• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZDiZ szuka chętnych do naprawy mostu w Sobieszewie

Maciej Naskręt
28 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przeprawa przez Most Sobieszewski to dla kierowców katorga. Powinna się ona jednak skończyć pod koniec tego roku. Przeprawa przez Most Sobieszewski to dla kierowców katorga. Powinna się ona jednak skończyć pod koniec tego roku.

Jest szansa, że mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej i turyści będą bez przeszkód podróżować po wyremontowanym moście przez Martwą Wisłę. ZDiZ w Gdańsku ogłosił przetarg na naprawę pontonów pod mostem w Sobieszewie. W czerwcu ruszy zamówienie na przebudowę przęsła dla tego obiektu.



W latach 2014-2020 w Sobieszewie zostanie zbudowany most zwodzony.

Gdański ZDiZ ogłosił przetarg na wymianę 13 pontonów podpierających przęsło mostu w Sobieszewie, umożliwiającego pokonanie Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska. Zgodnie z dokumentacją przetargową mają one być wymienione między majem tego roku, a wrześniem 2013 r. Wtedy mieszkańcy powinni odetchnąć.

- Będzie to standardowa procedura. W wybrane dni nocą przeprawa będzie zamykana. W tym czasie będzie odbywać się wymiana pontonu. Ruch dla pojazdów będzie wznawiany rano - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Sprawdź jak wyglądają przygotowania do wymiany pontonu spod mostu w Sobieszewie.

Jak dokładnie będą wyglądały prace przy wymianie każdego pontonu? W pierwszej kolejności robotnicy przystępują do poluzowania stalowej liny, która łączy ponton z czterema umocowanymi w gruncie 300-kilogramowymi kotwicami, zapewniającymi stabilność przeprawie przez Martwą Wisłę. Potem zalewają wodą ponton, który będzie wymieniany. Obciążony pływak łatwo wydobyć spod przęsła mostu.

W tym czasie holownik przyciąga do Sobieszewa nowy ponton. Robotnicy zaczynają go zatapiać: najpierw wpompowują do niego tyle wody, by konstrukcja mogła wpłynąć pod przęsło mostu, a następnie - gdy trafi już na swoje miejsce - wypompują z niego wodę, zwiększając jego wyporność. Stalowa lina wpasuje pływak w odpowiednie miejsce.

Kto najbardziej skorzysta na wyremontowanym Moście Sobieszewskim?

To zadanie trwa zazwyczaj 8-10 godzin i ruch kołowy na moście musi być wstrzymany.

Władze ZDiZ zapowiadały też, że zostanie wyremontowane przęsło mostu - m.in. stara deskowana nawierzchnia wymieniona zostanie na stalową. Będzie ona wyglądać identycznie do używanej teraz nawierzchni na przeprawie przez Kanał Raduni w ciągu ul. Starogardzkiej.

- Aktualnie trwa przygotowywanie projektu remontu przęsła. W czerwcu planujemy ogłosić przetarg. W związku z tymi pracami mieszkańcy powinni spodziewać się utrudnień do końca tego roku - wyjaśnia rzecznik prasowy ZDiZ.

Dzięki naprawie pontonów i wymianie przęsła wydłuży się znacznie żywotność przeprawy w Sobieszewie i wzrośnie nośność obiektu z 10 do 30 ton. To ma wystarczyć do czasu budowy mostu zwodzonego na północny-zachód od dotychczasowej przeprawy. Inwestycja jest planowana na lata 2014-2020, o czym pisaliśmy w naszym artykule sprzed roku.

Niestety osoby prowadzące działalność związaną z turystyką na Wyspie Sobieszewskiej nie są do końca zadowolone ze zbliżających się remontów mostu. Powód? Naprawa będzie toczyć się w okresie lata, co będzie utrudniać dostanie się turystom do licznych domów wczasowych, hoteli i pensjonatów.

Układ pontonów w moście przez Martwą Wisłę. Układ pontonów w moście przez Martwą Wisłę.
Harmonogram wymiany poszczególnych pontonów .

PM-85 brzegowy - 31 maja 2012 r.
MP-43 pośredni - 11 czerwca 2012 r.
MP-32 pośredni - 21 czerwca 2012 r.
MP-34 pośredni - 31 lipca 2012 r.
MP-42 pośredni - 31 sierpnia 2012r.
PM-33 pośredni - 31 sierpnia 2012r.
PM-39 pośredni - 25 sierpnia 2012r.
PM-84 brzegowy - 31 sierpnia 2012r.
PM-38 pośredni - 30 listopada 2012r.
PM-30 brzegowy - 13 grudnia 2012r.
MP-35 pośredni - 20 lipca 2013r.
MP-36 pośredni - 30 sierpnia 2013r.
MP-44 pośredni - 01 sierpnia 2013r.

Miejsca

Opinie (66) 2 zablokowane

  • ZDIZ (5)

    Nie uzywa komputerow do projektowania?

    • 21 29

    • Szacunek. Projekt odreczny jest przynajmniej przemyślany. (1)

      Komputerowi projektanci robią kopiuj-wklej i powielaja tylko błędy, do tego wstawiają opis z innego projektu i weź tu coś zbuduj.

      • 31 4

      • tak tak, wszyscy. Od tego jest sprawdzający i to o nich świadczą buble

        • 5 5

    • to świadczy o klasie projektanta. jak się ma w ręce ręcznie robiony projekt to z kart aż bije kunszt dawnych inżynierów. patrząc po kresce to idę o zakład, że gość, który to rysował ma coś koło 15-20 lat stażu albo więcej.

      weź teraz studenta albo świeżego absolwenta budownictwa i powiedz, żeby projekt robił ręcznie ;)

      • 14 2

    • inżynier

      Jestem świeżutkim inżynierem, projektujemy w 3D, oczywiście plany sytuacyjne AutoCAD, ale nic nie zastąpi kawałka kartki i ołówka/długopisu kiedy się stoi na budowie i trzeba coś zanotować naszkicować. Często wyciągnąć z rozmowy jakieś wymiary, kąty. Już widziałem takich techno nowinkarzy co chodzili po placu z tabletem a na nim MobileCad. Z doświadczenia wiem, że zbytnie zaufanie do techniki jest zgubne. Teraz po PG wychodzą ludzie co nie potrafią dobrze wymiaru wpisać z odchyłką/pasowaniem. Nie wiedzą gdzie gruba linia, a gdzie przerywana. Mam 24 lata i bez rysunku technicznego na papierze mógłbym co najwyżej usiąść w tych biurowych ''sześcianikach'' jak z Amerykańskiego filmu i dziobać 8h przed monitorem. A to nie jest praca inżyniera a KREŚLARZA. Inżynier musi wiedzieć, wymyślić, zrozumieć, zaprojektować, wprowadzić, nadzorować. Powodzenia dla ''inżynierów'' zza biurka.

      • 17 1

    • BUDYŃ NA SWÓJ KOSZT

      • 0 1

  • naprawiać?? (3)

    a nie lepiej zbudować nowy??

    • 79 4

    • za dwa dni maj a ono szukaja wykonawcy na maja.

      Tylko którego roku?

      • 7 1

    • nie (1)

      • 1 4

      • dlaczego nie???

        • 2 1

  • Jestem robotnikiem i bardzo lubię zalewać

    pontony. Już się cieszę na tę robotę w lecie.

    • 33 1

  • (1)

    Po co budować czy ramontowć jeszcze zabraknie pieniędzy na europejskie centrum solidarności a to przecież najważniejsza inwestycja dla gdańska

    • 53 11

    • Zapomniałeś o boisku dla kopaczy za 600 milionów

      • 2 0

  • no i super

    w końcu będzie można tam się normalnie dostać. oby w przetargu nie wygrał najtańszy wykonawca

    • 23 3

  • ciekawe czy jak już wybudują to będą mieli czelnosc przyjechac i przecinac wstęgi

    • 23 2

  • Moja Żona lubi latem pływać pontonem

    Ale ja nie muszę go balastować. Wystarczy ze Ona tam wejdzie. I za to Ją kocham.

    • 27 5

  • Jeszcze do niedawna stara deskowana nawierzchnia wymieniona była no nową deskowaną, a teraz ma być kolejna wymiana tym razem na stalową?

    • 6 0

  • ZTM (4)

    Czy to oznacza puszczenie na tę trasę autobusów przegubowych? Bo jest masakra. Każdy kto dojeżdża w dni robocze autobusami jadącymi w stronę Sobieszewa (112,186) wie o co biega. Tłok, ciągłe spóźnienia i kiepścizna. Albo puścić więcej autobusów (zwłaszcza 7:30 z głównego, bo jest 7:19 i następny 7:39 - i albo jestem w pracy grubo przed czasem, albo 10 minut po :D). Chociaż ja wysiadam na rafinerii i nie wiem jak to wygląda na dalszej trasie...

    • 7 6

    • nie za wygodny jesteś ? (3)

      kup sobie rower i trasą 186 będziesz szybciej, niż ZKM, jesteś typowy Polak maruda i wygodnicki jak Amierikaniec...

      • 1 4

      • Tia, albo samochód i pojedziesz gdzie chcesz, i dokładnie o której chcesz. Tylko nie mów, że korki i paliwo drogie.

        • 2 1

      • zwlaszcza jak jest -20 stopni i sniegu do pasa, poza tym rowerem po tej trasie jezdza chyba tylko samobojcy.

        • 2 1

      • A Budyń jest twoim wujkiem skoro takie pierdoły wypisujesz

        • 0 1

  • JA JA JA (1)

    Zrobimy ta jak to robią chłopcy z Urzedu Miejskiego . Najpeirw wyznaczymy cenę 30 koło potem bierzemy turasa za 10 i 10 dla mnie i 10 dla Ciebie. Potem się będziemy chwalić że zaoszczędziliśmy i zrobiliśmy roboty za 10 :)) Jacy jesteśmy gospodarni fiu fiu

    • 35 5

    • prosimy o konkrety

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane