- 1 Amerykański krążownik w Porcie Gdynia (88 opinii)
- 2 Alan Aleksandrowicz w zarządzie BPO (35 opinii)
- 3 Northvolt szuka inwestora i oszczędności (181 opinii)
- 4 Wygraj 25 tys. zł na rozwój biznesu (33 opinie)
- 5 Ogromny kontenerowiec w Porcie Gdynia (77 opinii)
- 6 Ćwiczenia policji w Rafinerii Gdańskiej (34 opinie)
Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?
Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.
"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"
Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.
No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.
Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – sprzęt elektroniczny z drugiej ręki w dobrych cenach - sprawdź ogłoszenia
Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.
Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.
Złote góry za półdarmo dla nowych
Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.
Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.
UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę
Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-06-10 17:25
Nowego klienta trzeba pozyskać, zatrzymać (22)
a stary klient jest od lat. Trzeba przyjść do nich i postraszyć rezygnacją to od razu coś zaproponują z bonusem, no może nie zawsze , ale często to działa.
- 390 11
-
2023-06-11 21:40
Zatrzymany nowy klient staje się klientem starym.
- 0 0
-
2023-06-11 11:55
Nie działa, (1)
j.w
- 0 3
-
2023-06-11 12:06
Działa, ale nie zawsze
Znam takich co tak zrobili i zadziałało
- 0 1
-
2023-06-11 08:33
Poszłam przedłużyć umowę i powiedziałam "co mi możecie zaproponowac, żebym nie przeszła do konkuencji", okazało sie, że mogą zaproponować takie same warunki jak w poprzedniej umowie, zgodziłam się bo były ok
- 4 2
-
2023-06-10 21:45
mam 30 letnie dośw. ,a nie 10 letnie... (1)
wszystkie firmy z tych branż działają na tej samej zasadzie :
1. złowić klienta jak najmniejszym kosztem (bonus, promocja)
2. doić ile się da
W punkcie drugim dochodzi do głosu klient, któremu przedstawiana jest droga oferta. Od tego czy i jak marudzi to cenę może sobie zbić, ile ? Często sporo, gdy konkurencja jest duża... gdywszystkie firmy z tych branż działają na tej samej zasadzie :
1. złowić klienta jak najmniejszym kosztem (bonus, promocja)
2. doić ile się da
W punkcie drugim dochodzi do głosu klient, któremu przedstawiana jest droga oferta. Od tego czy i jak marudzi to cenę może sobie zbić, ile ? Często sporo, gdy konkurencja jest duża... gdy konkurencji nie ma to klient płaci "jak za zboże".
P.S. Nie każdy wie , ale w niektórych firmach da się podpisać kolejne umowy , a w zasadzie nie podpisywać przechodząc na czas nieokreślony w dotychczasowej cenie. Nie wiem czy przypadkiem firmy nie są prawnie jakoś zobligowane do tego i czy nie stosują jakiś wpół legalnych kruczków , aby tego unikać....- 13 1
-
2023-06-10 22:36
samoprzedłużanie umow jest już usankcjonowane. Orange nawet dostało karę za to.
- 11 0
-
2023-06-10 19:42
(7)
przyjść do nich czyli gdzie? salony upc zostały zamknięte, zresztą ubezpieczalnie jeżeli chodzi o OC robią dokładnie tak samo
- 24 1
-
2023-06-11 21:42
Dlatego właśnie pozamykali te salony. Nie ma salonu, nie ma z kim negocjować.
- 0 0
-
2023-06-10 20:37
Złóż wypowiedzenie to sami się do Ciebie odezwą. (1)
- 27 0
-
2023-06-11 17:26
do mnie zadzwonili dwa miesiące po zamknięciu konta
i zdziwieni, że nie podobały mi się ich usługi:)
ale to bank:)
poza tym lepiej jest złapać raz na parę lat dobrą ofertę, a ona przechodzi na czas nieoznaczony i nie szukać niczego lepszego, bo niczego lepszego nie będzie przez kilka lat; ewentualnie parę niepotrzebnych rzeczy więcej za większą kasę. ale jak masz już internet i telefon zi zdziwieni, że nie podobały mi się ich usługi:)
ale to bank:)
poza tym lepiej jest złapać raz na parę lat dobrą ofertę, a ona przechodzi na czas nieoznaczony i nie szukać niczego lepszego, bo niczego lepszego nie będzie przez kilka lat; ewentualnie parę niepotrzebnych rzeczy więcej za większą kasę. ale jak masz już internet i telefon z nieograniczonym internetem (i sam kupujesz swoje sprzęty raz na parę lat bo w 99% przypadków wychodzi taniej) to naprawdę niewiele mogą Ci zaoferować:)- 1 0
-
2023-06-10 20:03
No właśnie i tu jest problem (3)
niedługo wszystko będzie online. Zero kontaktu z człowiekiem do tego dążymy. Zgroza.
- 39 0
-
2023-06-11 11:57
W przypadku Play (dawna UPC).... (2)
...juz to sie stalo. Polikwidowali punkty w galeriach, zostalo tylko biuro w Oliwie.
- 4 2
-
2023-06-11 21:35
polikwidowali już kilka lat temu
zanim play ich przejęło
- 0 0
-
2023-06-11 13:24
Tak?
- 1 0
-
2023-06-10 18:38
Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?
Z tego samego powodu, co mężowie przez żony i odwrotnie.
- 53 5
-
2023-06-10 17:57
Działa (6)
Też tak już robiłam
- 34 1
-
2023-06-11 11:55
Nie działa
Na pewno mam i wiele wyższy rachunek niz nowy klient, tylko o tym nie wiesz
- 1 2
-
2023-06-11 09:42
To nie jest 'straszenie' zerwaniem umowy... (4)
Wielokrotnie nie udało się 'postraszyć' i umowę po prostu rozwiązywałem z dniem wygaśnięcia, zamawiając jednocześnie nową na brata albo mamę/tatę...
;)
Jak mówi stare polskie przysłowie: Jak Kuba Bogu tak Jakub do Michała :D- 17 1
-
2023-06-11 19:05
To dziwne bo niektorzy operatorzh mają karencję
Karencja (okres odczekania) wynoszący 1 miesiąc ale... pod adresem. Wiec "na brata" na nic sie zda. Ja po prostu zmieniam co rok a to jeden operator a to znów drugi. I tak w kółko
- 2 0
-
2023-06-11 11:56
A jak Ci zabraknie czlonkow rodziny... (2)
...na kogo bedziesz zamawial?
- 1 9
-
2023-06-11 16:14
Dziwne pytanie.... po roku znów na siebie...
Nie jestem już klientem przecież ;]
- 14 0
-
2023-06-11 14:18
Na słupa.
- 8 0
-
2023-06-10 17:15
ja tam często zmieniam, to samo z ubezpieczeniami itp. (2)
albo jak umowa zbliża się do końca, to długo zwlekam z jej przedłużeniem i nigdy nie przyjmuję pierwszej oferty. Pierwszy raz dzwonią i słyszą "nie wiem, musze się jeszcze zastanowić". Drugi raz dzwonią, nie odbieram. Trzeci raz dzwonią "jeszcze nie wiem, czy przedłużę, zastanawiam się nad innym usługodawcą...". I tak do momentu, aż usłyszę "specjalna oferta", co najmniej porównywalna z tą dla nowych klientów. Zawsze skutkuje, polecam.
- 297 5
-
2023-06-11 21:49
Po zakończeniu promocyjnej umowy nie przedłużamy ani nie rezygnowałam. Nie wyłączyli i teraz mam bezterminowo tylko o 5,- zł drożej od tej z promocji.
- 3 1
-
2023-06-10 18:38
I Ty myślisz, że my operatorzy tego nie wiemy? xD
Istny Ben Lopez z Ciebie normalnie.
- 18 34
-
2023-06-10 17:12
Jest kilka złotych i działających zasad (45)
1. Nie zawierasz umowy na dłużej niż rok
2. Po tym roku nie zgadzasz się na warunki oferowane przez konsultanta
4. Czekasz na telefon z działu utrzymania klienta, nie gadasz z działem sprzedaży
5. O ile mieszkasz w rejonie działania innych operatorów, nie bój się zmian
6. Korzystaj ze światłowodu a nie instalacji na koncentryku
7. Nie zauważyłeś, że nie ma pkt 3- 305 33
-
2023-06-12 12:10
Ale Ty mądry jesteś
1. Nie tylko nie zauważyłem ze nie ma punktu 3 ale nie zauważyłem wszystkich pozostałych punktów bo to nie ma żadnego znaczenia.
2 Punkt 4 jest śmieszny jak nie przedłużysz umowy to ona przedłuż się automatycznie i do tego czasem na gorszych warunkach, więc możesz się nie doczekać na ten telefon.
3. Punkt 6 to fantazje bo sieć w budynku często jest w gestii zarządcy budynku i nikt Ci światłowodu od głowicy w piwnicy np. na 10 piętro ciagnął nie będzie.- 2 0
-
2023-06-11 11:58
Play (dawna UPC).... (1)
... narzuca termin przedluzenia umow, są to dwa lata.
- 3 2
-
2023-06-12 18:32
Polsat cyfrowy tez
Nie ma opcji na rok, do tego w punkcie obsługi bezczelnie kłamią. Niestety dałam się tak zrobic w punkcie w centrum Gdyni blisko hali. Za dodatkowy dekoder przenośny miało być 1 zł jednorazowo (i nie używać go) i dzieki temu przez cała umowę 10 zł taniej niż dotychczas. Taniej było przez 3 miesiące, potem cena jak wcześniej. Do tego przypadkiem
Nie ma opcji na rok, do tego w punkcie obsługi bezczelnie kłamią. Niestety dałam się tak zrobic w punkcie w centrum Gdyni blisko hali. Za dodatkowy dekoder przenośny miało być 1 zł jednorazowo (i nie używać go) i dzieki temu przez cała umowę 10 zł taniej niż dotychczas. Taniej było przez 3 miesiące, potem cena jak wcześniej. Do tego przypadkiem wśród stosu papierów z zasadami użycia nie dostałam umowy głównej, a ponieważ mam daleko i jestem ograniczona ruchowo, nawet nie chce już wyjaśniać, płace tyle, co wcześniej i trudno. Na pewno jednak więcej nie skorzystam z ich usług.
- 0 0
-
2023-06-11 09:34
W tych czasach to ty dzwonisz bo ci zależy żeby mieć dalej usługę
A nie oni do ciebie xD
Skończyło się.
Kiedyś zamawiałem kilka razy rozmowę z konsultantem bo chciałem przedłużyć umowę i myślisz że ktoś zadzwonił?- 5 1
-
2023-06-11 07:16
To działało kiedyś... (3)
Teraz zdarza się że nie dzwonią z działu utrzymania... a nawet odmawiają podłączenia kablówki mimo że wcześniej było to możliwe i działało - 2 lata temu monter z UPC się obraził (obraził się gdy zapytałem gdzie mi się pakuje bez maseczki) więc autorytatywnie stwierdził że kabel w pionie słaby i do wymiany - UPC zamiast przysłać innego montera
Teraz zdarza się że nie dzwonią z działu utrzymania... a nawet odmawiają podłączenia kablówki mimo że wcześniej było to możliwe i działało - 2 lata temu monter z UPC się obraził (obraził się gdy zapytałem gdzie mi się pakuje bez maseczki) więc autorytatywnie stwierdził że kabel w pionie słaby i do wymiany - UPC zamiast przysłać innego montera przysyła tego samego bo ma jakichś podwykonawców firmy-krzaki z takimi dziadami
To raz
Dwa to w marcu dzwonił do mnie konsultant z Vectry z propozycją przedłużenia umowy i zaoferował mi warunki przedłużenia umowy... jak dla nowych klientów - do tej pory się zastanawiam jak to możliwe
Trzy to
zamiast cyrografów można dziś szukać po prostu stale korzystnych ofert np. nju- 0 5
-
2023-06-11 21:45
Jak za brak maseczki go zrugałes to nie dziwię się że wziął Cię za oszołoma i nie chciał nic robić
- 5 0
-
2023-06-11 14:27
Do mnie przysłali byłego blacharza.
Czułem się jak u prawdziwego mechanika.
- 5 0
-
2023-06-11 13:00
Dobrze zrobił
- 5 3
-
2023-06-11 02:47
zmyślasz
- 0 1
-
2023-06-10 23:15
Nie zgadzasz się na punkt 2, patrz punkt 3.
- 1 0
-
2023-06-10 22:37
Korzystaj ze światłowodu a nie instalacji na koncentryku (2)
o ile masz takie możliwości, bo wielu ludzi nie ma nawet tego drugiego.
- 0 2
-
2023-06-11 17:14
(1)
Od którego roku deweloper doprowadza światłowód do każdego mieszkania w bloku?
- 1 0
-
2024-02-12 16:42
Bl
U siebie mam od 2017
- 0 0
-
2023-06-10 21:06
Brawo!
Ludzie nie czytają umów a potem płacą i płaczą
- 7 1
-
2023-06-10 20:26
Chciałbym zobaczyć jak negocjujesz cenę internetu xD (1)
by ci powiedzieli grzecznie żebyś wy**lał
- 3 11
-
2023-06-11 08:25
o ile cena internetu bedzie stała to jak sie nie odezwiesz to tak bedziesz miał, jak powalczysz to dołożą Ci chocby jakies pakiety TV, stremingi czy inne pierdoły...niby nic a zawsze coś
- 1 0
-
2023-06-10 20:10
Nie, to ty źle ponumerowałeś punkty.
- 17 2
-
2023-06-10 19:04
Rozkujesz ścianę pod światłowód?
- 6 11
-
2023-06-10 18:41
A w czym jest lepszy światłowód? (13)
- 10 12
-
2023-06-11 18:30
Światłowody powodują raka oczu (1)
laserami świecą po oczach gdy śpicie
i programują by głosować na jedyną słuszną partię- 2 3
-
2023-06-12 08:38
Czyli którą? Bo są dwie...
- 3 1
-
2023-06-10 18:44
Nie jest podatny na zakłócenia (10)
Oferuje większe prędkości przesyłu, więc lepszy obraz i szybszy net
- 23 11
-
2023-06-10 22:37
To prawda ale wiekszosc ludzi tego nie potrzebuje. Np moje łącze na koncentryku spokojnie wytrzymuje obciazenia generowane przez jednoczesne 2 sesje teamsow, prace zdalna, youtube i jakis podcast. Wszystko w tym samym czasie. Nie wiem jakie mam predkosci bo zapomnialem i w sumie wszystko mi dziala jak nalezy wiec malo mnie to interesuje. Od kilkunastu lat place tyle samo, wiec w zasadzie place coraz mniej.
- 18 1
-
2023-06-10 20:28
ale jest on zakończony urządzeniem dostawcy...
i korzystasz z sieci na jego zasadach.
- 5 2
-
2023-06-10 20:29
Ale koncentryk RG11 może dać 10Gbps (2)
Po co komu w mieszkaniu więcej?
- 13 2
-
2023-06-10 21:05
W jedna stronę tylko ;) (1)
- 1 1
-
2023-06-11 17:20
po co w drugą więcej niż 40 mbps?
- 4 1
-
2023-06-10 19:07
(3)
I co, będziesz rozkuwał ścianę pod światłowód? A co, gdy mieszkasz w bloku?
- 12 5
-
2023-06-10 19:16
W większości bloków już masz światłowód pociągnięty w szachtach (2)
Kwestia doprowadzenia przewodu do mieszkania. Zaden problem, ale histerycy boją się dziurki w ścianie.
- 18 11
-
2023-06-11 09:30
Coś ci się potwornie pomyliło
- 7 2
-
2023-06-10 22:29
Taaa? Od którego roku?
- 8 3
-
2023-06-10 18:58
Niestety decydujący jest ostatni odcinek - i tutaj w blokach masz małe pole manewru.
- 21 4
-
2023-06-10 18:05
W przypadku internetu dostawca ma praktycznie monopol (7)
Więc oni mają to gdzieś czy sie ktoś zgodzi czy nie bo wiedzą że i tak do nich wróci, albo będzie wisiał na jakimś beznadziejnym łączu od "konkurencji"
- 9 39
-
2023-06-10 18:45
(6)
Sam te bzdury wymyśliłeś?
- 18 9
-
2023-06-10 19:02
Co jest bzdurą? (5)
Masz jednego głównego dostawcę na całą Polskę z najlepszą ofertą, reszta ofert jest beznadziejna- albo kiepski internet z limitami, albo o wieke droższy, albo nie obsługują twojej okolicy. Czego nie rozumiesz?
- 10 33
-
2023-06-10 19:16
Łoo dżizas, gdzie ty mieszkasz (4)
Że masz tylko jedną sensowną ofertę
- 30 6
-
2023-06-10 19:53
W centrum lolku (3)
Sensowna oferta jest jedna jedyna a jak chcesz cos od konkurencji, to żeby zrobili dziurę na kabel na wyremontowanej klatce, trzeba zebrać podpisy na zgodę wszystkich właścicieli mieszkań i dostarczyć plan wykonania od administracji. Chyba nie muszę dodawać że jest to mission impossible.
- 25 16
-
2023-06-10 20:42
To chyba centrum Kartuz (2)
Jak mieszkasz w centrum czegoś porządniejszego, to nie masz tam wielkiej płyty. Masz albo nowe budownictwo (a tam szafty na sieci teleinformatyczne) albo starą kamienicę (a tam nieużywane kominy z czasów ogrzewania węglowego) z dostępem od podziemi, czyli tam, gdzie jest wejście instalacji do budynku. I teraz włącz myślenie.
- 10 18
-
2023-06-10 22:22
już widzę, jak firma specjalnie tylko dla ciebie robi wykop od studzienki na ulicy do piwnicy i rewizją ciągnie na twoje piętro :)
większość kamienic korzysta z upc ze skrzynkami na korytarzach - tak samo jak większość bloków kiedyś miała wiązki kabli przyklejone do balkonów - bo się prowadziło z zewnątrz- 16 0
-
2023-06-10 20:53
Tak tak, wyprowadź się w końcu od rodziców i spróbuj sam to załatwić
Wtedy przestaniesz bełkotać. A oferty lepszej od monopolistów i tak nie znajdziesz. Ale co ty możesz wiedzieć o tym , jak u ciebie mama takie rzeczy załatwia, żebyś mógł tu śmierdzieć wirtualnie :(
- 7 11
-
2023-06-10 17:31
(4)
Zauważyłem :/
- 47 7
-
2023-06-10 21:27
Zauważyłeś, a i tak dajesz się dymać na umowach (3)
- 23 6
-
2023-06-11 08:08
To w tej wypowiedzi jest zawarty gdzieś tekst
Że jak nie zauważysz że nie ma pkt 3 to płacisz drożej?
Szaleju się najadłeś?- 22 1
-
2023-06-11 00:11
Ale nie tak grubo jak ty (1)
- 12 5
-
2023-06-11 18:58
Ale wyczekał z odpowiedzią
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.