyciele postanowili więc zewrzeć szeregi i chcą wspólnie walczyć o swoje pieniądze. Nie zamierzają jednak tylko pozywać spółki. Zastanawiają się także nad pociągnięciem do odpowiedzialności jej prezesa.

- Już przed oficjalną decyzją Komisji Europejskiej było wiadomo, że coś jest nie tak. Faktury były opóźniane, zaczęła się szczegółowa biurokracja i kombinacje z płatnościami - mówi nam jeden z byłych pracowników spółki. - Jednocześnie był duży nacisk na przyspieszenie prac i ich realizację. Właśnie z tego powodu wiele firm zwiększyło swoje straty, a władze dotowanego z miejskiej kasy lotniska mogą opowiadać, że w 95 proc. jest ono ukończone. W części zapłacili za to jednak przedsiębiorcy, choć wcale tego nie chcieli - dodaje.

Władze miasta przekonują, że żadnych nacisków z ich strony nie było, a prace toczyły się zgodnie z harmonogramem.

- Zniecierpliwienie wierzycieli jest jednak zrozumiałe, ale o wszystkim zdecyduje syndyk, który gromadzi wnioski wierzycieli - mówi odpowiedzialny za nadzór nad budową lotniska wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak, dodając jednocześnie, że miasto wciąż czeka na rozstrzygnięcie losów odwołania, jakie złożyło na decyzję Komisji Europejskiej.

Większość majątku spółki to bowiem nieruchomości, które wybudowane zostały na gruncie Skarbu Państwa, zarządzanym przez Ministerstwo Obrony Narodowej i dzierżawionym przez spółkę Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo. Będąca w upadłości spółka ma więc do spieniężenia tylko nieliczne ruchomości oraz kwotę ok. 1,5 mln zł, jaka była na jej kontach w momencie złożenia wniosku o upadłość.

Opinie (353) 6 zablokowanych

  • przez głupią unię rozważają dobrą inwestycję (35)

    porażka. Polandia i lobby rebiechowa

    • 182 402

    • rozwalają :) (11)

      • 34 16

      • (6)

        Będziemy kontynuować to co zaczęliśmy. Wystarczy jedynie oddać na nas głos w jesiennych wyborach.

        • 24 72

        • Najpierw wierzycielom pieniądze zwróćcie (2)

          • 96 11

          • Gdyby nie KE (1)

            to już dawno kase by mieli...

            • 11 14

            • i tak by z niego nikt nie latał
              gdańskie lotnisko wykorzystywane jest w 40-50%

              • 8 3

        • (2)

          osobiscie podpisze dokumenty dotyczace waszego aresztu. jestem juz po rozmowach z jaroslawem kaczynskim, antonim macierewiczem oraz panem hoffmanem.

          • 23 24

          • Fake... (1)

            Realniak nigdy by z małych nie napisał.

            • 18 3

            • o Kaczyńskim pisałby z małej z szacunku do karłowatego prezesa

              • 15 3

      • Ile kasy idzie na ECS? (3)

        A jakie koszty uruchomienia lotniska w Gdyni?
        Ktoś pomyślał że niezłe lotnisko się marnuje brakuje tylko infrastruktury i niewielkim kosztem chciał aby się to nie marnowało.
        Ktoś inny gdzieś coś zakręcił żeby się tak skończyło
        O co tutaj chodzi?
        Może właśnie tak mało być? Niezły przekręt się dzieje na naszych oczach ale oczywiście lokalne media i tak nam sprzedadzą co chcą a my to wszyscy łykniemy.

        • 8 15

        • ECS to inwestycja Warszawsko-Brukselska tak naprawdę. (1)

          Zresztą to oni pokrywają większość kosztów, i w Gdańsku by powstała niezależnie od widzimisię budynia i mieszkańców.

          a jednak mimo to mieszkańcy protestowali przeciwko ECS, bo wiemy, że to marnowanie kasy. w Gdyni na odwrót mieszkańcy oklaskiwali pomysł Szczurka. To jest zasadnicza różnica.

          • 20 7

          • Dokładnie. I mimo, że nie jestem zwolennikiem ECS to jakby jednak obiektywnie spojrzeć, to jak już powstanie, to rocznie ma szansę tam więcej ludzi się przez to przewinąć niż przez gdyńskie lotnisko przez najbliższe 10 lat, gdyby działało.

            • 16 8

        • Tylko infrastruktury? A lotnisko to niby co innego jak właśnie infrastruktura? Niewielkim kosztem? 100 mln i brak certyfikacji nawet dla kodu B to jest niewiele?

          • 11 2

    • (3)

      ciekawe w jaki sposób firma RAMEX zdobywa zlecenia na obiekty resortu?Dziwnie to wygląda

      • 9 8

      • tymbardziej ze juz raz sie sparzyl.

        • 6 2

      • Zaiste dziwne (1)

        SIWZ (sprawdź sobie w googlu, ćwicz mózg) --> przetarg --> kontrakt.

        Dziw nad dziwy, kto to słyszał kumo.

        • 15 5

        • zatrudniasz lobbyste i on już wszystko załatwia. ty mu tylko płacisz za usługę...

          • 7 2

    • akurat w tym przypadku to Unia zatrzymuje głupią "inwestycję" (9)

      Proponuje sprawdzic co sie dzieje na nowo otwartym lotnisku w Radomiu, podobnie bedzie w Gdyni, jezeli wogole cos z tamtad odlecie w najblizszym czasie, na co sie oczywiscie nie zanosi. Lotnisko w Gdyni w swoim biznes planie ma stawki dla lini lotniczych wyzsze od Rebiechowa, wiec ewentualne sciagniecie Ryanair wiazaloby sie z duzym strumieniem pieniedzy dla przewoznika wydawanym przez Gdynie na "markieting"- czyli to co gdyniskie trygryski lubia najbardziej :)
      Co dalej, a no to, iz nawet przy calkowitym oblozeniu lotniska (0,5 mln pasazerow rocznie) lotnisko i tak bedzie deficytowe (w Polsce dochodwe sa lotniska powyzej 1 mln) i znowu Gdynia bedzie musiala doplacac do dzialalnosci lotniska z wlasnego budzetu. I to wszystko przy zalozeniu ze tam cos zacznie latac...a szanse na to sa niewielkie, gdyz odwolanie od decyzji KE jest przegrane - tu dodatkowe, duze koszty dla kancelarii prawnej obsjugujacej Gdynie :)

      • 70 14

      • Do listy dodałbym Łódź i Bydgoszcz...Tam tez nic się nie dzieje a do Ryana tylko się dopłaca... (8)

        • 37 4

        • W sumie to dziwne nieco... (5)

          Na całym świecie transport lotniczy się rozwija w najlepsze, w powietrzu aż gesto od samolotów a u nas oczywiście nic się nie opłaca. Niepojęte.

          • 19 12

          • bo ma być pendolino !!!!

            które nie pojedzie:))

            • 7 6

          • Ależ się opłąca.

            Tylko w lotnictwie decyduje efekt skali. Jedno duże lotnisko radzi sobie dużo lepiej niż dwa o połowę mniejsze. Nie bez powodu Niemcy chcą zastąpić jednym lotniskiem 3 obecne w Berlinie. Choć inwestycja ta jest już pośmiewiskiem w całych Niemczech (przewały na budowie jakich Rosjanie by się nie powstydzili, albo raczej nawet oni by się powstydzili) ale słuszności tej decyzji nikt nie podważa.

            Tak samo i u nas, nie opłaca się budować drugiego lotniska zbyt blisko drugiego, ponieważ obecne lotnisko ma na tyle duży zapas, który można niewielki kosztem zagospodarować, że nie opłaca się budować nic w zamian.

            • 21 1

          • Na całym świecie ale tam, gdzie lotniska są budowane z głową. W Hiszpanii jest podobnie co u nas z deficytowymi lotniskami, też pobudowali ich gęsto i ponad stan i teraz stoją puste.

            • 11 2

          • Lotniska w Hiszpanii się zamyka.

            Dodaj do tego fakt, że my zarabiamy dużo mniej niż Hiszpanie, mniej możemy wydać na podróże.

            • 8 0

          • facet kto buduje lotnisko w odleglosci ok 25 km od drugiego istniejacego lotniska, ktore wykorzystuje 40-50% przepustowosci? W "metropolii" takiej jak 3m? Nawet w Londynie gdzie mieszka 8 mln+ ludzi takie rzeczy sie nie zdarzaja.

            • 9 0

        • może ktoś jednak wcześniej zbadał rynek i jednak warto? (1)

          nie wierzę,że ot tak se wymyśli - budujemy lotnisko?budujemy! bez badań itp

          • 4 10

          • Sama historia tego przekretu mówi ze tak wlasnie bylo.. Wszyscy Szczurkowi mowili, że ten projekt nie ma sensu s jednak szedł w zaparte... Tutaj powinien się pojawić prokurator bo to jest naprawdę przegięcie pały... 100mln wyparowali;(

            • 14 2

    • Cóż...

      taka kolej rzeczy. Było robione - musi być zapłacone.

      • 15 1

    • Odezwał się drugi Radom (lotnisko jest, brak lotów), albo druga Bydgoszcz (parę przylotów

      dziennie na krzyż, czasem niecodziennie). Zamiast tego mielibyście kilka przedszkoli, basenów i innych potrzebnych inwestycji. Ale nie.

      • 47 4

    • wszystko co dobre w Polandii (2)

      jest niszczone - szkoda, ze dociera to do nas zbyt późno?

      • 3 16

      • Lotnisko w Kosakowie to nie jest nic dobrego.

        Po uruchomieniu PKM do Rębiechowa z Gdyni będzie można szybciej dojechać niż do Kosakowa.

        • 11 0

      • a co jest dobrego w drugim lotnisku oddalonym 20 km od istniejącego i prężnie się rozwijającego?

        • 12 0

    • Nie przez Unie tylko

      przez komisarza z Gdańska , niejakiego L..,
      Jakoś jego aktywność / moralność jest zupełnie inna w stosunku do pomocy dla PLL Lot?

      • 6 18

    • Tak Gdańsk postawił na swoim , walczył o to już od 3 lat

      Mam nadzieję że Prezydent pokaże że Gdynia się nie poddaje.

      • 6 27

    • jak pieniążki idą z Unii to cacy a jak coś (mądrze) blokują to jest be.
      I dobrze, że się wtrąca, bo już taka Grecja, czy Włochy na tym samo-rządzeniu dobrze nie wyszły. I my wszyscy w Unii za to płacimy

      • 6 0

    • Zbędne lotnisko to jest dobra inwestycja?

      • 9 0

  • Trudna sprawa... (9)

    A Szczurek to nie ma zadnych mieszkan? Gdyby to sie dzialo w Gdansku, moznaby zlictowac kilka mieszkanek i zmniejszyc dlugi wobec wykonawcow.

    • 145 44

    • nie, korupcja to tylko w Gdansku (3)

      I może w Sopocie

      • 13 27

      • (1)

        Tak? A korupcja w muzeum MW albo w arce to nie w Gdyni?

        • 30 6

        • no, jeśli w ten sposób rozumować, to Amber Gold z GDAŃSKA przebija wszystko

          gdańszczanie, oddajcie pieniądze za Amber Gold

          • 7 7

      • no nie wiedziałem

        dzięki

        • 0 1

    • on wszystko przepisał na żonę (1)

      takie gdyńskie kombinowanie

      • 17 3

      • wszystko, czyli dom przepisał

        ty byś nie przepisał, cooo? Dobry człowieku

        • 3 11

    • M !!!!! (2)

      Powiem tak , czy lepiej byłoby rozpindolić gotowe i działające lotnisko i je np. zaorać czy lepiej uruchomić za w sumie śmiesznie małą kasę lotnisko pasażerskie ? 100 mln !!!!

      Dla przykładu remont dworca Gdańsk Wrzeszcz 140 mln !!!!!!!!!

      Czy konkurencyjność nie jest dobra dla klienta ?

      Czy tu chodziło o dobro pasażerów czy o stołki w Rębiechowie ?

      Lotnisko XXI wiek w Gdańsku i brak systemów do lądowania we mgle ?

      Po jaka cholerkę taki duży nowy termninal z 2 stanowiskami do odpraw ?

      Dla kogo i ile to pudełko z kątownika i szkła kosztowało ?
      A może Gdynia jako nie uwikłana w partyjne interesiki była zbyt harda ?

      Robiła co ważne dla niej bez układzików z Po Pis ????

      Rozważania pozostawiam czytelnikom do własnej oceny !

      Tak na marginesie w Gdyni od dawna był Bałtycki Terminal Kontenerowy , powstanie podobnego w Gdańsku nie zwróciło uwagi Unii Europejskiej ?

      Dziwne , bardzo podobna sytuacja !!!!

      • 10 17

      • Następny ignorant, który nie ma pojęcia o czym pisze
        Za 100 mln zł to mogą tam tylko Cessny i małe businessjety lądować, bo lotnisko jest do kodu C a takie samoloty to i w Pruszczu mogą lądować bez wydawania 100 mln zł. Gdyby chcieć chociażby airside lotniska w Kosakowie przystosować do standardów Rębiechowa to potrzeba następne kilkaset milionów.

        Nie remont dworca tylko dość poważna modernizacja z dobudowaniem nowego peronu i torów dla nowej linii kolejowej.

        Na konkurencyjności między lotniskami zyskują tylko linie lotnicze, które mogą się licytować na dopłaty, pasażer jest klientem linii lotniczych a nie lotnisk.

        W Rębiechowie od dawna jest ILS I, niedługo będzie ILS II, w Gdyni nie ma żadnego certyfikowanego ILS-a.

        • 16 3

      • DCT w Gdańsku budował prywatny inwestor, więc to nijak nie jest podobna sytuacja.

        • 7 3

  • mieszkańcy Gdyni poraz kolejny zapłacą za fanaberie Prezydenta Sz. (12)

    • 285 77

    • Płakać się chce. (7)

      Ale już niedługo mieszkańcy Gdyni pójdą do urn i wybiorą na prezydenta ponownie Szurka. Jeszcze są pod wrażeniem ostatniej nocy sylwestrowej.

      • 44 10

      • (4)

        jestem mieszkańcem i nie mam nic przeciwko lotnisku w Gdyni, a tym bardziej prezydentowi
        i uprzedzę was, że nie jestem ani politykiem, ani urzędnikiem

        • 14 43

        • Postaw się w sytuacji tych, którzy nie mają szans na odzyskanie pieniędzy.

          • 28 3

        • jak nie masz nic przeciwko to zapłać dodatkowo za nieudane pomysły prezydenta (1)

          ile jestes gotów dodatkowo zapłacić?

          • 32 3

          • To może niech lemingi płacą za nieudolność tuska i jego bandy.Płaćcie za wasze pierdzielino które będzie stało i rdzewiało gdzieś na bocznicy.

            • 2 2

        • To skrzyknij jeszcze kilku takich co nie mają nic przeciwko

          i zrzućcie się na spłatę firm, które robiły na lotnisku i nie dostały za to pieniędzy! Ciekawe czy jakbyś umoczył własne pieniądze to czy dalej nie miałbyś nic przeciwko?

          • 26 5

      • (1)

        masz racje pojdziemy a tobie nic do tego nam sie zyje w gdyni dobrze i nie interesuja nas przepychanki polityczne

        • 1 5

        • gosciu, a co to ma z polityka?

          chyba nie potrafisz czytac ze zrozumieniem treści. To raczej jest przekręt, niegospodarnosc lub indolencja prezia i urzedasow UM Gdynia, tych którzy sa od lat na stolkach w UM Gdynia

          • 5 0

    • Nikt nic już nie zapłaci bo to spółka,a nie Gdynia budowała lotnisko. (2)

      Spółka nie ma nic do sprzedania bo w myśl umowy dzierżawy lotniska w momencie likwidacji spółki wszystkie budynki przechodzą na własność Wojska.

      • 12 4

      • (1)

        Nie ma winnych... a czyj to był pomysł? Kto go forsował wbrew zdrowemu rozsądkowi?

        • 19 2

        • lotnisko nie powstało pod osłona nocy i decyzją jednego człowieka

          były zgody i powszechna radość na nowe lotnisko pasażerskie polityków, którzy dziś odwracają się d. do Szczurka. Tchórze. Ale racja jest pod stronie prezydenta Gdyni, który nadal walczy o to, by lotnisko ruszyło. I na pewno ruszy. A zyskamy wszyscy na tym.

          • 1 15

    • no widzisz martwisz się o Gdynian

      a Oni dawają radę i idą do przodu nie to co wy? Jak by nie Niamcy to....

      • 0 6

  • Gryzoń to Wielki Szu, niezły numer (12)

    Przykład przyszedł z Amber Gold

    • 169 68

    • kulą w płot, bo mega aferą Amber Gold z Gdańska nie obciążaj Gdyni (1)

      • 4 11

      • nic nie poradzisz na tym forum pełno gdańskich troli z młodzieżówki

        jak była demonstracja przed domem LW to zaraz przylecieli z tortem, aby częstować przechodniów jacy to oni wspaniali.

        Jesteśmy sami sobie winni bo ich tolerujemy a nawet na nich głosuje co niektórzy?

        • 3 8

    • POmyślmy (8)

      - uwalenie tematu lotniska w Kosakowie;
      - brak decyzji o budowie OPAT, degradacja do kategorii drogi gminnej (z pieniędzy GDDKiA zbudowano ponad kilometr Trasy Sucharskiego);
      - brak uznania Trasy Kwiatkowskiego za drogę krajową (w Gdańsku zarówno TS jak i Marynarki Polskiej mają taki status);
      - zabranie miastu Instytutu Medycyny Morskiej i Tropikalnej;

      Klika z PO rujnuje nasze piękne miasto

      • 7 13

      • (6)

        Marynarki Polskiej jest utrzymywana przez miasto głąbie.

        • 7 1

        • utrzymanie to jedno (5)

          niska ranga drogi to niższe dopuszczalne naciski na oś - jest to droga wyjazdowa z Portu POlaku. Gdynia przez POlityków ma ogromne problemy niestety

          • 1 7

          • (4)

            Znowu bredzisz rybi łbie. Po pierwsze nie rozróżniasz kategorii dróg od klasy dróg. Klasę G może mieć zarówno droga kategorii powiatowej, wojewódzkiej jak i krajowej a to klasa drogi decyduje o jej parametrach a nie kategoria.
            A dopuszczalny nacisk na oś jest taki sam na Kwiatkowskiego jak i Marynarki Polskiej.
            Co do Gdyni to fakt, że ona ma problemy przez polityków, ale tych z Samorządności.

            • 7 3

            • droga kategorii "gminna" nie może mieć klasy G

              tak, TK to droga gminna.... Teraz zobacz jak PO traktuje nasze miasto...

              por. : "Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. Nr , poz. 260)"

              W 2012 roku weszła w życie zmiana art. 41 ustawy o drogach publicznych, która mówi wyraźnie:

              "3) drogi gminne, powiatowe oraz drogi wojewódzkie inne niż wymienione w pkt 1, stanowiące sieć dróg, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t."

              • 0 2

            • nie można udytować, TK ma status drogi powiatowej (2)

              co nie zmienia faktu, że naciski na oś nie mogą być większe niż 8 ton

              • 1 1

              • (1)

                Wiele dróg krajowych ma też max. 8 ton, więc przestań się ciągle pluć baranie.

                • 2 0

              • droga krajowa może mieć wyższy dopuszczalny nacisk na oś tam gdzie to potrzebne

                w przypadku dróg powiatowych jakakolwiek próba zwiększenia nacisku powyżej 8 ton jest złamaniem Ustawy z 1985 roku z nowelizacją w 2012

                • 0 0

      • Dodałbym likwidację sztabu Marynarki Wojennej

        W Warszawie etaciki dla ziomali zawsze potrzebne

        • 4 5

    • gdynia chciala byc lepsza od Gdanska i przebić Amber Gold...

      I nawet to nie wyszlo..

      • 3 0

  • czy będzie artykuł kto zarobił na lotnisku a nie kto stracił? (8)

    • 161 14

    • nie stracił prezes (7)

      • 20 0

      • (6)

        To lotnisko powstawao dla Was drodzy mieszkańcy. Nikt na nim nie stracił. Te kilka złotych, o które upominaja się te małe firmy to żadna strata. Będizemy starali się dalej kontynuować powstanie tego lotniska.

        • 10 29

        • to lotnisko (2)

          O ile pamiętam, mówiono nam, że to lotnisko nie będzie konkurencją dla Rębiechowa, bo będzie przyjmować mniejsze, prywatne samoloty. Więc nie do końca dla "Was", bo "Was" w większości samolotów nie posiadają.

          • 31 1

          • (1)

            i czarterow, wiec jak najbardziej dla mas.

            • 1 6

            • popatrz na oferty biur podróży

              czarterów z Gdańska jest bardzo mało. Nie więcej jak 10% całości ruchu lotniczego w Rębiechowie. Chyba tymi czarterami chcieli oczy zamydlić.

              • 9 0

        • To powiedz to właścicielom tych firm, że to kilka złotych - administracyjny za nic nie odpowiedzialny pasożycie, żyjący na koszt podatników. Wyłóż te pieniądze i oddaj z własnych środków ludziom, którzy ponieśli koszty.

          • 17 0

        • kto zarobił

          Właśnie parę firm straciło po parę złotych a reszta się obłowiła jak zwykle, cudowna redystrybucja naszych pieniędzy tylko, że temu misiu uszko się pruje...

          • 5 0

        • zrobcie tam :

          wyzsza szkole latania na spadochronie na lotni , szkole stewardes i personelu lotniczego ....

          • 5 0

  • lotnisko (18)

    nie jestem zwolennikiem pana prezydenta Gdyni ale nie zgadzam się na to by opluwano go za ta nieudaną inwestycję. Tak to jest błąd , że podjęto budowę lotniska w Kosakowie. Moim zdaniem pan prezydent myśli dobrze i wyprzedził potrzeby Gdyni, jestem pewien , że za kilkanaście lat konieczne będzie lotnisko tyle, że dziś jest to zbędny wydatek. Zostaje problem co zrobić z długami spółki tu nie ma rozsądnego rozwiązania , niestety wierzyciele będą musieli pogodzić się ze stratami, oczywiście mogą dochodzić swych należności od zarządu spółki na drodze cywilnych procesów. Odradzam pójście do sądu w tej sprawie gdyż generować będzie to dodatkowe koszty - wpisy sądowe, koszty obsługi prawnej oraz to co jest najgorsze bardzo długi okres rozpatrywania spraw , patrząc na to co sie dzieje w sądach ( nie tylko w Gdyni czy Gdańsku ) sprawy te od złożenia pozwów mogą zacząć się po ok. 1,5 roku i trwać do uzyskania orzeczenia ok. 4-7 lat czyli od złożenia pozwu do postanowienia sądu minie co najmniej 6 lat .Takie są realia.

    • 80 158

    • Niech wreszcie urzędnicy ponoszą odpowiedzialność materialną za swoje błędy (1)

      • 41 6

      • jestem za tym by każdy odpowiadał za swoje błędy ale nie dajmy się zwariować.

        • 11 3

    • (2)

      Czy nieudaną inwestycją jest dostosowanie wojskowego do funkcji cywilnej to się jeszcze okaże w niedługim czasie okresie, tak jak likwidowanie wielu szpitali i przychodni.
      Są obecnie jakieś siły, które chcą metodycznie zdemontować naszą państwowość.

      • 12 24

      • A ich znakiem jest brzoza

        • 25 3

      • i przedszkoli... tylko kościołów mamy na zapas:-)

        • 7 0

    • tylko że (3)

      Wczoraj 2/3 dzieci aplikujących do przedszkoli na Karwinach nie dostało się. To może najpierw zrealizować to, co jest potrzebne na wczoraj, a potem brać się za rzeczy potrzebne za 15 lat.

      • 51 6

      • Birą po uwagę budowę T2 na Walesie i niewielki powolny liczby mieszkańców, to za 50 lat....

        ...a nie 15

        • 10 1

      • A jak było na Wiczlinie ? (1)

        bo słyszałam, że kanalizacje i drogi zaczeli tam budować...

        • 5 2

        • a co, ktoś ważny się wybudował?

          w okolicach?

          • 9 3

    • Tekst godny pracownika UM Gdynia :/
      Oczywiście, że prezydent Gdyni odpowiada za porażkę tej inwestycji i powinien ponieść wszelkie tego konsekwencje - publiczne, prawne i finansowe.
      Wierzyciele oczywiście powinni dochodzić swoich praw w sądzie, bo w żaden inny sposób nie mają szansy odzyskać swoich pieniędzy (ciekawe, czy ty byś tak lekką ręką położył lachę na 50000 zł, które ktoś ci jest winien?). A koszty poniesione w trakcie procesu będą - wraz z odsetkami - dopisane do wierzytelności.

      • 19 3

    • (1)

      "Wyprzedził potrzeby Gdyni" :-) ładnie powiedziane. W myśl tej teorii pedofil wyprzedza niedojrzałość dziecka. A wiec problemu nie ma.

      • 15 5

      • a ksiądz ciekawość ministranta....

        • 3 0

    • Tak to jest błąd , że podjęto budowę lotniska w Kosakowie

      szkoda, że przed wojną tego nie powiedziałeś i nie przekonałeś?

      • 2 3

    • potrzeby Gdyni

      To może niech wybuduje od razu kosmodrom.
      W końcu niedługo ma się rozpocząć zasiedlanie Marsa

      • 9 3

    • (1)

      uważam, że trzeba na to wszystko popatrzeć spokojnie i rozważnie : 1. Czy lotnisko jest dzisiaj potrzebne Gdyni ? odpowiedź - nie jest potrzebne bo w pobliżu jest Rebiechowo, które zabezpiecza transport całkowicie, 2. Czy Gdynia wspólnie z Kosakowem może budować lotnisko ? odp. moim zdaniem tak ale za pieniądze gminy Gdynia i gminy Kosakowo lub kogoś kto chce zainwestować pieniądze w ta inwestycję.
      3. Czy pan prezydent Szczurek odpowiada za decyzje o budowie lotniska ? odp. tak , odpowiada i musi ponieść konsekwencje tej decyzji. 3. Czy spółka budująca lotnisko
      powinna uregulować faktury ? odp. tak, a gdyby nie starczyło majatku to odpowiedzialność finansową ma przenieść zarząd spółki ( zarządzający spółką).
      4. Co powinno się teraz zrobić ? odp. przede wszystkim ustalić faktyczny stan budowy, okoliczności podejmowania decyzji - wszystko to niezależnie od pracy syndyka bo machina juz jest uruchomiona i nikt nie ma wpływu na działalność syndyka, którego celem jest sprzedaż majatku i zaspokojenie wierzycieli w takim stopniu w jakim syndyk uzyska środki finansowe.
      Niestety prawda jest brutalna - wierzyciele nie odzyskają swoich pieniedzy w całości nawet gdy wystapią na drogę sądową. A co do pana prezydenta to jeżeli nie ma dowodów na to ,że mogło dojść do popełnienia przestępstwa nie grozi
      żadna sprawa karna a jedynie wyborcy w nastepnych ( już niedługo) wyborach pokaża mu czerwoną kartkę - bo to wyborcy, mieszkańcy Gdyni i Kosakowa bedą musieli ponieść koszty wydane na lotnisko.

      • 10 2

      • wszystko prawie prawda

        Oprocz celu syndyka - otoz jego glownym celem jest zarzadzac masa upadlosciowa i to jak najdluzej, bo wtedy zarabia ;)

        • 2 0

    • o ile wyprzedził? o 50 lat? Rębiechowo cały czas ma luzy i zapas pod rozbudowę.

      • 7 1

    • rozpedz sie chlopie tylko najpierw znajdz odpowiednio twarda sciane !!!

      lotnisko w odleglosci 30 km od innego duzego lotniska, jaki kretyn decyduje sie na taki ruch ? jedynie zakompleksiony Szczurek ktory zawsze ma pod gorke inicjatywy Gdanska, a co znaczy Gdynia poza Polska w przeciwienstwie do Gdanska ? NIC !!!
      jeszcze dobrze jakbys poznal autorytarny styl zarzadzania tym miastem przez tego zakomplesionego smiesznego Gryzonia (o tym oczywiscie oficjalnie nikt nie mowi)

      • 6 1

  • a wydzial propagandy UM Gdynia milczy? (10)

    przeciez to wasza robota urzedasy UM Gdynia. Moze zrobicie zrzute w UM Gdynia wsrod urzedasow na splate zobowiazan?

    • 169 38

    • (9)

      Powinno się ich wystawić w centrum miasta przywiązanych do pręgierza, albo zakutych w dyby, żeby każdy poszkodowany mógł im napluć w twarz, albo obrzucić zgniłym pomidorem.

      • 25 7

      • (4)

        tylko za co? że chcieli lotnisko dla mieszkańców wybudować? bardzo dobrze, ja chcę lotnisko!

        • 7 31

        • Za to, że swoimi decyzjami narazili innych na bankructwa, na straty.
          Za partactwo! Za ignorancję! Za zadufanie i pychę! Za głupotę!

          • 35 2

        • Nie ma sprawy, zbuduję ci. Daj 100 baniek.

          • 9 0

        • Połowa Gdyni ma lepszy dojazd do Rębiechowa niż do Kosakowa, to po pierwsze. Po drugie Gdynia jest również udziałowcem w Rębiechowie, więc to jest lotnisko tak samo dla gdańszczan, sopocian, gdynian jak i wszystkich, którzy mają potrzebę skorzystania z niego. Lotniska to nie szkoły, żeby je budować co kilka kilometrów.

          • 15 1

        • Nie dla mieszkańców

          No właśnie to lotnisko nie miało być dla mieszańców tylko dla małych samolotów dla biznesmenów. Większe samoloty to za 30 lat dopiero.

          • 6 1

      • czy redakcja daje przywolenie na takie wpisy? (3)

        bo to nie ma nic wspólnego z wolnością słowa. Taki wpis jak wyżej, to jest zwykłe i plugawe chamstwo.

        • 1 11

        • podpisz sie

          • 7 0

        • który wpis powyżej, bo ich dużo :) może zacytuj, potem się podpisz.

          • 0 0

        • Okradać innych to nie chamstwo?

          • 3 0

  • przez gdanska platformę (4)

    Maja teraz ludzie kłopot.

    • 70 124

    • spoko, ważne ze na gdańskim lotnisku

      Da się zrobić inwestycje za kolejne 500 mln. Ile mieszkań ze znizka i zegarków da się kupić. Za darowizny od rodziny rzecz oczywista.

      • 25 24

    • i przez grawitację księżyca

      strzeżcie się Gdynianie. W tym roku zapowiadają też El Ninio, więc z pewnością zjawisko to będzie odpowiedzialne za kolejne chybione pomysły Słońca Bałtyku, będące wynikiem jego urojeń na punkcie własnego Ego.

      • 21 9

    • Tia i poparcie dla PO w Gdyni to ponad 60%,nie plakac,glosowac lemingi

      • 10 9

    • Wszyscy wiedzą czyja to sprawka, że tak wyszło i nawet nie ma sensu czytać tych głupich komentarzy opluwających Prezydenta Gdyni

      • 3 2

  • Wiceprezydent (8)

    pełnił role nadzorcy to jakaś kpina wywalić go z UM jest złodziejem i koniec to był układ zamknięty UM Gdynia a Szczurek powinien taka sytuacje przewidzieć przecież ma wykształcenie prawnicze .Widac ewidentnie ze to przewałka na duża skale .

    • 123 28

    • knut

      • 1 1

    • (4)

      Prosimy nie oceniać nasz przez pryzmat tej inwestycji. Nie poddajemy się i cały czas będziemy starać się aby ten port lotniczy powstał, żeby wydane pieniądze się nie zmarnowały. Potrzebne więc nam są głosy w tegorocznych wyborach, aby kontynuować to co zaczęliśmy.

      • 4 29

      • bezczelność!

        • 13 1

      • napisało PO

        • 2 10

      • i tak was wsadzimy do wiezienia.

        • 12 1

      • Niby Samorządność to ten sam komputer to Grudnia Realny :) czyli straszne durnie :)

        • 0 0

    • wicepryzydent

      przytulił jeszcze kilkadziesiąt tysięcy z tej inwestycji jak wynika ze zenania majątkowego za 2013 rok

      • 5 1

    • Polecam

      wrócić do podstawówki i powtórzyć 2 ostatnie klasy ze szczególną uwagą poświęconą interpunkcji.

      • 0 0

  • Niech Gdynia albo jej prezydent odda pieniądze z własnej kieszeni (5)

    Popełnił błąd, naraził innych na straty, niech teraz ponosi odpowiedzialność.

    • 139 52

    • Ale dlaczego? (3)

      Nie rozumiem dlaczego Unia nie dokładając do inwestycji ani złotówki może ja zablokować.
      Czy to znaczy, że nawet własnych pieniędzy nie możemy wydawać bez kontroli z Unii?

      • 9 25

      • Pieniądze Gyni są pieniędzmi publicznymi

        Jak Szczurek chciał się brać za biznes to powinien sam założyć firmę wziąć kredyt z banku i wybudować lotnisko.

        • 48 2

      • Ale jakby Niemcy dofinansowały fabrykę autobusów merca z włąsnych pieniędzy

        by uwalić Solarisa to byłby płacz, że jak tak można?

        Zasady dofinansowywania spółek przez państwo/województwo/miasto są jasno określone i trzeba się ich trzymać. Tutaj zostały złamane, czyli mamy albo ewidentnie nieuczciwa konkurencję albo próbę malwersacji finansowej.

        • 11 3

      • no wlasnie dlaczego?

        W poniedziałek też otworze spółkę i też będę chciał otrzymać dotacje od miasta. Wystarczy mi parę milionów na początek.

        • 9 0

    • Wierzycielom z Gdyni Szczurek powinien podnieść jeszcze podatki lokalne

      tak na dowodzenia w imię dobrej współpracy wzajemnej.

      • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane