• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w gdańskiej komunikacji: trzy nowe linie tramwajowe

Krzysztof Koprowski
7 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rewolucja tramwajowa w ostatni weekend maja
W maju z torowisk zniknie m.in. linia "13". Zostanie zastąpiona przez "3". Zmiany są jednak bardziej poważne. W maju z torowisk zniknie m.in. linia "13". Zostanie zastąpiona przez "3". Zmiany są jednak bardziej poważne.

Duże zmiany w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Od połowy maja wprowadzone zostaną trzy nowe linie: 5, 7 oraz 9, dzięki czemu tramwaje będą jeździć częściej.



Trasy linii tramwajowych po dodaniu nowych linii w połowie maja. Na dole artykułu link do pliku pdf z nowym rozkładem tras. Trasy linii tramwajowych po dodaniu nowych linii w połowie maja. Na dole artykułu link do pliku pdf z nowym rozkładem tras.
Zmiany najbardziej ucieszą pasażerów na silnie obciążonej trasie Wrzeszcz - Śródmieście. Będzie tędy kursować aż sześć linii. W godzinach szczytu, na przystankach tramwaje pojawiać się będą co ok. 3 minuty. Ponadto bezpośrednio połączenie z Wrzeszczem uzyskają mieszkańcy Przeróbki (dzięki nowej linii "9").

Trasa "szóstki", na której jeszcze do niedawna kursowały trzywagonowe składy, zostanie skrócona: kursować będzie z pętli Abrahama (na razie jeździ z Jelitkowa) do śródmieścia.

Nie oznacza to jednak likwidacji bezpośredniego połączenia z Wrzeszcza oraz Oliwy do Jelitkowa. - Odcinek ten obsłuży nowa linia "5" kursująca jak linia "15", lecz wydłużona do Jelitkowa. - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

Trasa "piętnastki" się nie zmieni, lecz tramwaj będzie kursować tylko w godzinach szczytu.

Jak oceniasz plany wprowadzenia zmian w liniach tramwajowych?

Linia "11" z Chełmu zostanie przedłużona do Oliwy. - W dalekiej przyszłości planujemy, by linia ta kursowała do Jelitkowa. Na razie jednak musimy racjonalnie gospodarować istniejącym taborem zdolnym pokonać trasę na Chełm - mówi Sebastian Zomkowski.

Z pętli na Chełmie będzie można dojechać bezpośrednio do Nowego Portu (nowa linia "7"), jednak tylko w godzinach szczytu. Utrzymana zostanie linia "1" kursująca z Chełmu tylko do Huciska.

Z rozkładów zniknie linia "13", którą zastąpi "3". Trasa pozostanie ta sama, zmianę nazwy ZTM tłumaczy porządkowaniem numeracji tras.

- Po wprowadzeniu zmian, będzie dwanaście kolejno ponumerowanych linii. Docelowo zlikwidujemy także "15", którą zastąpi wzmocniona nowymi pojazdami "5" - tłumaczy Sebastian Zomkowski.

Nowością jest także wprowadzenie pojazdów niskopodłogowych na liniach w kierunku każdej dzielnicy. Umożliwi to zaplanowanie podróży osobom niepełnosprawnym oraz matkom z wózkami. Kursy takich tramwajów będą specjalnie oznakowane na rozkładach jazdy.

Zycie pasażerom mają ułatwić zmiany na przystankach przy dworcu głównym PKP. Choć są tam bardzo długie perony na przystanek wjeżdża tylko jeden tramwaj, a kolejny czeka przed przystankiem.

- Chcemy, by w kierunku Huciska na przystanek wjeżdżały jednocześnie dwa pojazdy. Wahamy się czy pozwolić na to w drugim kierunku, gdyż stojące wiaty utrudniają ruch pasażerów na przystanku - informuje Zomkowski.

Korekcie zostanie poddana także trasa linii autobusowej "111". Autobusy tej linii pojadą zamiast ulicą Bajki, ulicą Lenartowicza w obu kierunkach. Dzięki temu możliwa będzie łatwa przesiadka z autobusu na tramwaj.

Na zmiany przygotowany ma być System Informacji Pasażerskiej, który wciąż nie działa prawidłowo. Od dziewięciu miesięcy wykonawcy naliczane są odsetki karne za spóźnienie. - Uzbierała się spora suma. My musimy zapłacić za system jeszcze około 40 procent wartości zamówienia, ale odsetki sięgają już około 30 proc tej kwoty - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor ZTM.

Ale pasażerowie muszą tez liczyć się z utrudnieniami. Latem remontowane będą torowiska na ul. Kartuskiej, a także trasa biegnąca przez Zaspę (odcinek miedzy ETC a pętlą). Przy ETC prawdopodobnie powstanie rozjazd między torami, który pozwoli na zawracanie bez użycia pętli dwukierunkowym "Dortmundom".

Linie tramwajowe od połowy maja

1 - trasa bez zmian
2 - trasa bez zmian
3 - dawna linia 13, trasa bez zmian
4 - trasa bez zmian
5 - Nowy Port - Brzeźno - Hallera - Wrzeszcz - Oliwa - Jelitkowo
6 - Abrahama - Wrzeszcz - Opera - Zwycięstwa - 3 Maja - Centrum (powrót Brama Wyżynna - Dworzec Gł. PKP)
7 - linia w godzinach szczytu, Chełm Witosa - Armii Krajowej - Brama Wyżynna - Dworzec Gł. PKP - Jana z Kolna - Letnica - Nowy Port
8 - trasa bez zmian
9 - Abrahama - Wrzeszcz - Opera - Dworzec Gł. PKP - Przeróbka
10 - trasa bez zmian
11 - Chełm Witosa - Armii Krajowej - Brama Wyżynna - Dworzec Gł. PKP - Opera - Wrzeszcz - Oliwa
12 - trasa bez zmian
15 - linia w godzinach szczytu, trasa bez zmian

Schemat sieci tramwajowej po zmianach

Opinie (481) ponad 10 zablokowanych

  • A co z kontrolą tramwajów? (24)

    I co władze miasta zrobiły w sprawie jakości w ZKMie?

    • 192 15

    • Najważniejsze że lechia przegrała

      może się skończy indoktrynacja małoletnich

      • 14 36

    • (2)

      mydlenie oczów, ale przecież wyraźnie napisali ze po prostu 'porządkują numerki'.

      • 17 4

      • Czego mydlenie? (1)

        Na przyszłość nawet nie zbliżaj ręków do klawiatury, proszę.

        • 20 6

        • renców

          • 5 1

    • czyli nie można bedzie dojechać z Żabianki i Jelitkowa do Wrzeszcza! (8)

      ponadto linie 8 i 2 powinny jechać do Oliwy a nie do Jelitkowa. Tam nikt nie jeździ prócz okresu wakacji, a ludzie muszą się przesiadać na 6. A teraz to już w ogóle będzie ciężko. NIkt nie pomyślał. Chcieli być fajni ale nie wyszło do końca tak fajnie

      • 7 23

      • (1)

        No przecież zostaje 12!!!!!!!

        • 13 2

        • przecież tam więcej ludzi jeździ

          12 to za malo już teraz jest tam tłok . powinny jeździć dwie linie

          • 7 3

      • (2)

        a ta piątka ?

        • 3 1

        • piątką nawet do opery nie dojedziesz, a niektórzy chcą jechać z Żabianki (ogromna dzielnica. pełno ludzi) chcą jechać dalej (1)

          • 2 1

          • Zmiany może nie są idealne ale bez przesady

            Jak to "5" nie dojeżdża do opery jak jedzie tuż obok jej budynku. Tak wiem, że nie przejeżdża przez przystanek "Opera" ale wcześniejszy przystanek jest tylko 300m wcześniej. Dla zdrowego człowieka to tyle co nic.

            A jak ktoś musi jechać dalej to wysiąść na pierwszym lepszym przystanku na Grunwaldzkiej i poczekać 3 minuty na inny tramwaj to taki wielki problem?

            Trzeba co prawda wydać wtedy 50gr więcej na godzinny bilet ale jak ktoś raz na jakiś czas wyda złotówkę więcej na przejazd to raczej nie zubożeje a jak ktoś jeździ często to i tak powinien mieć bilet okresowy.

            • 6 5

      • (1)

        a studenci ktorzy jeżdżą do Jelitkowa to niby pieszo z Oliwy?

        • 3 2

        • a to jakaś ujma przesiąść się w inny tramwaj?

          • 0 0

      • a mieszkancy jelitkowa to co?

        piechotą z zajęć do domu mam wracać?

        • 1 2

    • Powinni zobaczyć ile ludzi się przesiada na Abrahama i chce jechać dalej ! (6)

      Czemu robią linie od środka trasy. Teraz ludzię będą musieli się częściej przesiadać .
      Naprawdę źle pomyślane , no i 8 i 2 do Oliwy lub Abrahama , a nie do Jelitkowa

      • 5 5

      • (3)

        Będą musieli kasować drugi bilecik, jak nie wiesz o co chodzi bądź pewny że chodzi o kasę.

        • 7 2

        • (2)

          Jak nie potrafią kupić biletu okresowego albo chociaż biletu godzinnego (kosztującego raptem 50gr więcej od jedno-przejazdowego) to rzeczywiście stracą niezłą kasę.

          No ale za głupotę często się płaci.

          • 2 3

          • piszesz o urzędasach układających ten plan (1)

            rzeczywiście, im za głupotę się płaci.

            Pomysł z skróceniem trasy '6' jest i-d-i-o-t-y-c-z-n-y
            dzieje się kosztem wygody pasażerów.

            • 3 2

            • Jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem?

              Pisze o głupocie ludzi którzy twierdzą, że z powodu przesiadki trzeba będzie kasować drugi bilet.

              To, że skrócenie 6 to nietrafiony pomysł to już zupełnie inna sprawa. Powinni z tym zaczekać do czasu aż 11 będzie przedłużona do jelitowa.

              • 0 0

      • (1)

        8 i 2 powinny zostać do Jelitkowa ;/ nie wiem, skąd ten kretyński pomysł. może i na samej trasie Żabianka-Jelitkowo tabor pustoszeje, nie oznacza to jednak, ze linia nie jest używana!
        a propos 8, w godzinach rannych powinna jeździć częściej - co się w tym tramwaju do placu trzech krzyży dzieje, to jest niepojęte...
        btw, tez mi się nie podoba pomysł skrócenia 6 do oliwy, beznadzieja!

        • 3 1

        • tam niech jeżdzi 6 i znaczna mniejszość ludzi może się przesiąść na 6 ipojechać do Jelitkowa, a większość, która obecnie musi

          wysiąść i iść na kolejnyprzystanek , niech może jechać w prawo do Oliwy lub Abrahama

          • 0 0

    • Pamiętamy !!!

      My pasażerowie pamiętamy że ma być kontrola i nie odpuścimy.

      Czy naprawdę ktoś ma zginąć, a ktoś inny odpowiedzialny za wypadek (np. przez to że mimo skarg nie zarządził kontroli) pójść do więzienia?

      • 10 1

    • 11

      w końcu mogę z domu na chełmie bezpośrednio 11 na UG dojechać bez przesiadki czy przebieżki xD

      • 4 1

    • 7 - OLIWA PRZEZ ZASPĘ DO BRZEŹNA (1)

      Mi osobiście bardzo brakuje takiej linii świetne połączenie bez konieczności przesiadania
      Plus puściłbym jeszcze jedną linię np 16 Z Jelitkowa przez zaspę, hallera i dalej przez grunwaldzką z powrotem do jelitkowa ;] też ciekawa sprawa :D

      • 2 2

      • Z Oliwy przez Przymorze, Zaspę do Brzeźna a nawet do Nowego Portu można szybciutko dojechać autobusami (z jedną przesiadką).

        Przydało by się tylko lepsze dopasowanie rozkładów jazdy.

        O ile nie trzeba zbyt długo czekać na przesiadkę to jest to o wiele szybsze połączenie niż tramwajem nawet bezposrednim.

        • 0 0

  • Im więcej linii, tym lepiej. (4)

    Czekamy jeszcze na wymianę najstarszej części taboru (w skali kraju i tak nasz tabor jest całkiem nowy), połączenie z Orunią Górną oraz Moreną i będzie git.

    • 122 7

    • To ja jeszcze poproszę o rozkłady. (1)

      Wtedy będę się "stosunkować" do tematu :-) Częstotliwość mam nadzieję na Podwalu Przedmiejskim się nie zmieni in minus? ;-/ Jak do tej pory wyglądam tych trzywagonowych ósemeczek. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie....

      • 10 0

      • 8 trzech wagonow nie ma

        3sklady zostaly zlikwidowane

        • 1 0

    • a ja poproszę o remont we wrzeszczu przy manhattanie

      miał być tunel dla pieszych, nowe przystanki, remont torowiska do Miszewskiego do Klonowej itd i nic... to ma być nowoczesne centrum gdańska?! na przejeździe z Dmowskiego na Partyzantów przy 20km/h można zęby stracić, a przynajmniej koło!

      • 9 3

    • i jeszcze z ujeściskiem poprosimy!

      • 1 1

  • pierwsi będą ostatnimi !!

    • 1 2

  • zmiany zmiany może tak najpierw wyremontowac tabor (6)

    żeby tramwaje nie wyjeżdżały z zajezdni z niesprawnymi hamulcami ??

    • 108 16

    • a wymiana torowiska na Jana z Kolna? (2)

      ostatnio jechałem 8 to chyba z 10km/h aż w końcu popsuła

      • 4 0

      • czsaem.. (1)

        tam lubi szofer przycisnąć, jak jechałem nową 8emka to ona z tyłu też ma licznik w końcowej kabinie, to leciał 75km/h, ale śmierć zaglądała pasażerom w oczy ;oo

        • 9 0

        • Bo to był skład z tzw. wychylnym pudłem.

          • 8 0

    • Po co ?!

      • 1 2

    • Hymmm (1)

      Gdybyś był/ła częstszym czytelnikiem trojmiasto.pl wiedziałbyś/ałabyś, że nowy tabor ma być już od przyszłego roku i stare tramwaję pójdą w niepamięć :)

      • 1 5

      • z tego co się orientuję, całkiem nowy tabor miał już być 2 lata temu.

        • 2 2

  • SIP - kolejna nieudolna inwestycja w Gdańsku. (4)

    Czas najwyższy aby prokuratura się tematem zajęła.

    • 54 40

    • a tobą psychiatra.. (2)

      • 14 14

      • (1)

        system SIP miał działać wg przetargu jaki ogłosił ZTM Gdańsk już 30 listopada 2008 roku- czyli mamy już półtorej roku opóźnienia

        • 14 3

        • a wykonawca płaci karne odsetki.

          czego w tym układzie nie rozumiesz?

          • 7 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • ehhh (12)

    Tu niby linię dodadzą, ale za to tam ukrócą..Po czasie okaże się, że zmian istotnych nie było...

    • 33 36

    • (8)

      Jak zwykle debilizm-kolejny. Zamiast naprawiać tramwaje mydlą oczy nowymi liniami-żenujące. W dodatku skrócone i trzeba więcej się przesiadać chcąc dojechać np. z Jelitkowa do Gd. Głównego. Teraz jeździ 6 i 12, potem 12 i 5 ale do Brzeźna,ech szkoda słów.

      • 5 8

      • Lepiej, czyli będzie drożej... (7)

        ... ponieważ krótsze linie w naturalny sposób wymuszą więcej przesiadek, a to z kolei oznacza droższy przejazd z jednej dzielnicy do innej części miasta. Tam, gdzie najwięcej ludzi podróżuje utworzą co najmniej dwie linie poprzez skrócenie jednej "długiej" - ludzie zapłacą podwójnie, gdyż "nowy" tramwaj oznacza nowy bilet!!!!!!!!!!! - trzeba skasować kolejny bilet na przejazd 2-3 przystanków, gdy do tej pory wystarczył jeden bilet. Odnoszę wrazenie, iż Miasto po raz kolejny robi z mieszkańców ......????

        • 14 9

        • (6)

          Co za problem kupić bilet droższy o 50 groszy i jechać godzinę z przesiadkami?

          • 7 14

          • Ukryta podwyższka cen biletów... (5)

            Pytam się dlaczego mam płacić drożej???
            Uważam, że to jest ukryta podwyżka cen biletów - tysiące ludzi co dziennie zapłaci co najmniej 50 proszy więcej za przejazd!!!!! Przejazd z rodziną będzie sporym wydatkiem. Polityka Miasta ma zachęcać do korzystania z komunikacji miejskiej, ale w Gdańsku robi się na odwrót. Bilety już są jedne z najdroższych w Polsce.

            • 12 6

            • (3)

              A teraz powiedz gdzie będziesz mieć utrudniony dojazd wzgledem tego, co jest obecnie!

              • 4 6

              • Nie o tym teraz piszemy...

                Post nie na temat. Pragnę przypomnieć, że nie tak dawno Rada Miasta debatowała nad wprowadzeniem programu 3+ (ulgi dla rodzin wielodzietnych, min. ulgowe bilety na komunikację i wstęp do instytucji kulturalnych), a okazuje się, ze miasto zamiast tego zafundowało sobie kolejny dopływ gotówki do kasy miejskiej pod pretekstem polepszenia komunikacji (kosmetycznych zmian oprócz droższego przejazdu). Tutaj jest problem, jeżeli tego nie widzisz i nie rozumiesz to trudno.

                • 7 7

              • a proszę bardzo, skrócenie '6' powoduje (1)

                gorszy dojazd z Jelitkowa/Żabianki do Gdańska Głównego.

                I po co tak mącić? Nie lepiej było dodać nową 'krótką' linię Abrahama-Centrum?

                • 6 1

              • Zostaje 12. Z jelitkowa do Centrum - 2.
                Gdzie pogorszenie?

                • 0 0

            • Jak ktoś jeździ codziennie to kupuje bilet okresowy (chyba, że potrafi tylko kupować zwykłe bilety i to tylko u motorniczego) a jak ktoś jeździ rzadko to jak raz na jakiś czas wyda 50gr więcej to nie zbiednieje.

              Generalnie zmiany nie są idealne ale akurat krótkie linie są lepsze. Mają mniejsze odstępstwa od rozkładu i umożliwiają efektywniejsze wykorzystanie taboru.

              • 2 1

    • !!! (2)

      W Gdańsku oprócz biletów na trase są też bilety czasowe (1h) więc bez różnicy ile przesiadek będziesz miał w podróży. Ważne żeby nie przekroczyć czasu!

      • 3 8

      • Wiem, i co z tego wynika??? (1)

        Link: Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXV/988/09 Rady Miasta Gdańska z dnia 23 kwietnia 2009 roku http://www.ztm.gda.pl/img/plik_duzy_734.pdf

        W "starym" wariancie pasażer jedzie jednym tramwajem z miejsca X do miejsca Y za 2,50 PLN, natomiast w "nowym" wariancie organizacji komunikacji miejskiej, przez przesiadki bardzo często będzie wymuszone kupienie biletu czasowego za 3,00 PLN (lub kolejnego zwykłego biletu za 2,50 PLN - w przypadku braku czasowego lub przekroczenia czasu czekając na kolejny pojazd). Zatem normą stanie się kupowanie biletów za co najmniej 3,00 PLN na tej samej trasie, czyli drożej o 50 gr. za jeden przejazd niż obecnie. Ten pozornie drobny tric powoduje, iż de facto wg mnie mamy do czynienia z ukrytą podwyżką cen biletów.

        • 8 5

        • Co ty wymyślasz człowieku. Jaka podwyżka?

          Bo raptem ktoś od czasu do czasu wyda 1zł więcej na przejazd? Nie żartuj sobie. Przecież ludzie którzy korzystają codziennie z komunikacji miejskiej i tak kupują (a przynajmniej powinni) bilety okresowe wiec nie będą musieli nic więcej płacić.

          Poza tym tak naprawdę to tylko niewielki procent pasażerów będzie musiał się przesiadać z powodu zmiany układu. No i zapomniałeś chyba, że powstały też nowe linie dzięki którym pasażerowie w innych częściach miasta będą mogli podróżować bez przesiadki. Wpływ z biletów pewnie wiele się nie zmieni.

          • 5 5

  • NOWE LINIE - PO STARYCH TRASACH (1)

    To tak samo jak zupełnie nowe linie do Warszawy ehhhh

    • 49 20

    • powiem ze najbardziej nie chce tej Lini 3 mogli by zostawić podciwa 13ke od lat się przyzwyczaiłem do tej lini

      • 4 2

  • A 7? (11)

    MI brakuje dawnej 7 jeżdżącej z Oliwy przez Przymorze, Zaspę, Brzeźno do Nowego Portu...

    • 87 12

    • (3)

      Zresztą można by przedłużyć 1 do Klinicznej przez Operę - Pętla duża , w nie aż takim złym stanie a praktycznie w ogóle niewykorzystywana...

      • 9 4

      • (2)

        Nie jest w złym?! Tam się tory rozlatują! Jana z Kolna nie lepsza!

        • 10 0

        • Skoro już narzekam (1)

          To przy obecnym układzie linii brakuje trójskładów na ważniejszych liniach. Ciekawe jak będzie po zmianach?

          • 5 2

          • wszystkie nowe tramwaje beda "solo"

            • 0 0

    • 7 - OLIWA PRZEZ ZASPĘ DO BRZEŹNA (2)

      • 8 0

      • iIdalej, do Nowego Portu

        • 4 0

      • trza napisać maila z prośbą do ztm'u , zobacz w komentarzach ze wiele ludzi chciałoby 7 przez Brzeźno! Może coś z tym zrobią .

        • 2 0

    • też ją pamiętam i wspominam :-)

      • 7 0

    • POPIERAM

      POPIERAM.

      • 5 0

    • (1)

      Lepiej już by było aby przedłużyli linie nr 4 z pętli na Zaspie do Jelitkowa. Ale w sumie nie ma co narzekać wystarczy podjechać te kilka przystanków do Oliwy lub Zaspy i przesiąść się na 15 lub 4 i wio do Nowego Portu.

      Nie da się tak zrobić aby każda dzielnica miała bezpośrednie połaczenie z innymi. Za dużo by było zamieszania. Obecnie aby dojechać z jednej dzielnicy do wybranej drugiej wystarczy się tylko raz przesiąść (o ile dojazd nie jest bezpośredni). Ale dla niektórych nawet tylko jedna przesiadka to za dużo.

      • 3 0

      • Popieram w 100%

        Dodam jeszcze, że w tej części miasta linie tramwajowe są całkiem nieźle uzupełnione liniami autobusowymi. Zamiast tworzyć niepotrzebna linie 7 lepiej poprawić synchronizacje autobusów.

        • 1 1

  • Nie będzie pechowej 13-tki :( (3)

    • 75 8

    • Bez różnicy

      większość taboru jest pechowa.

      • 13 4

    • Kabała (1)

      Wróżka Sybilla pytana w swej taniej ezo-usłudze, na pytanie czemu dzieją się takie rzeczy z gdańskim taborem rzekła: zlikwidować 13 ;)

      • 10 0

      • a po co zmieniać "13" w "3" ?? :/

        przecież "13" mogła zostać, co to za różnica? chyba, że "3" sprawi, że te tramwaje nie będą tak pechowe...

        • 1 0

  • Nowe linie - zdezelowane tramwaje! (3)

    Gratuluję - ZTM zamiast kontrolować tramwaje udaje, że coś robi poprzez zmianę numeracji linii.

    • 97 12

    • Emeryci na emeryture a nie trzymać sie kurczowo koryta!

      komuna

      • 7 1

    • Jeszcze raz apeluję!!! (1)

      My pasażerowie pamiętamy że ma być kontrola i nie odpuścimy.

      Czy naprawdę ktoś ma zginąć, a ktoś inny odpowiedzialny za wypadek (np. przez to że mimo skarg nie zarządził kontroli) pójść do więzienia?

      • 7 1

      • apeluj dalej idioto

        Ale ty jestes upiardliwy czlowieku.Ile togo mozna sluchac.Idz pikietowac bo wiosna juz jest wiec jest cieplo.

        • 1 9

  • BRAK "15"!? (4)

    ...tylko w godzinach szczytu?To jest kpina!A co z mieszkańcami Nowego Portu?
    W tej chwili dotarcie do i z tej dzielnicy graniczy z cudem!O tym nikt nie myśli, bo to koniec świata?Nikt nie pyta się nas o opinie co do połączeń z innymi dzielnicami!

    • 5 5

    • buahahah

      masz 5 deklu zobacz na mape zanim zaczniesz szczekac....
      dobrze ze w koncu przestaja dublowac polaczenia :D

      ps dostanie sie do NP nie graniczy z cudem poprostu nie jest to centrum miasta !!!!!!!!!!!

      • 1 2

    • mot

      Ty kufel czytaj ze zrozumieniem -patrz linia 5

      • 0 0

    • Kufel

      15 tylko w godzinach szczytu, ale będzie też 5 po tej samej trasie.

      • 0 1

    • Po to właśnie nowa linia 5... Z NP do Jelitkowa, przez cały dzień. 15 na krótszej trasie będzie tylko uzupełnieniem w szczycie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane