- 1 Będzie nowy okręt dla Marynarki Wojennej? (50 opinii)
- 2 Co z fabryką petrochemiczną w Gdańsku? (227 opinii)
- 3 Kurierzy na aplikacje poza prawem pracy (129 opinii)
- 4 Kolejny konkurs na prezesa portowej spółki (49 opinii)
- 5 Doradcy podatkowi będą nosili togi (39 opinii)
- 6 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (98 opinii)
Inwestycje kolejowe w Baltic Hub. Jest nowa suwnica, będzie nowy terminal
Baltic Hub kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. Właśnie została uruchomiona czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 tys. TEU rocznie. W planach jest też budowa drugiego terminala kolejowego. W najbliższych latach potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć nawet 1,5 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych).
Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach
Nowa, zelektryfikowana suwnica RMG 4, dostarczona przez austriackiego producenta suwnic Künz, jest już w pełni operacyjna. Jej główna konstrukcja została wyprodukowana w Polsce, a wyposażona została w nowoczesny system OCR do automatycznej identyfikacji numerów kontenerów, system antykolizji bramy oraz 11 kamer ułatwiających pracę operatora. Dodatkowo zastosowano innowacyjne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i efektywność pracy, takie jak mikroruchy chwytni dla precyzyjnego pozycjonowania czy awaryjne hamulce wciągarki.
Inwestycje w infrastrukturę kolejową w gdańskim terminalu
Obecnie terminal obsługuje ponad 600 pociągów miesięcznie, zapewniając transport ładunków nie tylko na terenie Polski, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez sieć połączeń z Czechami, Słowacją, Węgrami i Ukrainą.
- Inwestycje w infrastrukturę kolejową to strategiczny element rozwoju Baltic Hub. Czwarta suwnica RMG to odpowiedź na rosnący popyt na przewozy intermodalne. Stawiamy na rozwiązania wydajne, bezpieczne i przyjazne dla środowiska, oferując naszym klientom konkurencyjne usługi na najwyższym poziomie. Biorąc pod uwagę uruchomienie trzeciego terminalu w 2025 r. oraz zwiększenie mocy przeładunkowych dla naszych klientów, musimy być przygotowani do obsługi tego wzrostu - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Drugi terminal kolejowy w Baltic Hub
Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Obecny poziom wykorzystania kolei pokazuje, że potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć możliwości przeładunkowe obecnej bocznicy kolejowej. Drugi terminal kolejowy będzie potrzebny w momencie, gdy Baltic Hub osiągnie 1 mln TEU na kolei, a to może nastąpić w 2027 r. W związku z tym zarząd Baltic Hub współpracuje z polskimi władzami w celu zapewnienia odpowiedniej lokalizacji dla budowy drugiego terminalu kolejowego.
Największy terminal kontenerowy na Bałtyku
Do końca 2025 r., wraz z ukończeniem budowy trzeciego terminalu, Baltic Hub będzie dysponować łączną zdolnością przeładunkową 4,5 mln TEU rocznie, ponad 124 hektarami placu, około 2,1 km głębokowodnego nabrzeża z najnowocześniejszym sprzętem - 21 suwnicami nabrzeżowymi STS, 74 suwnicami placowymi (RMG i RTG), siedmioma torami kolejowymi o łącznej długości 5,25 km (750 m każdy) na nowoczesnej bocznicy kolejowej oraz zautomatyzowanym kompleksem bram dla samochodów ciężarowych. I tym samym stanie się jednym z największych kompleksów terminali kontenerowych w Europie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-07-17 07:26
Co na to zielony ład, unia (13)
Niszczą przyrodę i zatruwają życie mieszkańcom. Ludzie chcą plaży, lasu a nie portu. Tutaj nikt nie mówi o śladzie węglowym i o CO2.
- 24 144
-
2024-07-17 17:27
Zlewaczały wyborca rudego
- 3 2
-
2024-07-17 16:14
Idź do eurokołchozu zapytaj ich
- 3 0
-
2024-07-17 11:50
Pojedź na Mazury
Tam masz las i jeziora. Gdyby nie port Gdańsk był by miasteczkiem podobną do Władysławowa albo Pucka. Dziwne że wielu tego nie rozumie. 95% społeczeństwa jakby to ująć ma wywalone na ślad węglowy i CO2.
- 12 2
-
2024-07-17 09:09
Niemcy (1)
Lepiej żeby był w Niemczech
- 16 3
-
2024-07-17 11:50
A jak myślisz czemu blokują rozbudowę portu w Świnoujściu i Szczecinie?
- 10 2
-
2024-07-17 09:04
wez wracaj do niemiec
- 18 3
-
2024-07-17 08:18
wracaj przed tvn
- 13 12
-
2024-07-17 08:13
(5)
Jacy ludzie??? ... Ty? a kim Ty jesteś?....
- 13 3
-
2024-07-17 10:04
Jacy? Podtrucia, zaczadzeni mieszkańcy. (4)
Niektórzy są tak ogłupiali, że klaszczą rabunkowymi przemysłowi i mordom na przyrodzie nawet wtedy, gdy urodzi im się dziecko-potworek z letalnymi wadami z powodu degradacji środowiska.
Kupione trolle nie istnieją tylko w internecie, wam i najbliższym, przygłupy, też może się przytrafić przerażająca śmierć z powodu zatrucia wody i powietrza.- 4 14
-
2024-07-17 11:51
Po co miasto wpycha się na tereny portowe z deweloperką? (1)
Niech będzie to jak w cywilizowanych krajach oddzielone z jakimś buforem.
- 6 2
-
2024-07-17 12:43
Dzielnica Nowy Port ma ponad 250 lat.
- 1 1
-
2024-07-17 10:13
Sorry z literówki, ale gdy widzę taka rzeź (1)
a mam wraz z dziećmi tym powietrzem oddychać, to ponoszą mnie nerwy.
Dokonuje się mord na nas i środowisku.
Kto ma wątpliwość, niech się teraz po pożarze hali w porcie, przejdzie nad morzem. Stało się ściekiem dla chemikaliów. W powietrzu unoszą się trujące substancje. Ptaki uciekły na teren miasta, gdzie nie mają warunków do życia ia mam wraz z dziećmi tym powietrzem oddychać, to ponoszą mnie nerwy.
Dokonuje się mord na nas i środowisku.
Kto ma wątpliwość, niech się teraz po pożarze hali w porcie, przejdzie nad morzem. Stało się ściekiem dla chemikaliów. W powietrzu unoszą się trujące substancje. Ptaki uciekły na teren miasta, gdzie nie mają warunków do życia i rozmnażania. Wybijamy życie, swoje też.
Trollom życzę miłej agonii i oczywiście bezpłodności, bo nie ma co męczyć kolejnych pokoleń (zwłaszcza gdy dziecko ma być tępe jak te po trollu przemysłowców).- 5 14
-
2024-07-17 13:40
Przeprowadź się na Szadółki, tam jest czym oddychać
- 4 1
-
2024-07-17 12:55
Przecież te 1,5 mln TEU nie dojedzie nawet do Tczewa (1)
Dalsza przepustowość torów kolejowych tego nie ogarnie.
Jeden pociąg ma max. 80 TEU, mówimy więc o 18750 pociągach rocznie to nawet przy pełnych 365 dniach w roku daje nam 51 pociągów dziennie, a linie w kierunku Tczewa i tak są już przeciążone.- 19 6
-
2024-07-17 13:18
Cóż, CPK to była też rozbudowana kolejowa sieć do transportu towarów.
- 5 2
-
2024-07-17 10:57
Dlaczego akurat w Gdańsku ma być największy port? (3)
Kiedy protesty? Dymiące statki które przypływają, setki tirów, pył węglowy. Jeden wielki bałagan. Mieszkańcy Nowego Portu, Letnicy, Brzeźna, Stogów czas na protesty. Jak żyć
- 16 72
-
2024-07-17 12:47
bo Gdynia była mądrzejsza i nie przyjęła miału weglowego
- 4 1
-
2024-07-17 11:23
(1)
Lepiej pomyśl ile to niesie korzyści dla mieszkańców. Coraz więcej papieru można z tego wyciągnąć.
- 6 2
-
2024-07-17 11:31
Jak sam nie zarobisz to nikt nic Ci nie da.
Mieszkańcy tylko tracą...
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.