• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż

VIK
8 sierpnia 2024, godz. 13:30 
Opinie (73)
  • Boym jest szóstą jednostką z serii statków zamówionych przez Chipolbrok.

Jest szóstym statkiem z serii 62 tysięczników, uznawanych za największe tego typu jednostki wielozadaniowe na świecie oraz trzydziestym trzecim statkiem we flocie Chipolbroku. W chińskiej stoczni odbył się chrzest kolejnego statku zamówionego przez polsko-chińskiego armatora. Jednostka otrzymała imię Boym, na cześć polskiego misjonarza.



Od 2021 do 2023 Chipolbrok odebrał pięć statków z serii 62 tysięczników. Były to Taixing, Herbert, Pilecki, Yongxing i Yu An. Boym jest szóstą jednostką z serii. Statki mają 199,9 m długości, 32,26 m szerokości, 19,3 m głębokości oraz zanurzenie 13,5 m przy pełnym obciążeniu.

Matką chrzestną najnowszego statku została Kalina Klejbor, wieloletnia pracownica Chipolbroku w Gdyni oraz Szanghaju, obecna dyrektor finansowa w centrali firmy.

"Pilecki" z chińskiej stoczni wyruszy do Casablanki

- Wprowadzenie m/v Boym do floty Chipolbroku stanowi ważny krok w rozwoju firmy, która od lat odgrywa kluczową rolę w międzynarodowym transporcie morskim na głównych trasach Europa-Azja, Azja-Australia, Azja-Ameryka Północna i Południowa. Nowy statek charakteryzujący się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, zwiększonym tonażem, ma na celu usprawnienie i rozszerzenie usług oferowanych przez Chipolbrok - podano w komunikacie.
  • Boym w swojej pierwszej podróży przewiezie komponenty sześciu wież wiatrowych oraz transformatory z Chin do Australii.

Statek jest wyposażony w cztery dźwigi, które mogą w tandemie podnieść ładunek do 300 t, co pozwala na przewóz różnorodnego ciężkiego sprzętu i ładunków. Posiada pięć dużych ładowni, wyposażonych w ruchome międzypokłady, umożliwiające elastyczność przy przewozie ładunków ponadgabarytowych. Pokrywy ładowni tworzą płaską i równą powierzchnię odpowiadającą 12 standardowym boiskom do koszykówki, nadającą się idealnie do przewozu długich elementów farm wiatrowych.


Boym w swojej pierwszej podróży pod dowództwem kapitana ż.w. Roberta Bartosiaka przewiezie komponenty sześciu wież wiatrowych oraz transformatory z Chin do Australii.

Kim był Michał Piotr Boym? Nazywany polskim Marco Polo, siedemnastowiecznym jezuitą i misjonarzem chrześcijańskim, naukowcem i dyplomatą, który odegrał szczególną rolę w losach świata. Był jedną z pierwszych osób w historii, które w realny sposób budowały most porozumienia między cywilizacjami Dalekiego Wschodu i Zachodu.


Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (73)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane