• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zerwane trakcje na al. Hallera. Twardy orzech dla ZDiZ

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Samochód ciężarowy, który utknął pod wiaduktem w miniony czwartek. Samochód ciężarowy, który utknął pod wiaduktem w miniony czwartek.

Już siedmiokrotnie w tym roku naprawiana była tramwajowa sieć trakcyjna pod wiaduktem kolejowym w ciągu al. Hallera w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy są bezsilni wobec zachowania niefrasobliwych kierowców. Pomóc może jedynie zamknięcie przejazdu pod wiaduktem dla wszystkich ciężarówek, ale to utrudni im poruszanie się po mieście.



W miniony czwartek pod wiadukt kolejowy na al. Hallera znowu wjechała ciężarówka. Jej wysokość przekraczała nieco 3,2 m i nie mogła przejechać bezpiecznie pod obiektem. Naczepa ciężarówki zahaczyła o sieć trakcyjną, co sparaliżowało ruch na ok. godzinę.

Powstały korki na ul. Klinicznej i w obu kierunkach na al. Hallera. Stanęły tramwaje.

- W tym roku odnotowaliśmy już siedem uszkodzeń sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera w Gdańsku. W ubiegłym roku było ich 16 - mówi Trojmiasto.pl Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Czy wprowadzenie zakazu ruchu dla ciężarówek uchroni trakcję przed kolejnym zerwaniem?

Kierowcy ciężarówek, którzy utkną pod wiaduktem na al. Hallera, zazwyczaj karani są 500-złotowym mandatem i 10 punktami karnymi za spowodowanie zagrożenia na drodze. Jak się tłumaczą z popełnionego czynu? Zazwyczaj przekonują, że nie zauważyli w porę tablicy ledowej ostrzegającej o przekroczonej skrajni, albo po prostu nie znali rzeczywistej wysokości pojazdu.

Czy podobnych zdarzeń nie można wyeliminować? Drogowcy przekonują, że zrobili wszystko, by oduczyć kierowców wjeżdżania ciężarówkami ze zbyt wysoką skrajnią pod wiadukt kolejowy.

- Na dojazdach do wiaduktu od strony ul. Klinicznej i od strony al. Hallera ustawiliśmy sensory, które wykrywają wysokość pojazdu. Jeśli pojazd przekracza dopuszczalną wysokość, to na ledowym wyświetlaczu pod wiaduktem wyświetla się ostrzeżenie, którego nie można nie dostrzec. Jednak, mimo zapalających się tablic, kierowcy i tak jadą dalej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

A może trzeba wrócić do starego rozwiązania i umieścić ograniczniki wysokości, w które ciężarówki będą po prostu uderzać?

- Tego typu rozwiązanie mieliśmy wcześniej. Nie zdało ono egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - mówi Kotłowski.

Innym rozwiązaniem, proponowanym przez część naszych czytelników, może być wprowadzenie zakazu przejazdu pod wiaduktem dla wszystkich ciężarówek. Sprawiłoby to jednak, że wszystkie takie pojazdy musiałyby korzystać z wiaduktu nad torami w ciągu ul. Nowej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (182) 1 zablokowana

  • Prostota (37)

    Jeżeli nie można podwyższyć wiaduktu to może można obniżyć poziom jezdni. Za kilka milionów jest to do zrobienia. I zapomnimy o całej sprawie na zawsze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 164 144

    • nooo

      pewnie, można też wiadukt puścić pod drogą ;)

      • 38 7

    • tamtędy nie powinny jeździć ciężarówki

      • 35 17

    • to tak jak z tą dyskusją...

      trzeba obniżyć jej poziom byś zrozumiał w czym problem.

      • 41 4

    • www

      Co za łoś! Do szkoły douczyć się nieuku. Jak się ogarniesz i przeczytasz kilka książek to dopiero się bierz za komentowanie.

      • 7 10

    • hm (14)

      no ale rzeczywiście, czemu nie można obniżyć poziomu jezdni o pół metra? Spadek zaczynałby się 50 metrów wcześnie, skrzyżowanie z drugiej strony wiaduktu by było na lekkim pochyle i sprawa załatwiona. Ahaaaa, już wiem, miasto nie byłoby w stanie utrzymać w należytym stanie kanalizacji deszczowej i kończyłoby się jak w Sopocie pod Monciakiem? To może prościej przy okazji władze miejskie wymienić, to pare innych spraw też się poprawi.

      • 26 12

      • (13)

        życzę powodzenia. Niby głupie obniżenie o 0,5 metra to tak naprawdę operacja podobna do budowy nowego przejazdu. Obniżenie jezdni to także korekta jezdni na Hallera i Piramowicza, przebudowa skrzyżowania z Kliniczną, długotrwała przebudowa torowiska połączona z likwidacją relacji Hallera->Kliniczna(patrząc od strony Opery).

        • 30 3

        • Niewykonalne? (10)

          Wykonalne, tylko trzeba chcieć, a nie iść po najmniejszej linii oporu. A przede wszystkim dochodzić odszkodowań za szkody nie tylko bezpośrednie, ale wynikajace z dezorganizacji ruchu. odpowiednia Uchwała palantów z Żaka i jeden z drugim od razu zacząłby myśleć.

          • 9 19

          • (5)

            Trzeba isc po najnizszej lini oporu do szkoly. Wez wytlumacz geniuszu, jak po obnizeniu jezdni, tramwaj ma siegnac do trakcji? Wymienisz we wszystkich pantografy na dluzsze?

            W ktorym gimnazjum masz zajecia?

            • 19 17

            • W którym gimnazjum powiedzieli że pantograf ma jedną niezmienną wysokość? (1)

              • 19 1

              • w twoim. na pewno nie ma dluzej niz maksymalna na ktorej normalnie operuje.

                • 0 0

            • myslenie nie boli (1)

              Przewody trakcji wisza nad jezdnia ok 5 m i tramwaj siega pantografem, wiec czemu tutaj widzisz problemem

              • 4 3

              • bo jak tory beda nizej, to trakcja bedzie wyzej. fizyka klasa 5.

                • 2 5

            • Nooo, toś błysnął... profesorze

              • 0 0

          • (2)

            Nie wiem czy wiesz, ale jak linia będzie miała mały opór to tramwaje i tak nie pojadą.

            • 0 3

            • (1)

              puszcze go na wybiegu i przejadę nawet bez prądu :]

              • 3 1

              • szczeglonie jak trafisz korek w tym miejscu albo ktos ci wymusi i bedziesz sie musial zatrzymac.

                • 0 0

          • nie idzie się po najmniejszej linii oporu tylko po linii najmniejszego oporu

            • 15 0

        • deszczówka

          nie można też zapomnieć o poprowadzeniu wydajnej kanalizacji burzowej, bo inaczej w miejscu pogłębienia będzie regularne jezioro

          • 6 0

        • mogli pomyśleć jak remontowali to skrzyżowanie kilka lat temu

          • 1 5

    • (7)

      Bardzo sensowny komentarz. Wystarczy obniżyć poziom jezdni na dystansie kilkudziesięciu metrów przed i za wiaduktem. Żaden Tir nie zahaczy o trakcję, no może poza innymi pojazdami wielkogabarytowymi, lub takimi którzy zapomnieli złożyć naczepę :D

      • 2 11

      • (6)

        a tramwaje beda podskakiwaly w tym miejscu o pol metra zeby siegnac do trakcji.

        zaleca sie likwidacje gimnazjow.

        • 31 15

        • (2)

          W gimnazjum nie nauczyli cię że pantograf (to to czym tramwaj pobiera prąd z sieci) samoczynnie reguluje wysięg w zakresie ok 2metrów. Dla twojej wiedzy, aktualnie pantograf składa się tam pod wiaduktem prawie całkowicie więc 0,5m to mały pikuś. Prawdziwym problemem jest fakt przebudowy całego obszaru skrzyżowania, nisko położona kanaliza oraz instalacje podziemne. Nikt przy zdrowych zmysłach się na to nie porwie. Szybciej zablokują ruch powyżej 3,5t z wyłączeniem ZKM :) i służb komunalnych.

          • 41 0

          • (1)

            odstaw klej. w oczach ci sie pantograf sklada.

            • 1 15

            • Wracając ze szkoły zatrzymaj się na chwilę przed wiaduktem i popatrz jak to działa. Zdziwisz się!

              • 5 0

        • I głupio.

          I śmieszno.

          Zaleca się likwidowanie głupich komentarzy.

          • 6 0

        • ty najwyrazniej do niego chodziłes własnie to udowodniłes i 18 gimbusów co plusa dali

          • 2 0

        • Jadąc w lewo z Hallera w kierunku Klinicznej jakos tiry mieszczą się pod trakcją tramwajową więc po obniżeniu jezdni czemu nie miałyby się mieścić pod nią pod wiaduktem? To po pierwsze a po 2 problem polega na tym, że wiadukty w Polsce są źle oznakowane i wielokrotnie jeżdżąc po kraju zawodowo widziałem jak zestawy "tiry" o dużo większej wysokości niż ta z ograniczenia, przechodzą pod spodem ze sporym zapasem. Biorąc to pod uwagę większość kierowców bierze poprawkę na ograniczenie i z góry zakłada że pół metra więcej przejdzie bez problemu... Niestety w tym konkretnym przypadku jest inaczej!

          • 6 0

    • (1)

      a tramwaje beda podskakiwaly do trakcji, zeby jej dosiegnac.

      jako dyzurny lekarz kraju, zalecam likwidacje gimnazjow.

      • 5 15

      • Lekarzu - zmień lekarza

        Czy wiesz, jaki zakres/zasięg działania ma odbierak prądu? Zwany czasem pantografem. Wiedza obserwacyjna na poziomie podstawówki.

        • 3 0

    • to dużo tańsze niż budowa PGE areny (1)

      a przyniesie wiecej korzyści

      • 6 8

      • przyniesie tylko korzyść mieszkańcom

        a nie po to mamy władze żeby robiły coś z czego same pożytku mieć nie będą

        • 1 1

    • a tramwaj?

      A dla tramwaju zrobisz metro????

      • 1 3

    • Twoja prostota

      Twoja prostota jest tak prosta że aż głupia. To co? obniżysz jezdnie a tramwaje puścisz bezprzewodowo?

      • 2 6

    • wszystko mozna wykonac niema najmniejszego ztym problemu tylko dlaczego mamy za to placic

      To ze mamy nonstop tych samych nieudolnych i niekompetentnych urzedasów budynia co posady po znajomosci dostali to ze wszystkim jest problem i potem 15 razy poprawiane na koszt podatnika a oni jeszcze se premie przyznają !!Ale chodzi oto dlaczego mamy kolejna 2 lata męczyć się z przebudową bo takie expresowe jest tępo urzedasów .I dlaczego mamy placic za piratów drogowych co maja w du*pie znaki drogowe i nieprzestrzegaja przepisów!!Wstawic tam belke ograniczajacą przejazd i nastepnym razem taki pirat drogowy walnie w belke.Bardzo proste i tanie rozwiazanie.

      • 3 2

    • Za kilka milionów?

      Z przebudową całego okolicznego układu drogowo-torowego dobre kilkadziesiąt. Na co? Na umożliwienie wjazdu TIRów do centrum miasta wbrew jakiejkolwiek logice? :)
      Kto daje te plusy? Dramat.

      • 3 0

    • i zalej ją

      i powidz ją zaleje

      • 0 0

    • "tu damy las a jezioro przeniesiemy tutaj"

      • 0 0

  • Tiry na tory! (5)

    • 165 33

    • Toć przecież... (1)

      ...te "tiry" własnie tam jadą po torach :)

      • 62 0

      • Wygrywasz 1:0! :)

        • 11 1

    • (1)

      akurat tutaj hasło "tiry na tory" jest nie na miejscu, bo znajdujemy się w okolicach huba (port o kilka kilometrów dalej)... To prawda, tiry powinny większe odległości pokonywać na platformach kolejowych a nie rozjeżdżać krajówki, ale tu jest raczej temat dojazdu na końcowym odcinku.

      • 6 8

      • A potem płacz że żywność i wszystko w górę :) PUSTOSTANY MÓZGOWE. polakowi nie dogodzisz :)

        • 4 2

    • a markety beda budowac koło dworca PKP bo inacej to waru nie dowioza . albo jak juz dowioza to ceny podskocza bo bedzie wiecej

      • 2 0

  • (7)

    Na prawdę nie da się zrobić bramownicy (bramki? nie pamiętam nazwy) okalającej trakcję? Nawet jeśli nie pokryje 100% szerokości jezdni to taki tir wyhaczy. Jeżeli do tej pory niszczyli to znaczy, że była za delikatna, porządnego dwuteownika by nie ruszyło

    • 156 9

    • (1)

      A jak chcesz tą trakcję obłożyć? Od dołu? To tramwaj też nie przejedzie

      • 5 7

      • Przerwa na pantograf, a nad resztą jezdni belka, to nie jest aż tak niewiarygodnie niemożliwe...

        • 23 0

    • a postawić tam przeszkolonych bezrobotnych niech zatrzymują zbyt wysokie ciężarówki.. (1)

      • 13 0

      • akurat przeszkoleni bezrobotni nie mają czasu bo w przeciwieństwie do nieprzeszkolonych muszą chodzić do pracy.

        • 7 0

    • NAPRAWDĘ nie można.

      • 2 1

    • tu jest Polska

      tutaj najpierw wyda się kupę kasy na szereg "mądrych rozwiązań" po czym stwierdzi się, że najprostsze rozwiązanie ( i najtańsze ) jest najlepsze. Najważniejsze, że sporo osób po drodze zarobi.

      • 6 2

    • co za bzdury

      nie wypowiadaj się jak nie masz pojęcia o sprawie sieci

      • 0 1

  • ogranicznik (2)

    da się: YouTube: 11Foot8 bridge crash

    • 49 1

    • jeśli ZDiZ chce tam montować jakieś śmieszne dyndające gumowe paski to faktycznie nie ma sensu (1)

      ale wystarczy że zamontują solidną stalową belkę i od razu problem ustanie. 7 zerwań trakcji w 5 miesięcy to jakiś żart - kupa kasy idzie na naprawy i komunikację zastępczą już nie wspominając o problemach ludzi, którzy przez nieudolne działania ZDiZ i skretyniałych kierowców ciężarówek np spóźniają się do pracy lub na rozmowę kwalifikacyjną itp itd

      • 27 0

      • w ZDIZ siedzą koledzy budynia tam tylko koelsie partyjni siedzą bo to super fucha

        i nieponosza urzedasy zadnej odpowiedzialnosci moga kasy podatnika marnowac ile sie im podoba .W kazdej prywatnej firmie za niegospodarnosc wylecieli by po tygodniu a w panstwowym stołku od lat siedza ci sami!!Akurat tak jest ze ich znam dobrze i tylko sie wymieniaja stołkami !!Jeden jest kierownikiem wdziale ZDIZ ale jak da plame i sie robi otym głosno to sie go przenosi do innego dzialu tez na kierownika .

        • 2 2

  • 500zl mandatu?! (7)

    Skandal. Powinno się ich obciążać co najmniej kosztami akcji.

    • 253 10

    • (4)

      O to chodzi! Jedyne skuteczne rozwiązanie - obciążenie sprawcy kosztami naprawy trakcji i komunikacji zastępczej - od razu skończyłaby się ułańska fantazja w stylu, a może się zmieszczę.

      • 41 3

      • Sprawcy?! (3)

        Totalna bzdura.

        To po co płaci się obowiązkowe ubezpieczenie OC?

        Przecież, skoro jest to uszkodzone, to zostanie pokryte z OC sprawcy - w tym wypadku kierowcy zestawu. Co Wy tacy mściwi jesteście w tych opiniach.
        Niedowartościowani?

        W artykule napisano, że kierowcy zostają ukarani ZAZWYCZAJ 500 zł mandatem karnym oraz 10 punktami. Bzdura.
        Kierowcy mogą być ukarani w tym przypadku mandatem od 250 zł do 500 zł oraz 6 punktami karnymi, za spowodowanie kolizji.

        Można im ewentualnie zarzucić spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym, ale każdy sąd by to wyśmiał.

        Szukanie sensacji. Na siłę.

        • 12 18

        • Robi,znasz się na przepisach,jak świnia na gwiazdach,albo jak kurier na kulturalnej jeździe.

          Dylaj wyrabiać "trzy godziwe pensje nauczyciela" (chyba stażysty ;) "wymuszając perfidnie" pierwszeństwo na innych kierowcach,piracie drogowy. Tylko się nie przelicz...

          • 2 1

        • Pogadamy jak twoje OC zostanie zakwestionowane przez ubezpieczyciela bo nie zachowałeś OWU.

          • 1 1

        • Jak jest kolizja 2 aut i na miejsce zdarzenia przyjedzie policja to sprawca dostaje mandat a poszkodowany naprawia auto z OC sprawcy więc nie widzę problemu aby trakcję naprawić z OC przy jednoczesnym mandacie dla kierowcy. Pozdrawiam niedoinformowanych.

          • 1 0

    • skandal! 500 zł??

      powinno się ich powiesić, a pozostałych rozstrzelać!

      • 4 3

    • pirat drogowy żyje w POlsce jak w rajskiej zielonej wyspie!!!

      dlatego takie śmieszne kary są zaplacił by taki 5 tys zł kary to by zawsze sprawdzał i jeszce innych ostrzegał

      • 1 2

  • można (7)

    obniżyć poziom jezdni, pozostaje otarte pytanie czemu Tiry jeżdza przez środek miasta. To samo jest w Oliwie.

    • 122 14

    • a do portu to niby jak maja dojechax?

      A zzarciem do lidla czy biedronki to jak? Jak by na okolo jechaly to bys dwa razy dkuzej czekal na promocje :-)

      • 12 6

    • (4)

      i podniesc poziom fizyki i myslenia w gimnazjach.

      jak obniza poziom jezdni, to tramwaj nie siegnie trakcji, chyba ze masz na to jakies rozwiazanie geniuszu.

      • 2 10

      • Szyny wystające 1m nad jezdnię
        Tramwaj pojedzie wyżej a i piesi nie będą przełazić i ulegać wypadkom :D

        • 9 0

      • Odległośc pomiędzy przewodamni a torami pod mostem (2)

        Zanim będziecie innym innym wymyślać od "geniuszy" lub zalecać likwidację gimnazjów, lepiej najpierw sami pomyślcie. Obecnie pod mostem tramwaje muszą opuszczać pantografy, ponieważ prześwit pomiędzy torem a przewodami jest pod mostem mniejszy niż standardowy. Dlatego gdyby obniżyć poziom jezdni, tramwaje bez problemu dosięgałyby pantografami do przewodów, gdyż wtedy dopiero odległość pomiędzy przewodami trakcyjnymi a torem byłaby normalna.
        Pozdrowienia

        • 9 0

        • (1)

          Nie ma czegoś takiego jak "normalna" odległość między szynami i przewodami WN. Zaiście jednak pod wiaduktem pantograf jest ściskany przez trakcje ze względu na bardzo niewielki prześwit między wozem a wiaduktem.

          • 1 0

          • Nie ma czegoś takiego jak "zaiście".

            Jest ZAISTE. To owszem.

            • 2 0

    • bo muszom

      muszom i już

      • 0 0

  • (1)

    dziwne ze nie stac ich na nawigacjie gps i mapy dla ciezarowek gdzie sa podawane wysokosci w profilu i unikneli by takie sceny jak ta, szkoda pare stowek

    • 49 10

    • Tu raczej chodzi o to, że kierowcy wiedzą, że pomimo ograniczenia jak pojadą środkiem to przejadą bo jest zapas, ale niektórzy się nie wyrabiają: p 7 razy zerwali w tym roku a przejeżdża ich codziennie pewnie kilkadziesiąt.

      • 10 0

  • Ograniczniki wysokości (4)

    To jest to, ale nie jakieś zwykłe, tylko pancerne, z pancernej stali ze specjalnymi wzmocnieniami uniemożliwiającymi ich wygięcie. Poza tym jak już jakiś pajac rozwali sieć trakcyjną to:
    - zwraca koszty jej naprawy,
    - zwraca utracony zysk przez ZTM z tytułu nie wykonanych przewozów.

    Dostanie po kieszeni to się nauczy.

    • 118 6

    • Ja bym jeszcze dorzucił wpłatę na cel charytatywny za szkody, które poniosły inne osoby np. nie zdążyły na ważne spotkanie, itp. przez takiego "geniusza".

      Swoją drogą jeżeli kierowca zawodowy nie wie ile wysokości ma jego pojazd to ciężko nazwać go kierowcą.

      • 18 2

    • wystarczy ograniczniki takie zrobić, które się nie wyginają. Zwrot kosztów naprawy trakcji to naprawde detal, jeśli delikwentowi naczepe urwie.

      • 10 1

    • no i jak ukradną furę to oddają samolot

      a wszystkie kodeksy (prawa cywilnego, drogowego itd) można od razu oddać na makulaturę

      • 3 2

    • > Dostanie po kieszeni to się nauczy.

      Nie dostanie, bo szkodę i tak pokryje OC
      Dostaną, równomiernie.. inni posiadacze aut

      • 3 1

  • Najważniejsze,że nikomu się nic nie stało!

    • 11 24

  • Jej wysokość przekraczała nieco 3,2 m.... (11)

    Tam jest znak 3,5m. Na zdjęciu (o ile jest to zdjęcie aktualne do artykułu) widać, że nie poszedł idealnie środkiem. Po drugie czy ZDiZ pomyślał o sensownym (krótkim i szybkim) wyjeździe z Nowego Portu dla ciężarówek? Chyba nie do końca.

    • 53 17

    • (1)

      Nie ma tam znaku 3,5m :)

      • 5 12

      • jest 3,5 na samym środku przejazdu oraz

        kilka metrów przed wjazdem pod wiadukt jest też znak 3,5m. Na zdjęciu tego nie widać ale jak będziesz jechał to zwróc na to uwagę.

        • 5 0

    • Na zakazie jest 2,6m (6)

      Co widać na załączonym obrazku

      • 14 9

      • (2)

        Jest zakaz pow 3,5 m tylko go na zdjęciu nie widać - pytanie jak była liczona wysokość - do konstrukcji wiaduktu, czy do trakcji podwieszonej na ściski stolarskie

        • 11 0

        • (1)

          Na bank znak był liczony na konstrukcje wiaduktu. Jednak to nie zmienia faktu że kierowcy wyznają zasadę że na 3,5m zestaw 3,9 przejdzie, "najwyżej posmarujesz". hehe

          • 5 0

          • Znak jest liczony na trakcje... Trakcja jest na wysokości 3.85 lub 3.90... Już nie pamiętam ale miałem mierzone przed przejazdem...

            • 1 0

      • 2,6m dotyczy prawego pasa blizej filaru. Natomast pas srodkowy ma swoj oddzielny znak, ktorego nie widac przez oslepiajace slonce.

        • 16 1

      • tam jest 3,5m na srodku 2,6 z boku

        • 0 0

      • jest też znak 3.5 kilka metrów przed wiaduktem

        • 2 0

    • A co teraz jest do Cholery budowane

      Będzie szybkie wyjście z Nowego Portu tunelem do OP.
      Po drugie zawsze może jechać w kierunku Słowackiego, bo tam nie ma problemów z Mostami.

      • 4 0

    • jej wysokosc przekraczala nieco 3,2m

      Sprintny Jesli nauczysz sie dobrze patrzec to jest tam znak ktory mowi o przejezdzie do 2,6m wysokosci dziekuje

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane