• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielone światło dla budowy drogi ekspresowej z Trójmiasta do Elbląga

Maciej Naskręt
6 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Zobacz już dziś jak pojedziesz drogą ekspresową w kierunku Elbląga.


Rada Ministrów dokonała zmian w "Programie budowy dróg krajowych na lata 2011-2015". Decyzja pozwala uruchomić przetarg na budowę m.in. 40-kilometrowej drogi ekspresowej między Gdańskiem a Elblągiem. Z drogi mamy korzystać w 2017 r. Skróci się nam też podróż z Trójmiasta do Bydgoszczy, ale dopiero po 2018 r.



Dobra wiadomość dla kierowców, którzy korzystają z drogi ekspresowej nr 7 między Warszawą a Trójmiastem. Na posiedzeniu 4 marca Rada Ministrów zdecydowała o zmianach w uchwale w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn. "Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015".

Do programu jako priorytet zakwalifikowano drogę ekspresową nr 7 - odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do obwodnicy Elbląga.

Warto zaznaczyć, że program został przyjęty przez rząd w styczniu 2011 r. i zawiera listę priorytetowych do realizacji zadań drogowych. Dodanie kolejnych inwestycji do listy oznacza uzupełnienie brakujących odcinków dróg ekspresowych i autostrad, tak aby powstały połączenia między największymi ośrodkami gospodarczymi w kraju.

Plany budowy

Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 zaczyna się w miejscowości Koszwały, gdzie połączony będzie z Południową Obwodnicą Gdańska. Trasa w przyszłości kończyć będzie się w miejscowości Kazimierzowo i połączona zostanie z obwodnicą Elbląga. Inwestycja zakłada budowę 40-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni, z której każda ma mieć dwa pasy ruchu. W przypadku dużego natężenia ruchu, w przyszłości będzie możliwość poszerzenia ekspresówki do trzech pasów.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Inwestycja została podzielona na dwa zadania - odcinki. Pierwszy fragment to szlak od Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego. Drugie zadanie to trasa między Nowym Dworem Gdańskim a Elblągiem.

Przygotowania gdańskiego oddziału GDDKiA do inwestycji

W połowie stycznia tego roku zostały zakończone prace nad projektem budowlanym dla projektowanego i przebudowywanego układu drogowego oraz kolidującą z inwestycją infrastrukturą. Projekt pochłonie z budżetu państwa ok. 7,88 mln zł. Wykonawcą prac jest firma Transprojekt Gdański.

Jak oceniasz rozwój infrastruktury drogowej na Pomorzu w ostatniej dekadzie?

- Obecnie weryfikujemy przekazaną nam dokumentację. Zakładamy, że w maju tego roku złożymy wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Decyzja zapewne ujrzy światło dzienne latem tego roku. Wtedy drogowcom pozostanie jeszcze ogłoszenie przetargu na wykonawcę. Firmę bądź konsorcjum firm, które wybudują nową drogę powinniśmy poznać na przełomie tego i przyszłego roku.

Po 2018 r. krótsza droga z Trójmiasta do Bydgoszczy

Rada Ministrów zdecydowała także o realizacji drogi ekspresowej nr S5 na odcinku od Nowych Marz (węzeł Autostrady A1) do Bydgoszczy. Nowa droga będzie miała długość 74 kilometrów, a koszt jej budowy to niespełna 3 mld zł. Droga ma być oddana do 2018 roku.

Trasa miałaby w dużej mierze przechodzić w świetle obecnie istniejącej drogi krajowej nr 5. Modernizacji nie podlegałaby jednak funkcjonująca od wielu lat obwodnica Świecia nieopodal Grudziądza. Podróż z Trójmiasta do Bydgoszczy skróci się dzięki nowej drodze o ok. 30 minut.

W dalekich planach ministerialnych urzędników jest też przedłużenie drogi ekspresowej S5 aż do Gniezna. Wtedy to kierowcy z Trójmiasta zyskają komfortowy skrót do autostrady A2.

Miejsca

Opinie (198) 4 zablokowane

  • no przecież już jest... (6)

    • 21 68

    • .

      Tak, Tusk mówił, że skończą najpóźniej do 2012 roku, wiec już jest od 2 lat!

      • 14 18

    • Ja proponuję (4)

      linię kolejową, np. wąskotorową w śladzie starej wąskotorówki: Gdańsk-Nowy Dwór Gd. i dalej w nowym przebiegu do Elbląga. Ale nie spacerową linię tylko z dopuszczeniem i taborem na 120-160 km/h. Pełne składy gwarantowane, czas druzgocący dla busiarstwa...

      • 20 8

      • Nie ma problemu - daj tylko kasę i już budujemy. (1)

        • 14 1

        • No przecież mamy największe środki z Unii w historii kraju - 300 mld.

          To nie znajdzie się i na budowę.

          • 3 2

      • Wąskotorowa 120-160 km/h? (1)

        A budują takie?

        • 4 1

        • w Japonii budują TYLKO wąskotorowe...

          a z jaką prędkością jeżdżą?

          • 2 1

  • A ile postawią fotoradarów, bramek mierzących szybkość odcinkową. (51)

    Ile dronów Inspekcji Drogowej będzie stale w powietrzu obserwować mierzyć i fotografować nasze auta.

    • 74 133

    • (4)

      nie wiem jak zyc ale trzeba jezdzic przepisowo....

      • 70 14

      • heheh tak... powiedz to Kurskiemu (1)

        • 32 4

        • I młodemu Bolkowi

          • 9 4

      • ...... jak żyć ???? - KRÓTKO !! .....

        ....... że odpowiem cytatem z programu jednego z wybitnych satyryków tego padołka....... A hoj

        • 4 2

      • przepisowo to można 50 i 120, pytanie jaką drogę zbudują i dlaczego przez środki wszystkich wsi pokolei....

        • 3 7

    • jeśli ma to uratować choć jedno życie (2)

      to warto

      • 47 6

      • czasem lepiej niech pirat gd, wi nie przeżyje... (1)

        • 0 21

        • To już lepiej tych z 'gewue' wytępić :P

          • 0 0

    • pojedź do Szwecji, tam nauczysz się jeździć ;) (8)

      • 50 7

      • (7)

        Chyba oduczysz. Gamonie ze strachu przed absurdalnymi karami potrafia tylko przemieszczac sie jak ofermy, o umiejetnosciach nie ma mowy. Na szczescie Polska to nie Szwecja.

        • 10 62

        • drogi to nie tor wyścigowy (4)

          jak ktoś czuje potrzebę zapi****nia to niech robi R1 i sobie jeździ po przygotowanych, zabezpieczonych trasach. Pół biedy, jeśli idiota na drodze zabije siebie. Z reguły jednak ginie więcej osób - najczęściej postronni

          • 56 5

          • (2)

            jeździć trzeba sprawnie niekoniecznie brawurowo.Myślisz że p..da jadąca 50 km/h poza miastem to bezpieczny kierowca?Raczej zawalidroga która sprawia problemy z wyprzedzeniem takiej cioty

            • 14 20

            • (1)

              taaaa...sam zapewne jesteś drugim Hołowczycem

              • 11 4

              • Ale ma rację, samochody na kredyt silniki,4.0 a ze świateł rusza jak maluchem z nieczynnym garem bo trzeba jeździć oszczędnie.Jeśli nie rozróżniasz dynamicznej jazdy od brawury to przesiądź sie na autobus.

                • 6 2

          • Umiejętność jazdy

            Nie oznacza zapi****nia, jak to określiłeś, tylko przede wszystkim dalece rozwiniętą wyobraźnię i umiejętność zachowania się w trudniejszych sytuacjach. Jest to obce tym, którzy przy użyciu samochodu wyłącznie przemieszczają się.

            • 1 2

        • (1)

          Ciekawe co mowisz, moze zestaw to z informacja, ze najwybitniejsi kierowcy rajdowi pochodza wlasnie ze Skandynawii?

          Apropo, dlaczego pod wpisem, ze zbuduja nowa droge sa same narzekania?

          • 12 1

          • taki sport narodowy :-)

            • 2 0

    • Mam nadzieję, że wystarczająco dużo (2)

      ....żeby utemperować to bydło, które traktuje drogi publiczne jak swój prywatny tor wyscigowy.
      Jedź zgodnie z przepisami to ci radary straszne nie będą.

      • 47 5

      • (1)

        a ja nie życzę sobie żeby gnojstwo te żałosne biurowe k.wy kupowały sobie za naszą kasę zbędne gadżety.Wypadków na autostradach jest tak mało że tylko debil do kwadratu będzie stawiał tam fotoradary

        • 6 10

        • A ja sobie życzę,żebyś nabył(a) trochę kultury osobistej,wszystko jedno,czy za kasę.

          • 5 2

    • (7)

      Nich postawią co kilometr bo naucz się debilu bez szkoły ,ze masz jeździc zgodnie z przepisami i nie mordować innych yczestników ruchu drogowego

      • 38 7

      • (3)

        póki co niech te fallusy z ITD i policji sami nauczą się przestrzegać przepisów bo inaczej te ich połajanki to zwykłe pieprzenie hipokryty zdaje się że ch..je z policji wpadli ostatnio na jakieś auto powodując śmierć jego kierowcy prawda palancie?

        • 5 11

        • Masz rację. Zdaje ci się... (2)

          • 3 3

          • (1)

            nie baranie nie zdaje mi się w Łodzi był ten wypadek

            • 0 0

            • Łódź jest w Trójmieście? Chyba w marinie...

              • 0 0

      • Mocher nawiedzony (2)

        Przejedź sie ośle do naszych sąsiadów i zobaczysz,ze na Niemieckich autostradach w wielu miejscach nie ma ograniczeń na autostradach. Niemcy jak wiadomo sa mądrym i myślącym narodem i jakoś brak ograniczeniem nikomu tam nie przeszkadza !!!

        • 4 6

        • (1)

          A doczytałeś się że jak będziesz jechał z prędkością powyżej 130 km/h na tej niemieckiej autostradzie, to zawsze jesteś współsprawcą wypadku? Niezależnie od tego co naprawdę zrobiłeś. Czy może nie starczyło umiejętności żeby poczytać?

          • 8 2

          • no i dobrze pajacu człowiek dorosły jest odpowedzialny za swoje czyny.Czy każdego zmusza się do jazdy szybszej niż 130 baranie?Jeśli nie czujesz się na siłach jedź sobie 120 albo 110 ale prawym pasem leszczu

            • 1 0

    • i 80 km ekranów dźwiękochłonnych - by żyło się lepiej (3)

      • 14 14

      • Za czyjego rządu uchwalono prawo nakazujące stawianie ekranów? (2)

        • 13 4

        • chyba za PiSowego zaostrzono, ale wczesniej juz chyba byly jakies regulacje

          Ekrany nie zawsze sa zlem. Tyle, ze czesto sa w idiotycznych miesjcach i chronia tylko interesow producenta.

          • 12 0

        • PO

          • 1 3

    • A co za różnica?

      Skoro będziesz jeździł zgodnie z zasadami bezpieczeństwa na drodze, m. in. ograniczeniami prędkości ustalonymi przez inżynierów projektujących drogę?

      • 17 4

    • Mam nadzieję, że (12)

      jak najwięcej. 120km/h na takiej drodze w zupełności wystarcza.

      • 19 5

      • Nie oszukujmy sie, ze srednio bedzie to tak jak na innych drogach 130-150. (11)

        I na tego typu drogach rzadko zdarzaja sie wypadki.

        Wniosek:
        Moze predkosc przy dzisiejszych samochodach i nowoczesnych drogach moze wynosic troche wiecej niz mowia przepisy. Przepisy zakladaja, ze ktos moze jechac Syrenka i byc fatalnym kierowca. W tym wypadku w gre wchodzi zawsze rozsadek kierowcy.

        Nie mowie, ze kazdy musi szybko jezdzic. Mowie, ze dzisiejsze limity predkosci byly ustalone dla innych drog i INNYCH samochodow (jechal ktos kiedys "maluchem" 120kmph?)

        • 10 11

        • Jakoś na zachodzi są lepsze auta, lepsze drogi...ale nikt nie wpda na takie idiotyczne pomysły. (7)

          • 12 5

          • (6)

            ta zwłaszcza w Niemczech nie wpadli pajacu są spore odcinki że jadą ile fabryka dała i co wypadki są?

            • 5 7

            • W Niemczech w ogóle nie ma wypadków,najlepszy dowód:Wszystkie sprowadzone z Niemiec auta są bezwypadkowe

              ;)

              • 13 3

            • poczytaj trochę (1)

              Bo Niemcy właśnie chcą wprowadzać ograniczenia na autostradach docelowo, oraz opłaty.

              • 4 2

              • bo lewactwo zaczyna podnosić łeb debilni zieloni albo inni kretyni którzy uważają że państwo wie lepiej

                • 0 0

            • No to pajac Ci odpowiada... (2)

              ...wcale w Niemczech nie ma sporo odcinków bez ograniczeń...w większości przypadków są takie same jak u nas lub bardzie restrykcyjne bo max 130km/h.....wypadki są i to bardzo spektakularne....poza tym jak już spowodujesz wypadek na odcinkach bez ograniczeń ubezpieczyciel nic Ci nie wypłaci, jeżeli jechałeś szybciej niż zalecana prędkość czyli 130km/h

              • 2 2

              • (1)

                tak oczywiście debilu nie ma wiele tych odcinków bez ograniczeń.Słyszałeś debilu o czymś takim jak odpowiedzialność za swoje czyny?Widać nie bo jesteś zwykłym durniem który uważa że trzeba go ciągle prowadzić za rączkę wziętymi często z sufitu przepisami.Widzisz pajacu nie ma przepisu nakazującemu jechać ponad 130 km/h możesz tak jechać na własną odpowiedzialność.Jeśli masz dobre auto i masz umiejętności możesz sobie jechać 200 odróżniasz ten prosty fakt jak pozostawienie kierowcy decyzji co do prędkości pod pewnymi warunkami?Każdy ma swój mózg swój rozum i sam za siebie odpowiada

                • 0 1

              • Czy ja Cię wyzywam od pajaców i debili?..

                ....nie, przytoczyłem Ci to, że Niemcy odchodzą od nielimitowanych autostrad....pewnie, że możesz "grzać" i le fabryka dała, u nas też to możesz robić....ale potem są tego konsekwencje, za które w większości przypadków trzeba słono zapłacić.....i co z tego, że masz umiejętności, są inni, którzy być może mają je mniejsze a również są pełnoprawnymi uczestnikami/użytkownikami dróg.
                Każdy ma swój rozum i odpowiada za siebie?....a co powiesz rodzinie, którą rozwalisz na przejściu dla pieszych, ups sorry bo zmieniałem stację radiową, albo podrapałem się po jajkach i was nie zauważyłem, bo moje umiejętności pozwalają mi jechać 200km/h?

                • 0 0

        • Pojedź do USA ograniczenie do 80 mil

          czyli 120km i każdy spokojnie jedzie 125 km na tempomacie.
          Samochody nie po to się robi lepsze i bezpieczniejsze, aby w nich zaiwaniać ile bozia dała. Bo przy dużych prędkościach to cały z wypadku nie wyjdziesz. Dzięki temu, że bezpieczny to przy 180 przeżyjesz kilka osób zabijesz i będziesz jak warzywo. Tylko nie pisz, że jeździsz świetnie i Ciebie to nie dotyczy. Zawsze może trafić się przed maską ktoś kto zrobi coś czego nie przewidzisz, a przy 170-180 i więcej to są ułamki sekund.

          Po to w tych bezpiecznych autach montują tempomat, abyś jechał stosowną prędkością i odpoczywał, a nie jechał 170 bo z tego stresu zawału dostaniesz.

          Gdyby każdy u nas używał tempomatu i jechał równo to droga byłaby o wiele przyjemniejsza.

          • 5 2

        • Jechał (1)

          140 km/h według prędkościomierza, ale to były " stare, dobre czasy " że było gdzie się " rozbujać "

          • 0 1

          • Ta? Było gdzie? Autostrady były? Wielopasmowki? Guzik,leciałeś,durny,wiejską drogą w nadziei,że krowa nie wyjdzie

            Albo przez las i dzik.

            • 0 0

    • to nie jezdzij tymi drogami (1)

      proste :)

      • 4 5

      • OK, jak ty przestaniesz używać internetu

        proste

        • 1 2

    • ? (2)

      To mają budować czy nie mają.Polakowi zawsze źle.Będziesz baranie jeździł zgodnie z przepisami to żaden radar Ci nie straszny.Ale Ty byś wolał hulaj dusza piekła nie ma.Jesteś baran do kwadratu.Jak z Tobą wiecznie niezadowolonym żyje twoja rodzina.A może powiesz jak Ty wyobrażasz sobie zasady poruszania się po drogach.Ale Ty nie powiesz bo Ty jesteś baran który potrafi tylko narzekać

      • 11 3

      • (1)

        ale żaden sk..syn nie będzie mi fotografował auta a potem archiwizował gdzie byłem o danej porze i dokąd jechałem Na takie k..stwo jest jeden myk zasłaniasz rejestrację i zielone ch..je z ITD mogą cię cmoknąć w zakończenie pleców Jeszcze raz mówię.Pogadamy o przepisach kiedy te śmiecie z ITD nauczą się np że nie stawia się autka z fotoplastikonem na przejściach dla pieszych trawnikach itp miejscach.I takie łajzy mają czelność komuś mandaty wystawiać?

        • 0 2

        • Odrobinę kultury osobistej, łosiu.

          • 0 0

  • (5)

    Bardzo dobra wiadomość z samego rana :) tak trzymać !!!

    • 147 8

    • szczerze mówiąc to do elbląga jedzie się już dobrze (2)

      powinni zająć się sprawami bardziej potrzebnymi

      • 7 25

      • dobrze? chyba kolejka ze specialem w reku

        bo na pewno nie samochodem, cedry, dworek - swiatla, pelno "terenow zabudowanych" z jednym domem na krzyż, faktycznie sama rozkosz podrozowanie obecna "7"

        • 24 0

      • dokładnie

        • 2 1

    • OPAT

      A kiedy OPAT zaczną budować?

      • 3 3

    • trochę źle pokazano s7 przy Żukowie na rysunku

      • 0 0

  • ... (2)

    Chyba w 2117....pojedziemy tą drogą...

    • 32 79

    • Noo, tyle obiecywano na temat siódemki, a ani kilometra dwupasmówki przecież ciągle nie ma! Każdy to widzi, że w Polsce w ogóle nie buduje się nowych dróg. W ogóle!

      • 10 18

    • tak, tak . W 2011 ta sama śpiewka na temat Słowackiego była.

      "W życiu nie wybudują", "może za 30 lat" itp.
      Jeżeli rozpisują przetarg to znaczy, że będą budować.

      • 15 1

  • Mirówko? Wystarczy zmienić na "T" Mała Holandia? (1)

    ciekawe nazwy ;)

    • 17 16

    • Tirówka, mała Pojarka, nieźle:)

      • 3 1

  • Szkoda że nie powstanie linia kolejowa po trasie 7 (19)

    Gdyby powstała linia kolejowa do Elbląga po trasie 7 to moglibyśmy mówić o konkurencyjności.

    • 45 23

    • (12)

      Mamy siec autostrad i drog ekspresowych. Czas na siec szybkiej kolei. Alee... podobno nas nie stac. Skoro nas nie stac, to skad kasa na s7?

      • 8 9

      • Transport kolejowy jest po prostu droższy. (11)

        Cena biletu na trasę Gdańsk - Elbląg, to 17,10 zł (pociąg regionalny). Odległość to 79 km. Jadąc samochodem trzeba pokonać jakieś 64 km. W każdym razie, przyjmując spalanie na poziomie 8l/100 km i cenę paliwa na poziomie 5,3 zł/l i nawet to, że ktoś będzie jechał jakimiś okrężnymi drogami i zamiast 62 km, zrobi 79 km - to podróż już 2 osób samochodem będzie tańsza niż ich przejazd pociągiem. Na koniec dodam, że drogi są budowane i remontowane za pieniądze pochodzące z akcyzy na paliwa.

        • 9 8

        • (2)

          Dolicz amortyzację i koszty serwisowania samochodu.

          • 10 4

          • Bez sensu, (1)

            Gdy posiada samochód i tak musi go serwisować...amortyzacja poza działalnością gospodarcza to mit- samochód jest w domu- i tak go już kupiłem, i tak ponoszę wszelkie koszty, nawet, gdy stoi- są stałe. Chyba, ze ktoś jeździ 10k kilometrów miesięcznie, ale to znowu raczej w działalności gospodarczej:) Za to pieniądze na paliwo to koszt zależny tylko i wyłącznie od tego, ile jeżdzę.

            • 0 5

            • A olej, płyn hamulcowy, klocki? Te elementy wymienia się wraz z przebiegiem.

              • 2 0

        • Nie wliczasz wszystkich kosztów, tylko samo paliwo. (4)

          • 10 3

          • (3)

            Kolej dostaje dotacje z budżetu, więc bilety też nie pokrywają wszystkich kosztów. Gdyby nie te dodatkowe pieniądze, to bilety byłyby droższe (przy obecnej polityce zarządów PKP i kilku innych firm). Tak więc jaki jest sens budować kolejne tory, skoro i tak przewozy pasażerskie przynoszą straty ? (jako całość, bo faktycznie niektóre linie są rentowne).

            • 4 6

            • (2)

              A wliczyłeś opłatę za dostęp do infrastruktury? Do przejazdu samochodu osobowego dopłacają wszyscy podatnicy, a w pociągu płaci pasażer i państwo (w "dotacjach"). Tylko proszę, nie rzucaj hasła "opłata paliwowa", bo kolej w cenie ropy również płaci opłatę paliwową, która w całości idzie na drogi!

              • 4 4

              • (1)

                Otóż nie, wpływy z akcyzy na paliwa są na tyle wysokie, że w zupełności pokrywają wszystkie koszta. Natomiast do kolei trzeba dopłacać, tzn. ta opłata paliwowa płacona przez kolej nie pokrywa wszystkich kosztów. Fakty są takie, że z akcyzy i innych podatków na paliwo (m.in VAT) do budżetu w zeszłym roku trafiło około 60 mld zł. Z tego na drogi wydano około 30 mld (wraz ze środkami z Unii). Tak więc 30 mld zł zasiliło inne wydatki budżetowe, w tym i kolej.

                • 7 4

              • Skoro wpływy z akcyzy pokrywaja wszystkie koszta

                to dlaczego potzrebujemy unijnych dotacji i kredytów na wkład własny zeby zbudować sieć dróg?

                • 2 0

        • + OC/AC, koszty parkowania, zużycie płynów, zużycie materiałów, komplet opon (lato/zima) (1)

          mandat za prędkość lub złe parkowanie, czas zmarnowany na stanie w korkach/poszukiwanie miejsca do parkowania

          • 7 5

          • zatem doliczyć trzeba jeszcze bilety na komunikację miejską w Elblągu czy Gdańsku.

            • 9 3

        • A kto do Elbląga lub z Ega do Gdańska jeździ koleją? Tylko auta i autobusy, które jadą 1 godzinę za 14 zł

          • 2 3

    • Pewnie może byłoby lepiej, gdyby (1)

      PKP nie ogłaszało ciągle że Im się nie opłaca i nie likwidowało by kolejnych połączeń.

      • 8 2

      • Raczej: Gdyby było lepiej,PKP nie cięła by połączeń

        • 0 2

    • Już jest (1)

      Wystarczy istniejącą wyremontować, na 160 da się spokojnie ją zrobić.

      • 3 1

      • To co nie robić?

        • 0 0

    • (1)

      A moze samolot

      • 0 0

      • A może Harry Potter?

        • 0 0

  • super informacja

    • 53 3

  • i pasuje (5)

    bo od czasu do czasu jeżdżę w okolice Elbląga

    • 42 3

    • (4)

      ja tez i, prawde mowiac, lubie obecna droge, poza godzinami szczytu jedzie sie sprawnie i szybko, nawierzchnia dobra.

      • 5 8

      • Jedzie się do bani,głównie z powodu furiatów z naprzeciwka. (3)

        • 14 2

        • mądrze prawisz...

          • 5 0

        • (1)

          z takimi fobiami lepiej bys wybral kolej...

          • 2 4

          • Sprawdź w słowniku hasło "fobia".Ja po prostu nie chcę umrzeć albo zostać inwalidą,bo się Panu Byznesmenowi z Warszawki

            • 2 0

  • Most nad Wisłą. (2)

    Z moich informacji wynika, że będzie budowany cały now most z dwoma nitkami w dwie strony, a stary most zostanie udostępniony dla ruchu lokalnego. Ciągniki rolnicze itp. Mieliśmy spotkanie w Cedrach z przedstawicielami GDDiA i tak oni nam to przedstawili. Chodzi o rolników, którzy mają swoje uprawy po drugiej stronie Wisły.

    Przez chwilę będziemy mieli delikatny bałagan w Cedrach, ale później rewelacja!!
    Tylko niech przypilnuja budowy nasypow, aby nie obsuwaly się tak jak to ma miejsce na istniejącym odcinku S7

    Tak talej!!
    Do przodu Polsko....

    • 67 6

    • gdzieś tą stare kible trzeba wcisnąć... (1)

      • 1 11

      • ?

        • 7 1

  • A co z OPAT i Droga Kaszubska ? ? ? (11)

    Jeżeli nie chcą budować tych drog to niech chociaż wybudują trzeci pas obwodnicy Trojmiasta bo jest ona regularnie zakorkowana.

    • 95 18

    • Skocz do prokuratury - pewnie się zainteresuje opiszałościa RDOŚ i panią Dzikowską.

      • 11 0

    • Kaszubska będzie w 2050, OPAT też będzie w 2300 roku

      no i z OM może na 5000rok się wyrobią.

      • 12 11

    • Jak jest artykuł o Drodze Kaszubskiej (1)

      to pojawiaja się wpisy co drogą do Elbląga, jak artykuł o S7 do Elbląga to pytania o kaszubską. O Drodze Kaszubskiej/Lęborskiej pisano tu niedawno, tak jak o obwodnicy metropolitalnej. OPAT to inna sprawa.

      • 12 6

      • No bo na świecie to budują z głową czyli jak buduja drogę ekspresową to od początku do końca

        a w Polsce buduje się 40 km drogi na północy, 23 km na południu i 15 km na wschodzie kraju i każdy odcinek kończy się w polu......

        • 9 8

    • Trzeci pas,a pod wszystkimi wiaduktami po 2 pasy? ale by było... (5)

      • 4 4

      • pod wszystkimi, czyli pod iloma? (1)

        • 6 0

        • naliczyłem 11

          • 0 0

      • Nawet jakby dodali trzeci pas awaryjny to w przypadku korku lub wypadku bardzo by usprawniło opuszczenie obwodnicy na (2)

        • 5 0

        • Lepiej niech dadzą elektroniczne tablice informacyjne przed zjazdami. Koszt dużo mniejszy,a efekt murowany (1)

          (Będzie można zjechać na poprzednim węźle w przypadku utrudnień)

          • 6 0

          • A najtaniej to wyznaczyć z które samochody i z której dzielnicy Trójmiasta będą mogły w ogóle jeżdzić po obwodnicy

            • 7 2

    • Już ci opat

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane