- 1 Intel wstrzymuje inwestycje w Polsce (82 opinie)
- 2 Wysokie kary za marnowanie żywności (34 opinie)
- 3 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (31 opinii)
- 4 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (56 opinii)
- 5 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (98 opinii)
- 6 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (229 opinii)
Jest ostateczna zgoda na przejęcie Lotosu przez Orlen
Komisja Europejska dała ostateczną zgodę na przejęcie Lotosu przez Orlen - podał płocki koncern w komunikacie. Według harmonogramu połączenie może zostać zarejestrowane i sfinalizowane już w sierpniu 2022 r.
- Komisja Europejska zatwierdziła zaproponowanych przez PKN Orlen nabywców aktywów sprzedawanych w ramach realizacji środków zaradczych przy przejęciu kontroli nad Grupą Lotos - poinformował PKN Orlen.
Komisja zatwierdziła także umowy zawarte z tymi nabywcami. Zgodzono się na przejęcie Lotosu przez Orlen m.in. pod warunkiem, że do niezależnego podmiotu trafi 30 proc. udziałów w gdańskiej rafinerii. Nowy właściciel ma mieć prawo do blisko połowy produkcji rafinerii. Orlen wybrał na partnera do aktywów rafineryjnych, hurtowych i paliw lotniczych Saudi Aramco.
Czytaj też:
Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę
Sprzedane ma też zostać 80 proc. sieci stacji Lotosu. W tym przypadku partnerem będzie węgierski MOL, który przejmie 417 stacji paliw sieci Lotos znajdujących się na terenie Polski za kwotę 610 mln dol. Uzgodniono jednocześnie, że Orlen kupi 144 stacje na Węgrzech i 41 na Słowacji.
100 proc. udziałów Lotos Biopaliwa kupi Rossi Biofuel, natomiast 100 proc. akcji Lotos Terminale kupi Unimot Investments.
- Zawarcie umów z nabywcami oraz wejście w życie umów warunkowych powinno nastąpić w terminie sześciu miesięcy od dnia ich zatwierdzenia przez Komisję - poinformował też Orlen.
Zarządy Grupy Lotos oraz PKN Orlen 2 czerwca 2022 r. uzgodniły plan połączenia, który zakłada przejęcie całego majątku Lotosu przez płocki koncern w zamian za jego nowo emitowane akcje. Walne zgromadzenia PKN Orlen i Grupy Lotos w sprawie połączenia obu koncernów odbędą się w lipcu, a połączenie zostanie zarejestrowane i sfinalizowane w sierpniu 2022 r. Równolegle ogłoszono parytet wymiany akcji Lotosu na akcje PKN Orlen. Sfinalizowanie transakcji zależało od zgody dotyczącej zarówno parytetu, jak i pozostałych warunków połączenia, wyrażonej przez akcjonariuszy obydwu spółek podczas Walnych Zgromadzeń.
Wraz z planem połączenia do publicznej informacji podano także parytet wymiany akcji. Akcjonariuszom Grupy Lotos w zamian za posiadane akcje spółki zostaną wydane nowo emitowane akcje PKN Orlen w stosunku 1:1,075. Innymi słowy za każdą akcję Grupy Lotos akcjonariusz otrzyma 1,075 akcji płockiego koncernu. Liczba przyznanych akcji będzie stanowić liczbę naturalną, a w zamian za nieprzyznane ułamki akcji połączeniowych akcjonariusze Grupy Lotos otrzymają dopłaty na zasadach określonych w planie połączenia.
Oby ceny paliwa spadały tak szybko jak rosły (7 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-20 14:31
Duzy błąd na wielu poziomach (25)
1. Perspektywa Pomorza. Oczywiście tracimy na tym, że znika nam centrala innowacyjnej i rozwijającej się spółki, która przyciągała do regionu także inne firmy, które inwestowały, rozwijały się itd. Ale ok, jestesmy krajem unitanym, centralnie zarządzanym (niestety), więc rozumiem, że ta perspektywa nie musi mieć znaczenia dla Polaków z innych
1. Perspektywa Pomorza. Oczywiście tracimy na tym, że znika nam centrala innowacyjnej i rozwijającej się spółki, która przyciągała do regionu także inne firmy, które inwestowały, rozwijały się itd. Ale ok, jestesmy krajem unitanym, centralnie zarządzanym (niestety), więc rozumiem, że ta perspektywa nie musi mieć znaczenia dla Polaków z innych części kraju
2. Perspektywa ogólnopolska. Straciliśmy jakąś formę konkrencji. Ułomnej bo ułomnej, ale duopol zawsze jest lepszy niż monopol. teraz go już nie ma. Efekt: wszyscy widzimy na stacjach benzynowych. Takie zagrania jak osobiste decyzje prezesa by obniżyć na jednej czy dwóch stacjach cenę niestety są żywcem wzięte z PRL-u i takich krajów jak Turcja czy Wenezuela. Jesli komuś się to podoba to współczuję. Ja wolałbym w takim kraju nie mieszkać.
3. Perspektywa środkowoeuropejska. Komunikaty o budowie regionalnego championa brzmią kuriozalnie w sytuacji, gdy tenże champion na własne życzenie pozbawił się połowy mocy produkcyjnej i 30 proc. zarobków z najnowocześniej rafinerii w regionie. Jestem pewny, że zagwarantować sobie dostawy z Arabii Saudyjskiej można było w inny sposób. Dlaczego tego nie zrobiono? Bo negocjowaliśmy z pistoletem w postaci decyzji KE przy głowie.
4. Kontrowersyjna teza: rozumiem, że wraz ze stacjami MOL-a w Polsce pojawi się dużo putinowskiej ropy, z której dochody pójdą na wiadomo co. Długoterminowo jest to oczywiście mega głupie. Krótkoterminowo - być może doprowadzi to do konkurencji i obniżki cen w Polsce. I to może być jedyny plus tego socjalistycznego eksperymentu fundowanego nam przez narodowo-socjalistyczny rząd.- 255 72
-
2022-06-23 14:53
Realista
Treść twojej notki jest tak pozbawiona sensu, że aż nie chce sie komentować. Tylko do pk4. w - czy BP, Shell i inne stacje sprzedają paliwa wyprodukowane w swoich rafineriach? Nie, kupują w Orlenie lub Lotosie, bo nieopłacalny byłby transport. Reasumując - Józefie Bąku, twój ojciec chciał oddać Rosjanom Lotos, więc straciłeś okazję by milczeć.
- 0 0
-
2022-06-22 16:56
Brednie
Napisał pan same głupoty, opierają się na wyssanych z palca insynuacji.
- 0 0
-
2022-06-21 07:43
Pistolet KE przy głowie? (1)
Kto nam każe robić fuzję? KE?
- 0 0
-
2022-06-21 08:22
Zapewne chodzi o narzucone warunki połączenia.
- 0 0
-
2022-06-20 22:07
błedem bytła twoja edukacja jak widac zmarnowane podatki (1)
- 2 6
-
2022-06-21 08:21
Póki co, to swoim wpisem ujawniasz spore braki w swojej.
I to na poziomie elementarnym.
- 1 0
-
2022-06-20 16:30
widać że tvn leci na okrągło
Ale w skrócie
1. perspektywa pomorza z punktu widzenia Skarbu Państwa jest drugorzędna. Lotos nie jest firmą zarządzaną przez nieudaczników z któregoś z urzędów miejskich w trójmieście (do twojego wyboru o który chodzi). To co jest zbudowane zostaje więc w czym problem ? Współpraca z uczelniami zostaje, pracownicy zostają. Zmiana bez wpływuAle w skrócie
1. perspektywa pomorza z punktu widzenia Skarbu Państwa jest drugorzędna. Lotos nie jest firmą zarządzaną przez nieudaczników z któregoś z urzędów miejskich w trójmieście (do twojego wyboru o który chodzi). To co jest zbudowane zostaje więc w czym problem ? Współpraca z uczelniami zostaje, pracownicy zostają. Zmiana bez wpływu na przyciąganie firm do regionu, bo co niby one miały by wnosić do Lotosu ? Znasz jakiegoś poddostawcę produktów ? To jest tak duża firma, że to producenci sami się zgłaszają np z uszczelnieniami.
2. perspektywa ogólnopolska jest bardzo dobra i robią to co powinno być zrobione lata wstecz, o jakiej konkurencji mówisz, jeśli obie firmy należą do Skarbu Państwa ? Jak jesteś właścicielem dwóch firm to powinny one współpracować a nie stawiać sobie kłody pod nogi, patrz VW, jakoś nie słyszałem kwiku gdy przejmował Seata, Skodę itp.. Jakie ty ślepaku efekty widzisz na stacjach paliw ? Nie powiedzieli ci, że cena wachy zależy od energii i surowca kupowanego w dolarach ? Popatrz na ceny emisji CO2, ceny energii elektrycznej i kurs dolara i porównaj to z latami wstecz i z ceną paliw. Wiesz w ogóle jaka jest struktura własnościowa stacji paliw w Polsce ? Wątpię po tym co napisałeś. PS możesz sam sonie kilka stacji kupić, chętnie zawierają umowy długoterminowe na kilka lat, warunek musisz spełniać kryteria jakościowe paliw (niezapowiedziane kontrole + infrastruktura).
3. tu można się zgadzać lub nie, ale pytanie co ma EU do tego ? Boją się konkurencji ? Jakoś nie przypomina sobie warunków gdy była fuzja Royal Dutch Shell z BG Group za 65 mld euro, albo gdy VW przejmował kolejne marki lub Orange...chyba dlatego, że to Holendrzy, Niemcy i żabojady, wiadomo inny poziom demokracji tam jest i szekle się zgadzają...
4. Kolejny news z 4liter, wiesz że MOL od lat nie jest związany z ruskimi i udziałowcem większościowym jest państwo Węgierskie ? Za czasów rudzielca, chciano opchnąć pakiet LOTOSu ruskim firmą, które nawet nie ubiegały się o to- 14 19
-
2022-06-20 16:28
Aleś ty zaslepiony jak polskie sądy.
- 5 4
-
2022-06-20 16:10
Polemika (1)
Jak ropa z MOL w Polsce? Chłopie ogarnij się, MOL będzie sprzedawał na stacjach paliwa z połączonego Orlenu.
Aramco ma 30% udziałów w rafinerii, a nie połowę, a to przekłada się na kilkanaście procent konsumpcji paliw w Polsce.
KE wyraźnie zaznaczyła w dzisiejszym komunikacie, że warunki zaradcze utrzymają konkurencyjność na rynkuJak ropa z MOL w Polsce? Chłopie ogarnij się, MOL będzie sprzedawał na stacjach paliwa z połączonego Orlenu.
Aramco ma 30% udziałów w rafinerii, a nie połowę, a to przekłada się na kilkanaście procent konsumpcji paliw w Polsce.
KE wyraźnie zaznaczyła w dzisiejszym komunikacie, że warunki zaradcze utrzymają konkurencyjność na rynku hurtowym. Aktualnie 35% rynku paliw płynnych to import, więc o jakim monopolu lub duopolu piszesz, skoro miejsce Lotosu przejmie polski Unimot, spółka notowana na GPW- 8 9
-
2022-06-20 16:18
30 proc udzialow i prawo do 50 proc wyprodukowanych paliw
Dobrze chłop napisal
- 8 2
-
2022-06-20 14:43
(14)
Z pkt 1 mogę się zgodzić z pkt 2 niestety nie - konkurencja żadna. Pkt 3 można polemizować - na pewno na plus jest to ze przez sprzedaż do AS mamy gwarancję ropy, co w dzisiejszych czasach nie należy do łatwych. Pkt 4 Mol będzie kupować ropę z PKN Orlen tak jak wszyscy :) nikomu się nie opłaca cystern puszczać z Rosji do PL.
- 9 6
-
2022-06-20 16:34
on o tym nie wie (2)
podobnie jak ten baran z lewicy który jakiś czas temu z kawą na stacjach Shella sobie fotki robił, że to najlepsze paliwo na świecie, ale to że kupuje je od Lotos albo Orlen w zależności od tego gdzie bliżej nie wspomniał....
- 11 2
-
2022-06-20 20:50
Ale dodatki do paliw mają swoje. Tego nie kupują. (1)
- 1 0
-
2022-06-21 15:32
bzdura
przy zamówieniach hurtowych możesz dodatki jakie chcesz w granicach norm branżowych sobie zamówić, dotyczy to zamówień >10000 litrów
- 0 0
-
2022-06-20 14:51
Cysterny nie będą kursowac z RUS do POL tylko z HUN do POL (10)
MOL będzie sprzedawać u nas benzynę i ON , które wyprodukuje u siebie z rosyjskiej ropy.
- 4 17
-
2022-06-20 16:35
xd gdzie ty się urodziłeś ?
w sosnowcu ?
- 3 5
-
2022-06-20 16:13
Bzdura
Mol jest na polskim rynku od 20 lat. A na stacjach po Lotosie będzie sprzedawał paliwo z Orlenu, co wynika z umowy przedstawionej w styczniu.
- 8 9
-
2022-06-20 16:06
Rozkradł PiS srebra rodowe, a czego nie dali rady ukraść to podpalą. Szkoda Lotosu tym bardziej że rusek położył łapę. (6)
- 20 14
-
2022-06-21 13:02
Czytaj dalej sokzburaka...
- 0 0
-
2022-06-20 17:05
Człowieku. Bierz połowę tego co bierzesz bo tych farmazonów nie można czytać ! (4)
Ps. POpatrz na sprzedane spółki za POprzedników ( ponad 400 - w tym wiele strategicznych )
Tutaj tylko zyskamy o czym sam się przekonasz trollu ale rozumiem, że dla Ciebie jest dobrze kiedy jest źle !?- 9 28
-
2022-06-20 20:47
Zmiń kanały w tv, aby obejżeć i posłuchać prawdę. (3)
- 8 6
-
2022-06-21 13:01
Na jaki? Może TVN? xD
- 0 0
-
2022-06-21 10:21
nie oglądam TV (1)
tylko portale finansowe.. money, bankier itd ! Ale rozumiem, że jak większość POkomonów, to i Ty trollu nie lubisz ludzi myślących samodzielnie ! Ps. Domniemam, że Twoja wypowiedź oparta jest na anty-polskiej TVNiemcy - prawda i tylko prawda 24 godziny na dobę a raczej gów..o prawda ;D Może sam się zainteresuj innymi źródłami, zwłaszcza od strony gospodarczej, to otworzysz swoje oczy na Świat !
- 2 4
-
2022-06-21 13:15
ruski trol, wiemy wiemy bańkę trza ukraś a później już z górki
- 0 0
-
2022-06-20 15:01
Nieprawda
MOL będzie sprzedawać benzynę kupioną z Lotosoorlenu
- 8 6
-
2022-06-20 13:43
Pieniądze z regionu (9)
Niestety, ale ta fuzja spowoduje że nasz region będzie pozbawiony znacznej ilości gotówki, co rządzącym jest na rękę, bo pomorze nie jest przychylne obecnej władzy. No i centralizacja wszystkiego pod kontrolą rządu, to jest niedobry ruch, dosypują sobie kolejnej paszy do koryta, przy którym się trzymają.
- 221 56
-
2022-06-21 05:19
Ojej nie będzie na LPG+?
- 1 1
-
2022-06-20 19:36
Głupota
Jesteś tak głupi że nawet tego ustawa nie przewiduję
- 3 2
-
2022-06-20 14:14
No i dobrze (6)
Skorzysta ogół a nie tylko Gdańsk
- 12 43
-
2022-06-20 14:19
Wiemy że w Lotosie się wytworzyły klany rodzinne (4)
Zróbcie tam sobie na Elbląskiej imprezę pożegnalną trzeba sobie normalnej pracy poszukać :)
- 11 30
-
2022-06-21 15:36
i tu jest ten ból d* wszelkich płaczków
mogli by podobne czystki na trójmiejskich uczelniach porobić, bo nazwiska się dziwnie zbiegają na wielu wydziałach
- 0 0
-
2022-06-20 14:35
klany (2)
Bardzo chciałbym te klany rodzinne zobaczyć. Jak zwykle najwięcej mają do powiedzenia Ci, którzy wyznają motto życiowe "nie wiem, ale się wypowiem".
- 30 9
-
2022-06-21 15:37
i pyk, passacik służbowy zejdzie i karta paliwowa
szukaj pracy w biedronce, może jako handlowiec dadzą ci nową fabię i bonus na kaszę
- 0 0
-
2022-06-20 15:47
Pracowałem tam dwa lata, na Elbląskiej
Za czasów Ryżego. Strasznie musicie tam teraz płakać, biur nie zalejcie ;)
- 12 15
-
2022-06-20 14:17
Co najwyżej Obajtek i jego zgraja. Ty te korzyści zobaczysz jak świnia niebo.
- 35 11
-
2022-06-20 13:54
Bardzo dobrze (50)
Jaki sens w trzymaniu dwóch takich molochów w tej samej branży, które przez to muszą zużywać masę zasobów na wzajemną konkurencję?
Połączenie kombinatów pozwoli ograniczyć koszty (choćby o ten marketing) i skupienie się na dostarczaniu produktu najtaniej i najwyższej jakości- 105 384
-
2022-06-22 14:00
Na pewno nie bardzo dobrze
skupienie się na dostarczaniu produktu najtaniej i najwyższej jakości - już widze jak Państwowa spółka skupia się na dostarczeniu wyrobu dobrej jakości, raczej jak załatwić "stołki" rodzinie to już prędzej. Poza tym w ekonomii nie ma czegoś takiego jak: "produktu najtaniej i najwyższej jakości". Jesli coś jest dobre to musi kosztować jesli jest tanie to i jakość jest niższa.
- 0 0
-
2022-06-21 23:00
Suwerenie nie męcz się bo nie masz zielonego pojęcia o temacie na który się wypowiadasz.
- 0 0
-
2022-06-21 14:38
Bardzo źle
Sprzedaż Polskiego strategicznego przemysłu w obce zagraniczne ręce to zawsze zły interes. Jak mamy konkurować na Węgrzech z Molem, który będzie miał Rosyjskie paliwo. Jestem trochę bardziej zorientowany od emeryta, który pisze te głupoty powyżej.
- 0 0
-
2022-06-21 09:25
Pieprzesz jak potluczony
- 0 0
-
2022-06-21 07:52
jakie to uczucie, jak wypowiadasz się w temacie o którym nie masz zielonego pojęcia, mam wrażenie, że gdybym użył tego słowa, mogło by to być uznane za przemoc słowną....
- 0 0
-
2022-06-21 00:47
Czas powrotu do PRL
Czas na stworzenie jednej narodowej spółdzielni. Będzie jeden pracodawca dla wszystkich. Zwiększy się liczba miejsc pracy i wreszcie nikt nie będzie musiał z nikim konkurować. Jedna rodzina. To jest "przyszlosc".
- 5 1
-
2022-06-20 23:19
bredzisz pisowski błaznie......
- 1 1
-
2022-06-20 17:47
(1)
Właśnie o to chodzi konkurencja jest dobra dla klienta zaś monopol tylko dla monopolisty
- 8 0
-
2022-06-20 21:32
Konkurencja jest w uni więc o co wam łazi...
- 1 1
-
2022-06-20 16:08
Najtaniej, przy monopolu? Serio?
- 11 1
-
2022-06-20 15:49
Po to że ta konkurencja jest dobra dla nas czyli dla konsumentów. Monopole są zawsze szkodliwe.
- 13 4
-
2022-06-20 15:44
Ale Bolki z opozycji chcą słabej Polski chyba dlatego ujadają (3)
- 7 22
-
2022-06-21 13:14
jak walka z nepotyzmem polega na zatrudnianiu swoich a hasło "wystarczy nie kraść " dotyczy wszystkich poza pisem , jeżeli gwarancja premiera o braku podwyżek wiąże się z podwyżkami, a dotuje się tych co nic nie zarabiają albo ledwo co bo im się nie chce - to tak wolę poprzedników
- 0 0
-
2022-06-20 22:41
Bolki? (1)
Mocna polska to krezusy w postaci Sasina, Suskiego, Obajtka, Kurskiego, Kowalskiego, Zero Ziobro itp. Rzeczywiście czempiony i elyta intelektualna
- 10 0
-
2022-06-21 13:14
oni już dawno swoimi sumami zawstydzili amber Gold
- 1 0
-
2022-06-20 15:24
A po co marketing takim firmom jak: Orlen, PZU czy Energa? (3)
Muszą reklamować swój towar czy są nieznane?
- 12 7
-
2022-06-21 00:50
No i jako mądrość płynie?
- 0 0
-
2022-06-20 16:17
A po co Coca-Cola się reklamuje? (1)
Nie rozumiesz marketingu to się nie wypowiadaj.
- 4 7
-
2022-06-20 16:27
A coca-cola ma de facto monopol na swoim rynku jak Energa albo od teraz Orlen?
- 10 3
-
2022-06-20 15:04
Z twoim poziomem myślenia (1)
To po co są rozne sklepy, mleczarnie, piekarnie i inne zaklady. Lepiej je połączyc aby oszczedzic na marketingu. To w ekonomi nazywa się monopol. a dla ciebie to czasy PRL.
- 24 3
-
2022-06-20 15:19
Ok a przepraszam na jakiej stacji tankujesz ? Skoro tak kochasz lotos i nienawidzisz Orlenu to chyba Ci klapki na oczach zasłoniło inne logotypy na innych stacjach może Orlen nie wykupił wszystkich stacji i niema monopolu na dostawę paliw w Polsce
- 3 19
-
2022-06-20 14:56
(3)
te wiedzę to masz chyba z uniwesytetu ale kończyłeś go w latach 70 I 80. tam uczyli, że jak nie ma konkurencji to jest ok a centralne sterowanie popytem i podażą to jeden jesyny sukces. może nie pamiętasz jak w latach 80- tych były puste półki w sklepach w większąści przez gospodarkę socjalistyczną
- 16 5
-
2022-06-20 20:57
Półki puste, bo strajkowano o wszystko. Każdy chciał podwyżki, a robić się nie chciało. (2)
- 4 8
-
2022-06-21 13:11
(1)
czyli się poprostu należało jak teraz pisiakom premie za zje..ani i popsucie , oraz grabienie społeczeństwa... słyszałem że bankom nadal mało i kazali znowu gapińskiemu stopy podnosić bo premii nie dostanie
- 0 0
-
2022-06-21 15:43
heh to popatrz downie kto głosował za tymi premiami
to się zdziwisz, bo jak zazwyczaj nie ma na głosowaniach kukieł z PO i PSL to byli wszyscy i wszyscy na tak
- 0 0
-
2022-06-20 14:50
Lotos to nie moloch, a przez to że nie ma konkurencji już płacimy za paliwo 8,50zł (2)
- 26 11
-
2022-06-20 15:15
(1)
Co ty cpiesz, jeszcze przed fuzja zniknęła konkurencja ?
- 9 11
-
2022-06-20 15:25
Tak, właśnie trochę to dziwne, ale konkurencja zniknęła. Ceny idą odgórnie.
- 14 4
-
2022-06-20 14:01
Bardzo niedobrze (21)
Jaki sens jest tego co piszesz?
jak już kazali ci promować fuzję w komentarzach, to niech jeszcze wymyślą jakieś sensowne wytłumaczenie bo to sie kompletenie nie zgadza ze zdrowym rozsądkiem
pogadaj z szefem, niech mu przyślą nowe wytyczne co macie pisać- 81 27
-
2022-06-21 15:39
O jakiej fuzji mówisz ?
To jest przejęcie a nie połączenie, jedna linia technologiczna w Orlenie jest większa od całej rafinerii w Gdańsku, do tego Orlen ma pod sobą kilka rafinerii
- 0 0
-
2022-06-20 14:39
(18)
Podziękuj KE, bo to ona takie warunki przejęcia wymyśliła. Jeszcze jakieś nieuczesane myśli masz?
- 17 43
-
2022-06-20 15:33
przecież jest napisane wprost (3)
"Komisja Europejska zatwierdziła zaproponowanych przez PKN Orlen nabywców aktywów sprzedawanych w ramach realizacji środków zaradczych przy przejęciu kontroli nad Grupą Lotos - poinformował PKN Orlen."
- 28 5
-
2022-06-20 15:45
Nabywców (2)
Ale środki zaradcze wymyśliła sama komisja, czyli te nakazy i podziały, umiesz ty czytać?
- 8 19
-
2022-06-21 20:06
naukę czytania zacznij od siebie, poproś jakiegoś przedszkolaka to ci pomoże
- 0 0
-
2022-06-21 06:17
Nie wymyśliła, tylko zatwierdziła propozycję.
- 5 2
-
2022-06-20 15:32
warunki zaproponował Orlen, nie KE
- 26 5
-
2022-06-20 14:56
To nie Komisja Europejska kazała przejąć Lotos i zniszczyć bardzo dobrą firmę (12)
To jest wprost niewiarygodne jak zła władza jest w stanie zniszczyć dorobek gospodarczy kilku pokoleń
- 57 17
-
2022-06-20 16:15
A co zniszczono? (11)
Oprócz tego, że Olechnowicz utopił 2 mld w złożu Yme w Norwegii, sprzedał za bezcen największego producenta świec, aby ratować wyniki - Lotos Parafiny i kupił zadłużony Krak-Gaz?
- 14 31
-
2022-06-21 09:27
(3)
A co z Ostroleka?, a 2 mld na TVPutin? a kary za nieprzestrzeganie prawa unijnego, a miliardy dla KK/
- 5 2
-
2022-06-21 11:05
ponad milriad poprzednicy umożyli gazpromowi ! (2)
prawa unijnego , to nie przestrzega sama unia ale o tym się dowiesz kiedy zapoznasz się z traktatami eu ! ITD...
- 1 3
-
2022-06-21 16:18
A gdzie przepadają obecnie grube miliardy?
To nie bajka, ale dane oficjalne.
- 1 1
-
2022-06-21 13:10
a nowi podpisali umowę po cenach rynkowych a nie indywidualnie wynegocjowanych
- 1 1
-
2022-06-20 18:28
Olechnowicz już dostał jedno odszkodowanie za bezpodstawne aresztowanie i oskarżenia . Podpisz się to dostanie następne
- 22 7
-
2022-06-20 17:39
Napisz coś o bloku elektrowni w Ostrołęce, jak to Tusk utopił ponad miliard złotych. (5)
- 20 8
-
2022-06-21 11:54
A gdzie jest ta elektrownia atomowa co POprzednicy budowali a tyle kasy na to poszło ?? (3)
- 2 5
-
2022-06-21 15:41
po 50 tys netto brali przez kilka lat + auta służbowe + bonusy (2)
a nawet miejsca nie wskazali gdzie ma być budowana. W normalnej firmie za taką niegospodarność jest kop w d*** i zarzuty, tutaj dalej haratają w gałę i śmieją się z tego.
- 0 2
-
2022-06-21 20:04
(1)
za to twoi to geniusze biznesu, prosta krawcowa ma kilka domów, elektrownię atomową budują już 7 lat (ale może masz rację, jak uzgodnili gdzie ma być to szybciutko kupili działki i sprzedadzą je z takim zyskiem jak Morawiecki księżowską), 2 miliardy wrzucili w kanał dla żaglówek i jeszcze opowiadają jakie on ma strategiczne znaczenie (dla kaczek
za to twoi to geniusze biznesu, prosta krawcowa ma kilka domów, elektrownię atomową budują już 7 lat (ale może masz rację, jak uzgodnili gdzie ma być to szybciutko kupili działki i sprzedadzą je z takim zyskiem jak Morawiecki księżowską), 2 miliardy wrzucili w kanał dla żaglówek i jeszcze opowiadają jakie on ma strategiczne znaczenie (dla kaczek chyba) - a śmieją się z takich prostaków jak ty, którym można wszystko wmówić. Wystarczy nie kraść - nie muszą, im się po prostu należy. Ile? tyle ile sobie wymyślą. Biedny ten kraj z takimi geniuszami
- 3 1
-
2022-06-21 22:55
Jeśli nawiązujesz do przekopu, to powinieneś wiedzieć ( pamiętać ) ,że nawet Twoja
ukochana platforma w 2006 roku postawiła pomnik mówiący wprost, że przekop jest potrzebny !
A pierwsze plany takiego przekopu sięgają 1577 roku ruski trollu i wytłumacz fakt, że platforma chciała ale nie potrafiła zrealizować a kiedy inni robią, to nagle jest źle i dramat ??
Ps. Wrzuć sobie w google "Kąty rybackie - przekop mierzei" to może trochę historii poznasz !!!- 0 2
-
2022-06-21 11:02
to napisz trollu jak poprzednicy umożyli ponad milriad gazpromowi !
albo o tym jak wyprzedali ponad 400 spółek, także tych strategicznych ! ps. a co do elektorwni, to przecież takie partie jak europojska epp, czyli też twój twfusk byli za zamykaniem elektrowni węglowych i o ironio, traz nawet niemcy otwierają te niedobre elektrownie węglowe jak ns1 został przykręcony !!!
- 2 5
-
2022-06-20 14:27
zostaw myślenie osobom wykwalifikowanym
na twój "chłopski rozum" to możesz co najwyżej doradzać januszexom
- 17 28
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.