• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zderzenie tramwajów przed "Zieleniakiem"

ms,mn
22 maja 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 19:51 (22 maja 2014)

Skutki zderzenia tramwajów w centrum Gdańska.


Ponad trzy godziny trwały utrudnienia w ruchu tramwajowym w centrum Gdańska po wypadku, do jakiego doszło ok. godz. 16.30 na skrzyżowaniu ul. Podwale Grodzkie i ul. Wały Piastowskiezobacz na mapie Gdańska, gdzie zderzyły się dwa tramwaje.



Aktualizacja, godz. 19:45 Ruch tramwajów został wznowiony właśnie teraz.

Aktualizacja, godz. 18:50 Lada moment ruch powinien zostać przywrócony.

Aktualizacja, godz. 17:12 Znamy już przebieg wypadku, do którego doszło po godz. 16 przed Zieleniakiem. Zderzyły się dwa tramwaje: linii nr 7, który jechał od strony pl. Solidarności w kierunku centrum Gdańska oraz linii nr 12, który jechał spod dworca głównego PKP w kierunku Błędnika i Bramy Oliwskiej.

Na skutek zderzenia oba tramwaje się wykoleiły.

- Ruch tramwajowy od strony Stogów i Chełmu odbywa się poprzez ul. 3 maja. Tramwaje jadące od strony Wrzeszcza, Zaspy i Nowego Portu także jadą ul. 3 Maja - informuje Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.

Na szczęście w tym groźnie wyglądającym zdarzeniu nikt poważnie nie ucierpiał, choć kilku pasażerów mocno się poturbowało.

Szykują się bardzo duże utrudnienia w ruchu w centrum miasta. Ruch tramwajów przez al. Zwycięstwa został wstrzymany, kursują one objazdem przez ul. Jana z Kolna.

Tramwaje kursują z centrum tylko w kierunku stoczni.

  • Zderzenie tramwajów wywołało spore zamieszanie w ruchu tramwajów.
  • Zderzenie tramwajów wywołało spore zamieszanie w ruchu tramwajów.
  • Zderzenie tramwajów wywołało spore zamieszanie w ruchu tramwajów.
  • Zderzenie tramwajów wywołało spore zamieszanie w ruchu tramwajów.
ms,mn

Opinie (181) 3 zablokowane

  • A motorniczowie... (19)

    ... to ślepi są? Świateł nie widzą? Ahh... Pewnie jak zwykle mieli słuchawki w uszach bądź rozmawiali przez telefon. Standard.

    • 237 60

    • (3)

      Przeczytaj to co napisałeś a na pewno stwierdzisz, iż pisał to idiota,

      • 50 30

      • Gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem... (2)

        ... to wiedziałbyś, że chodzi o to, że jak to się mogło stać? Tam są światła i przy okazji widać, że coś nadjeżdża z tamtej strony! Motorniczowie musieli zajmować się oczywiście czymś innym, czyli rozmową przez telefon lub słuchali mp3. Nie raz widziałem takie akcje.

        • 50 19

        • Ty święty!!!! proponuję zacząć porządki od siebie

          • 19 46

        • Pewnie jakis pasazer zawracal mu tylek ;)

          • 7 3

    • Byłbym skłonny uwierzyć, że winna jest temperatura. (2)

      • 39 2

      • Znów winna jest zima? (1)

        • 27 2

        • zaskoczyła ZKM nawet w lato

          • 5 0

    • (1)

      Wiesz wyprzedzanie na trzeciego jest manewrem, w którym łatwo o kolizję.

      • 40 2

      • szczegolnie, jak robisz to tramwajem...

        • 25 1

    • Zapraszam na Stogi. Skręt z Nowotnej na Stryjewskiego, cały czas tramwaje śmigają na czerwonym/poziomym (6)

      • 13 3

      • (5)

        Bo się tam deklu sygnalizacja zawiesza i nie zapala się za każdym razem dla tramwajów. Wystarczy jeden matoł który zablokuje torowisko i światełko przemija nie zapalając sie ponoownie.

        • 6 11

        • (3)

          Przejazd na skrzyżowaniach na czerwonym świetle to standardowe zachowanie gdańskich motorniczych. Pora aby ktoś się zajął bezpieczeństwem pasażerów zanim dojdzie do tragedii.

          • 15 3

          • W autobusach (2)

            to samo - niestety. Kiedy kierowca widzi żółte, często przyspiesza. Bywa też, że przejedzie na czerwonym. Tyczy się to zarówno ZKM Gdynia jak i ZTM Gdańsk.

            • 6 2

            • A który kierowca nie przyśpiesza jak widzi żółte?

              Tylko nieliczni ... niestety.

              • 1 2

            • Zapewne

              chodzi Ci o ZKM Gdańsk, jeśli mówisz o kierowcach. Zadania ZTM nie polegają na prowadzeniu pojazdów komunikacji miejskiej.

              • 0 0

        • ... a świstak siedzi i zawija

          Tramwaj śmiga na czerwonym a po kilku sekundach wskakuje mu ZA KAŻDYM razem zielone. Te kilka sekund może kosztować czyjeś życie.

          • 2 1

    • może kobieta prowadziła :P
      Albo motorniczy sprzedawał bilety akurat.

      • 0 9

    • Piotr

      Nie słuchawki nie rozmowa przez telefon tylko sygnalizacja zawiodła nowy system

      • 1 2

    • Na tym skrzyżowaniu motłoch kierujący tramwajem bardzo często wpada na nie na czerwonym
      Tłumacząc dla motłochu to takie światło co świeci się w poziomie!!!

      Kiedyś pytałem dlaczego tak bywa, to pojazdy zkm są pojazdami uprzywilejowanymi... tak rarytas od kolesie jeżdżącego tymi kolosami

      • 0 0

  • ? (3)

    "Do zdarzenia doszło prawdopodobnie dlatego, że (...) tramwaje kursują na zmienionych trasach."

    o_O

    • 114 10

    • a dlaczego kursuja na zmienionych (1)

      bo na Hallera jak zwykle TIR zapiął trakcje

      • 11 0

      • Ja nie widzę żadnej zmienionej trasy. 7 jechała po swojej trasie 12 też jechała po swojej trasie. Więc o co kaman?

        • 8 2

    • Nie martw się...

      ...zgodnie z aktualizacją z 17:12 udało się ustalić przebieg wypadku - zderzyły się dwa tramwaje :)

      • 30 1

  • biedny ten tramwaj (1)

    ...gdy trafi pod młotek kowali z gdańskiej zajezdni.

    • 55 6

    • Dobrze....

      że to pesy się nie zderzyły...

      • 20 4

  • Dobrze że to te brzydkie "dortmundy", a nie "swingi" (6)

    • 72 57

    • Swingi sa beznadziejne, niewygodne "krzywe" siedzenia

      • 42 21

    • sam/sama jesteś brzydki /brzydka tramwaje są ładne

      • 15 10

    • lol (2)

      W dortmudzie jest więcej miejsc siedzących, nie przyśpiesza i hamuje tak gwałtownie że wszyscy w środku latają jak to w "swingu", no i klima nie powoduje choroby.

      • 29 8

      • (1)

        Tam nie ma klimy.

        • 0 2

        • brawo miszczu

          • 0 0

    • swingi dla swingersów

      • 9 3

  • A pasażerowie byli trzeźwi ? (2)

    Bo ktoś musiał coś widzieć

    • 68 9

    • wszechobecny monitoring

      tylko nagrania gdzieś się zapodziały

      • 4 0

    • nie wiem jak pasażerowie

      ale Pan Tomasz już tam był z rowerem:)

      • 1 0

  • I tu widać wyższość trolejbusu nad tramwajem. (29)

    Jeden nieczynny trajtek to tylko jeden mniej trajtek w ruchu, tu stoi całe miasto.

    • 82 136

    • (19)

      Dokładnie, do tego dołóż ilość m2 przeznaczonych na tory, dodatkowe przystanki, linie przesiadkowe, o wiele bardziej skomplikowane serwisy ( = koszta).
      Tramwaj nie ma sensu. W godzinach szczytowych dla komunikacji miejskiej można zwiększyć częstotliwość, i to rozwiązałoby OGROMNE koszta.

      Likwidacja ich dziś także byłaby kosztem, ale w po 20 - 25 latach wyszłoby to na plus. No, ale to PL, ważne co jest dziś.

      Gdańsk to duże miasto, ale na tyle rozległe w zupełności dobra sieć autobusowa rozwiązałaby sprawę.

      • 10 64

      • (3)

        Zapewne to, że cały dotychczasowy ruch tramwajowy przeniósłby się na ulicę (czyli kolejne -set pojazdów na ulicy w godzinach szczytu) nie wygenerowałoby żadnych korków...

        • 39 2

        • nie wygenerowaloby korkow (2)

          bo zaamsit lini tramwajowej masz kolejne pasy ruchu wtedy bez straty dla kierowcow moznaby nawet buspasy porobic

          • 6 31

          • (1)

            No tak, i niby ten jeden dodatkowy pas w każdą stronę załatwiłby wszystko?

            • 19 1

            • A czemu jeden?

              • 1 4

      • Czy ogarniasz, że (5)

        przy dworcu głównym w Gdańsku w godzinach szczytu średnio co 75 sekund przejeżdża tramwaj? 48 tramwajów na godzinę. W jednym kierunku oczywiście. W większości pełne. Każdy o pojemności pi razy oko 200 osób.

        Czy już rozumiesz dlaczego Twoja teoria jest do kitu, czy trzeba tłumaczyć dalej?

        • 61 3

        • To zakompleksiony rybi wypierdek, takim jak on nie wytłumaczysz.

          • 22 2

        • Skoro tak się podniecasz ilością tramwajów na godzinę to siądź tam i o policz (1)

          w tym samym czasie samochody (w tym autobusy). Część z tego mogłyby stanowić trolejbusy, gdyby zamiast torów były buspasy. W odróżnieniu od tramwajów drogi dostępne również dla autobusów a i inne zastosowanie mogłyby znaleźć, nie wspominając o karetce pogotowie czy straży pożarnej. Czy już rozumiesz dlaczego Twoja teoria jest do kitu, czy trzeba tłumaczyć dalej?

          • 1 6

          • Poznaj nowe pojęcie

            "Przepustowość skrzyżowań"
            Chcesz przez takie Hucisko przepuścić 2 razy więcej 2 razy mniej pojemnych pojazdów w pasie torów tramwajowych? To polecam przez 5 minut popatrzeć co tam się dzieje w godzinach szczytu.

            • 1 0

        • A wiesz czemu to Gdynia zdobyła nagrodę RegioStars 2014 za transport miejski (1)

          a nie Gdańsk?

          • 5 2

          • No właśnie nie wiem

            Za całą masę szrotów na liniach autobusowych? Za brak buspasów i to, że komunikacja miejska stoi w korkach razem z samochodami? Czy może za brak biletomatów?

            • 4 4

      • KosztY, kolego. (3)

        • 5 1

        • KosztY (2)

          Koszty (a nie koszta)
          Organy (a nie organa)
          Gusty (a nie gusta)
          Bilety (a nie bileta)

          itd.

          • 3 2

          • (1)

            akty czy akta?

            • 5 0

            • to zależy kto z kim ma do czynienia

              • 4 0

      • dawno takiego idiotyzmu nie czytałem (1)

        brawo - tak trzymaj!

        • 6 1

        • To poczytaj sobie jeszcze a okaże się, że idiotyzmy to Ty prawisz

          .... w Szwajcarii eksploatowane są już trolejbusy dwuprzegubowe typu Hess lightram. Spotkać je można m. in. W Genewie, Zurychu i Lozannie. Nie są to prototypy, lecz pojazdy seryjne. Trolejbusy te mają 193 miejsca, a więc pojemność jest zbliżona do składu tramwajów Konstal 105Na (przy czym większy jest udział miejsc siedzących przy zmienionej aranżacji wnętrza pojemność mogłaby wzrosnąć). Wyprodukowanie takiego pojazdu z pewnością nie sprawiłoby też trudności technicznych dla słynącego z elastyczności Solarisa. Trolejbusy przegubowe spotkamy z
          kolei w Budapeszcie, Ostrawie czy nawet Czeskich Budziejowicach. W kwestii komfortu trolejbusy wyprzedzają autobusy rozruch w nich jest płynniejszy z racji na sterowanie prądem w sposób płynny przez taktujące kilkaset razy na sekundę tranzystory dużej mocy. Podobnie, płynniejsze jest hamowanie, gdyż realizowane jest za pomocą silnika elektrycznego, który dodatkowo zwraca energię do sieci trakcyjnej. Dodatkowo, silnik trakcyjny generuje mniej hałasu i wibracji niż wysokoprężny Diesel.
          Najpoważniejsze znaczenie mają kwestie ekonomiczne. O ile bowiem w wypadku budowy sieci trolejbusowej należy liczyć się z kosztem 3 mln zł za km, to koszt budowy linii tramwajowej będzie 2 razy wyższy i znacznie wzrośnie, gdy przyjdzie budować lub wymieniać skrzyżowania torów (krzyżownice) lub zwrotnice. Łódź tymczasem słynie ze zdewastowanych torowisk, wymagających potężnych inwestycji. Podobnie remontów wymagają też nawierzchnie ulic, co wspólnie wiąże się z ogromnymi kosztami. Trolejbusy tymczasem są w stanie jeśli nie zastąpić, to wspomóc tramwaje w obsłudze komunikacyjnej miasta, zwiększając przy okazji udział miejskiego transportu elektrycznego.
          Dodatkowo, jeden trolejbus kosztuje 1,7 mln zł to mniej niż kompleksowa modernizacja starego tramwaju, i kilkakrotnie mniej niż zakup nowego, niskopodłogowego tramwaju takiego jak PESA Swing, wartego 9 mln zł. Niestety, 1,7 mln zł to też dwa razy więcej niż cena autobusu z silnikiem Diesla, jednakże na taki nie dostaniemy już unijnego dofinansowania.
          Prawdopodobnie możliwe będzie wykorzystanie istniejącego układu zasilania sieci tramwajowej, a budowy zajezdni trolejbusowej można by uniknąć, gdyby trolejbusy wyposażono w niewielki silnik spalinowy, umożliwiający dojazd do istniejącej zajezdni autobusowej.
          Na korzyść trolejbusów przemawia też fakt, iż w Polsce funkcjonuje sprawdzony producent takich pojazdów. Solaria wyprodukował już trolejbusy 12-, 15- i 18-metrowe, z silnikami i bateriami pomocniczymi, z napędami od różnych producentów.
          Na niekorzyść trolejbusów stoi kwestia, iż energia elektryczna pochodzi w Polsce z elektrowni węglowych. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż zanieczyszczenia z kominów elektrowni w Bełchatowie, odległej od Łodzi o 60 km, opadające na powierzchni kilkuset kilometrów kwadratowych, będą mniej szkodliwe dla mieszkańców Łodzi, niż spaliny z samochodów czy autobusów kierowane prosto na chodniki i do okien kamienic.

          • 2 3

      • Dokładnie, do tego.................... (2)

        Jeżeli piszesz o likwidacji tramwaju............. użyj wujka google i poczytaj o Olsztynie ;)

        • 3 1

        • A Ty poczytaj wyżej

          • 0 0

        • Rozwiń wątek "dzikiego" i poczytaj. Szkoda, że Olszty popełnia taki błąd

          ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...... wiadomo co.

          • 0 0

    • hahahaha... (1)

      Ale to, że trajtek co rusz gubi szelki zapewne nie wpływa na rozkład jazdy ?

      • 23 10

      • To dane sprzed dwudziestu lat

        • 0 0

    • Rozumiem, że...

      ...jednocześnie świadczy to o wyższości autobusu nad tramwajem? Bo dla podróżującego pojazdem pasażera trolejbus i autobus to w zasadzie to samo, więc Twoim zdaniem spokojnie tramwaje można zastąpić autobusami lub trolejbusami?

      • 10 0

    • (2)

      tak tak pewnie dlatego wszystkie miasta w miarę możliwości kupują trajtki a nie budują metra lub tramwajów, ej, nie, czekaj hmmm hodor ?

      • 8 1

      • Ho ho Hodor !

        • 0 0

      • A kiedy będzie metro w Trójmieście?

        • 0 0

    • NIECZYNNE

      DWA PRZYSTANKI tramwaje jadą objazdem przez 3 maja.
      Ale ludzie to osły i to w takich sytuacjach widać najbardziej. komunikatu na przystanku nawet nie umieją przeczytać.

      • 8 1

    • ale za to tranwaje nie stoja w korkach :) a trolejbusy i autobusy tak prawie codziennie (1)

      • 20 0

      • Może dlatego, że mają trampasy?

        • 2 0

  • To jest rejon JRG2 Gdańsk czy JRG4 Gdańsk ? (8)

    • 8 40

    • (5)

      To jest rejon LECHII GDAŃSK

      • 26 22

      • (2)

        ale co? sprzataja tam? strzyza trawniki?

        • 23 1

        • (1)

          twojej starej strzygą trawnik

          • 4 8

          • Gimnazjum się odezwało

            • 5 0

      • biedna twoja matka

        • 1 0

      • biedna twoja matka kibolu wstrętny :*

        • 1 0

    • trochę rozumu

      Nie to były G.Ł.Ą.B.5

      • 12 1

    • Widzę, że Sonne się ostatnio uaktywnił

      Dawno już go tu nie widziałem. Chyba mu znowu internety podłączyli.

      A tak btw: matka wie, że ćpiesz?

      • 4 0

  • Z artykułu i informacji w nim zawartych wynika ze każda zmiana trasy najprawdopodobniej będzie powodowala wypadki.
    Hmm to najlepiej samochodami jezdzic tylko jedna trasa przez całe życie i do tego na pamięć. .. !!

    • 45 7

  • Bóg tak chciał (2)

    Nie ma jeżdżenia, zapierdzielać na piechotę.
    PS: To jeden albo drugi nie mógł zahamować?

    • 38 24

    • jakis duzy

      takis glupi

      • 6 10

    • Prędzej Janusz z Wąsami z Internetu

      • 4 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

    o nie (9)

    tylkko nie nowki sztuki z dortmunda, tak ukochane przez gdanszczan

    • 40 13

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

      Szczerze... (1)

      Trzeba być idiotą, żeby doprowadzić do zderzenia tramwaju z tramwajem...

      • 16 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

        wyprzedzał w niedozwolonym miejscu i go zarzuciło..

        ..

        • 16 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

      Teraz wyjdzie, że powypadkowe, Niemiec szpachli pół tony nawalił :D (5)

      • 20 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

        (4)

        i płakał jak sprzedawał

        • 18 1

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

          (1)

          i dzwoni co jakis czas zeby posluchac falownikow.

          • 11 2

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

            Do granicy biegł za tramwajem bo rozstać się nie mógł:-)

            • 7 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

          płakał płakał, ale chyba ze szczęścia...

          • 6 1

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

          bo wyprowadzał go z garażu tylko gdy do kościoła jechał z niepalącą żoną

          • 8 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zderzenie tramwajów przed Zieleniakiem

      ???

      nówka??/ ten szajs ma z 30 lat

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane