• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Meleksy zablokują Gdańsk w ramach protestu?

Maciej Korolczuk
2 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Midibusy z otwartym dachem jeżdżą m.in. po Krakowie. Midibusy z otwartym dachem jeżdżą m.in. po Krakowie.

Właściciel firmy meleksowej chce zablokować centrum Gdańska albo tunel pod Martwą Wisłą, jeśli nie będzie mógł wozić turystów autobusem po centrum miasta. Urzędnicy przekonują, że nie mogą zgodzić się na jedną prywatną linię autobusową, a na więcej nie ma miejsca.



Kto powinien być operatorem linii dla turystów w centrum?

W połowie stycznia ogłoszono, że od lata turystów po Głównym, Starym i Dolnym Mieście wozić będą trzy nowoczesne midibusy z rozkładanym dachem. Pomysł odkrytych autobusów typu "hop on hop off" wzorowany jest na liniach, jakie można spotkać na ulicach wielu europejskich miast. Linię obsługiwałyby Gdańskie Autobusy i Tramwaje (do niedawna ZKM) oraz Gdańska Organizacja Turystyczna.

Przetarg na zakup midibusów ogłoszono we wtorek - szczegóły w ramce pod artykułem.

24-godzinny bilet ma kosztować 45 zł (ok. 10 euro). Będzie można go kupić w Internecie, punktach Informacji Turystycznej, na dworcach i lotnisku.

Gdańsk już promuje nową linię turystyczną. Gdańsk już promuje nową linię turystyczną.
Uruchomienie nowej linii przy jednoczesnym ograniczeniu ruchu pojazdów wolnobieżnych oznaczałoby, że latem meleksy miałyby zniknąć ze ścisłego centrum Gdańska. Decyzje o ograniczeniu działalności firmom meleksowym miasto tłumaczyło faktem "niezadowolenia z poziomu ich usług" (wskazywano m.in. na wypadki z udziałem meleksów czy częste konflikty między konkurencyjnymi firmami, podczas których dochodziło też do podpaleń pojazdów, kontroli Inspekcji Transportu Drogowego czy bójek na oczach klientów).

W związku z dużą ilością skarg na te pojazdy, od lata meleksy nie wjadą już do historycznego centrum Gdańska. W związku z dużą ilością skarg na te pojazdy, od lata meleksy nie wjadą już do historycznego centrum Gdańska.
Nie ma co kryć: firmy meleksowe nie są też dobrze postrzegane przez samych mieszkańców, narzekających na zastawione chodniki i miejsca postojowe, brawurową jazdę czy głośną muzykę puszczaną z głośników podczas postojów. Przeciwników meleksów wśród mieszkańców Gdańska jest znacznie więcej niż osób, które je popierają.

"To był nasz pomysł"

Sęk w tym, że właściciele meleksów twierdzą, że to oni wpadli na pomysł uruchomienia linii typu hop on - hop off. Dlatego gdy miasto ogłosiło swoje plany, poczuli się oszukani.

- O pomyśle urzędników dowiedzieliśmy się z mediów - mówi Łukasz Liszewski, właściciel jednej z dwóch największych firm meleksowych w Gdańsku. - Bardzo nas to zaskoczyło, bo dokładnie rok temu zwróciliśmy się do miasta z biznesplanem, który zakładał uruchomienie dokładnie takiej samej linii. Wówczas urzędnicy nam odmówili, tłumacząc, że w centrum nie ma miejsca na taką linię.
W piśmie skierowanym do Zarządu Dróg i Zieleni Liszewski dopytywał o możliwość uzyskania pozwolenia na wjazd do Strefy Ograniczonej Dostępności 20-osobowymi mikrobusami. Pojazdy miałyby być podobne do minibusów miejskiej linii nr 100, kursujących obecnie po Śródmieściu, wyposażone w klimatyzację oraz system audio guide. Liszewski zakładał - podobnie jak w idei przedstawionej przez miasto - że turyści mogliby dosiadać się i wysiadać na kilkunastu wyznaczonych przystankach, nie wykluczał też możliwości kursowania w inne części miasta, np. na Westerplatte czy do katedry w Oliwie.

Miasto odmawia ze względów bezpieczeństwa

W odpowiedzi urzędnicy ZDiZ napisali, że "wniosek nie może zostać zrealizowany". Dlaczego?

"Ponieważ ruch na terenie Głównego Miasta został ograniczony wyłącznie do pojazdów, dla których wjazd jest niezbędny. Zwiększenie ruchu pojazdów na obszarze, gdzie występuje bardzo duże natężenie ruchu kołowego, zwłaszcza na ul. Długi Targ, spowodowałoby utrudnienia w ruchu i wzrost zagrożenia bezpieczeństwa" - napisał wówczas zastępca dyrektora ZDiZ, Maciej Radowicz.

- Kilka miesięcy później okazuje się, że wprowadzenie tego typu usług, i to za środki publiczne, jest konieczne i zasadne - zaznacza z przekąsem Liszewski.
Dlaczego urzędnicy najpierw twierdzili, że linia autobusowa dla turystów będzie miała niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo, a po kilku miesiącach zmienili zdanie?

Tłumaczy to Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia:

- Wydawać by się mogło, że najlepszym rozwiązaniem byłoby ogłoszenie konkursu na wybór prywatnego operatora, który świadczyłby takie usługi zgodnie z określonym standardem. Tego typu rozwiązania, oparte o zarządzenie prezydenta, były już jednak uchylane w procedurze nadzoru [przez wojewodów, np. w Krakowie - dop. red.], ze względu na zasadę równości działalności podmiotów gospodarczych - wyjaśnia. - W związku z tym podjęliśmy decyzję o pełnym wyłączeniu Głównego Miasta z ruchu pojazdów wolnobieżnych. Jednocześnie, mając na względzie potrzeby turystów, osób starszych i niepełnosprawnych, zaproponowaliśmy funkcjonowanie publicznego transportu, który zamiast, a nie dodatkowo zwiększając ruch, odpowiadałby na to zapotrzebowanie. Zezwalając na uruchomienie prywatnej linii "hop on hop off" osiągnęlibyśmy efekt przeciwny. Nie tylko nie moglibyśmy ograniczyć ruchu pojazdów wolnobieżnych, ale i zobowiązani bylibyśmy, zgodnie z zasadą wolnej konkurencji, do wyrażenia zgody na funkcjonowanie wszystkich potencjalnych operatorów linii "hop on hop off".
Łukasz Liszewski zapowiada, że jeśli miasto podtrzyma chęć uruchomienia miejskiej linii dla turystów, w ramach protestu zablokuje meleksami centrum Gdańska albo tunel pod Martwą Wisłą.

Przetarg na midibusy już ogłoszony

We wtorek Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na zakup trzech autobusów, które będą obsługiwać nową linię. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych i będą obwozić turystów po najpopularniejszych i najbardziej charakterystycznych zabytkach i miejscach w i wokół centrum Gdańska. Rozkładany dach pozwoli wykorzystywać je także poza sezonem (od początku listopada do końca kwietnia).

Autobusy typu kabriolet klasy midi muszą posiadać homologację, być o długości od 8 do 9 metrów, posiadać otwierany elektrycznie elastyczny dach i pojemność 32-36 miejsc siedzących. Łączny koszt zakupu autobusów ma wynieść ok. 3 mln zł.

Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upłynie 7 marca.

Opinie (357) ponad 10 zablokowanych

  • (22)

    Won z meleksami

    • 755 27

    • Ja bym jeszcze dodała: (10)

      jak nie potrafią się dogadać to wracać na swoje wioski. Nie chcemy tu bijatyk, zaczepek, blokowania ruchu! Widać, że nie dorośli do biznesu ale za pewne spełnią się przy wypasaniu krów i kóz!

      • 142 4

      • Melexy jeżdżą na głównych ulicach stwarzając zagrożenia i spowalniają ruch!!!! Kto wydał na to zgodę?? (8)

        Podwale Przedmiejskie, Okopowa, Podwale Staromiejskie itd.!!!!!
        A oni chcą strajkować??? Nygusy !

        • 119 0

        • Nigdy nie należało wyrażać na to zgody. (7)

          Nie dziwię się facetowi, że jest wściekły. Zainwestował w meleksy A teraz mu mówią won.

          • 15 27

          • Tak się nie robi. (5)

            Wyszło jak zwykle: po Gdańsku. Znajoma próbowała otworzyć sklep to ją urzędasy wykończyłu i wyjechała z miasta. W tym mieście nikomu nie zależy na tym żeby się inicjatywa prywatna rozwijała. Też jestem przeciwnikiem meleksów ale tak się z ludźmi nie postępuje.

            • 19 30

            • Pewnie sklep z dopalaczami. (4)

              • 20 3

              • Nie. Z ciuchami i to bardzo dobrymi. (3)

                Takie sklepy są w Poznaniu. Piękne. A w Gdańsku na Głównym Mieśćie tylko odzież urzywana.

                • 7 22

              • (1)

                Jak koleżanka również wali takie byki jak Ty to się nie dziwię, że urzędnicy odmówili stworzenia sklepu z "odzieżą orginalną"

                • 30 4

              • Oryginalną

                • 2 0

              • Urzywana?

                • 16 0

          • juz dawno sie zwrocily oni kroja strasznie, raz bylam ze znajomymi z zagranicy i chcieli 100 zl od osoby a nas bylo 6 osob. nie dalismy sie namowic ale ile jest nieswiadomych osob i zaplaci

            • 6 0

      • ach to PO wszedzie ich gonia

        • 2 11

    • Rok temu w lato na skrzyżowaniu na Podwalu Staromiejskim meleks wymusił na mnie pierszeństwo (7)

      Jestem ciekaw gdybym nie ustąpił i meleks w******by we mnie to kto zapłaciłby mi za malowanie auta. Jak to ani tablic ani pewnie ubezpieczenia nie ma. Jakim prawem to jeździ po publicznych drogach ?

      • 83 2

      • Oc (5)

        Każdy Melex ma oc.
        I Tak samo jak ciągnik rolniczy nie musi mieć tablic. Ciołku

        • 6 58

        • Dzięki za odpowiedź, ale po co te pogardliwe określenie na końcu? (3)

          Ty jesteś taką alfą i omegą że wszystko wiesz i nigdy o nic nie pytasz? Pozdro!

          • 53 3

          • spokojnie, to by typowy wolski cham

            socjaliści ich po wioskach nałapali
            i poupychali w kwaterach po wykształconych mieszczanach
            i kwitną teraz w całym kraju takie kwiatki
            (żoliborskie chciałoby się powiedzieć)

            • 25 0

          • on jest alfą i romeą (1)

            • 9 0

            • On jest Wiligus_Szpirdling

              • 0 0

        • Widze ze Twoja wiedza jest znikoma :)

          Otoz ciagnik rolniczy musi miec tablice ciolku! :) Tylko pojazdy budowlane nie maja tablic jak koparki itp.

          • 13 1

      • Konkurencja....

        Że tak się wtrącę. W 2014 z moim szefem z północy próbowaliśmy utworzyć kilkoma autobusami CitySightSeeing (hop on hop off Gdańsk Gdynia) jak wszyscy wtajemniczeni wiedzą marka rozpoznawalna globalnie, nie wiedzieć czemu w Gdyni p. urzędnicy odrazu rozpoznali całą sprawę i w ciągu dwuch tygodni autobus był na linii a Gdańsk hmmm milczał, milczał tak długo i utrudniał że sezon się skończył i chęci też, nie rozumiem jak można być tak bezmyślnym i chciwym żeby nie zauważyć ogólnego dobra które szło wraz z wydaniem pozwolenia na poruszanie się tych pojazdów po Gdańsku, przecież każda firma turystyczna za granicą wie że tam gdzie widnieje na mapie "CSS" jest coś ciekawego do zobaczenia nie mówię tu już tylko o ślepocie urzędniczej czy może swego rodzaju "my nie umiemy ale ty i tak nie dostaniesz", mógłbym tu jeszcze wymieniać dziesiątki przykładów jak to urzędnicy skrycie " przeinaczali" naszą sprawę ale to i tak nic nie zmieni, a co do "elektro mixów" to ci państwo powinni się grubo zastanowić nad przebranżowieniem i zmianą działalności na może swego rodzaju dowóz warzyw od "eko" rolnika bo transport już macie "eko" a wychowanie na dużo niższym poziomie od przeciętnej krajowej, przykro mi to mówić ale z żal (przyznali to moi koledzy z wysp) patrzeć jak "banda podwórkowych huliganów" niszczy wizerunek tego miasta a co za tym idzie i kraju bo przecież to ci panowie (jak i taksówkarze) stoją na czele widokówki miasta, to oni im pokazują ciekawe miejsca, mówią co, gdzie, kiedy a potem ich "kroją" i na końcu dnia słyszeliśmy opinie przy porcie w Gdyni jak to turyści "gładziutko" zostali skrojeni no gratuluje wszystkim ale możecie państwo mi wierzyć raz, drugi uda się potem nikt już już nawet do "was" nie wpadnie bo będzie się poprostu bał. Dziękuję i pozdrawiam.

        • 0 0

    • (1)

      Normalnie polscy wizjonerzy! Wynaleźli system "hop on hop off". Wcześniej byliśmy skazani na hip hop.

      Zaraz przeczytamy że to oni wynaleźli meleksy.

      • 39 3

      • Tak będzie.

        Wielkie otwarcie i Budyń w roli głównej.

        • 8 5

    • Won z tym syfem

      Kierowcy tych meleksów to chamskie buraki z kartuz

      • 38 2

  • (3)

    Taki sam stan umyslu jak złotówy czy ormowcy.

    • 410 19

    • Pewnie KOD też się dołączy (2)

      • 22 22

      • (1)

        Już się dołączył PiS z towarzyszem Piotrowiczem na czele. Jojo Bredziński bredził, że na KOD może już nie być miejsca a i sam Maliniak z pałacu tak jazgotał, że słychać go było w San Escobar.

        • 20 12

        • co za bełkot

          • 5 3

  • 45 zl za bilet (15)

    Dleczego od razu stawka nie jest w Euro?
    Przeciez nie bedzie stac Polakow na taki bilet.

    • 170 68

    • Czytanie ze zrozumieniem (6)

      Bilet 24-godzinny. W zeszlym roku na Westerplatte bilet jednorazowy na meleksy w jedna strone kosztowal 7 zl, a w dwie 10. A czas przejazdu jakies 10-12 minut w jedna strone

      • 13 5

      • Pouczanie innych (2)

        Na pozostale linie bilet 24 h kosztuje 13 zl.
        Jak jedziesz w 2-3 osoby to taniej wyjdzie wynajac male auto... na 24 godziny.

        • 15 11

        • (1)

          ale nie kazdy dobrze sie czuje za kierownica w obcym miescie. Bedzie na to popyt. Za granica to kosztuje ok 130-150 zl i jest masa chetnych. W Warszawie to kosztuje bodajze 80 zl. Tu macie 45 zl na praktycznie dwa dni, wiec spokojnie starczy czasu na zobaczenie glownych atrakcji. A pozniej jak sie cos spodoba mozna juz podjechac na spokojnie. To oferta dla leniwych, wygodnych, starszych, a jednak ciekawych nowych miejsc.

          • 17 3

          • czo??? za granicą to kosztuje od 15 e (Francja) do 20-25 e (Niemcy)

            tylko, ze tam się realnie zarabia 4 razy więcej...

            • 0 0

      • Byłam rok temu w Budapeszcie. (1)

        Sa tam 3 firmy obsługujące takie busy, busy mąka rożne kolory w zależności od właściciela. Bilet chyba 10h kosztował ok 10e ale- w cenie biletu było:
        - zwiedzanie całego miasta z przewodnikiem
        - rejs promem i możliwość podziwiania miasta od strony rzeki
        - wieczorny/nocny przejazd ta sama trasa co dzienny, aby moc obejrzeć miasto nocą, światła itp.
        Super sprawa!!!

        • 6 2

        • w cenie bylo kilka tras, po miescie, wzdluz Dunaju, 2 rejsy, dzienny i nocny, nawet gulasz na wzgorzu w jednej z knajp :) Moze i na bilety wydalibysmy mniej, ale to jest taka wygoda, ze bierzemy bilety 48h z rejsami i mamy wszystko. Mozemy wysiasc gdzie chcemy i sie poszwedac.

          • 5 1

      • Byłam rok temu w Budapeszcie.

        Sa tam 3 firmy obsługujące takie busy, busy mąka rożne kolory w zależności od właściciela. Bilet chyba 10h kosztował ok 10e ale- w cenie biletu było:
        - zwiedzanie całego miasta z przewodnikiem
        - rejs promem i możliwość podziwiania miasta od strony rzeki
        - wieczorny/nocny przejazd ta sama trasa co dzienny, aby moc obejrzeć miasto nocą, światła itp.
        Super sprawa!!!

        • 5 4

    • teraz wszystkich na wszystko stać

      • 13 3

    • (1)

      To weź się do roboty. Mnie stać. Poza tym ile razy w życiu przyjedziesz się takim autobusem? Raz?

      • 17 8

      • Misiewicz kmiocie ciebie nikt nie pytał

        • 10 7

    • Wydaj w końcu 500+ na autobus, nie gorzałę (2)

      Zrób coć dobrego dla dzieci

      • 22 10

      • (1)

        ha! zeby te 500+ wydawali na gorzale :) zdziwiliscie sie, co? ze kasa idzie na ciuchy, ubrania, wakacje, oszczednosci, a nie na alko

        • 2 12

        • U moich sąsiadów nie

          Moi sąsiedzi wydają 500 plus na flaszki i papierosy, dziecko dostaje batona. Niedawno stwierdzili, że te 500 i renta socjalna to tyle co nic. Za mało.
          Ciuchy mają z caritasu, pck i innych akcji. Wakacje tylko sponsorowane przez gminę, oszczędności niepotrzebne. Mam takie dwa zestawy sąsiadów w jednej małej kamienicy, to akurat jedyne rodziny, które się łapią na rządowy program w moim domu.

          • 15 1

    • No tak kolejny palant (1)

      Ja chcę za darmo.W Krakowie objazd po całym mieście kosztuje 60 PLN tylko tam jest co zobaczyć.Największą atrakcją u nas będzie dworzec PKP i słupki na parkingu.

      • 14 9

      • Kraków jest przereklamowany i do tego syf w powietrzu

        • 15 1

  • może pozwij miasto do sadu? Jest człowiek który ratuje mieszkańców, nazywa się Płażyński. (11)

    • 16 130

    • Chyba ratuje od nadmiaru kasy (4)

      • 31 0

      • milcz! to przyszły pan prezydent miasta!!! (3)

        • 6 25

        • Prezydent? Daruj sobie

          • 17 3

        • (1)

          to ten co na trumnie jeździ?

          • 14 2

          • lata na trumnie:)))

            • 6 3

    • Kiedyś jego tata uratował mieszkańców Gdańska (1)

      sprzedając Niemcom za grosze i bez planu zagospodarowania dawny pas startowy na Zaspie który to przez prawie 25 lat straszył bałaganem.

      • 13 1

      • stocznie kto uratował i znalazł inwestora??? to był wielki zasłużony człowiek!!!

        • 2 6

    • (1)

      Znany znany co to uważa sie za adwokata ktorym nie jest

      • 7 1

      • nawet w radio tytułują go mecenas:). jak w Wielkim Szu - skoro pan mnie tytułował mecenasem to ja nie zaprzeczam:)

        • 2 1

    • Ten PiSowski pachołek?

      • 4 4

    • Adamowicz i ZTM nie lubia konkurencji. Wtedy moga za publiczna kasę robic uslugi nie dla ludzi ale pod siebie i swoje stołki.

      nie bedzie popytu to same znikna. Skoro daja ludziom prace to w interesie miasta jest zeby zostaly.

      • 0 0

  • Nie dla meleksów. (8)

    • 441 14

    • A co chcesz od meleksów?? (5)

      • 5 43

      • hejterzy nie potrafią nawet uzasadnić, po prostu minusują. (1)

        • 6 35

        • meleksy sa super i turysci korzystaja

          teraz dostanie znajomy krolika pozwolenie na wielki autobus i wywala meleksy. Trojmiasto zrobilo hejt na meleksy i macie uklad

          • 2 9

      • (2)

        brak dostosowania się do jakichkolwiek reguł , jeżdżą jak chcą i gdzie chcą parkują gdzie się da nie patrząc na innych wprowadzają chaos i zagrożenie dla innych jak i dla siebie... suma sumarum naciągakjąc przepisy lub też je olewając sami doprowadzili do takiej sytuacji

        • 45 2

        • (1)

          Czyli jak 3/4 polskich kierowców

          • 3 21

          • I co ? To coś usprawiedliwia ? jak zaraz się okaże że 2/3 gimnazjalistek robi porno show w domu i tak zarabia to co tez każesz córce to robić bo 2/3 tak robi ?

            • 16 1

    • ale i NIE dla Grzelaka

      Meleksy jeżdżą za swoje, Grzelak będzie swój bezdet finansował z miejskiej kasy

      • 4 8

    • Skoro daja ludziom prace to w interesie miasta jest zeby zostaly.

      Rozumiem ze ty anonimowy frustracie bedzie placil im zasilki jesli straca zrodlo utrzymania?

      • 2 1

  • Ja nie chcę (8)

    Meleksòw niech jadą stoczniowcòw wozić

    • 308 13

    • Pytanie dlaczego mają tylko zniknąć ze ścisłego Centrum czyli Głównego Miasta? (3)

      A co ze Starym Miastem gdzie też się rozbijają, hałasują i stwarzają niebezpieczne sytuacje, a przy okazji wyjeżdżają na ulice o wzmożonym ruchu z autobusami, ciężarówkami etc.

      • 9 1

      • Meleksy hałasują ???pierwsze słyszę, (2)

        Kiedyś pobili się drajwerzy meleksów, to już powinno wystarczyć tego wstydu.

        • 2 4

        • Hałasują na każdym zakręcie tak że ich sygnały dźwiękowe słychać na IV piętrze za szczelnie zamkniętmi oknami. (1)

          Jeśli masz coś takiego po kilkanaście razy na godzinę to nie jest zabawnie.
          Poza tym hałasują, bo ich pasażerowie wydzierają zwyczajnie kopary na całąulicę zwłaszcza jak są podpici i jak na ich życzenie meleksiarze puszczają na cały regulator umca umca i inne manieczki.

          • 6 1

          • Zakazać samochodów. Ich silniki hałasuja tak ze słychać je na 4piętrze. Zakazać wszystkiego. Wszystko to zło.

            • 0 0

    • (3)

      Bolek by wiedział co w takiej sytuacji zrobić.Tu by zakapował,tam by zakapował i sprawa załatwiona.

      • 6 8

      • Bolek to se może usiąść przy wejściu do hali odlotów w Rębiechowie, (2)

        i kasować pasendżerów za to, że w nazwie lotniska jest jego imię i nazwisko. Powinna być cała nazwa, razem z pseudonimem. W centrum Gdańska to by raczej nic nie zwojował, co najwyżej mógłby robić wycieczki meleksem ze stoczni na okopową i z powrotem.

        • 5 6

        • Wiesz jak wąż mówi: sssssssssss.....dalaj tłuku pisuarowski.

          • 1 2

        • jeden głupi powiedział drugi głupi powtórzył a banda głupków uwierzyła, faktycznie tępy lud wszystko kupi wystarczy pokazać to w TVPiS

          • 2 0

  • za parkowanie na Targu Węglowym, ja muszę płacić - oni nie. (3)

    dlaczego ?

    • 398 8

    • Olaf (1)

      Bo zgodnie z ustawa pojazd wolnobieżny taki jak meleks nie musi uiszczać takiej opłaty. Pozdrawiam

      • 8 14

      • ja w tym miejscu które blokują całymi dniami, chętnie stanę i zapłacę

        • 2 0

    • Taksówkarze tez nie płaca zajmujac na Targu ogolnodostepne miejsca postojowe

      • 17 3

  • (2)

    Musi pogadac z pawełkiem(celowo z małej litery).
    On jest skłonny do wielu ustępstw-kwestia za ile

    • 88 67

    • (1)

      Lepiej niech pogada z tym kmiotem z San Escobar

      • 13 4

      • Możesz dziś do mnie przyjść wieczorem w nagrodę.Dam Ci possać mojego palucha.

        • 5 2

  • Nie lubię tych meleksów ale... (13)

    Mamy wolność panie Adamowicz i panie Grzelak więc pozwólcie działać tej firmie ale na określonych zasadach.
    Pan Adamowicz już jedną linię autobusową najlepszą w gdańsku z Osowej na Chełm zlikwidował bo zrobił długotrwały remont prawie roczny drogi którą jeździła. Linia nazywała się planetobus i pomimo że miała stare autobusy to były czyste zawsze o czasie nie zabierały śmierdziuchów i brudasów a kierowcy byli kulturalni uprzejmi i zawsze mieli wydać resztę nawet ze 100zł!

    Proponuję właścicelowi firmy aby zapisał się do Platformy Obywatelskiej i wpłacił dobrowolne wsparcie na cele statutowe Po. Może nie POmoże ale też nie zaszkodzi.

    • 89 179

    • to sobie płać za tę wolność 45 zł a ja wolę naszą komunikację (6)

      • 22 10

      • (2)

        To ja już wolę raka, niż jeździć komunikacją publiczną.

        • 6 14

        • (1)

          mówisz i masz

          • 14 2

          • Przynajmniej nie muszę jeździć komunikacją miejską :)

            • 2 1

      • Nasza będzie za nasze pieniądze (2)

        tak kombinuje Grzelak. Fajne?

        • 2 7

        • Mieszkańcy Gdańska nie płacą że przejazd.

          To oni inwestują w te busy

          • 1 0

        • Już jeden biznes zrobił na wynajmowaniu mieszkań komunalnych turystom.

          Zdaje się, że słabo na tym wyszli. Teraz będzie turystów woził. Chłopie idź na swoje.

          • 7 3

    • Pozwalajac jednej prywatnej firmie musieliby pozwolic kazdej innej prywatnej

      i zamiast meleksow mialbys pelno autobusow na starym miescie.

      A w takim rozwiazaniu bedzie tylko jedna linia , Główne Miasto znów nie jest takie duże aby się przejść spacerkiem i dostrzec detale nie widoczne z okna autobusu

      • 16 0

    • planetobus

      właściciel uczciwy jak nasz Pawełek poznałem kolesia szkoda gadać

      • 5 2

    • Planetobus...

      sam zrezygnował...

      • 3 1

    • Planetobus był super za 1zł

      • 5 0

    • wolność????

      Człowieku obudź się nie widzisz w jakim kraju żyjemy??
      Wolność to będzie jak państwo pozwoli prawym obywatelom posiadać broń, na swojej ziemi robić co kto chce i jak w końcu zaczną rządzić Polską tak żeby nam Polakom było lepiej w naszym własnym kraju.
      Na razie co jest każdy widzi......

      • 2 3

    • popieram w stu procentach - chyba, ze chcemy powiekszyc bezrobocie

      Skoro daja ludziom prace to w interesie miasta jest zeby zostaly.

      • 0 2

  • Patriot

    Jak zablokuje to mu je przeniesiemy,przeciez nie bede sie spoznial przez jakiegos cw...

    • 216 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane