• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w układzie drogowym na Przymorzu

Maciej Korolczuk
25 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • W ramach inwestycji zostanie przebudowany odcinek Kołobrzeskiej od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej powstaną lewoskręty i zostanie ono włączone do systemu Tristar.
  • Na skrzyżowaniu ulic Bora Komorowskiego i Beniowskiego powstanie rondo.
  • Minirondo powstanie m.in. u zbiegu ulic Beniowskiego, Szczecińskiej i Śląskiej.
  • Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ulic Droszyńskiego i Śląskiej.
  • Na modernizację czeka też ul. Arkońska (między Kołobrzeską a Lęborską).
  • W podobnym zakresie zostanie przebudowana także ul. Słupska.
  • Na lifting swojej ulicy mogą się też przygotować mieszkańcy i kierowcy jeżdżący po Szczecińskiej.

Mieszkańców Przymorza i kierowców korzystających z dróg w rejonie biurowców w Oliwie czekają spore zmiany. W przyszłym roku ma tam ruszyć przebudowa czterech ulic i trzech skrzyżowań, a na Kołobrzeskiej zainstalowane zostaną kamery systemu Tristar.



Remontów ulic w Gdańsku jest:

Od czasu, gdy przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie trwa intensywny rozwój biurowców Alchemii i Olivia Business Centre, już nie tylko zaparkowanie auta, ale i samo poruszanie się po zastawionych uliczkach Przymorza stało się uciążliwe.

Sytuacja poprawiła się kilka miesięcy temu, gdy w znacznej części dzielnicy wprowadzono strefę płatnego parkowania. Teraz przyszła kolej na poprawę infrastruktury drogowej, z której z pewnością ucieszą się mieszkańcy ul. Arkońskiej, Kołobrzeskiej czy Śląskiej.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze w Gdańsku".

Zobacz także: Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie

- To projekt wspólny gminy miasta Gdańska i jednego z deweloperów, mający na celu poprawę infrastruktury drogowej i komunikacyjnej na Przymorzu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG. - W tym roku chcemy przygotować dokumentację, a w przyszłym zrealizować inwestycję.
  • Modernizacja i przebudowa ulic na Przymorzu ma ruszyć w przyszłym roku.
  • Strefa płatnego parkowania na Przymorzu.
Zmian będzie sporo. W ramach prac przewidziano przebudowę ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej zobacz na mapie Gdańska oraz skrzyżowania ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie zostaną wydzielone lewoskręty. Samo skrzyżowanie zostanie włączone do systemu Tristar.

To nie koniec. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora Komorowskiego zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą tam zrobić rondo.

Nieco mniejsze skrzyżowania tego typu mają powstać na skrzyżowaniu ul. Droszyńskiego i ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska oraz na krzyżówce Beniowskiego, Śląskiej, Szczecińskiej zobacz na mapie Gdańska. W ciągu ul. Śląskiej ma też zostać wprowadzony ruch w obu kierunkach (obecnie część ulicy jest jednokierunkowa).

Ostatnim etapem robót będzie przebudowa trzech prostopadłych ulic do Kołobrzeskiej: Słupskiej zobacz na mapie Gdańska, Arkońskiej zobacz na mapie GdańskaSzczecińskiej zobacz na mapie Gdańska (we wszystkich przypadkach od ul. Kołobrzeskiej do ul. Lęborskiej).

Miasto na wszystkie inwestycje chce przeznaczyć 3,1 mln zł.

Opinie (218) 4 zablokowane

  • Niech zrobią coś z rowerzystami prującymi po chodnikach (43)

    • 167 82

    • (28)

      Niech coś wreszcie zrobią, by było bezpieczniej jeździć rowerem po jezdni, to wtedy rowerzyści w znaczącej ilości znikną z chodników...

      • 83 29

      • (10)

        problemem jest brak infrastruktury, bez niej ZAWSZE będą duże konflikty i niebezpieczne zdarzenia, ale z czego tu budować jak wszystkie pieniądze inwestujemy w MUZEA.

        • 21 10

        • Tak , budujmy tylko ulice i parkingi (2)

          Oraz galerie handlowe

          • 16 7

          • masz rację

            wymiana drzew w ECS za kilkaset tysięcy złotych jest lepsza

            • 6 2

          • albo tylko ścieżki rowerowe? ;)

            • 0 0

        • (6)

          Nawet jak będzie infrastruktura to cykliści powiedzą, że im ścieżka/pas/CPR nie pasuje. Ulicznicy - bo on ma szosówkę i ścieżką z plebsem nie pojedzie (bo przecież dla niego zwolnić to dyshonor poza tym pewnie się przyczepi do nawierzchni) a chodnikowcy, że się boją jeździć obok samochodów.

          • 10 5

          • to niech zrobią z sensem - pas rowerowy

            • 11 1

          • kolejny fotelowy specjalista (4)

            nie pojedzie z powodów technicznych, a nie że to dyshonor.

            wsiądź na szosówkę i spróbuj sobie pojechać po zaokrąglonej kostce.
            z asfaltu by była to nie byłoby problemu

            • 7 5

            • (2)

              Rowerem pewnie jeżdżę więcej niż ty kolego, a szosówką jeździłem jak to jeszcze nie było u nas 'trendy', także tego :)

              • 2 1

              • (1)

                toś emeryt i ex-rowerzysta

                zresztą, infra nie dla obytych rowerzystów, tylko dla nieobytych, nieśmiałych i tchórzliwych. obyci zawsze będą woleli gładką prostą JEZDNIĘ od getta z wądołami i wykrotami, ale pomazianego na czerwono

                • 0 4

              • Gdzie wy kurde widzicie te proste i gładkie jezdnie?! Przecież chodniki są często gładsze!

                • 3 1

            • Tak tak "wsiądź na szosówkę", " kostka zaokrąglona", "warunki techniczne" :)

              Odwróć sytuację. Załóżmy, że masz supersportową furę z mega niskim zawieszeniem. Czy to daje ci uprawnienia do jazdy chodnikami?

              • 3 0

      • (11)

        To że nie ma dróg rowerowych to nie znaczy że rowerzyści mogą jeździć z dużą prędkością po chodniku na ul. Kołobrzeskiej. Wiele razy z małym dzieckiem na rękach żeby wejść na chodnik przy ul. kołobrzeskiej z okolicznych bloków musiałem rozglądać się czy nic mnie nie potrąci. Od kiedy na chodniku pieszy musi uważać na rowerzystę a nie na odwrót...

        • 28 3

        • (7)

          od wtedy kiedy zmieniły sie przepisy i po kazdym chodniku z dopuszczeniem ruchu rowerowego rowerzysta ma obowiązek jechac. a ze chodnik to chodnik ( poza znakiem niczym taki chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego nie różni się od zwykłego chodnik) efekty są....

          • 8 6

          • (6)

            Czyli w przypadku gdy dziecko wejdzie na chodnik i uderzy w nie rowerzysta jadący z prędkością nie dającą szansy na jakąkolwiek reakcje to wina bedzie dziecka lub rodzica ponieważ przepisy pozwalają na jazdę rowerem??

            • 5 0

            • (4)

              urzędników za tworzenie bzdurnych przepisów.

              • 1 1

              • (3)

                Złe przepisy nie powinny być tłumaczeniem zbyt szybkiej jazdy rowerzystów. Jadą bo mogą bez wzgledu na prędkość. A wina jest urzędników. Tochyba nie tak...

                • 2 0

              • (1)

                a ile to "zbyt szybka jazda"?

                • 1 2

              • Tyle że jak by ktoś wszedł na chodnik to żeby rowerzysta mial możliwość reakcji i zahamować przed pieszym

                • 1 0

              • jak auto jedzie za szybko i tak tłumaczy to zaraz są wyzwiska blachosmrodziarz

                jak rowerzysta - a to nic się nie stało, biedny rowerzysta...

                • 2 2

            • Rowerzysty. Chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego nadal jest chodnikiem na którym to pieszy ma pierwszeństwo i to rowerzysta ma uważać na pieszych, nie odwrotnie. Pieszy jest 'u siebie' a rower jest gościem.

              • 6 0

        • Zawsze! Zawsze trzeba być czujnym....czy to ulica,park czy zwyczajnie chodnik....

          • 10 1

        • Postulat: oddzielny tunel rowerowo-pieszy pod wiaduktem kolejowym na Kołobrzeskiej

          Przyznaję, że na krótkim odcinku jeżdżę wzdłuż Kołobrzeskiej chodnikiem, ale ustępuję pierwszeństwa pieszym i się nie pcham.
          Niestety faktem jest, że wielu rowerzystów tutaj pędzi - zwłaszcza od Grunwaldzkiej pod wiadukt i wyprzedza nawet innych rowerzystów nawet na ciasnym chodniku pod wiaduktem.
          Kolejnym faktem jest, że wiele rowerów zjeżdża od Grunwaldzkiej w lewo Słupską - oznacza to konieczność pokonania dwóch pasów tuż za skrzyżowaniem z Grunwaldzką - a tutaj samochodu już się rozpędzają od skrzyżowania żeby zdążyć przejechać światła przy Słupskiej. Potwierdzam z autopsji - bardzo niebezpieczne.
          Poza tym ja np. wybierając (grzecznie) chodnik kieruję się także tym, że nie utrudniam ruchu na drodze a spokojnie w tempie pieszych przejadę chodnikiem nie zachowując się niebezpiecznie.

          • 12 0

        • Polecam kanał 3miejski rowerzysta

          Pełno filmów z Kołobrzeskiej, gdzie widać jak kierowcy wyprzedzają rowerzystów zbyt blisko. Tu się naprawdę niebezpiecznie jeździ.
          Autor kanału jednocześnie piętnuje rowerzystów na chodnikach i (!) przejeżdżających po pasach. To też plaga.
          Brak w tym projekcie wzmianki o udogodnieniach dla rowerów.

          • 8 2

      • (2)

        Niestety nie jest to prawda - wielu tzw. rowerzystów jeździ po chodnikach JPII czy Wita Stwosza mając obok pas rowerowy.

        • 4 6

        • Na JPII można po chodniku jechać. Zwróć uwagę na znaki

          • 9 0

        • ktoś policzył

          ilu pieszych włazi bezmyślnie na ścieżki rowerowe?

          • 5 0

      • Pieszy

        Narzekasz na brak bezpieczeństwa, a sam sprowadzasz je na pieszych. Pogratulować logiki...

        • 1 0

      • rowerzysta nie lubi ścieżek rowerowych

        Porusza się albo po jezdni, albo po chodniku bez wydzielonej ściezki. Jak już przypadkiem porusza się po ścieżce, to przejeżdża jezdnię na czerwonym świetle, zmuszając jadących prawidłowo (!!!) kierowców do gwałtownego hamowania i stwarzając zagrożenie nie tylko dla siebie (to nieistotne!) ale przede wszystkim dla innych. Szkoda tylko że zarówno policja jak i straż miejska tego nie widzą

        • 0 1

    • przestań krzyczeć "spier... na chodnik" jak wyprzedzasz rowerzystów (1)

      przestań zajeżdżać drogę. Przestań "akurat wtedy mieć brudną szybę".

      • 38 12

      • To przestań się wciskać tam gdzie nie twoje miejsce! Masz obok ścieżkę? To nią jedź! To twój psi obowiązek!

        • 4 0

    • Co to ma do artykułu?

      jak zawsze jakiś musiał się na temat "wypowiedzieć".

      • 14 1

    • By pruli gdyby nie były obstawione przez parkujących kierowców

      • 17 3

    • (2)

      Może nareszcie ścieżkę, albo pas ruchu dla rowerów? To pomoże.
      Bo na pewno każde kolejne udogodnienie dla samochodziarzy sprawi, że jeszcze bardziej niebezpiecznie będzie znaleźć się rowerem na jezdni.

      • 31 5

      • Może nie.

        • 1 7

      • Żadnych ścieżek - tylko pas dla rowerów podobny do tego z JPII z separacja ruchu pieszego od rowerzystów.

        • 10 0

    • Niech coś zrobią z pieszymi łażącymi, lub stojącymi i plotkującymi na ścieżkach rowerowych!!! (1)

      Mandaty o 5 stów i się nauczą.

      • 11 1

      • Też mnie to wkurza jak jeżdżę rowerem ale będąc sprawiedliwym, to w takim układzie takie same mandaty dla rowerzystów za jazdę ulicami (jeśli obok jest ścieżka) lub po chodniku.

        • 5 0

    • Dokładnie - pasy rowerowe w Kołobrzeskiej i mandaty za jazdę rowerami po chodnikach.

      • 8 1

    • przeklete biurowce OBC i Alchemii!!!

      kasa, kasa, kasa

      • 3 5

    • Mandaciki by się przydały.

      • 1 1

    • Dokładnie

      Dokładnie. Niech zmniejszą chodniki i wybudują ścieżki dla rowerów.

      • 5 2

    • PRECZ Z ROWERZYSTAMI

      i wegetarianami!

      • 1 1

  • Panie i jak teraz (3)

    Dojechac do róża klab? Beda problemy,ale zeby bylo dobrze musi byc trudno i zle. Oby nie przedluzulo sie jak na niepomnickiej...
    Robta ladnie,szybko,zgrabnie aby bylo ladnie...

    • 27 5

    • (2)

      Jeśli tam będzie TriStar to możecie być pewni korków. Na razie idzie ruch dość płynnie. Zobaczcie co się dzieje w Gdyni non stop czerwone, skręt no w ulicę Przebedowskich w nocy 4 zmiany świateł. Wjazd z Gołębiej na Janka 5 zmian świateł.Zeby załapać się na zieloną Falę trzeba jechać około 90 km

      • 8 3

      • Bo o to chodzi w Tristarze. Odsunąć korki dalej od głównej. Podłączą jedno skrzyżowanie na Kołobrzeskiej i tam zatrzymają ruch. Przy głównej będzie pusto. Pełen sukces. A z bocznej wyjechać to masakra.

        • 1 0

      • płynnie?

        wyjeżdżając z Arkońskiej w Kołobrzeską ładujemy się prosto w czerwone światło, za każym razem.

        Samej Kołobrzeskiej nie da się na zielonym przejechać (chyba że ktoś jedzie 120 od Praktikera w stronę morza)...

        • 1 1

  • Takie dziurawe drogi a tam jeszcze na końcu

    próg zwalniający, oj biedne te nasze autka.

    • 59 9

  • ) (8)

    Brawo Wy.Popieram,pięknie się to Trójmiasto rozwija.Jeszcze myślę 300 lat i dogonimy Singapur.Aha ktoś może wie skąd nazwy ulicy Arkońskiej?Od klubu sportowego ze Szczecina?

    • 27 16

    • nie dogonimy

      nawet Warszawa jest hen hen daleko z przodu - układ drogowy, komunikacja miejska, "parkuj i jedz"...a u nas "nie, bo tkanka miejska" idz pan w kij

      • 12 3

    • od Arki Gdynia

      • 8 8

    • Jedź

      Sobie na strzelnicę i puknij raz a dobrze w łeb

      • 1 4

    • Gdańsk akurat nie ma się czego wstydzić. (1)

      Popatrz sobie na inne miasta Polski lub nawet sąsiednią Gdynię. Tam to jest dopiero zastój i marazm. Jest oczywiście kilka miast, które rozwijają się równie dobrze lub lepiej od Gdańska. Między innymi to Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań i Łódź. Gdańsk należy do tej I ligi a później za nami jest długo długo nic, więc nie wiem skąd te narzekania.

      • 8 11

      • Praktycznie wszystkie duze miasta w Polsce się rozwijają. Gdansk wypada dość przecietnie na ich tle. Historia i morze to jedyne czym Gdansk moze sie pochwalic. Reszta nie zachwyca.

        • 16 6

    • (1)

      chyba od arkony we wloszech?
      zdobyli nasi z II korpusu andersa?

      • 3 3

      • We Wloszech jest Ankona. A przylądek Arkona jest na niemieckiej wyspie Rugia.

        • 5 0

    • We wczesnym średniowieczu Arkona była centralnym grodem obronnym zachodniosłowiańskich Ranów

      Ta na obecnie niemieckiej wyspie Rugia

      • 8 0

  • więcej biurowców postaw Budyń! (10)

    to w ogóle się nie ruszymy!

    • 101 46

    • Ale oczywiście ty głupku (9)

      nie masz świadomości tego ile milionów z podatków od powierzchni biurowej i od pracujących tu pracowników trafia do kasy Gdańska. Lepiej może jak w Gdyni? Nie ma inwestycji to i nie ma korków? A Gdynia nie ma na nic pieniędzy a Gdańsk ma. No skąd (między innymi z tego) się to bierze? To wyprowadź się do Gdyni lub innej wioski, tam będziesz miał spokój (i brak inwestycji i rozwoju).

      • 14 13

      • Gdańsk to ma wielkie długi, a nie kasę (6)

        inwestycje można robić w różnych miejscach, ale niekoniecznie przy głównych ciągach komunikacyjnych , gdzie słabo jest rozwinięta (i droga) komunikacja miejska
        poza tym wiadomo wszem i wobec, że Budyń przytulił tanie mieszkanka i jest teraz na postronku deweloperów

        • 10 13

        • Ale oczywiście ty głupku. (5)

          Po pierwsze - Gdańsk - słabo rozwinięta komunikacja miejska? W Olwie, gdzie budują się biurowce masz SKM, PKM, tramwaj i autobus. O czym ty głupcze piszesz?

          Po drugie - Gdańsk jest jednym z najmniej zadłużonych miast w Polsce, między innymi dla tego, że nie musi się zadłużać dzięki temu, że jest bogaty w porównaniu z innymi dziadowskimi miastami (np Gdynia). Ponadto jaka inna firma (tak samo jak miasto) nie bierze kredytu na ROZWÓJ. Dzięki temu są inwestycje.
          Napiszę to raz jeszcze raz: "Dzięki temu Gdańsk ma pieniądze na inwestycje, które generują kolejne inwestycje a te generują dodatkowe wpływy do budżetu miasta".
          I po raz kolejny przywołam zapyziałą gdynię, która ma od kilku lat ujemny bilans budżetu (w przeciwieństwie do Gdańska). W gdyni nie ma inwestycji, budżet na minusie a dług na mieszkańca większy niż w Gdańsku.
          No i jak to teraz wytłumaczysz głąbie?

          • 10 15

          • Wszystko cacy, ale po co to 'ty głupku', 'głąbie', itp. ... (1)

            Naprawdę tak trudno wyrazić odmienną opinię bez używania epitetów pod czyimś adresem?

            • 23 4

            • Jak ktoś jest głupkiem to dlaczego o tym nie pisać. Lepiej by wiedział to może się zmieni

              Jak najbardziej można obrażać ludzi, którzy wcześniej obrażają innych. Zwykła zasada wzajemności i odzwierciedlenia

              • 0 5

          • szkoda słów na tego S

            chory człowiek ...

            • 5 4

          • Racja

            W pełni się zgadzam z tym co napisałeś . Tylko mogliby naprawdę się przyłożyć do remontu chociaż głównych dróg .

            • 2 2

          • nie ma czegoś takiego jak ujemny bilans!

            bilans każdego miasta (i nie tylko) musi się równoważyć
            jak mówią słowa piosenki:
            "pero, pero, bilans musi wyjść na zero"

            • 2 1

      • W Gdyni nie ma inwestycji ale korki są większe niż w Gdańsku

        • 0 0

      • do kasy Gdańska a potem do czyjej kieszeni? Głupku?

        • 0 0

  • Szkoda, że Lęborskiej nie wyremontują (3)

    Szkoda, że Lęborskiej nie wyremontują, dziura na dziurze :) ale zawsze coś w okolicy cieszy :)

    • 33 4

    • lewoskręt z Kołobrzeskiej w Słupską

      zakazać skręcania w lewo - jest lewoskręt i dobry dojazd od Szczecińskiej

      • 1 1

    • (1)

      Lęborską powinien naprawić kolega budynia slawny deweloper Górski bo to jego ciężarówki ją zniszczyły

      • 1 0

      • Za biedny gorski

        Nie stać go

        • 0 0

  • I pewnie znowu zrobią chodniki po to by dopuścić na nich parkowanie zamiast wyznaczyć zatoki.

    • 46 5

  • Kiedy w końcu drogi/pasy rowerowe na Kolobrzeskiej? (13)

    • 83 27

    • (9)

      to miasto pseudo rowerowe, promujemy rowery przez ograniczanie miejsc parkingowych a jednocześnie nie poprawiamy infrastruktury pieszej i rowerowej. Hipokryci.

      Teraz właśnie budują "przejazd" pod wiaduktem dla rowerzystów. NIKT tam nie pojedzie rowerem bo to pewne samobójstwo. Zamiast przyznać się że nie ma tam miejsca i zwęzić pasy, poszerzyć chodniki, odgrodzić od jezdni....robi się rozwiązanie, z którego nikt nigdy nie skorzysta.

      • 31 7

      • (7)

        Ja jechałem tym pasem rowerowym i co? Łyso ci? Nic mi się nie stało.

        • 7 12

        • (6)

          spoko uważaj tylko żebyś nie zahaczył o barierkę odgradzającą chodnik jak obok będzie przejeżdżał większy/szerszy samochód. To jest hardcorowe rozwiązanie, na pewno nie dla normalnych ludzi.

          • 14 2

          • (5)

            Byłeś w USA Holandii Niemczech Danii...... gdziekolwiek?
            Tam tylko takie pasy robią

            • 5 5

            • (4)

              byłem, jestem w Kopenchadze kilka razy w roku. Zgadzam się co do tego że pasy są lepsze od "ścieżek", ale pod przejazdem kolejowym w tym miejscu nie ma miejsca ani na jadno ani na drugie, dlatego lepiej zrobić szerszy chodnik i zejść z roweru na te kilka m.

              Zobacz to jest bardzo niebezpieczne z jednej strony masz wysoką barierkę, z drugiej samochód, lekkie zawahanie kierownicą, uderzasz w barierkę i lądujesz na glebie pod samochodem.

              Kolejna sprawa w tym miejscu zbiera się woda z błotem i syfem na jezdni. Tak gdzieś od października do kwietnia jest tam niewyobrażalnie brudno i mokro, a samochody chlapią wodą (co widać po brudach na barierkach).

              • 13 2

              • (1)

                Ryzyko zawsze jest.
                Bardziej prawdopodobne ze ktoś mnie d*pnie wymuszając pierwszeństwo na przejeździe niż "zawaha kierownicą" na prostej drodze.
                Nie ma co histeryzować.
                Co do brudu to chyba nie jest to coś z czym nie można by było sobie poradzić.

                • 3 7

              • Miasto Gdańsk sobie z brudem nie radzi

                • 6 0

              • "zejść z roweru na te kilka metrów"

                chore polactwo, do wypalenia gorącym żelazem i dużymi dawkami psychotropów

                wolę 30cm pas rowerowy w jezdni niż 3m szeroki DDR w chodniku po jednej stronie

                bo jeżdżę, a nie gadam że jeżdżę

                • 0 2

              • byłeś w Kopenchadze... ("byłeś nawet w Budapeszcie, wszysto h**")

                gdzie to? koło Wenecjii za Żninem? czy gdzieś w Stanach Zjednoczonych, gdzie są miasta o dowolnej nazwie?

                • 0 1

      • Pasy rowerowe

        pseudo rowerowe rozwiązania to CHODNIKI z dopuszczeniem ruchu rowerowego właśnie, zamiast Pasów czy Dróg rowerowych.

        Pasy rowerowe jak najbardziej są ok. To najbezpieczniejsze i najwygodniejsze rozwiązanie dla wszystkich

        • 10 0

    • NIgdy!

      • 1 0

    • Kiedy wreszcie OC dla rowerzystów skoro drogami się poruszają?

      • 4 1

    • na Kołobrzeskiej jest ścieżka rowerowa

      Nie na całej długości, ale jest. Za to na al. Jana Pawła II są ścieżki po obu stronach, a rowerzyści i tak jadą po chodniku, zaś na zwróconą uwagę odpowiadają stekiem przekleństw. Najwyraźniej budowanie ścieżek rowerowych jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto, bo zmniejsza się pas ruchu dla pojazdów, a piesi i tak mają rowerzystów na karku. Lepiej wydzielić pas dla autobusów i postawić zakaz poruszanią się po jezdni rowerem, jak jest to w Sopocie przy al. Niepodległości. Wprawdzie rowerzyści tam też sa, ale przynajmniej policja ma podstawę do wystawienia mandatu, o ile będzie w okolicy. Należy też przywrócic karty rowerowe, obowiązkowe dla poruszających się po jezdni i nieposiadających prawa jazdy dowolnej kategorii oraz wprowadzić obowiązek posiadania OC.

      • 1 0

  • na muzeum 300mln na ulice gdzie codziennie są 10tki tyś mieszakńców 3mln (7)

    Nic dziwnego że jest taki dramatyczny stan infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej!

    • 107 20

    • Oliwa (2)

      Tak to jest kiedy lokalizuje się 5 tys. nowych miejsc pracy przy trasie, która już dawno osiągnęła szczyt swojej przepustowości. A wg planów dołożą jeszcze ze 10-20 tys. A tak między nami. Inwestor deklaruje podróżowanie pracowników wg odwróconej piramidy - większość rowerem albo komunikacją miejską. Na ulicach widzimy, że kłamie w żywe oczy. Każde ciasne gacie kupują pełnoletnie 4 koła jak tylko zarobią na infolinii.

      • 20 4

      • bzdura, ja mam samochód a jeżdżę tam rowerem, bo lubię. Wiem ciężko to Tobie pojąć.

        Tylko gdzie ci wszyscy ludzie mają jeździć, tak jak powiedziałeś słusznie kłamią w żywe oczy - bo infrastruktury dla tysięcy rowerzystów tam nie ma.

        • 14 5

      • Takie budynki lokalizuje się w takich miejscach by ludzie mieli możliwość dojeżdżać komunikacją publiczną albo rowerem. To że większość jest przyssane do fotela kierowcy.......

        • 18 1

    • a ile na centrum solidarności poszło? a teraz jakieś lewackie grupy lgbt robią tam sobie konferencje...

      • 5 6

    • no i dlaczego kłamiesz i trollujesz ? (1)

      miasto nie dołożyło kasy do muzeum - to inwestycja ministerstwa i kasa z budżetu centralnego
      Gdańsk przekazał tylko ziemię pod budowę

      • 3 3

      • ale o którym mowa ? o ECS , Muzeum IIWW, Muzeum Bursztynu, Muzeum Gdańska, Teatrze szekspirowskim, Stadionie za 863mln zł, czy o którymś innym ?

        • 1 2

    • Na muzeum czyli na hotel

      • 0 0

  • (4)

    Nawierzchnia Kołobrzeskiej to dramat, może należałoby ją wyremontować zamiast budowac bezsensowne minironda na których nie mieszczą się większe pojazdy.

    • 110 6

    • Kołobrzeska jest do remontu już tylko na odcinku od wiaduktu kolejowego (1)

      do Praktikera i najgorsze skrzyżowanie z dziurami ma być przebudowane. Są gorsze drogi na dolnym tarasie do remontu - np. Hallera - niedługo będzie mozna zawody w motocrossie tam urządzać, takie góry i doliny są.

      • 16 0

      • Pomorska też jest warta podium

        • 1 0

    • rondo na Bora Komorowskiego ?

      na duże rondo nie ma tam miejsca, a na małym nie będą mieściły się autobusy - szczególnie te dłuższe
      Na mini ronda szkoda kasy - jest takie na skrzyżowaniu Uphagena i Uphagena - porażka
      Nawierzchnię na tym odcinku kołobrzeskiej chyba zrobią, bo to by był bezsens gdyby zostały te dziury i koleiny

      • 5 0

    • Kołobrzeska i mini ronda.

      Może i Kołobrzeska nie jest w najlepszym stanie, ale ja się ciesze że będą rozbudowane boczne uliczki i zrobione mini ronda. Bo przynajmniej rajdowców będzie mniej. A po Śląskiej, czy Arkońskiej nawet duże tiry jeżdżą. Powinno być ograniczenie wielkościowe dla tych pojazdów, bo się nie mieszczą na zakrętach. A osobówki aż palą gumę na zakrętach.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane