WILANDT INSTITUTE

 Instytut badawczo – edukacyjny
Naszą misją jest wspieranie rozwoju nauki i oświaty, poprzez prowadzenie innowacyjnej działalności badawczej i rozwojowej.

CEL

„Wilandt Institute” (WI) jest niezależną placówką badawczą, prowadzącą innowacyjną działalność naukowo- edukacyjną, której celem jest podniesienie poziomu i efektywności edukacji. Działalność WI skupia się na prowadzeniu interdyscyplinarnych badań naukowych w zakresie neurobiologii, kognitywistyki, neuropsychologii, pedagogiki i psychologii, propagowaniu nowatorskich rozwiązań edukacyjnych oraz prowadzeniu działań kulturalnych. WI współpracuje ze specjalistami z kraju i zagranicy, dążąc do opracowania innowacyjnych rozwiązań dla współczesnej edukacji.
Wilandt Institute jest kontynuacją prawie stuletniej, rodzinnej tradycji, wspierania edukacji i nauki oraz życia kulturalnego. Prekursorem działalności był Maksymilian Wilandt, który w XX w. prowadził działalność społeczną oraz edukacyjną dzieci i dorosłych. 

MISJA

Postępy w biotechnologii i w nowoczesnych technikach obrazowania stosowanych w medycynie, spowodowały w ostatnich latach szybki rozwój neurobiologii i znacząco poprawiły naszą wiedzę z zakresu funkcjonowania i uczenia się mózgu.

Zakres naszych zainteresowań obejmuje:

  1. Procesy uczenia się mózgu w sposób najbardziej naturalny i  efektywny;
  2. Zdrowy, zrównoważony i efektywny rozwój emocjonalny człowieka;
  3. Kreatywność i procesy myślenia nieszablonowego

 

Żyjemy w fascynujących czasach kiedy możemy mieć lepszy wgląd w siebie. WI korzysta z najnowszych osiągnięć biotechnologii i medycyny w celu lepszego poznania naszego najważniejszego organu, jakim jest mózg, w celu poprawy poziomu edukacji, wykorzystania potencjału, osiągniecia poczucia spełnienia i szczęścia.

EDUKACJA

Jednym z najważniejszych obszarów naszych działań jest edukacja.

W czasach, w których żyjemy – czasach ogromnych przemian społecznych i kulturalnych, możemy zaobserwować następujące zmiany w edukacji: 

1. Szybki postęp cywilizacyjny zmienia kompetencje kluczowe. Obecnie są to:

  • porozumiewanie się w języku ojczystym
  • porozumiewanie się w językach obcych
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo -techniczne
  • kompetencje informatyczne
  • umiejętność uczenia się
  • kompetencje społeczne i obywatelskie
  • inicjatywność i przedsiębiorczość
  • świadomość i ekspresja kulturalna

2. Ogromna ilość informacji, którą jesteśmy bombardowani każdego dnia wymusza umiejętności: weryfikacji, analizy oraz selekcji informacji tak aby dotarły do nas tylko te, które w danej chwili sa nam potrzebne.

Zalewani jesteśmy ogromną ilością informacji. Każdego dnia docierają do nas informacje, z których część okazują się błędna, niepełna lub niepotrzebna. Dlatego coraz ważniejsza staje się umiejętność pozyskiwania i analizowania danych.

3. Postępy w biotechnologii i w nowoczesnych technikach obrazowania stosowanych w medycynie powodują szybki rozwój neurobiologii i znacząco poprawiają naszą wiedzę na temat funkcjonowania i uczenia się mózgu.

Biorąc pod uwagę powyższe elementy, wdrażamy w edukacji nowatorskie rozwiązania poparte wiarygodnymi badaniami naukowymi. Do dzisiaj opublikowano ponad 1500 prac na temat badań edukacyjnych, w których wzięło udział około 30 milionów uczniów. Daje to możliwość prowadzenia edukacji opartej na faktach (evidence based education), na wzór funkcjonującego w medycynie od wielu lat standardu (evidence based medicine).

Analiza danych dotyczących efektywnej edukacji, inteligencji emocjonalnej, umiejętności społecznych i kreatywności, doprowadziła nas do badań, które wskazują na konieczność integracji edukacji z przedmiotami artystycznymi.

Dlatego, w równym stopniu poświęcamy się neurobiologii oraz edukacji artystycznej i kulturalnej.

PUBLIKACJE

N

The Impact of Drama Education on Creativity Development at Preschool Children.

Hornáčková V, (2016) World Academy of Science, Engineering and Technology International Journal of Educational and Pedagogical Sciences Vol:10, No:8,
N

Learning, neural plasticity and sensitive periods: implications for language acquisition, music training and transfer across the lifespan.

White EJ, Hutka SA, Williams LJ, Moreno S.(2013)  Front Syst Neurosci. 7:90
N

Classroom Keyboard Instruction Improves Kindergarten Children’s Spatial-Temporal Performance: A Field Experiment.

Rauscher, F. H., Zupan, M. A. (2000), „Early Childhood Research Quarterly”, 15, s. 215–228.
N

Musical training, bilingualism, and executive function: working memory and inhibitory control.

D’Souza AA, Moradzadeh L, Wiseheart M, (2018) Cogn Res Princ Implic. 3(1):11
N

What can education learn from the arts about the practice of education?

Eisner E.W.,(2002), journal of Cumiculum and Supervision Fill Vol. 18 No. 1, 4-16
N

Perception of musical cooperation in jazz duets is predicted by social aptitude.

Pesquita, A., Corlis, T., & Enns, J. T. (2014). `Psychomusicology: Music, Mind, and Brain, 24(2), 173-183.
N

Pamięć : zjawiska zwykłe i niezwykłe.

Czarnowska E, (2005), Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Warszawa
N

Psychodydaktyka muzyczna. Zarys problematyki.

Burowska, Z., Głowacka, E. (2006).  Kraków: Akademia Muzyczna.
N

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi.

Żylińska, M. (2013),  Toruń: Wyd. Naukowe UMK

REALIZOWANE PROJEKTY

Obecnie WI wszczęło procedury prowadzące do powstania szkoły podstawowej w Sopocie. Rozpoczęcie działania szkoły planowane jest na wrzesień 2019.

Pobierz wniosek rekrutaycjny PDF

Pobierz wniosek rekrutaycjny DOC

WSPÓŁPRACA

Naszym celem jest wspieranie rozwoju nauki i oświaty poprzez prowadzenie działalności badawczej, rozwojowej i innowacyjnej. Zapraszamy do współpracy wszystkich, dla których ważne jest podnoszenie efektywności nauczania oraz upowszechnianie i tworzenie innowacji edukacyjnych. Prowadzimy i wpieramy projekty zarówno badawcze, edukacyjne jak i artystyczne.

WSPARCIE

OSOBY CHĘTNE I MAJĄCE MOŻLIWOŚĆ WESPRZEĆ FINANSOWO NASZĄ SZKOŁĘ, ZACHĘCAMY DO WPŁAT:

WILANDT INSTITUTE
ALIOR BANK
NR KONTA: 38 2490 0005 0000 4520 6641 4071
TYTUŁEM: „DAROWIZNA NA CELE STATUTOWE – DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNO-OŚWIATOWA”

KONTAKT

Wilandt Institute

contact@wilandtinstitute.pl