• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu

VIK
5 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.


Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.



Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.

Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.

Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.

BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
VIK

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • A kiedy wypływa? (9)

    Fajnie byłoby zobaczyć jego wyjście z portu.

    • 34 6

    • O 1 w nocy

      • 5 4

    • (5)

      Będzie stał dobę

      • 8 1

      • dobę ? Czyli ile ? (4)

        • 1 3

        • 24h (2)

          mniej więcej tyle

          • 12 1

          • Ja pierdzielę :)

            Czy te komentarze są średnią z naszego społeczeństwa?:)

            • 5 0

          • Człowieku odpal Google jak potrafisz i zapytaj tam co to jest doba.

            • 4 1

        • trolujesz czy na prawde jestes debilem?

          • 0 0

    • jutro

      jutro

      • 0 0

    • Facet pyta, kiedy statek wychodzi z portu bo chce zobaczyć

      Jak można za to dostać minusa, to ja nawet nie wiem. Nawet na forum onetu nie można tak łatwo dostać minusa jak na trojmiasto.pl.

      • 0 0

  • A na DCT w Gdańsku co tydzień jest stateczek o dł. 399 m i jakoś nie robi się z tego szumu. (17)

    Wszedł to wszedł, co to za sensacja?

    • 59 99

    • a na DCT w Gdańsku co tydzień jest stateczek o dl 399 m (3)

      Bo port w Gdyni jest mniejszy. A MSC Charleston pobił rekord portu. Czytaj ze zrozumieniem. Gdy do Gdańska wejdzie statek o długości większej niż 399 metrów też o tym napiszą w kontekście bicia rekordu.

      • 54 8

      • Nie wejdzie dłuższy niż 399 m bo takiego nie ma!.. (2)

        Największy aktualnie kontenerowiec świata to mc kinney maersk, który ma dokładnie 399 m i może przewizić 18 tys.kontenerów, był zresztą w dtc Gdańsk niedawno.

        • 5 1

        • MSC Oscar jest większy (1)

          • 0 1

          • Może i większy ale nie dłuższy

            ma "tylko" 395 metrów, więc nie jest dłuższy

            • 3 0

    • Gdynie musi... (5)

      ... piać każdym możliwym wydarzeniem związanym z morzem bo jako miasto-port wybudowane od 0 w nowoczesnym stylu, o jednym ukierunkowaniu na morze pozbyło się wszystkiego co morskie. Jest tylko jednym z wielu portowych miast ze średnim znaczeniem bałtyckim i praktycznie żadnym światowym. Muszą się dowartościowywać prasą, że to Gdynia nie zginęła puki o niej piszą.

      • 22 48

      • nikt nie musi się dowartościowywać

        jedynie ty żal swój możesz wylać

        • 41 8

      • Jak do Gdańska wpływały największe kontenerowce Maersk, to Trojmiasto.pl też o tym pisało.

        Pisanie w kontekście tego typu artykułów o dowartościowaniu się Gdyni, czy Gdańska pokazuje Twoją małostkowość. O taka ciekawostka dla mieszkańców i tyle.

        • 42 0

      • masakra

        nie dość że ignorant, to jeszcze analfabeta.

        • 8 0

      • ghost (1)

        a Ty dalej bez dziewczyny?

        • 9 0

        • Uwielbia prace ręczne.

          • 4 0

    • do znawcy (6)

      tylko że w Gdańsku terminal jest na za...iu , a w Gdyni statek musi przełynąć przez cały port

      • 18 10

      • (4)

        Dlatego port w Gdyni na zawsze zostanie na tym poziomie rozwoju, wszystkie znaczące porty budowane są na obrzeżach miast z łatwym wejściem/wyjściem z portu i rezerwa terenowa.

        • 18 9

        • Doker,sztauer,trymer wstajesz o 3,żeby być na 6 w robocie

          • 2 2

        • port gdynia przeladowuje 90% na polski rynek. DCT w Gdansku tylko 19% na rynek krajowy (2)

          To Gdynia jest napędem dla polskich firm, polskiego transportu i gospodarki. Gdańsk robi dla wschodu

          • 0 1

          • Gdynia przerabia tyle co Tczew

            • 2 0

          • Niestety opowiadasz bzdury.

            • 1 1

      • Twoja wypowiedź Krisie świadczy że albo nie znasz tematu, albo jesteś zadufany w sobie albo sam jesteś z zadupia. Jad przemawia przez ciebie. Doker trafnie odpowiedział na twoją zgryźliwość.

        • 2 0

  • (7)

    W porównaniu z tym co np. dziś rano zacumowało w DCT to to jest łupina, a nie statek.

    • 46 42

    • (3)

      łupiny to masz w gaciach. co to za problem zbudować terminal na plaży na zadupiu i obsługiwać wielkie statki. W Gdyni port i miasto tworzą całość jak w Hongkongu czy Rotterdamie,

      • 20 19

      • (1)

        Czemu Gdynia nie wybuduje portu na zadupiu. Uwazasz ze port w środku miasta jest dobrym pomysłem?

        • 17 5

        • weź mapę i popatrz gdzie taki terminal w Gdyni poza portem może powstać. Na Kepie Redłowskiej ?

          • 11 0

      • przecież port w Rotterdamie też ciągnie się na zadupia (sprawdź np. Hoek van Holland na mapie)

        • 14 0

    • ha (2)

      Szkoda tyko że w Gdańsku i droga na terminal ujowa i terminal mały ledwie 5 sównic i placyk mały, brak magazynu na cenniejszy i wrażliwy ładynek. Byłem widziałem i niestety bida.
      Terminal wybudowany przez maersk i tylko statki maerska obsługuje i gwarantuje, że te "olbrzymy" wpływają tam tylko jako reklama narazie nierentownego biznesu. Sorry ale słabizna. Nie twierdzę że w Gdyni zarąbiście, ale przynajmniej mam porównanie bo pracowałem w obudwu.
      Niestety w trójmieście tak czy siak nie będzie drugiego Hamburga czy Rotterdamu , bo słaba jest nasza lokalizacja.

      • 2 8

      • Kiedy Maersk wybudował terminal w Gdańsku? Chyba coś przespałam...

        • 4 1

      • głupi jesteś nie masz pojęcia o czym mówisz,podjedź na DCT-dawno tam nie byłeś

        • 0 0

  • Gdynia (6)

    Niestety Gdynia przegrywa z Gdańskiem, bo nie jest w stanie obsługiwać takich statków, chyba że są prawie puste jak wyżej, jeżeli nie robi się inwestycji w porcie takie są wyniki.

    • 40 35

    • Ano właśnie... (1)

      czytanie ze zrozumieniem, jak widać BCT cały czas inwestuje (również jak DCT) i jak widać wykorzystuje swoje możliwości... My w Gdyni wolimy jeść małymi łyżeczkami i więcej niż łychami i mało ;) Całość inwestycji jakie poczynią Gdynia przy nabrzeżach nie jest tylko odnośnikiem do kontenerowców, a również wycieczkowców których to w Gdańsku "ni widu, ni słychu". Więc niech Gdańsk zostanie w Gdańsku, a Gdynia w Gdyni...

      • 12 11

      • inwestuje

        to wszystko za pozno na DCT bede wplywac statki 20 tys Teu a w Gdyni ? 8 tys ? nie oplaca sie teraz takie statki na baltyk przysylac

        • 10 10

    • O co chodzi? (2)

      dlaczego przegrywa? Czy ktoś tu mówi o zawodach? Gratulacje dla Gdańska za DCT. A w Gdyni jest BCT. I juz. Proszę przy okazji każdego artykułu na temat któregokolwiek z terminali nie ekscytować sie wygranymi bo to nie sa zawody. To sa firmy dające miejsca pracy dla mieszkańców i oby funkcjonowały jak najdłużej.
      Pozdrawiam wszystkich niezdrowo podnieconych

      • 29 2

      • nie chodzi mi (1)

        ze sie podniecam DCT tylko stwierdzam fakty , dziwi mnie podniecenie ze wplywa jeden statek do Gdyni , ciekawe w sumie po co? zabieraz pelne kontnery ? moze ewakuuje puste MSC ? jakss informacja ile kontnerow zabierze ?

        • 4 13

        • Serwis na terminalach

          Lepiej zapytajcie spedytorów i armatorów to myślą o bct i dct - to sie trochę zdziwicie kto jest lepszy.......

          • 2 1

    • ssd

      w du..e był, g...o wie i tyle...

      • 0 0

  • Dla uczestników świętej wojny Gdynia vs. Gdańsk (20)

    Otóż port w Gdyni jest w rękach polskich, zbudowany w latach 20-ych i obecnie unowocześniony. Natomiast terminal kontenerowy w Gdańsku jest w rękach australijskich, a Polacy obsługują w nim tylko wózki i dźwigi. Aha, są jeszcze ochroniarze.

    W świetle powyższego: jak mizerne i śmieszne są te wasze przyziemne spory, przesłaniające fakt, że rządzące jeszcze nami nasze elity uczyniły z nas tanią siłę robocza we własnym kraju. In nawet pasuje że żremy się miedzy sobą, Gdańsk z Gdynia, Warszawa z Krakowem, itd, gdyż pochłonięci tym nie widzimy tego ze ktoś nas robi w bambuko. Jak uczy historia - zawsze kończy się to rewolucja.

    • 105 40

    • Spadłeś chyba z tego bambusa (1)

      BCT = ICTSI czyli terminal filipiński
      GCT = Hutchison Port Holdings (HPH) czyli terminal z Brytyjskich Wysp Dziewiczych

      • 23 5

      • To dla ścisłości

        BCT nie równa się Port. To tylko jeden z terminali. Port to spółka skarbu państwa i tak zostanie z uwagi na swój strategiczny charakter - ustawa o portach morskich to precyzuje. Tak jak ktoś słusznie napisał ICTSI otrzymała tylko 20 letnią koncesję. Tereny nadal należą do gminy. Są tylko w dzierżawie.

        • 14 6

    • a dlaczego kłamiesz? (2)

      o ile się nie mylę to terminal BCT jest Filipiński a GCT Chiński więc twierdzenia o "polskim" porcie są komiczne
      jedynym w trójmieście polskim terminalem kontenerowym był maleńki (jest?) GTK (na którym notabene swojego czasu obsługa była najbardziej przyjazna dla klienta)
      swoją drogą patrząc na plusiki po twoimi gadkami widać jaka ciemnota jest w narodzie jeśli chodzi o sprawy gospodarki i morza...

      • 24 5

      • (1)

        BCT i GCT tylko są dzierżawione - nie kupili infratruktury - nie jojcz

        • 5 3

        • i co jutro zwijają interes zabierają sprzęt i co? kto otworzy terminale? donald t?

          • 2 1

    • NIE TAK DO KOŃCA (2)

      Ir sprawdź proszę jaka jest struktura własnościowa w BCT Gdynia
      Z ich strony :"W maju 2003 ICTSI (Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych) uzyskał koncesję przyznaną przez władze portu w Gdyni, zezwalającą na rozwój, działanie i zarządzanie terminalem kontenerowym w Gdyni, Pomorze, Polska. Koncesja obejmuje okres 20 lat. ICTSI zakupił 100 procent Bałtyckiego Terminala Kontenerowego (BCT)"

      A wszyscy Polacy powinni się cieszyć, że dzieje się tu i teraz a ludzie mają pracę( i tu mowa nie tylko o terminalach ale również o całej tzw nadbudowie) a państwo podatki. itf=d , mniej hejtu a więcej optymizmu wszystkim, życzę

      • 13 1

      • (1)

        Tak tylko szkoda, że są to zagraniczne firmy a Polacy pracują w tych firmach na śmieciowych umowach za psi grosz, a zyski idą za granicę.

        • 1 2

        • a ciebie się ktoś pyta co robisz z pensją?

          to sprawa właściciela co robi z ZYSKIEM. Może go sobie wytransferować gdzie chce, jeśli opłacił wszelkie podatki w kraju,

          • 6 2

    • cdn

      Port w Gdyni zostanie wkrótce częściowo zabudowany apartamentowcami, czego Gdańskowi nie życzę.

      • 8 3

    • Chyba sobie żartujesz kolego... BCT ma filipińskiego właściciela :)

      • 7 1

    • (1)

      Masz o tyle rację, że gdyński BCT prowadzi działalność na terenie i infrastrukturze dzierżawionymi od portu (ZMPG S.A.), który jest praktycznie w całości własnością Skarbu Państwa. Natomiast nabrzeże przeładunkowe gdańskiego DCT zostało wybudowane przez zagraniczną firmę prywatną, będącą jego właścicielem i dopiero nowe prywatne DCT2 ma być zbudowane na terenie dzierżawionym od państwowego gdańskiego portu.
      Drugi gdyński terminal kontenerowy GCT jest własnością prywatną wraz ze swoim nabrzeżem, ponieważ jego właściciel zakupił kiedyś posiadającą go firmę, której właścicielem nie był port.

      • 7 1

      • Dodam dla ścisłości, że obecny gdyński BCT swego czasu kupił od gdyńskiego portu działający tu wcześniej terminal kontenerowy, jednakże, tak jak napisałem wyżej, teren i związana z nim infrastruktura, na których działał poprzedni terminal, zostały mu wydzierżawione.

        • 2 1

    • Rzeczywiście miałem nieścisłe informacje. Dla wszystkich którzy je sprostowali, uprzejmie dziękuje.

      • 6 0

    • (1)

      mistrzu chyba od piosenkarza .otworzyles mnie oczy .gonić austrlijczykow jak bolszewików.

      • 1 2

      • rozumiem ze to dowcip ale coś w tym jest
        głównym problemem australijczyków których poznałem w UK było dlaczego tu tyle Polaków
        tak na dzień dobry a nawet zamiast dzień dobry...
        no ale czego można wymagać od ludzi których przodkowie urządzili się na cudzej ziemi...

        • 3 2

    • Za kilka lat gdy w Gdańsku zostanie zbudowany port zewnętrzny (3)

      takie statki będą zawijały bez żadnych problemów i wygibasów jak to ma miejsce obecnie w Gdyni.

      • 2 4

      • W Gdańsku już teraz regularnie zawijają 2x większe statki niż ten rekordowy z Gdyni (2)

        • 2 4

        • 2 X większy ? 650 metrów długi ? (1)

          Majaczysz .

          • 2 2

          • a ile TEU zabierają?

            wielkość można wyrazić także w ładowności

            • 1 0

    • Przepraszam bardzo a kto jest operatorem BCT ?? filipinski ICTSI. Troche wiecej wiedzy a mniej zajadlosci. Tego typu zjawiska maja miejsce na calym swiecie gdzie grupa 5-7 operatorow terminali kontenerowych zarzadza najwiekszymi obiektami tego typu na swiecie. Nie robmy z tego problemu a cieszmy sie ze 2 polskie porty wpisuja sie od lat w baltycka czolowke.

      • 6 0

  • Ile dzięki temu miasto zarobi? (3)

    • 12 4

    • 12 736zł (1)

      • 6 0

      • asd

        uwzgledniles ISPS ?

        • 2 0

    • LOLL!

      NIC! Mają ulgi podatkowe oraz odpisy na inwestycje!

      • 0 0

  • Czekamy na kolejny rekord 18600 TEU za 100 lat.

    • 22 14

  • Robi wrażenie.

    Pokazywali w TV. No i wreszcie wyszedł wam fajny filmik.

    • 10 6

  • Szkoda, że piszecie już po fakcie... (2)

    Warto byłoby napisać, że na taką a taką godzinę planowane jest wejście takiego statku. Kto by chciał - poszedłby osobiście zobaczyć.

    • 20 2

    • Było wczoraj info że ten statek dziś rano wchodzi do portu.

      • 4 1

    • Jak tak bardzo interesują Cię statki wpływające do gdyńskiego portu, to wejdź na stronę unipil.pl i tam jest jaki statek, o której wpływa nad jakie nabrzeże.

      • 2 0

  • Ale załadowany... (2)

    Statek wpłynął prawie pusty, jak by był załadowany to by miał za duże zanurzenie. co z tego, że ma pojemność 8100 TEU jak w ciągu doby przez którą ma stać 3 suwnice mają zdolność przeładunkową 1000 TEU. to statki o połowę mniejsze czasem więcej przywożą i zabierają.

    • 21 6

    • (1)

      Oceaniki na DCT też prawie puste

      • 4 3

      • skoro oceanika który wpływa i łącznie (przywozi i zabiera) od 7 tys. do 9 tys. TEU uznajesz za pusty to spoko

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane