• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdańska do Gdyni za 4 zł i szybciej o 14 min. Przewozy Regionalne konkurują z SKM

Maciej Naskręt
7 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Zmodernizowany skład typu EN-57. M.in. tego typu klimatyzowane pojazdy czekają na pasażerów w Trójmieście. Zmodernizowany skład typu EN-57. M.in. tego typu klimatyzowane pojazdy czekają na pasażerów w Trójmieście.

Jest alternatywa dla pociągów SKM na trasie Gdańsk - Gdynia. Przewozy Regionalne wprowadzają jednorazowy bilet trójmiejski w cenie 4 zł. Podróż trwa nawet 14 minut krócej niż kolejką SKM, a przedziały nie są przepełnione. W godzinach szczytu składy między Gdańskiem a Gdynią kursują co ok. 15 minut. Jest jedno "ale" - pociągów w ciągu doby jest znacznie mniej i nie zatrzymują się na części przystanków.



Jak oceniasz nową ofertę Przewozów Regionalnych w Trójmieście?

13 grudnia na kolei zmienia się rozkład jazdy. Przy tej okazji przewoźnicy nie tylko zmieniają liczbę i godziny połączeń, ale także ofertę biletową. W tym roku na ten krok zdecydowały się Przewozy Regionalne, których pociągi poruszają się w Trójmieście po linii dalekobieżnej.

Beczka miodu

Od przyszłej niedzieli tymi pociągami będzie można podróżować między stacją Gdańsk Główny, a Gdynią Chylonią, kupując bilet jednorazowy (bez względu na przebyte kilometry) w cenie 4 zł, dla młodzieży szkolnej - 2,52 zł, dla studentów - 1,96 zł, a nauczycieli - 2,68 zł. W ofercie będą także bilety miesięczne w wysokości 80 zł, dla młodzieży szkolnej - 40,80 zł, dla studentów - 39,20 zł, dla nauczycieli - 53,60 zł.

- To nowa oferta skierowana do osób z Trójmiasta, ale podobne propozycje pojawiły się na 150 odcinkach w całym kraju - wyjaśnia Benedykt Plotta z Przewozów Regionalnych.
Dla porównania przejazd SKM-ką z Gdańska Głównego do Gdyni Głównej to obecnie wydatek 6 zł lub 120 zł za bilet miesięczny.

Inną zaletą pociągów Przewozów Regionalnych jest to, że w godzinach szczytu na trasie przez Trójmiasto nie są przepełnione. Ponadto pociągi jadą szybciej od składów SKM nawet do 14 minut, co w skali całego tygodnia pracy może skrócić podróże z domu do pracy nawet o 2 godziny i 20 minut jeśli podróżujemy z Gdyni Głównej do Gdańska Głównego.

Sprawdź rozkład pociągów na stronie www.rozklad-pkp.pl

Łyżka dziegciu

Tym co może nie przekonać podróżnych do tej oferty jest fakt, że pociągi Przewozów Regionalnych kursują rzadziej. Najczęściej składy jeżdżą z Gdańska do Gdyni - nawet co 15 minut - w godzinach porannych. W przeciwną stronę taka częstotliwość utrzymana jest po południu. W pozostałych godzinach składy kursują co 45 minut lub co godzinę.

Pociągi zatrzymują się na wybranych przystankach i stacjach: Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska, Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska, Oliwa zobacz na mapie Gdańska, Sopot zobacz na mapie Sopotu, Orłowo zobacz na mapie Sopotu, Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni, Chylonia zobacz na mapie Gdyni.

Gdzie kupić bilety?

Bilety na przejazd pociągiem Przewozów Regionalnych można nabyć nie tylko w kasie na dworcach.

- Do 31 marca na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna nie będą pobierane opłaty za wydanie biletu - zapowiada Benedykt Plotta.
Ruszyła też sprzedaż mobilnych biletów na połączenia kolejowe Przewozów Regionalnych w aplikacji SkyCash. Korzystanie z tego rozwiązania pozwala podróżującym na zakup biletów za pomocą smartfonów lub tabletów z  dowolnego miejsca, o dowolnej porze, nawet na chwilę przed odjazdem pociągu.

Władze SKM nie chcą komentować działań spółki Przewozy Regionalne, a w szczególności ich oferty biletowej.

Opinie (266) 2 zablokowane

  • (16)

    I bardzo dobrze. D koncu

    • 432 3

    • Teraz tylko czekać aż SKM ktoś przejmie.

      Może wreszcieten burdel ssię zmieni wcos cywilizowanego

      • 29 2

    • (2)

      To gdzie w końcu można kupić ten bilet.....bo jest napisane że nie tylko w kasie to gdzie jeszcze

      • 4 14

      • Czytać ty umiesz? (1)

        W pociągu można kupić, do końca marca bez opłaty za wydanie biletu, oraz przez jakaś aplikację na telefon SkyCash. Przeczyta tylko tytuł i wypisuje potem bzdury.

        • 15 8

        • nie napisano "w pociągu"

          liczono na domyślenie, ale nie każdy wie o co chodzi, zwłaszcza jeśli ludzie nigdy nie kupowali u konduktora w Trójmieście.

          • 12 2

    • (2)

      Czy ktoś poinformuje na jakich stacjach ma się zatrzymywać ten sklad

      • 0 26

      • Wszystkich dalekobieżnych, ale że jesteś melepetą, to specjalnie nie powiem ci jakich, zapytaj wójka google.

        • 33 1

      • Wejherowo, Kartuzy i Banino

        • 9 0

    • Super (6)

      Takie połączenie to nic innego jak kiedyś "sprinter"
      A z tego co pamiętam - sporo osób z niego korzystało.. Więc jeszcze tylko dobra reklama i skrócony rozkład jazdy dla tej oferty i będzie git :-)

      • 26 0

      • O właśnie. Jeżdżę na odcinku Gdańsk Główny - Sopot i mi się przyda :-)

        • 15 0

      • ale przeciez ja juz z takiego polaczenia korzystalem

        tyle, ze w innej cenie.

        Jak najbardziej rozsadne. Niektorym moze sie nawet oplacac jechac Do Gdyni Gl. a potem sie wrocic troche na Wzgorze np.

        • 6 0

      • Piszecie jakby te połaczenia były czyms nowym (1)

        Nowa jest tylko cena. Te połaczenia cały czas są w rozkładzie i wrzeczywistości, a do przejazdu nimi upowaznia np. bilet metropolitalny.

        • 8 0

        • te ceny były tak kosmiczne

          Że absurdalne było korzystanie z nich. Więc dla pasażera: tak, jakby ich do tej pory nie było.

          • 1 0

      • zgadza się (1)

        mało że Sprinter to jeszcze tańszy o 2 zł, bo 6 zł na odcinku Gdynia - Gdańsk za SKM to jakieś nieporozumienie...i to jeszcze niby województwo dopłaca..no ciekawe do czego

        • 2 0

        • z dopłatami jest tak:
          sponsorowany dopłatami bilet kolejowy z Gdyni na Hel
          kosztuje prawie dwa razy więcej niż niesponsorowane bilety na busiki,
          które jadą godzinę krócej

          • 0 0

    • Bez sensu (1)

      Za rower trzeba płacić w 2 strony 14 zł... masakra... i co mi z tego 8 zł? 14+8=22zł czyli wychodzi prawie 2x drożej niż SKM...

      • 0 0

      • i to jest podpowiedź dla PR:
        skoro jesteście za chytrzy i nie chcecie wprowadzić taryfy gratis na rowery ogólnopolsko, mogli byście ją zrobić lokalnie tylko wraz z "biletem trójmiejskim"

        też jeździł bym tylko PR, choć z z Oliwy do Orłowa nie miał bym taniej,
        ale nie pojadę bez roweru. trudno, skoro nie chcecie moich pieniędzy,
        to ich nie dostaniecie

        premia za decyzję dla SKM

        • 0 0

  • Czyli... (18)

    ... da sie taniej? I jesCze sie na tym zarabia? Dziękujemy za lata opowiadania bzdur i podwyższania cen z rożnych powodów. Juz jeździmy samochodami :)

    • 399 29

    • no to ciekawe ile by kosztował bilet, gdyby pociągi PR zatrzymywały się na każdej stacji (2)

      to raz. Dwa, to częstotliwość poza godzinami szczytu. Fajnie, że jest alternatywa ale sugerowanie, że SKM to działania monopolisty są naduzyciem

      • 29 38

      • Dlaczego? (1)

        Skad ta pewność ze SKM nie działa jak monopolista?

        • 43 3

        • z pracy za biurkiem w w/w zapewne

          • 19 3

    • (2)

      wożą powietrze między Gdynią a Gdańskiem, wolą zapełnić pociągi za półdarmo, zawsze to jakiś przychód bez znacznego zwiększania kosztów.

      • 86 0

      • WSPOLNA TARYFA Z SKM ! (1)

        tylko wspolna taryfa pozwoli zapełnić pociągi PRów. Działania jak powyższe to rodzaj kolejowego busiarstwa. Jeśli Urząd Marszałkowski dotuje obydwóch przewoźników, powinien zatrzec wzajemne honorowanie biletów.

        PS. Plotta cały czas na spotkaniach tłucze ręką w stół, jak się z czymś nie zgadza??

        • 14 1

        • w kujawsko-pomorskim się da

          u nas nie. 'Teoretyczne województwo", można napisać.

          • 9 1

    • Trochę ci się miesza (6)

      PR-y zarabiają na połączeniach Regionalnych, po trójmieście niemal nikt nimi nie podróżuje, więc wprowadzenie na tym odcinku tańszych biletów to dla nich żadna strata.

      • 33 0

      • To wszystko jest CHORE (5)

        Z Tczewa do Gdańska jadą 2 pociągi po sobie: jeden SKM, drugi PR. Każdy z nich jest nierentowny i dotowany przez marszałka. Ale oczywiście, pasażer nie może sobie pociągu wybrać, nawet w przypadku spóźnienia, bo bilety są inne i nie są wzajemnie honorowane.

        O tym, że kasacja np. SKM-ek i wsadzenie ludzi z jakimkolwiek biletem do PRów dałaby wymierne oszczędności - o tym Świlski ze spółą nawet nie pomyśleli.

        Tymczasem w biednym kujawsko-pomorskim od nowego rozkładu ceny biletów są obniża, a z honorowaniem biletów prywatnej Arrivy i publicznych PRów problemu nie było nigdy.

        U nas - nie dość, że mamy cyrk z podziałem na ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i SKM, to jeszcze marszałek toleruje od lat burdel taryfowy i obowiązywanie dwóch taryf w finansowanych przez siebie pociągach. Na Zachodzie osobę wprowadzającą takie zamieszanie to by chyba u czubków zamknęli, a nie dawali piastować publiczne funkcje...

        • 46 2

        • Nie uwierzę w teksty, że pociąg PR z Tczewa do Gdańska jest nierentowny (4)

          Przy takiej ilości pasażerów jest to praktycznie niemożliwe.

          • 15 0

          • po 12 pasazerów już tyle nie ma (3)

            Ale stada PRów i SKM-ek są. A potem z kolei dwie godziny nic...

            • 5 1

            • Gdzie ty widziałeś stada PR-ów po 12:00 to ja nie wiem... (2)

              • 0 0

              • 12.33 z Tczewa jedzie PR, 12.46 - SKM (1)

                Potem 13.20 i 13.30 2 PR-y. Podobny kwiatek 16.19 i 16.24. O 18.37 jedzie SKM, a 18.53 PR.

                • 0 0

              • 4 to juz stado

                • 0 0

    • PR to całkiem inna bajka. (2)

      Po pierwsze jeżdżą o wiele rzadziej niż SKM, nie zatrzymują się na każdej stacji, zarabiają na innych połączeniach, więc tu mogą dać cenę konkurencyjną.
      Jak ci się spóźni lub anulują jeden pociąg PR poza godzinami szczytu to czekasz godzinę, dwie? Wtedy dopiero docenisz SKM.
      Na pierwszy rzut oka fajnie ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach...

      • 7 1

      • Ale jak jeżdzę raz na ruski rok, i to z gdańska główngo do gdyni głównej to oferta PR jest dla mnie idealna. (1)

        • 19 0

        • raz na ruski rok 2 zł nie robi różnicy

          nie będę czekał poł godziny na PR żeby zaoszczędzić 2 zł

          • 3 0

    • Najlepiej jak ktoś wyciąga wnioski żeby mu na siłę do teorii pasowały...

      Tymczasem wyjaśnienie jest proste: PR-y dowożą Elbląg,Malbork,Tczew ( i lud z innych mniejszych miejscowości) głównie do Gdańska i tu następuje najciekawszy fragment:: w Gdańsku spora część ludu (często większość) wysiada,a jak we Wrzeszczu wypełznie reszta studentów,to skład robi się już pustawy,więc żeby go zapełnić PR-y wpadły na taki fajny pomysł. Z ilością kursów i taktem dość kijowo,więc starają się nadrobić ceną i nałapać choć przypadkowych mieszkańców Trójmiasta (zawsze to minimalizacja straty na tym odcinku). Więc to nie jest na tej zasadzie,że DA SIĘ TANIO. Na tej zasadzie to swego czasu była niby komunikacja miejska w Bytowie (i szybko to padło).

      • 0 1

    • Nieeee

      Taniej się da, zawsze ;) Ale RP jest już na tak dużym minusie, że im nie robi, czy ten minus będzie jeszcze większy. RP nie jest prywatne, więc mogą sobie robić co chcą i kiedy chcą. Te ceny są przyjazne dla użytkowników, ale chore z punktu widzenia RP i dziwne, że wyskoczyli z nimi :) Z drugiej strony, studenci płacą 1,96 jeżdżąc z Gdańska Głównego do Sopotu zapchaną SKM, a więcej, jeśli chcą pojechać do Gdyni. Dużo osób się przesiądzie z SKM na RP, więc może ten minus nie skoczy tak bardzo :)

      • 0 0

  • No i super :) (1)

    • 177 1

    • Super to dopiero bedzie

      Jak w odpowiedzi SKM wprowadzi niższe ceny, ale to będzie zależało od tego jak wielu pasażerów przesiądzie się na PR.

      • 2 1

  • dalej jeżdżę po staremu czyli tramwajami i autobusami (8)

    teraz mieszkam w pobliżu stacji PKM więc sobie myślę nie ma jeszcze biletomatów nie zawsze mam drobne więc kupię miesięczny ide do okienka we wrzeszczu pytam ile to będzie na krótkich trasach kosztowac a pani mówi mi że tak jak na skm , sęk w tym że ja nigdy nie jechałem skm trzeba ciągnąć informatorke za język kolejka się robi ręce opadają gdyby informacja była tak piękna jak ta nowa inwestycja to naprawdę byłoby miło ale niestety...

    • 123 13

    • taka info powinna być na tablicy i w internecie (3)

      .

      • 5 0

      • przecierz jest

        • 5 4

      • inaczej jest w internecie (1)

        inaczej okazuje się na miejscu

        • 2 1

        • może tak samo

          ale inaczej pani informuje ! też miałam przy kasie przejścia i zrezygnowałam jak narazie z jazdy pkm może kiedyś doczekamy się fachowej miłej chętnej info

          • 2 0

    • Obsluga na dworcu we Wrzeszczu to jedna wielka parodia.
      Tabuny ludzi a otwarte sa zwykle dwa okienka, w ktorych sprzedawane sa bilety na pociagi PKP, SKM, PKM oraz miesieczne, a niejednokrotnie okienko jest rowniez informacja.
      Ta sytuacja trwa od lat i nic sie niestety w tej kwestii nie zmienia.

      • 8 0

    • słyszałeś o czymś takim jak interpunkcja? (2)

      • 3 5

      • A ty?

        • 2 0

      • Tak slyszalam.
        Jestem za granica, nie mam polskich znakow na klawiaturze, wiec spokojnie kolego nie musisz sie irytowac.
        Peace...

        • 0 1

  • Standardowo (2)

    A dziura między składem a peronem nadal będzie? Jak bedzie za mała to nie wsiadam! ;-)

    • 37 88

    • Kolej dalekobieżna ma niższe perony (1)

      • 14 0

      • on pewnie nie czytał artykułu

        a chciał zabłysnąć

        • 4 1

  • sedno sprawy: (16)

    "Władze SKM nie chcą komentować"
    jakoś to pasażerów nie dziwi.

    • 295 7

    • możesz sobie Pendolino nawet pojechać z Gdyni do Gdańska... (15)

      co tu komentować?

      • 7 22

      • jast co komentować (13)

        to, że SKM od lat nie wprowadza sprinterów na trasę Słupsk-Tczew, które jeździłyby bez zatrzymania na mniejszych stacjach nie podając sensownych argumentów, tymczasem z taką ofertą wyskakuje PR...

        • 48 3

        • Tłok na torach (8)

          Problemem jest tłok na torach. SKM dostaje ochłapy jeśli chodzi o możliwości przejazdów na trasie w kierunku Tczewa, bo większość linii jest zajęta przez IC i PR. W samym trójmieście jest to samo, stąd np problemy z tym, aby PKM kończyła kurs w GG, bez przesiadki we Wrzeszczu. Jedynie na trasie do Słupska można by pewnie wepchnąć sprintery.
          Innym problemem ze sprinterami jest to, że nie zatrzymują się na każdej stacji (tak natura sprintera :) ), a to powoduje że wożą mniej pasażerów, ergo mniej zarabiają.
          Na trasie GG - Tczew SKM jest w połowie pusta, podczas gdy PR w godzinach szczytu ma pełne pociągi. Dlaczego? Cóż, jeśli SKM ma jeden średnio co 2 godziny, to nie ma się co dziwić, że ludzie kupują bilety miesięczne na PR, które w godzinach szczytu jeździ nawet co 15 min.
          Ponadto SKM kończy bieg w GG, więc jeśli ktoś chce jechać dalej to musi się przesiadać do innego składu. Komu się chce?
          W ten sposób kółko się zamyka, bo mała ilość kursów powoduje, że ludzie omijają SKM, a mała ilość osób powoduje że nie opłaca się dla SKM walczyć o więcej kursów.

          Swoją drogą korzystam na opisanej trasie z SKM codziennie (darmowy przewóz roweru, którym dojeżdżam do pracy), ale nie wiem czy nie zrezygnuje z SKM na rzecz PR. SKM jest znacznie tańsza, CZYSTSZA I BEZ ROBOTNICZEGO, PALĄCEGO I CHLEJĄCEGO, CHAMSKIEGO ELEMENTU. Jeśli jednak pracę kończę o 15, a wg nowego rozkładu SKM wyjeżdża z GG PO 16 (wcześniejszy będzie startuje kilka minut po 14), to nie będę czekał godziny na odjazd :/

          • 3 5

          • No cóz, nasi geniusze nie wpadli na to, co od dawna jest robione 150 km na południe (4)

            Pociąg może przecież jechać z Malborka do Gdańska jako PR, od Gdańska do Słupska jako SKM, od Gdańska do Wejherowa z honorowaniem obydwu taryf. I pociągów więcej nie trzeba by było, i dodatkowych torów... Tylko oleju w głowie.

            • 19 1

            • szczegolnie, ze obie spolki sa panstowe (z duzym udzialem wojewodztwa, ktore akurat na kolej stawia)

              • 3 2

            • Myślenie życzeniowe (1)

              Ci geniusze nie mogą od kilku lat wcielić Tczewa do MZKZG, tworu KTÓRY JUŻ ISTNIEJE i jako tako działa, a ty oczekujesz, że poradzą sobie z tak "skomplikowanym" przedsięwzięciem?
              Też bym tak chciał, ale ich partykularne interesiki jeszcze długo nie pozwolą na takie lub inne rozwiązania, które były by z korzyścią dla pasażerów. Żaden z dyrektorów nie ustąpi na jotę, bo jeszcze stracił by posadę, On jego cała rodzina w zarządzie i innych częściach spółki.
              Zobacz tylko jakie są jaja ze wspólnym biletem w Trójmieście (choćby nowo oddana PKM nie została włączona do tego systemu), a Ty naprawdę oczekujesz , że będą dzielić się jednym pociągiem ?!?!

              • 2 3

              • W kujawsko-pomorskiem Ariva podgryza się z PRami

                ale takie cuda wyprawiają. Nie wiem, czy tu nad morzem jakoś gorzej się myśli, czy kargulowe myślenie ma tutaj jakiś monopol?

                • 1 0

            • 2 różne firmy

              NIE MOŻE BO TO DWIE RÓŻNE FIRMY !!!

              • 0 1

          • KIlka "ale" (2)

            1. Jeździłeś kiedyś Sprinterami? One były nawet bardziej wypełnione niż zwykłe SKMki. Co najmniej tak samo.
            2. W Trójmieście jest przepraszam co? Dużo pociągów? Nie rozśmieszaj mnie. Przy porządnym systemie sterowania na tych torach znajdzie się trzykrotnie więcej pociągów.

            • 4 2

            • Da się wyprawiać regio na Tczew w 2 min. po wyprawieniu Pendolina z Gdańska Głównego do Warszawy

              Więc ten brak miejsca to ściema. Zwłaszcza, gdy się widzi o 7.00 cysterny na newralgicznym odcinku Orunia - Gdańsk albo o 15.00 kontenery... To nocą wozić ich się nie da?
              Ach, da. Ale PLK ma to w d.

              • 3 0

            • Do "przemyśl to"

              1) Były wypełnione ale tylko te w kierunku Wejherowa, Lęborka i Słupska. Zauważ, że na tej trasie jedyną konkurencją dla SKM są pociągi dalekobieżne, bo PR kończą bieg w Gdyni, ostatecznie jadą na Hel. Do Lęborka i dalej ludzie mają do wyboru SKM lub IC, więc nie dziwi mnie tłok w pociągach SKM.
              Jednak w kierunku Tczewa PR ma bardzo silną ofertę a SKM (niestety) daje ciała. Wiem, jeżdżę codziennie tą trasą i widzę jak to wygląda.

              2) "Przy porządnym systemie sterowania" Tu zapewne masz rację, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Jednak opisuję sytuację jaka jest, czyli przy takim systemie sterowania i takiej ilości torów ciężko jest wcisnąć dodatkowe pociągi.
              Czytałem na trojmiasto.pl wypowiedzi przedstawiciela SKM, który twierdził, że SKM starała się o możliwość dodatkowych kursów na południe, ale jej odmówiono.
              Może w to wierzyć lub zarzucić mu kłamstwo. Ja nie mam dojść we władzach SKM żeby twierdzić że jest inaczej.

              3) Bardzo żałuję, że przy okazji tego dużego remontu torów z przed kilku lat tak słabo zwiększono przepustowość tej trasy. Wystarczy jeden pociąg z problemami i wszystko stoi. Porażka, przeżywałem to wielokrotnie stojąc w szczerym polu.

              • 2 0

        • Serio?

          Raczej trudno, żeby Przewozy Regionalne zatrzymywały się na każdej stacji typu stocznia, politechnika, wyścigi czy redłowo, skoro nie ma tam stacji. Zresztą poza biletem trójmiejskim nic się nie zmieniło. Przewozy regionalne cały czas kursują między Gdańskiem a Gdynią. Pytanie o komentarz w tej sprawie jest jak pytanie właścicieli ogródków piwnych czy zamierzają wystawić stoliki na dworze skoro w grudniu nie spadł jeszcze śnieg. Nie zamierzają, bo nadal jest zimno, pada deszcz i wieje, a brak śniegu w grudniu g*wno zmienia.

          • 5 0

        • Bo marszałek podzielił województwo i na północy (1)

          jest SKM, a na południu PR.

          • 2 1

          • A w środku dwóch przewoźników i dwie taryfy

            i zdublowane koszty. I jeszcze potem śmie się ludziom argumentować, że z Chojnic musi być nędza w rozkładzie, bo kasy nie ma... Skoro szasta się nią bez pomyślunku...

            • 5 1

        • Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem! Przecież PR nie wprowadza żadnych nowych połączeń tylko bilet jednorazowy za 4 zł (zamiast kupowanego od stacji do stacji) na pociągi, którymi można jeździć od lat, więc co SKM ma komentować?

          • 6 1

      • Nie możesz, za krótka trasa XD
        (sprawdzałam)

        • 0 0

  • (14)

    Można narzekać na tabor skm, ale oni w końcu zmodernizowali swój tabor. A Przewozy jeżdżą dalej sypiacym się taborem, w sezonie podsyłają lokomotywę i wagony z lat 70., które nawet moderacji większej od tego czasu nie przeszły.
    A tabor widoczny na zdjęciu jest własnością województwa, a nie przewozów.

    • 25 99

    • Trochę nie po polsku napisałem, ale jest wczesna pora jeszcze... :-)

      • 3 8

    • mylisz się (9)

      po pierwsze to SKM też nie jest prywatną firmą i też modernizuje stare kuble, za pieniądze województwa i miast,
      po drugie Przewozy Regionalne zmodernizowały sporo gratów za własne środki. Można poznać je po tym, ze są w barwach czerwono szarych.

      • 27 7

      • (7)

        Które jednostki jeżdżące w pomorskim są po modernizacji?
        Wymiana siedzeń i szyb to nie moderacja.

        • 3 12

        • no ale przecież coś takiego zrobiła SKM - i tu nazywasz to modernizacją? (4)

          tendencyjnie...pracujesz tam? albo ktoś z rodziny?

          • 24 2

          • (3)

            EN57 AKM mają chociażby wymieniony silnik...
            Mogę zapodać całą listę wymienionych podzespołów od.jednego i drugiego przewoźnika.

            • 9 1

            • a mega dziurę w wejściu też wymienili? na większą rozumiem.. (2)

              klimatyzację też? na taką, by było jeszcze goręcej latem? Jako pasażer mam w d.. podzespoły i silniki (pociąg wlecze się i tak tyle samo czasu)

              • 0 0

              • oj, klima jest (1)

                sam się w lipcu dziwiłem na miły chłodek w EN57...

                • 1 1

              • Klimy brak

                Klimy brak, jest tylko nawiew i grzejniki, nawet po modernizacji SKM klimy nie wstawiło, bo twierdzi (zresztą błędnie), że przy częstym otwieraniu drzwi to nie ma sensu.

                • 0 0

        • które po nrze nie podam

          ale na Bydgoszcz i Olsztyn chodzą składy po modernizacji.

          • 4 0

        • w PomorskiEm

          oooo!

          • 0 0

      • co to "stare kuble"?

        ?

        • 1 1

    • I co z tego? (1)

      Te stare trzaskacze są 10 razy wygodniejsze niż te odpicowane plastikowce.

      • 20 2

      • Do momentu w którym nie zachce ci się do kibelka.
        Narzekać na fotele czy rozkład siedzeń w PR można, ale te nowe składy mają toalety na naprawdę wysokim poziomie

        • 1 0

    • Przewozy Regionalne należą do samorządów województw, więc pisanie, że tabor widoczny na zdjęciu jest własnością województwa a nie PR to masło maślane.

      • 4 1

  • Dobra alternatywa (5)

    Dla zainteresowanych takim połączeniem, wysiadającym np. na Politechnice w ogóle nie przydatna.

    Niemniej naprawdę dobry pomysł zwiększający ofertę dla pasażerów.

    Co na to nasz ulubiony Pan Głuszek? :)

    • 99 5

    • po

      • 1 2

    • Och politechnika wysiądziesz we wrzeszczu i się przjedziesz albo tramwajem podjedziesz przystanek (2)

      • 18 2

      • tyż prawda (1)

        Tak robiłem studiując na PG - spacer to zdrowie, choć niekoniecznie przy Grunwaldzkiej :)

        • 15 1

        • Można zrobić rundę za Manhatan i iść boczną uliczką.

          • 8 0

    • Pali głupa... ten "pan" z SKM...

      ..jak zwykle.

      • 0 0

  • aha (3)

    czyli SKM za chwilkę ogłosi, że spadła liczba podróżnych, więc trzeba podnieść ceny biletów i zmniejszyć częstotliwość :)

    • 196 4

    • Tylko o pare zlotych

      Czyli to jak takie slodkie ciasteczko!

      • 10 0

    • zmniejszą ilośc przejazdów

      tak zrobili na trasie Gdańsk- Pruszcz Gdański.-Tczew SKM nic sie nie opłaca

      • 3 1

    • trzeba skrócić składy

      bo może będą skmki w których nie można się o nikogo ocierać przez całą drogę

      • 2 0

  • Ulubione powiedzenie Benedykta Plotta o pasażerach (5)

    to Łajno.

    Poważnie, pamiętam nie raz jak tak mówił o pasażerach

    • 54 6

    • Chyba chodzio mu, o (1)

      kanarow i mundurowych

      • 0 10

      • niestety nie

        Potwierdzam ta przykra sytuacje. Pasazer to problem dla calego pr rowniez

        • 11 1

    • jak się jest kolegą Struka (1)

      to może sobie pozwalać. Rura mu zmięknie, jak PiS do władzy dojdzie...

      • 15 2

      • zawsze moze liczyc na ulaskawienie i to juz nie przez marionetkowego andrzejka tylko bezpsrednio w tk.

        • 5 5

    • łajno?

      Jesli to prawda, to niezły cham i menda, która żyje z tego łajna

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane