- 1 Intel wstrzymuje inwestycje w Polsce (102 opinie)
- 2 Wysokie kary za marnowanie żywności (42 opinie)
- 3 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (31 opinii)
- 4 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (56 opinii)
- 5 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (98 opinii)
- 6 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (229 opinii)
Gaz-System podpisał umowę czarteru pierwszej w Polsce jednostki FSRU
Gaz-System podpisał umowę czarteru określającą warunki dostarczenia i obsługi pływającego terminalu gazowego FSRU (ang. (Floating Storage & Regasification Unit) na Zatoce Gdańskiej. Kontrakt został zawarty z firmą White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
Terminal gazowy w Gdańsku. Znamy szczegóły inwestycji
Jednostka, która będzie przedmiotem czarteru, będzie miała pojemność ok. 170 tys. m sześc. LNG oraz moc regazyfikacji na poziomie ok. 6,1 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie. Pokładowe urządzenia do regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego będą miały moc nominalną nie niższą niż 783,5 tys. m sześc./h.
Kontrakt został zawarty na okres 15 lat z możliwością dalszego przedłużenia. Na bazie umowy czarteru Gaz-System zagwarantował sobie również prawo do wykupu jednostki FSRU. Za budowę statku odpowiedzialna będzie południowokoreańska stocznia HD Hyundai Heavy Industries, z którą White Eagle Energy Ltd. zawarł równolegle umowę Ship Building Contract (SBC).
Jest umowa czarteru pływającego terminala gazowego
- Terminal FSRU to strategiczna inwestycja, która pozwoli na zaspokojenie najpilniejszych potrzeb związanych z zapewnieniem dywersyfikacji oraz bezpieczeństwa dostaw gazu ziemnego zarówno do Polski, jak i regionu. Wyrazem tego jest przyznanie środków z KPO w ramach programu REPowerEU na budowę części lądowej FSRU. Zakontraktowanie przez Gaz-System jednostki magazynowo-regazyfikującej LNG to kolejny ważny etap tego projektu - powiedział Maciej Bando, pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej.
- Podpisana umowa czarteru Time Charter Party to efekt bardzo intensywnego procesu przetargowego rozpoczętego w ubiegłym roku oraz wielomiesięcznych negocjacji pomiędzy Gaz-System oraz Mitsui O.S.K. Lines. Kontrakt określa szczegółowe warunki czarteru pierwszej pływającej jednostki regazyfikacyjnej w Polsce - zaznaczył Sławomir Hinc, prezes zarządu Gaz-System. - Drugi w Polsce Terminal LNG zapewni elastyczność dostaw gazu ziemnego do Polski, co jest niezbędne do zagwarantowania ciągłości zasilania odbiorców w każdym województwie i bezpieczeństwa pracy krajowego systemu przesyłowego
Pływający terminal LNG w Gdańsku
Gazowa inwestycja w Gdańsku zakłada umiejscowienie na Zatoce Gdańskiej pływającej jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), przystosowanej do prowadzenia procesu regazyfikacji na poziomie 6,1 mld m sześc. paliwa gazowego rocznie.
Program przewiduje, że FSRU stanie przy platformie cumowniczej w odległości ok. 3 km od brzegu, na terenie gdańskiego portu, między ujściami odnóg Wisły: Śmiałej i Martwej. W ramach programu zostanie także wybudowana niezbędna infrastruktura podmorska oraz lądowa.
Opinie wybrane
-
2024-04-25 13:39
A dlaczego nie polskie PLO? (5)
Przecież kontrakt z takim podmiotem jak GazSystem moze stanowić gwarancję dla Banku ktory mógłby finansować budowę takiej jednostki.
- 14 7
-
2024-04-25 22:41
Bo nie umią?
- 3 3
-
2024-04-25 21:21
Arciszewska po kilku latach pokumałaby o co chodzi
Trzeba jej najpierw wytłumaczyć, że w zbiornikowcach nie przewozi się pierza luzem
- 5 3
-
2024-04-25 20:19
No widzisz jakie durnie
Nie mieli takiego bystrzaka jak ty i podpisali błędną umowę. Szok. W Gdyni mieszka geniusz ale o nim nikt nie wie. Pewnie jesteś z Chwarzna, tam same takie mądrale po gimnazjum.
- 4 3
-
2024-04-25 18:31
Dlatego...
że PLO nie ma pojęcia o takich statkach
- 5 2
-
2024-04-25 15:35
Zapytaj proszę europosła Lewandowskiego z KO
- 8 5
-
2024-04-28 00:05
Wiem jaka jest decyzjnosc tej firmy powiem krótko! żałosne ! Nie ma gospodarza ! Nikt nie weźmie na klatę pojęcia decyzji ! Od
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.