Administrowanie Wspólnotami Lokatorskimi

Przystępne ceny, wieloletnie doświadczenie, sprawdzeni konserwatorzy, autorskie oprogramowanie do zarządzania - przyjazne informacje dla członków wspólnot. Działamy w Gdyni, Rumi, Redzie i okolicach.

Skontaktuj się

Zakres oferty

  • Usług administrowania nieruchomościami lokalowymi.
  • Doradztwa w sprawach związanych z rejestracją wspólnot mieszkaniowych.
  • Udzielenia porad w zakresie zwołania pierwszego założycielskiego zebrania i przygotowania kompletu dokumentów dla celów zwołania pierwszego organizacyjnego Walnego Zgromadzenia Członków Wspólnoty Mieszkaniowej.
  • Kontroli dokumentów finansowych wspólnot mieszkaniowych pod kontem rzetelności i prawidłowości.

Parę słów o nas

Firma ADIR istnieje od 1993r. i działa w oparciu o ustawę o gospodarce nieruchomościami.

Posiadamy przygotowanie teoretyczne: właściciel ukończył studia ekonomiczne o kierunku: organizacja zarządzania przedsiębiorstwami oraz uzyskał licencję zawodową zarządcy nieruchomości nadaną przez Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania nieruchomościami. Zarządzamy nieruchomościami Wspólnot Mieszkaniowych na terenie Gdyni, Rumi, Redy i okolice.

Współpracujemy z koncesjonowanymi firmami w zakresie obsługi technicznej nieruchomości, c.o., wodno-kanalizacyjnymi, gazowymi, elektrycznymi, kominiarskimi, firmą serwisującą tereny zielone, firmami sprzątającymi nieruchomości itp. Rozliczenia finansowo-księgowe prowadzimy według zarządzenia Ministra Finansów dotyczącego księgowości wspólnot mieszkaniowych.

Zakres czynności do umowy obsługi administracyjnej wspólnoty mieszkaniowej

  1. Prowadzenie ewidencji lokali oraz ich właścicieli.
  2. Prowadzenie wymaganej ustawą ewidencji księgowej i pozaksięgowej kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej i kosztów zarządu nieruchomością.
  3. Prowadzenie na wniosek Zarządu księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej, wymaganej przez przepisy Prawa Budowlanego.
  4. Organizowanie i zlecanie okresowych przeglądów technicznych, powiadamianie Zarządu o terminach ich wykonania, wynikających z przepisów Prawa Budowlanego.
  5. Organizowanie i zlecanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw w nieruchomości wspólnej.
  6. Zlecanie i nadzorowanie realizacji umów w zakresie porządku i czystości w częściach wspólnych nieruchomości.
  7. Zgłaszanie Zarządowi Wspólnoty wad i usterek występujących w nieruchomości wspólnej.
  8. Sporządzanie i przedkładanie Zarządowi Wspólnoty umów o dostawę energii elektrycznej, wody, ogrzewania, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości oraz innych, w miarę potrzeb Wspólnoty, a dotyczących administrowania częścią wspólną nieruchomości.
  9. Przedkładanie Zarządowi do akceptacji projektów umów ubezpieczenia ryzyk i OC związanych z nieruchomością wspólną.
  10. Obsługa rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy.
  11. Przygotowanie na wniosek Zarządu dokumentów na potrzeby zebrań Wspólnoty.
  12. Sporządzanie dokumentów koniecznych do przygotowania przez Zarząd Wspólnoty rocznego sprawozdania finansowego oraz sporządzanie dokumentów koniecznych do rozliczenia Zarządu Wspólnoty z realizacji rocznego planu gospodarczego.
  13. Opracowywanie propozycji rocznych planów gospodarczych.
  14. Opracowywanie i wysyłanie pism i not do kontrahentów Wspólnoty oraz członków Wspólnoty.
  15. Wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali w sprawach dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej.
  16. Potwierdzanie uprawnień w sprawach meldunkowych w zakresie określonym ustawą z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
  17. Prowadzenie kont właścicieli lokali z tytułu ponoszonych kosztów eksploatacji i zarządu nieruchomością wspólną w sposób określony w regulaminie lub Statucie Wspólnoty oraz powiadamianie o zaległościach w opłatach.
  18. Przedkładanie projektów umów zlecenia o świadczenie usług windykacji opłat należnych od właścicieli lokali.
  19. Sporządzanie sprawozdań finansowych dla potrzeb urzędu skarbowego i GUS.
  20. Załatwianie bieżących spraw dotyczących Wspólnoty w urzędach i instytucjach, negocjowanie warunków umów z kontrahentami Wspólnoty.

Stawki zależą od złożoności zarządzania konkretną wspólnotą i stanowią materiał do negocjacji.