- 1 Aktywny weekend 14-15 września (20 opinii)
- 2 Gdzie sztuki walki mogą trenować dzieci? (39 opinii)
- 3 Dzieci mają fatalną kondycję fizyczną. Wyniki badania (120 opinii)
- 4 Jakie zajęcia dodatkowe dla dziecka? (34 opinie)
- 5 90-latek w tunelu aerodynamicznym (56 opinii)
- 6 Dziś nocny przejazd rowerowy (175 opinii)
Paralotnie nad Trójmiastem. Uprawnienia nie są tanie. Jak je zdobyć?
- W Trójmieście i okolicach jest około 150 paralotniarzy, którzy latają regularnie, i drugie tyle, którzy latają nieregularnie - mówi nam Przemysław Kamon, pilot instruktor z Gdańska. Aby móc do nich dołączyć, należy posiadać specjalną licencję, którą można uzyskać po przeprowadzeniu kursu, a następnie zdaniu egzaminu. Wyjaśniamy, jak to zrobić oraz ile to kosztuje.
- Paralotniarze nad Trójmiastem
- Kto może latać paralotnią?
- Wymagania dla paralotniarzy
- Ile kosztuje kurs na paralotnię?
Paralotniarze nad Trójmiastem
Coraz cieplejsza pogoda skłania miłośników lotów na paralotniach do wyprowadzania swoich maszyn z garażów. Tylko w ostatnim czasie nad Trójmiastem można było dostrzec co najmniej takich kilku, o czym informowaliście nas w Raporcie, ale okazuje się, że w naszym regionie jest ich o wiele więcej.
- W Trójmieście i okolicach jest około 150 paralotniarzy, którzy latają regularnie, i drugie tyle, którzy latają nieregularnie. W ciągu ostatnich pięciu lat wyszkoliliśmy prawie 700 osób. Oczywiście pochodzą z różnych części Polski, ale jednak większość z nich jest z naszego regionu - mówi nam Przemysław Kamon, pilot instruktor, mieszkaniec Gdańska, który specjalne szkolenia przeprowadza w Borsku położonym ok. 80 km od Trójmiasta.
Kolorowi goście na niebie. Paralotnie i szybowiec nad Trójmiastem
Kto może latać paralotnią?
Jednak aby móc swobodnie latać, należy posiadać specjalne uprawnienia pilota paralotni. Aby takie otrzymać, wcześniej należy przejść przez kurs, a następnie zdać państwowy egzamin. Składają się one z części teoretycznej oraz praktycznej.
- Do przeprowadzania kursu potrzeba spokojnej, dużej przestrzeni. Jeśli pogoda dopisuje, to przez kurs można przebrnąć w pięć dni, wliczając w to poranki i popołudnia. Pod okiem instruktora należy wykonać 30 samodzielnych lotów oraz poprawnie wystartować i wylądować. Następnie można podejść do egzaminu. Jest o tyle dobrze, że egzaminator z urzędu lotnictwa cywilnego przyjeżdża do nas i tutaj przeprowadza taki egzamin. Po otrzymaniu pozytywnego wyniku stajemy się posiadaczem międzynarodowej licencji - wyjaśnia Kamon.
Wymagania dla paralotniarzy
Trzeba mieć na uwadze, że paralotnie nie są dla każdego. Są kryteria, które trzeba spełniać.
- Szkoliliśmy 10- i 11-letnie dzieci, ale one nie mogą zdobyć jeszcze uprawnień. Mogą jedynie latać pod okiem instruktora. Do egzaminu mogą podejść w wieku 15 lat i mogą posiadać uprawienia pod warunkiem, że rodzice wyrażają na to zgodę - wyjaśnia instruktor.
- Innym kryterium jest to, że człowiek musi być sprawny fizycznie na tyle, by mógł podbiec. Są ludzie, którzy mają 60-70 lat, i też latają. Dla wielu osób przeszkodą jest lęk wysokości, ale to nieprawda, bo wszystko da się wytrenować. Zwłaszcza że w paralotniach nie ma żadnej kabiny. Ten lęk pojawia się w momencie, gdy podchodzimy do jakiejś krawędzi - dodaje.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzęt i akcesoria sportowe
Ile kosztuje kurs na paralotnię?
No i najważniejsza kwestia, czyli cena.
- Kurs swobodnego latania, czyli latania bez silnika, kosztuje ok. 3,5 tys. zł. Latanie silnikowe - od 4,5 do 6 tys. zł
Natomiast jeśli chodzi o paralotnię, to należy się liczyć z wydatkiem przynajmniej kilkunastu tysięcy złotych.
Opinie wybrane
-
2024-03-26 10:01
Pierdzące latające G (7)
Rozumiem latanie gdzieś nad polami, ale latanie ludziom nad domami, osobami spacerującymi lub odpoczywającymi to przegięcie tym bardziej jak dojdzie do jakiejś awarii, a taki mistrzu awiacji nie ogarnie lądowania awaryjnego.
- 12 15
-
2024-03-26 12:33
Odpoczynekwhalasie (1)
Ten co lata i pierdzi nad glowami tez odpoczywa latajac ..motocykle z glosnym wydechem tez halasuja..i w ten sposob...odpoczywaja ..zabronisz komus? Jedz do sanatorium , tam odpoczniesz..
- 2 4
-
2024-03-26 13:08
Motoparalotnia dla zwiększenia mocy praktycznie nie ma tlumika
Do tego to głośny dwusów no i dźwięk rozchodzi się z góry na wszystko co poniżej, motocykl zwykle jest tłumiony przez drzewa, ogrodzenia i krzaki...
- 4 3
-
2024-03-26 11:56
To sa wlasnie skutki handlu pseudoszkolen zwienczanych "kwitkiem". Ten rodzimy proceder wciaz kwitnie na zatrwazajaca skale. (3)
- 3 2
-
2024-03-27 18:12
(2)
Nie do końca wiadomo, co chcesz przez to powiedzieć. Rozwiń trochę, a nie kilka razy wrzucasz ten sam komentarz. Jestem ciekaw, co za patologia się za tym kryje, co opisujesz.
- 1 0
-
2024-03-27 22:43
Patologia polega na handlowaniu kwitem na podstawie szybkiego pseudoszkolenia. I latanie bez swiadomosci zagrozen. (1)
Geneza tej pozorujacej szkolenia patologii, wywodzi sie z SILPu(stow. inst. paral.).
Jak ktos ciekawski to mozna wygooglowac np. " Program Szkolenia Paralotniowego - Kontynuacja - Page 5 " od wpisu Zbigniewa Gotkiewicza z dn. 19.12.2018- 0 0
-
2024-03-28 02:28
Nieco nizej, pod wspomnianym wpisem, warte zapoznania sa tam wypowiedzi Dariusza Ciska.
Reasumujac - mysle ze wielu obecnych instruktorow, podchodzi do swoich klientow indywidualnie i w miare sumiennie. Niestety Ci uczciwi, zajmujacy sie solidna opieka np. nad 3-4 uczniami, traca byt przez reklamy z zakamuflowanym, masowym przerobem leszczy. Nastepstwa tego bywaja drastyczne.- 0 0
-
2024-03-26 11:26
To sa wlasnie skutki ekspresowych pseudokursow, zwienczanych bezwartosciowym papierem toaletowym. Proceder ten nadal kwitnie na zatrwazajaca skale. Reklama dzwignia handlu pozoranctwem po ktorym ok. 90% "uprawnionych" samozachowawczo nie chce wracac w niezrozumiale dla nich powietrze.
- 3 2
-
2024-03-25 20:41
Ej, ale serio, to niby jest drogo? (2)
Większą przeszkodą na wejście jest brak czasu, bo kurs to czasem wysiadywanie w oczekiwaniu na warunki
- 18 0
-
2024-03-26 13:03
Większa przeszkodą jest Brak Zgody z Lotniska na Babich Dołach ja latanie
Po kilku takich nadziejach i zrujnowanych dniach wolnych przez wojsko to nawet najlepszy optymista daje sobie spokój.
Oczywiscie w artykule promocyjnym o zasadach otrzymywania zgody na lot nie ma słowa...- 6 0
-
2024-03-25 20:43
Śmieszna cena
Porzadne koła rowerowe są droższe- 5 3
-
2024-03-25 22:32
Skoro na paralotnie nie są tanie, to co powiedzieć o uprawnieniach na samochód (1)
szczególnie ciężarowy, traktor tudzież ciężki sprzęt budowlany?
- 17 0
-
2024-03-26 13:00
Drogo to pojęcie względne
Ale inwestycje w sprzęt są tu nieporównywalnie niższe
Zresztą skoro szkolą dla zysku to lotnisko powinno mieć o komercyjne stawki opodatkowania od nieruchomosci.
Swego czasu szkolono na szybowce poza wpisowym za darmo
Ale nie ma co się oszukiwać, 90% adeptów wykruszy się po roku- dwóch.
Dlatego też potrzebny jest ciągły nabór i podobne artykuly promocyjne- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.