• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windy na stacji w Orłowie będą miały kilku właścicieli

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

W połowie maja zaczną działać windy przy zmodernizowanej kładce i peronach na stacji Gdynia Orłowo zobacz na mapie Gdyni. Już wiadomo, że cztery urządzenia nie będą miały jednego zarządcy, a być może nawet... trzech.



Winda, która prowadzi na peron dalekobieżny, będzie najpewniej w utrzymaniu Zakładu Linii Kolejowych. Winda, która prowadzi na peron dalekobieżny, będzie najpewniej w utrzymaniu Zakładu Linii Kolejowych.
Windą, którą będzie można zjechać na peron SKM, zajmie się trójmiejski przewoźnik. Windą, którą będzie można zjechać na peron SKM, zajmie się trójmiejski przewoźnik.
Niewykluczone, że windami na kładkę zajmie się z kolei miasto. Niewykluczone, że windami na kładkę zajmie się z kolei miasto.

Jak oceniasz sytuację: cztery windy, jedna stacja, różni właściciele?

Od dłuższego czasu czekają na nie zwłaszcza pasażerowie, którym z różnych względów ciężko wchodzić po stromych schodach. W związku z tym, że pojawiły się w projekcie, nie zaplanowano na schodach chociażby podjazdów dla wózków. Początkowo urządzenia miały pojawić się w czerwcu zeszłego roku - kilkanaście dni po zakończeniu prac na kładce. Kolejnym terminem, który wskazywało PKP PLK był listopad. Dźwigi nie pojawiły się, a u przewoźnika można było usłyszeć, że przedłuża się ich sprowadzenie. W końcu urządzenia zostały zamontowane, są już po odbiorach technicznych i teraz czekają na pozwolenie na użytkowanie.

Wsiąść do nich będzie można prawdopodobnie w drugiej połowie maja. Możliwe, że do tego czasu wyjaśni się, kto będzie utrzymywał i serwisował dźwigi. Wiadomo, że cztery urządzenia (dwa na kładkę i dwa na perony), choć na jednej stacji, będą na utrzymaniu... co najmniej dwóch podmiotów.

- Na razie nie prowadziliśmy żadnych konkretnych rozmów w tej sprawie, ale zamierzamy serwisowanie dwóch wind przekazać do Szybkiej Kolei Miejskiej. Chodzi o windy, którymi można wjechać na kładkę od strony dolnego Orłowa oraz zjechać na peron SKM. Całość nie wyszła na razie poza uzgodnienia techniczne - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

Dlaczego PKP PLK chce przekazać w użytkowanie SKM aż dwie windy? Przedstawiciele firmy podkreślają, że to logiczne, bowiem będą z nich korzystać głównie pasażerowie trójmiejskiego przewoźnika. W praktyce może się jednak okazać, że nie wszystkie dźwigi będą jednakowo zadbane i konserwowane.

- O udział w utrzymaniu dwóch pozostałych wind chcemy też zapytać miasto. Kładka służy przecież nie tylko pasażerom, ale także mieszkańcom, którzy przemieszczają się z jednej części Orłowa na drugą - tłumaczy Lewiński.

Dodaje, że nie byłby to pierwszy obiekt infrastruktury kolejowej utrzymywany przez Gdynię. Podobna zależność ma miejsce w przypadku tunelu prowadzącego na ul. Żwirki i Wigury. Na razie nie wiadomo, czy w przypadku wind miasto również będzie skłonne pomagać w utrzymaniu.

W SKM na propozycje PKP PLK również patrzą przychylnie, choć o tym, że propozycja jest we wstępnej fazie rozważań, świadczy fakt, że w spółce mówi się o utrzymywaniu jednej windy - prowadzącej na peron.

- Dzięki takiej konfiguracji mają być szybciej serwisowane. Jesteśmy jako firma na miejscu, więc możemy szybciej reagować na usterki i wyłączenia wind - zapewnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM i jako przykład współpracy podaje fakt, że w czasie remontu linii E-65 do Warszawy wiele elementów infrastruktury należącej do SKM zostało wyremontowanych środkami PKP PLK.

- Utrzymywanie przez nas wind może być dobrym przykładem współdziałania spółek kolejowych i w takich kategoriach to traktujemy - dodaje.

Przypomnijmy, że w ramach całej przebudowy stacji, którą wielu kwestionowało, podkreślając, że odpowiednim rozwiązaniem jest tunel, udało się wyremontować nie tylko kładkę i zamontować windy, ale także zbudować nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z małą architekturą. Całość jest utrzymana w białym kolorze.

Prace były prowadzone w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.

Miejsca

Opinie (77) 5 zablokowanych

  • A dziura między wagonami SKM (5)

    a peronem ilu ma właścicieli?

    • 133 6

    • bedzie wiadomo kto dba a kto zaniedbuje swoja infrastrukture

      zobaczymy czy zadbaja o swoj prestiz, bo ja skm i pkp juz nie podrozuje od jakiegos czasu.. a i z gdanskiego ztm nie jezdze od 2 tygodni..

      • 0 5

    • (2)

      Są ważniejsze problemy niż ta nieszczęsna przestrzeń pomiędzy peronami, a pociągami. Proponuję przejechać się w innych miastach i zobaczyć, jak jest. Jakoś tam nikt afery z tego powodu nie robi i nie wypisuje codziennie bzdur na forum.
      Lepiej niech SKM zainwestuje pieniądze w nowoczesną infrastrukturę, która zapewni większą niezawodność i zmniejszy ilość awarii niż zajmowała się bzdurnymi wymysłami z forum.

      • 3 18

      • Hahaha

        • 4 1

      • Mam nadzieję że na Twoją starość powiększą tą przerwę między peronem a SKM x2 Dziękuję za uwagę.

        • 10 2

    • to jest dobre pytanie

      kto odpowie na nie?
      A mi się przypomniało jak w szwedzko-duńskiej SKM rozwiązano problem szpary. Trzeba to sprawdzić, może zapytać wujka Googla

      • 2 0

  • Miały być gotowe na jewro (2)

    jak Gdynia G/ł/ówna / niana

    • 39 7

    • W Gdyni juz nic nie dziwi !

      Decyzje administracyjne wydawane w potwonych bólach zatwardzeniowych, ze znacznymi opóźnieniami i w dodatku błędne !

      • 1 0

    • Szczyt

      Ktoś tu chyba czeka na tragedie. Codziennie wnoszę wózek z dzieckiem po tych schodach i czekam na uruchomienie wind. Nie wierze ze to bedzie w maju ponieważ za każdym razem gdy pytam robotników to podają kolejne terminy i sami sie śmieją ze tych wind szybko nie uruchomią. A nawet jak juz to za moment i tak bedą popsute. Niestety nasi rządzący nie sa w stanie zapewnić swoim obywatelom podstawowych warunków do życia. Kobiety z dziecmi, rowerzyści sa widocznie taka mniejszością ze nie warto o nich myslec. Przykre jest to ile pieniędzy wyrzucanych jest w błoto przez to ze powstają gowniane projekty które sa prowadzone przez ludzi bez wyobraźni. Niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego na schodach nie ma podjazdów? I to nie tylko na peronie ale i w innych miejscach.

      • 2 1

  • Polskie dziadostwo. (3)

    • 54 8

    • Jeśli już to gdyńskie i na pewno nie: dziadostwo; wysyłam do słownika mośku.

      • 4 10

    • Nie dziedostwo tylko zielona wyspa

      POzdrawiam

      • 6 1

    • Należy utworzyć spółkę PKP Windy z centralą w Warszawie oraz PKP Windy oddział Gdynia. Oprócz tego musi powstać sekcja Orłowo i dwie brygady jedna na peron SKM druga na peron dalekobieżny. Dzięki temu windy będą zawsze sprawne, czyste, a 15 osobowy zarząd spółki PKP Windy o. Gdynia, będzie oprowadzał gości z zagranicy podając Orłowo jako przykład sukcesu reformy PKP.

      • 7 0

  • (7)

    To jakas paranoja,w tym zapyzialym tuskolandzie tylko takie klimaty:)
    Ludzie,kogoscie wybrali.Zastanowcie sie nastepnym razem bo to co sie teraz dzieje z Polska to wola o litosc,bez kitu;)

    • 29 26

    • jaka alternatywa.. (5)

      to mymamy jaks alternatywe w postaci partii politycznej, ktora 'zbawi polske'?

      • 12 5

      • Tepota (4)

        Są inne partie tyle ze w TVN i Polsacie mało się dowiesz KNP PK i wiele innych ale media zrobiły wam taka wodę z mózgu ze widzicie tylko PiS i PO... Ehhh Szkoda gadać...

        • 10 17

        • no tak KNP

          Korwin Krul. Skończysz gimnazjum to się dowiesz czym jest nasza polityka.

          • 7 3

        • (2)

          wiesz dlaczego korwin ma poparcie w granicach bledu statystycznego?
          bo gimnazjalisci nie maja prawa do glosowania.

          • 6 2

          • (1)

            Nie dziwie się ze nie mamy własnego państwa i było tyle rozbiorów. Wystarczy Was poczytac

            • 2 6

            • i jeszcze ten niewyjasniony zamach...

              • 3 4

    • Gdynia, od 20 lat, jest cichym sympatykiem PISu, akurat.

      Dlatego tutaj nic się nie dzieje, a wszystko poza tym na głowie jest postawione.

      • 4 0

  • ankietowy bełkot - za dużo %???

    nie jest to zły pomysł, o ile wszyscy będa tak samo nie dbali

    • 13 1

  • I to jest chore... a dlaczego już tłumaczę.. (6)

    Podobna akcja ma miejsce np. w Gdyni Cisowej, gdzie poszczególne fragmenty tunelu do stacji skm mają różnych właścicieli. Miasto zamiast zrzec się swoich praw i kawałka gruntu, aby był jeden właściciel dalej brnie w zaparte.

    I na remont jednego tunelu trzeba trzy plany, trzy pozwolenia, trzy przetargi, a chodzi o jeden i ten sam tunel.

    Urzędnicy myślą głupimi schematami, a nie racjonalnością.

    • 53 2

    • (2)

      Dokladnie,taka sama sytulacja z tunelem jest we wrzeszczu.Polowa odpicowana a dalej syf na okolo.
      Zero porozumienia,robota na odpierdziele,I winda nowka oczywiscie juz popsuta :)

      • 14 1

      • (1)

        we Wrzeszczu to balagan dopiero bedzie, bo tunel bedzie mial trzech właścicieli - skm, pkp plk oraz wkrotce pkm. Docelowo bedzie przebity na teren gorskiego (czwarty wlasciciel), a z drugiej strony jest na terenie dworca (pkp dworzec? :-P)

        • 13 0

        • A winda na skm dalej nie działa

          • 2 0

    • Miasto nie nic do tego. Na terenie kolejowym pozwolenia na budowę wydaje wojewoda. Tak stanowi prawo budowlane. Z pretensjami do ministra i sejmu

      • 0 0

    • to samo jest w rumi i w gdyni chyloni.
      w rumi wlasnie trwa generalny remont dworca i schodow do tunelu. sam tunel ma innego wlasciciela i zostanie w takim stanie jak jest, czyli luszczaca sie farba po 'remoncie' wykonanym rok temu.
      w chyloni zostal wyremontowany peron dalekobiezny i zejscie do tunelu. reszta wyglada tak jak wygladala.

      • 1 0

    • Ilu "właścicieli" ma tunel od PKS do Krewetki?

      • 0 0

  • PKP tak mnozy sztuczne koszty !!!!!!!!!! to chora firma i powinna byc rozwiazana

    Wiekszosc rozwiazan PKP czy SKM to pokaz niudolnosci oraz mnozenia sztucznych kosztow dzialajacych na niekorzysc pasazerow. Prezesow Windy tez powolacjie . Rzad powinien dzis odgornie rozwiazac wszelkie spoki w PKP i rozgonic to cale towarzycho na cztery strony swiata !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 22 1

  • Wielu to znaczy żadnego (1)

    Po miesiącu przestaną działać.
    Ot takie PKP-dziadostwo.

    • 34 4

    • do tego ktos do srodka n**** a ktos inny pomaluje. na koniec kolejny kretyn podpali.

      i tak juz zostanie do kolejnego remontu zaplanowanego na 2050r. niestety sprawcow nigdy nie zlapia bo nie ma tam monitoringu. nawet gdyby monitoring byl, to okazaloby sie ze wlasnie nie dzialal, albo kamera byla zwrocona w inna strone.

      • 9 0

  • Genialny pomysł w polskim stylu. Jak się coś zepsuje to rozpocznie się przepychanka kto ma naprawić i ko zepsuł a dzięki temu będzie można nic nie robić.

    • 32 2

  • Nie ma czegos takiego jak Zarzad Linii Kolejowych

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane