- 1 Intel wstrzymuje inwestycje w Polsce (112 opinii)
- 2 Wysokie kary za marnowanie żywności (47 opinii)
- 3 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (31 opinii)
- 4 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (56 opinii)
- 5 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (98 opinii)
- 6 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (229 opinii)
Lotos Kolej zamieni się w Orlen. Nazwa spółki tylko do wygaśnięcia koncesji
Spółka Lotos Kolej przejęła majątek Orlen KolTrans. Do momentu wygaśnięcia koncesji, jakie posiada Lotos Kolej, połączona organizacja będzie używać właśnie tej nazwy. Natomiast, zgodnie z założeniami, centrum kompetencji kolejowych będzie docelowo funkcjonowało pod marką Orlen.
Centrum kompetencji kolejowych, jakie powstało na bazie połączonych spółek, zatrudnia obecnie ok. 1,7 tys. pracowników, dysponuje ponad 180 lokomotywami oraz 5,5 tys. wagonów, z których ponad 5 tys. stanowią cysterny. Część taboru stanowi własność spółki, a pozostałe jednostki eksploatowane są na podstawie umów dzierżawy oraz leasingu.
Zintegrowany podmiot ma zapewniać kompleksowe usługi logistyczne na potrzeby Orlenu oraz w ramach możliwości operacyjnych i wolnych zasobów także pozostałych podmiotów rynkowych. Celem strategicznym jest organizacja przewozów kolejowych w Grupie Orlen w oparciu o zasoby własne.
Lotos Kolej przejmuje Orlen KolTrans
- Zważywszy na kompetencje, doświadczenie i skalę działalności gdańskiej spółki, ale także aspekty formalno-prawne (w tym m.in. brak konieczności ponownego uzyskania certyfikatów bezpieczeństwa), podjęto decyzję o konsolidacji obszaru logistyki kolejowej wokół spółki Lotos Kolej. To drugi największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej i lider na rynku przewozów towarów niebezpiecznych. Integracja z Orlen KolTrans dodatkowo wzmacnia tę pozycję w branży transportowej - informuje Orlen.
- Połączenie Lotos Kolej i Orlen KolTrans to nowe perspektywy rozwoju w oparciu o już posiadane kompetencje i zasoby. Uzyskane w ten sposób synergie wzmocnią pozycję koncernu na rynku kolejowych przewozów towarowych i stanowić będą punkt wyjścia do dalszej ekspansji. Integracja spółek kolejowych Grupy Orlen to lepsze wykorzystanie posiadanego taboru, niezawodność dostaw paliw oraz jeszcze lepsze rozwiązania logistyczne dla naszych klientów - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Orlenu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-04 11:50
Najwazniejsze dla ludzi aby 10go była wypłata a jakie logo na lokomotywie to inna sprawa .
Szarego pracownika i tak nikt sie nie bedzie pytał.
- 15 19
-
2023-07-06 22:05
Może wierzę w cud
Ale mam nadzieję, że da się to jakoś odkręcić. Drażni mnie szyld ORLEN na Lotosie
- 10 0
-
2023-07-05 16:38
Po
Oby Po doszło jak najszybciej do władzy i rozbili ten obajtkowy syf który zrobił stacje mol ile ich w Polsce jest ? Za jakie grosze to sprzedał jaki zarobek mamy że stacji zagranicznych ? Żaden i jeszcze długo żadnego nie będzie
- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.