WILANDT INSTITUTE
Instytut badawczo – edukacyjny
Naszą misją jest wspieranie rozwoju nauki i oświaty, poprzez prowadzenie innowacyjnej działalności badawczej i rozwojowej.
CEL
Wilandt Institute jest kontynuacją prawie stuletniej, rodzinnej tradycji, wspierania edukacji i nauki oraz życia kulturalnego. Prekursorem działalności był Maksymilian Wilandt, który w XX w. prowadził działalność społeczną oraz edukacyjną dzieci i dorosłych.
MISJA
Postępy w biotechnologii i w nowoczesnych technikach obrazowania stosowanych w medycynie, spowodowały w ostatnich latach szybki rozwój neurobiologii i znacząco poprawiły naszą wiedzę z zakresu funkcjonowania i uczenia się mózgu.
Zakres naszych zainteresowań obejmuje:
- Procesy uczenia się mózgu w sposób najbardziej naturalny i efektywny;
- Zdrowy, zrównoważony i efektywny rozwój emocjonalny człowieka;
- Kreatywność i procesy myślenia nieszablonowego
Żyjemy w fascynujących czasach kiedy możemy mieć lepszy wgląd w siebie. WI korzysta z najnowszych osiągnięć biotechnologii i medycyny w celu lepszego poznania naszego najważniejszego organu, jakim jest mózg, w celu poprawy poziomu edukacji, wykorzystania potencjału, osiągniecia poczucia spełnienia i szczęścia.
EDUKACJA
Jednym z najważniejszych obszarów naszych działań jest edukacja.
W czasach, w których żyjemy – czasach ogromnych przemian społecznych i kulturalnych, możemy zaobserwować następujące zmiany w edukacji:
1. Szybki postęp cywilizacyjny zmienia kompetencje kluczowe. Obecnie są to:
- porozumiewanie się w języku ojczystym
- porozumiewanie się w językach obcych
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo -techniczne
- kompetencje informatyczne
- umiejętność uczenia się
- kompetencje społeczne i obywatelskie
- inicjatywność i przedsiębiorczość
- świadomość i ekspresja kulturalna
2. Ogromna ilość informacji, którą jesteśmy bombardowani każdego dnia wymusza umiejętności: weryfikacji, analizy oraz selekcji informacji tak aby dotarły do nas tylko te, które w danej chwili sa nam potrzebne.
Zalewani jesteśmy ogromną ilością informacji. Każdego dnia docierają do nas informacje, z których część okazują się błędna, niepełna lub niepotrzebna. Dlatego coraz ważniejsza staje się umiejętność pozyskiwania i analizowania danych.
3. Postępy w biotechnologii i w nowoczesnych technikach obrazowania stosowanych w medycynie powodują szybki rozwój neurobiologii i znacząco poprawiają naszą wiedzę na temat funkcjonowania i uczenia się mózgu.
Biorąc pod uwagę powyższe elementy, wdrażamy w edukacji nowatorskie rozwiązania poparte wiarygodnymi badaniami naukowymi. Do dzisiaj opublikowano ponad 1500 prac na temat badań edukacyjnych, w których wzięło udział około 30 milionów uczniów. Daje to możliwość prowadzenia edukacji opartej na faktach (evidence based education), na wzór funkcjonującego w medycynie od wielu lat standardu (evidence based medicine).
Analiza danych dotyczących efektywnej edukacji, inteligencji emocjonalnej, umiejętności społecznych i kreatywności, doprowadziła nas do badań, które wskazują na konieczność integracji edukacji z przedmiotami artystycznymi.
Dlatego, w równym stopniu poświęcamy się neurobiologii oraz edukacji artystycznej i kulturalnej.
PUBLIKACJE
The Impact of Drama Education on Creativity Development at Preschool Children.
Learning, neural plasticity and sensitive periods: implications for language acquisition, music training and transfer across the lifespan.
Classroom Keyboard Instruction Improves Kindergarten Children’s Spatial-Temporal Performance: A Field Experiment.
Musical training, bilingualism, and executive function: working memory and inhibitory control.
What can education learn from the arts about the practice of education?
Perception of musical cooperation in jazz duets is predicted by social aptitude.
Pamięć : zjawiska zwykłe i niezwykłe.
Psychodydaktyka muzyczna. Zarys problematyki.
Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi.
REALIZOWANE PROJEKTY
WSPÓŁPRACA
Naszym celem jest wspieranie rozwoju nauki i oświaty poprzez prowadzenie działalności badawczej, rozwojowej i innowacyjnej. Zapraszamy do współpracy wszystkich, dla których ważne jest podnoszenie efektywności nauczania oraz upowszechnianie i tworzenie innowacji edukacyjnych. Prowadzimy i wpieramy projekty zarówno badawcze, edukacyjne jak i artystyczne.
WSPARCIE
OSOBY CHĘTNE I MAJĄCE MOŻLIWOŚĆ WESPRZEĆ FINANSOWO NASZĄ SZKOŁĘ, ZACHĘCAMY DO WPŁAT:
WILANDT INSTITUTE
ALIOR BANK
NR KONTA: 38 2490 0005 0000 4520 6641 4071
TYTUŁEM: „DAROWIZNA NA CELE STATUTOWE – DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNO-OŚWIATOWA”