Zdjęcie dziewczynki z krótej buzi wydobywają się kolorowe literki

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może - pomóż.

Janusz Korczak

Każdy dobry rodzic chce, by jego dziecko rozwijało sie prawidłowo, miało dobry start w przedszkolu i szkole. Niestety, nie zawsze tak jest. W obecnych czasach wiele dzieci przejawia różnego rodzaju zaburzenia objawiające się w różnych sferach.
Na szczęście istnieją specjaliści, którzy w sposób fachowy i profesjonalny są w stanie udzielić im wsparcia i pomocy. Proponują cały wachlarz specjalistycznych zajęć, uwzględniający ich indywidualne potrzeby i możliwości.

Proponowane przeze mnie różnorodne zajęcia z zakresu logopedii, terapii pedagogicznej, terapii ręki, oligofrenopedagogiki oraz treningu umiejętności społecznych umożliwiają dzieciom wyrównanie braków w wiedzy i praktycznych umiejętnościach, niwelowanie trudności, zaburzeń, wad, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, a także stwarzają im możliwości wszechstronnego rozwoju.

Logopedia

Logopedia

Prowadzę konsultacje, zajmuję się diagnozą oraz terapią logopedyczną pacjentów nie tylko z wadami wymowy (rotacyzmem, seplenieniem), czynności prymarnych (oddychaniem, połykaniem), ale także innymi zaburzeniami mowy i komunikacji, jąkaniem, mutyzmem, spektrum autyzmu oraz pacjentami dotkniętymi chorobami neurologicznymi.

Moje przygotowanie pedagogiczne oraz wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, a także osobami dorosłymi pozwala mi kompetentnie prowadzić zajęcia także z osobami ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

  • Zabawa jest główną formą aktywności, dlatego też staram się, aby zajęcia były dla moich małych pacjentów jak najbardziej atrakcyjne i ciekawe. Każdy pacjent jest wyjątkowy i potrzebuje indywidualnego podejścia. Wobec tego zawsze dostosowuję terapię do indywidualnych potrzeb oraz możliwości każdego z nich.
Terapia pedagogiczna

Terapia Pedagogiczna

Prowadzone przeze mnie zajęcia mają na celu stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych. Objemują dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, jak i młodzież, borykającą sie z różnego rodzaju niepowodzeniami i trudnościami w szkole.

Zajęcia terapii pedagogczinej przeznaczone sa dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej, ze zdiagnozowaną dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią lub innymi zaburzeniami.

Podczas zajęć usprawniam następujące funkcje percepcyjno-motoryczne:

  • percepcję wzrokową (analiza i synteza wzrokowa, pamięć wzrokowa)
  • percepcję słuchową (analizę i syntezę słuchową, pamięć słuchowa)
  • koordynację wzrokowo-ruchową
  • orientację w schemacie ciała
  • orientację czasowo przestrzenną
  • lateralizację - sprawność manualną, grafomotorykę
  • uwagę
  • myślenie (przyczynowo skutkowe, logiczne)

Rozwijam także umiejętnośc czytania, pisania z uwzględnienim zasad ortografii. Prowadzę naukę czytania dzieci od 3 roku życia metodą symultaniczno-sekwencyjną. Pozwala ona w prosty sposób poprzez zabawę nauczyć małe dziecko czytać bez wysiłku.

Terapia ręki

Terapia Ręki

Terapia ręki to preces terapeutyczny, który polega nie tylko na ćwiczeniu dłoni i palców, ale przede wszystkim na ćwiczeniu całego ciała.

Prowadzona przeze mnie terapia ręki opiera się na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów ręki, dłoni i palców.
Na początku ćwiczenia obejmują rozwój motoryki dużej (obręczy barkowej i kończyn górnych). Celem późniejszej terapii jest rozwijanie motoryki małej, czyli zdolności manulanych dziecka oraz poprawę ruchów precyzyjnych.

Podczas zajęc doskonalę z dziećmi zdolności chwytu, koordynację wzrokowo-ruchową, a także koordynację pracy obu rąk. Doskonalę sprawnośc grafomotoryczną.

Terapia ręki przeznaczona jest dla dziecki u których stwierdza się:

  • trudności manualne (zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, nawlekanie koralików, chwytanie i układanie drobnych przedmiotów)
  • trudności grafomotoryczne (dzieci nie lubią rysować, lepić, wycinać, kreślą niestaranne szlaczki, ich rysunki są nieestetyczne)
  • wyraźne obniżenie lub podwyższenie napięcia mięśniowego
  • brak koordynacji ruchowej, niezgrabność ruchowa, trudności z jazdą na rowerze, hulajnodze
  • obniżony poziom graficzny pisma - litery różnej wielkości, niekształtne, wychodzące poza linie, odstępy między literami za duże lub za małe, pismo mało czytelne, tempo pisania wolne
  • zachowanie nieprawidłowej postawy podczas pracy przy stoliku
Oligofrenopedagogika

Oligofrenopedagogika

Prowadzę indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu, u których obserwuje się wielorakie zaburzenia o zróżnicowanym nasileniu. Moja praca opiera się na nawiązaniu pozytywnego kontaktu emocjonalnego z dzieckiem, uzwględnianiu jego swoistych uzdolnień, braków, tempa i rytmu rozwoju.

Podczas terapii stosuję między innymi zasadę indywidulizacji, poglądowości, stopniowania trudności. Wykorzystuję różne techniki i metody nauczania tak, by każde dziecko miało szansę rozwoju na miarę swoich możliwości.

Podczas terapii usprawniam wszystkie funkcje percepcyjno-motoryczne, stosuję aktywizujące metody pracy. Wykorzystuję między innymi elementy:

  • Metody Dobrego Startu
  • Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • rozwijam kompetencje komunikacyne stosując alternatywne i wspomagające metody - Makaton, PECS

Podczas zajęć terapeutycznych stosuję także:

  • sensoplastykę (plastykę sensoryczną)
  • elementy kinezjologii edukacyjnej P. Denisona
  • elementy metody ośrodków pracy
  • metodę zabawową
  • arteterapię
  • metodę Frostig
  • metodę H. Tymichowej
  • elementy biblioterapii

Celem tych zajęć jest przezwyciężenie występujących trudności, kompensacja braków.

Trening umiejętności społecznych

Trening umiejętności społecznych TUS

Trening umiejętności społecznych jest metodą terapeutyczną, która znajduje wykorzystanie przede wszystkim u młodszych dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju takimi jak autyzm czy zespół Aspergera. Prowadzone przeze mnie zajęcia mają na celu nauczyć je, jak powinny reagować na swoje emocje, jak komunikować się z innymi ludźmi, a także jak współpracować w grupie.

Podczas terapii uczą się one inicjować i prowadzić rozmowy, dyskutować, poznają metody radzenia sobie z różnymi uczuciami, zarówno negatywnymi, jak i pozytywnymi, doskonalą umiejętności słuchania innych ludzi, jak i zdolność zadawania pytań. Rozwijają pracę w grupie, poznają różne sposoby rozwiązywania konfliktów, rozróżniają uczucia, zarówno swoje, jak i doświadczane przez inne osoby.