Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku

adres
80-874 Gdańsk, Na Stoku 49 pokaż na mapie
 
inne oddziały
telefon
58 520-57-00
e-mail
z...@ztm.gda.pl pokaż
www
www.ztm.gda.pl
 
zgłoś do aktualizacji

Napisali o nas

Opinie + dodaj ocenę


Pochwała

Dzień dobry! Chciałabym opisać zachowanie motorniczego o nr 3332, który prowadził tramwaj nr 5 w stronę Zaspy o godz. 8:40. Gdy stał na czerwonym świetle obok przystanku Gospody (tory w drugą stronę) uznałam, że nie zdążę dobiec, tym samym prawdopodobnie spóźnię się do szkoły. Zapomniałam, że zmieniono czas, więc zielone światło świeci się dłużej o ok. 20s. Gdy zdałam sobie sprawę z tego, tramwaj ruszył. Przyznaję, przebiegłam na czerwonym świetle, lecz nie bałam się, że samochód mnie przejedzie, gdyż tramwaj dopiero skręcał, tym samym blokując ulicę (oczywiście najpierw obejrzałam się czy nic nie jedzie i kto był na skrzyżowaniu Pomorska-Gospody, wie, jak to wygląda). Uznałam, że mam szansę zdążyć. I zdążyłam, dzięki motorniczemu, który chyba zobaczył, że biegnę, bo jechał najwolniej, jak mógł i zatrzymał się na przystanku najbliżej przejścia dla pieszych, jak się dało (ostatnio wszysycy zatrzymują się na szarym końcu). Dzięki Niemu nie spóźniłam się do szkoły, za co bardzo Mu dziękuję... Mam nadzieję, że dowie się o tym, co tutaj napisałam i dostanie przynajmniej pochwałę. Takiego motorniczego potrzebujemy :).

  • Dziewczyna na czarno z niebieskimi butami :) (kobieta, do 18 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: maj 2019
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

6.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    6
     
  • komfort:
    6
     
  • terminowość:
    6
     
  • przystępność cen:
    6
     
  • ocena ogólna:
    6
     
średnia ocena (max 6)
6.0
 

Kierowniczka nr 5263 autobusu 2714 godzin 10 :14 lini 123

Zaczynając od początku, autobus na czas, bardzio ważne, załatwiam firmowe sprawy i chwilowo jestem bez samochodu. Na pochwałę i wyróżnienie zasługuje kierowniczka jak w temacie. Osoby, które jezdziły dzisiaj tą linią wiedzą, jakie dziwne ewolucje musza wykonywaś kierowcy po tych wąskich uliczkach tak dużymi pojazdami. Pani kierowniczka (widać że w miarę świeży kierowca) od zjechania z wiaduktu tak ostrożnie wprowadzała Autobus w zakręty, między te auta kiepsko zaparkowane, utrudniające wjazd i przejazd, że byłem w szoku. Zero zbędnego hamowania i przyśpieszania, mogłem śmiało wypisywać , wykonywać pracę na tablecie obiema rękami(nie trzymając się w żaden sposób poręczy). Punk kulminacyjny nastąpił na ulicy Olszynśkiej, na nawrotce, gdzie masa kierowców starej daty wykomuje tam manewr zawracania nawet " na cztery". Wspominana pani (K)ierowniczka, tak przez duże "K" wykonała prawidłowy manewr zawracania "na raz", jak prawdziwy zawodowiec z kilkudziesiącioletnim doświadczeniem . Brawo, Brawo , Brawo.

  • Krzysztof (mężczyzna, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: kwiecień 2019
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

Zaskoczenie

Chciała bym zwrócić uwagę na motorniczego linni tramwajowej nr.9 jadacej o godzinie 8.06 dnia 29.01.2019r. Nie pamietam nr kierowcy ale jest data dzień wiec można sprawdzic.Kierowca pojazdu nadety dupek wyzywa swoje flustracje na ludziach a dokladnie chciałam zakupić bilet dałam panu 5 zl on na mnie z buzia ze nie wyda zatem dałam 4 zł a chciałam bilet za 3.80 ja rozumiem ze kwoty odliczone ale bez przesady nie dosc ze jestem w ciazy to pan na mnie wymuszał 3.80 3 razy robilam podejscie do kupienia biletu to skandal.wkoncu pani się zlitowala i rozmienila mi glupie 2 zł.zeby bylo 3.80. Proszę o zwracanie uwagi motorniczym na to jak traktują ludzi .

  • Kobieta (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: styczeń 2019
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

2.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    -
     
  • komfort:
    -
     
  • terminowość:
    -
     
  • przystępność cen:
    -
     
  • ocena ogólna:
    2
     
średnia ocena (max 6)
2.0
 

Kursowanie tramwaju nr 4

czy to prawda, że mieszkańcy Przymorza i Zaspy są gorsi od tych mieszkających we Wrzeszczu ? Dlaczego wycofano kursy tramwaju nr 2 w godzinach wczesno-porannych ? Dalczego nr 4 ma często zlikwidowane kursy między 7.00- 7.20. Dziś marzłam na przystanku 20 minut i tak jest bardzo często. Do największego szpitala jakim jest UCK w Gdańsku do pracy dojeżdża około 3 tys pracowników nie wspomnę o chorych pacjentach. Ale aby dojechać na czas z Przymorza to jest to nie możliwe. Nikt chyba nie pomyślał, że poranne częste połączenia z tego regionu do UCK jest niezbędne!

  • zdegustowana (kobieta, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: styczeń 2019
  • popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

1.8

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    1
     
  • komfort:
    1
     
  • terminowość:
    1
     
  • przystępność cen:
    1
     
  • ocena ogólna:
    5
     
średnia ocena (max 6)
1.8
 

Bezczelność

227 jadące o 7:17 z wilenskiej 20.12.2018 Kierowca to po prostu ktoś bezczelny. Na wilenskiej był oczywiście spóźniony a na piekarniczej kiedy stałam przy autobusie dobre 15 sekund nie raczył otworzyć ostatnich drzwi mimo że środkowe jeszcze były otwarte, więc oscentacyjnie zamknął je przede mną kiedy to zauważyłam i podbieglam. Rozumiem jeśli już autobus rusza z zatoki... Ale nie kiedy stoi i robi z pasażerów idiotow... Porażka.

  • Pasażerka (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: grudzień 2018
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

2.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    1
     
  • komfort:
    1
     
  • terminowość:
    1
     
  • przystępność cen:
    5
     
  • ocena ogólna:
    2
     
średnia ocena (max 6)
2.0
 

Uwaga! Niebezpieczeństwo w tramwaju nr 11

Kierowca zarzuca ludźmi. (Nr. Kierowcy: 3078) Zero szacunku dla stojacych. Jazda jest jak rollercoster a cierpię na chorobę lokomocyjną. Można zrobić sobie krzywdę. Już nie wspomnę, że kierowcy odjeżdżają za szybko z przystanków. Komunikacja miejska w Gdańsku to żenada. Nie polecam.

  • Aleksandra (kobieta, do 18 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: grudzień 2018
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

2.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    3
     
  • komfort:
    -
     
  • terminowość:
    -
     
  • przystępność cen:
    2
     
  • ocena ogólna:
    1
     
średnia ocena (max 6)
2.0
 

Ciągle opóźnienia!!

Rano, od godziny 7:35 ludzie na przystanku stoją i czekają na autobus, który o 7:37 ma na przystanek przyjechać. Niestety jednak, kierowca tego dnia (nie pierwszy i nie ostatni raz) stwierdza, że dzisiaj nie przyjedzie na przystanek, albo że spóźni się ponad 10 minut. Dzieci i młodzież czekają na autobus, żeby zdążyć do szkół, a dorośli do pracy. Jak mają to zrobić, skoro następny autobus przyjeżdża o godzinie 7:59? Tragedia.

  • Aneta (kobieta, 31-40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: listopad 2018
  • popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

reklamacja

Ciekawa jestem kto układa trasy i godziny jazdy tramwajów bo dlaczego cofnięto 11 do Strzyży a 5 wydłużono trasę do Zaspy jakby oba tramwaje nie mogłyby jeździć do Zaspy. Czemu 2 ma przerwę między 7:30 a 10 w tych godzinach młodzież dojeżdża do szkół. Uważam że trasa od Zaspy w stronę Oliwy do Gdańska jest traktowana po macoszemu.

  • Teresa (kobieta, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: październik 2018
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

1.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    -
     
  • komfort:
    1
     
  • terminowość:
    1
     
  • przystępność cen:
    -
     
  • ocena ogólna:
    1
     
średnia ocena (max 6)
1.0
 

Żenada

Złośliwość kierowców tramwajów przekracza ludzkie pojęcie i jest na porządku dziennym. Niedość, że przyjeżdzają szybciej o kilka minut, to widząc, że ktoś stara się wsiąść, bezczelnie odjeżdżają nie mogąc łaskawie otworzyć drzwi. O spóźnieniach czy ogólnym nieprzyjeżdżaniu nie ma już nawet co wspominać. Codzienne podróże tramwajami tramwajami to krótko mówiąc katorga.

  • Małgorzata (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: październik 2018
  • popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

2.5

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    3
     
  • komfort:
    2
     
  • terminowość:
    -
     
  • przystępność cen:
    -
     
  • ocena ogólna:
    -
     
średnia ocena (max 6)
2.5
 

Ciągłe opóźnienia

Po co organizować akcję jak dzień bez samochodu? Po raz kolejny czekam na autobus, który opóźnia się 30 minut. Wydaję ok 100 zł mc na bilet okresowy, a mimo to często zdarza mi się jechać taksówka albo przesiadać na PKM tylko żeby dotrzeć na czas do pracy. I nie podam tu konkretnej linii bo zdarza się to na większości, które dojeżdżają do Portu Lotniczego ( miejsce pracy). No może wspomnę o linii 199, która w czasie wakacji praktycznie nie funkcjonowała! Autobus widmo, który znika z tablic. Licho ze mną, ale obok czeka matka z dwójką małych dzieci. Skoro w dobrych warunkach pogodowych, w sobotę gdzie nie ma korków autobusy nie przyjeżdżają na czas to co będzie zimą? Nikt mi nie odda za dodatkowe bilety i taxi... a tym bardziej za zmarnowany czas. Dziękuję ZTM za to że poraz kolejny będę musiała zostać w pracy dłużej żeby odrobić kolejne spóźnienie, i świecić oczami przed przełożonym, który powoli przestaje wierzyć w wymówki o opóźnionym transporcie. A głupie gadanie "to pojedź wcześniejszym autobusem" przez osoby które jeżdżą autem robi się męczące. Z mojego miejsca zamieszkania do Lotniska autem dojeżdża się w 20 minut, a komunikacją mam szykować się na 2h podróż? Słaby żart ZTM.

  • Spóźniona (kobieta, 31-40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: wrzesień 2018
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

1.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    1
     
  • komfort:
    1
     
  • terminowość:
    1
     
  • przystępność cen:
    1
     
  • ocena ogólna:
    1
     
średnia ocena (max 6)
1.0
 

Nie przesiadaj się z samochodu

Nie można inaczej ocenić komunikacji miejskiej w Gdańsku. Nie mam nic do kierowców, ale komunikacja miejska jest w głębokiej zapaści. Ciągłe awarie, wystarczy deszczyk, żeby doprowadzić do paraliżu. Tramwaje nie przyjeżdżają mimo tego, że są w rozkładzie. Wyrzucają wszystkich pasażerów na „losowych” przystankach i wracaja do bazy. Komunikacja zastepcza jak jest to tylko „za tramwaj” i zgaduj za który. Zero informacji, bałagan. Pominę już to, że jest lato, co będzie się działo jesienia, czy zima to wole nie myślec. Jedyne co mi sie kojarzy z ztm to „dzien pieszego pasazera” i „jazda na glonojada”. Przygoda każdego dnia. Żal.pl

  • Milosz (mężczyzna, 31-40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: sierpień 2018
  • popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

3.7

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    3
     
  • komfort:
    -
     
  • terminowość:
    3
     
  • przystępność cen:
    5
     
  • ocena ogólna:
    -
     
średnia ocena (max 6)
3.7
 

Niezadowolona

Niecierpię komunikacji miejskiej, gdybym miała samochód to nigdy w życiu bym z niego nie zrezygnowała, żeby jeździć komunikacja miejską. Śmierdzi, mało miejsca, często bez klimy, ludzie nie umieją nawet korzystać z tramwajów, >( Jak niby to ma być zachęcające dla kierowców do zamienienia samochodu na takie coś. Nie polecam z całego serca

  • Agnieszka (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: sierpień 2018
  • popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

Koszmar w kursowaniu autobusów linii 157 w Gdańsku

Nie mam już zdrowia i cierpliwości nad oceną kursowania autobusów linii 157 w Gdańsku w godz. 15.00- 16.00 z Gdańska Wrzeszcza w kierunku na Bysewo. W dniu 2 lipca autobus o godz. 15.14 w ogóle nie przyjechał. W dniu 4 lipca to już całkowite dno, ponieważ nie przyjechały dwa po sobie autobusy, czyli o 15.14 i 15.33. Czy Państwo robicie sobie żarty z pasażerów? Dlaczego traktujecie pasażerów tej dzielnicy, jak pasażerów najgorszej dzielnicy miasta. My pasażerowie chcemy godnie po pracy wrócić do domów i odpocząć, a nie czekać i podróżować godzinami w nagminnie opóźnionych, śmierdzących, ciasnych i nieklimatyzowanych autobusach. Panie Prezydencie Miasta Gdańska z powodu takiego bałaganu w kursowaniu autobusów linii 157 na Kokoszki, zaniedbaniu w budowę dróg oraz braku inwestycji w tej dzielnicy, proszę nie liczyć na poparcie Pana w najbliższych wyborach samorządowych przez mieszkańców Kokoszek.

  • Andrzeas (mężczyzna, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: lipiec 2018
  • popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

3.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    4
     
  • komfort:
    3
     
  • terminowość:
    3
     
  • przystępność cen:
    3
     
  • ocena ogólna:
    2
     
średnia ocena (max 6)
3.0
 

Widzimisie kierowcy

Kierowca 112 jadący o 9:56 z Wałów Piastowskich nie wpuścił roweru, bo jak stwierdził : "rowerów nie zabieram". To nic , że przepisy mówią jasno, że w niskopodłogowych autobosach oznaczonych naklejką z rowerem można przewozić rower jeśli nie zagraża pasażerom... A autobus był pusty :)

  • Klaudia (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: czerwiec 2018
  • popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

1.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    1
     
  • komfort:
    1
     
  • terminowość:
    1
     
  • przystępność cen:
    1
     
  • ocena ogólna:
    1
     
średnia ocena (max 6)
1.0
 

Brak autobusów

Brak autobusów to koszmar. Notorycznie wypadajace kursy w godzinach szczytu to norma. Zwlaszcza 155.kurs o 8:26 jest całkowitą rzadkością. Za to w ramach rozrywki kierowcy oferują ludziom wycieczki krajoznawcze. Np. tak jak dziś. 155 w kierunku jasienia objechał zakoniczyn. Wszyscy byli szczęśliwi kiedy po godzinie czekania na autobus mogli objechać inne osiedla.

  • Wkurzona (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: czerwiec 2018
  • popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

1.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    1
     
  • komfort:
    1
     
  • terminowość:
    1
     
  • przystępność cen:
    1
     
  • ocena ogólna:
    1
     
średnia ocena (max 6)
1.0
 

Autobus 158

Autobus Lini 158 z przystanku Wrzeszcz pkp nie zrobił kursu o godzinie 11:35 mimo że autobus stał na pętli. Pani kierująca autobusem wysiadła z niego z torebką i poprostu sobie odeszła wyświetlając godzinę odjazdu na za 30 minut. Wszyscy pasażerowie chcący dotrzeć do swojej pracy dziękują za bardzo "sumienne" wykonywanie obowiązków służbowych przez tą Panią

  • Marta (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: czerwiec 2018
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

5.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    -
     
  • komfort:
    -
     
  • terminowość:
    -
     
  • przystępność cen:
    5
     
  • ocena ogólna:
    -
     
średnia ocena (max 6)
5.0
 

Nie polecam

Notoryczne spoznienia autobusow lub nieprzyjezdzanie wcale. Najwyzsza pora zrobić konkurencję ZTM,mysle ze ludzie beda w stanie zaplacic więcej za terminowe odjazdy z przystanków. PRL sie dawno skonczyl,a mam wrazenie ze Zarządz czuje sie bezkarnie. Z kazdym nie pojawiajacym sie autobusem na przystanku, odpowiedzialność ponosimy tylko i wylacznie my, pasażerowie.

  • Katarzyna (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: czerwiec 2018
  • popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

6.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    -
     
  • komfort:
    6
     
  • terminowość:
    -
     
  • przystępność cen:
    -
     
  • ocena ogólna:
    -
     
średnia ocena (max 6)
6.0
 

Mile zaskoczenie

Serdecznie dziękuję Pani motorniczemu Tramwaj nr 10 a nr służbowy motorniczego 3381 za zyczliwosc i serdeczność dla pasażerów od Nowego Portu z pewnością aż do nieskończoności

  • Małgorzata sobczak (kobieta, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: czerwiec 2018
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

Upalne dni

Chciałabym zadać 1 pytanie : Dlaczego w tak upalne dni - czy to w tramwaju czy też w autobusie - panowie kierowcy " namiętnie" włączają niesprawną klimatyzację ? - zamiast przyjemnego chłodu wciąż powiewa gorący nawiew !!!! Robią to specjalnie ? żeby wykończyć pasażerów ? i tak wszyscy wiedzą,że nie mają za grosz szacunku dla pasażerów - czy to młodych czy starszych. Rozżalona pasażerka

  • Kasztelanka (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: czerwiec 2018
  • popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

1.0

w kategorii

Komunikacja miejska

  • bezpieczeństwo:
    -
     
  • komfort:
    -
     
  • terminowość:
    1
     
  • przystępność cen:
    -
     
  • ocena ogólna:
    -
     
średnia ocena (max 6)
1.0
 

Linia 111

Linia 111 w godzinach popołudniowych wiecznie jest opóźniona albo przyjeżdża co drugi autobus... szybciej mandat dostaniesz bo Ci się bilet skończy niż autobus przyjedzie ....

  • Pasażer (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: maj 2018
  • popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
wyznacz trasę » przejdź do pełnej mapy »