- 1 Intel wstrzymuje inwestycje w Polsce (79 opinii)
- 2 Wysokie kary za marnowanie żywności (30 opinii)
- 3 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (31 opinii)
- 4 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (56 opinii)
- 5 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (96 opinii)
- 6 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (229 opinii)
Lotos Petrobaltic sprzedał holownik Bazalt
Lotos Petrobaltic sprzedał wielozadaniowy holownik Bazalt. Statek został zbudowany w 1981 r. dla ówczesnej Wspólnej Organizacji Poszukiwań Naftowych "Petrobaltic". Jednostkę zastąpił Bazalt II, który w ub. roku dołączył do floty gdańskiego przedsiębiorstwa.
Bazalt to holownik zaopatrzeniowy (65 m dł.) do obsługi platform wiertniczych typu B90 zbudowany przez Stocznię Szczecińską im. A. Warskiego w 1981 r. dla armatora polskiego Wspólna Organizacja Poszukiwań Naftowych "Petrobaltic" z Gdańska. Po likwidacji WOPN w 1990 r. w wyniku podziału majątku statek został przejęty przez powstałe Przedsiębiorstwo Poszukiwań i Eksploatacji Złóż Ropy i Gazu Petrobaltic, a potem Lotos Petrobaltic.
Pierwszy taki system wiertniczy na statku Petrobalticu
Holownik Bazalt przede wszystkim obsługiwał złoża B3 i B8, ale też uczestniczył w budowie infrastruktury podwodnej na polach naftowych, w budowie i remontach bezzałogowej platformy PG-1 na B3, wielu operacjach holowania platform, a także licznych operacjach przeładunku ropy na pełnym morzu między tankowcami.
Kto kupił tę jednostkę?
- Ze względu na klauzulę poufności zawartą w umowie spółka nie jest uprawniona do podawania nazwy kontrahenta - poinformowało nas biuro prasowe Grupy Orlen, do której należy dziś spółka Lotos Petrobaltic.
Sprzedaną jednostkę zastąpił Bazalt II, który trafił do floty Lotos Petrobaltic w kwietniu ub. roku. Zbudowana w 2002 r. jednostka pracowała wcześniej na wodach Afryki Zachodniej. Bazalt II jest wielozadaniowym statkiem offshore - zaopatrzeniowcem, holownikiem oceanicznym i jednostką do obsługi kotwic. Statek ma 69 m długości, jego całkowity tonaż wynosi 2327 t.
Statek serwisowy Bazalt II.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-20 15:20
Miałem okazję płynąć bazaltem na platformę (7)
Jako serwis, naprawy, nie pamiętam nazwy tej konkretnej na której byłem, są to tak jakby dwie platformy połączone w jedną, jedna dużo starsza. Byłem tam raz i nigdy więcej tam nie wrócę, po części ze względu na bezpieczeństwo, ta starsza platforma jest w katastrofalnym, tragicznym stanie, widziałem ją od środka, to jest kwestia nieodległego czasu kiedy ona zatonie.
Tak jakby połowy platformy już nie ma, została zeżarta przez rdzę- 33 7
-
2023-03-20 20:29
Stara to prawda
I do tego nie modernizowana syf smród i ubóstwo.
Byłem pracowałem remontowałem ale co polskie realia- 4 1
-
2023-03-20 19:40
Norek
Również miałem okazję statek spoko ale Pratforma to maskara i podejmował nas jakiś chory dźwigowy z broda facet to totalne niebezpiecznych koleś wydaje mi się że jest chory psychiczne nie powinien pracować na tym stanowisku !!!!!!!
- 8 0
-
2023-03-20 18:59
To musiało (3)
być dawno temu, bo parę lat temu Remontowa robiła na tych platformach duże remonty, ale o tym pewnie nie słyszałeś. Nie żyj wspomnieniami.
- 10 4
-
2023-03-21 23:29
Tam stoi wyremontowana która jest połączona ze starą
Ja miałem na myśli tą starą. Nie wiesz o co chodzi to najlepiej w ogóle się nie wypowiadaj.
- 1 0
-
2023-03-20 20:30
Lotos petrobaltic (1)
Akurat ta nie była w remoncie w gsr
- 7 0
-
2023-03-21 12:22
była w remoncie w PGR
- 2 0
-
2023-03-20 15:41
Nie przesadzaj z tą polową
- 4 3
-
2023-03-21 08:34
Bazalt i Granit
Miałem okazję brać udział w remontach tych holowników zaopatrzeniowych. Stocznia Gdańska na dokumentacji szczecińskiej zbudowała kilka takich jednostek dla Rosji.
- 3 0
-
2023-03-20 17:02
Ja się zastanawiam, czy tutejsi krytycy mają jakiekolwiek pojęcie o tym, o czym piszą? (6)
Bazalt miał ponad 40 lat i, o zgrozo, kończyły się do niego części zamienne. Jednostka stara, bez systemu DP itd. Ale mądrzy inaczej napiszą, ze to głupota wymieniać na 21letnią, bo to też szrot. To może sprawdźcie sobie, jak rozłożą się koszty zakupu nowej jednostki ze stoczni vs. używana, jeśli wiemy, ze do końca eksploatacji złóż jest jakieś 12-14 lat. Rozumiem, że takie pojęcia jak IRR są nieznane komentującym.
- 40 4
-
2023-03-20 19:43
Beta miała być zamknięta w 2018 roku (taki był komunikat w 2006 roku), tak więc chyba termin zamknięcia wydobycia pewnie się przedłuży.
- 1 0
-
2023-03-20 19:02
Pracowałem
na Bazalcie i Granicie, gdy były remontowane w GSR, jakieś trzydzieści lat temu. Wtedy to były nowoczesne jednostki, ale czas płynie.
- 4 0
-
2023-03-20 17:43
ciekawe (3)
skąd pochodzi informacja o zakończeniu eksploatacji złóż za 14 lat?
- 4 3
-
2023-03-21 12:21
z google i Instytutu Danych z d**y
- 0 0
-
2023-03-20 20:36
Za 10 lat (1)
Zakaz rejestracji nowych pojazdów na benzynę i ropę
Za 15 lat znacznie spadnie zapotrzebowanie na paliwa
A tak naprawdę to tylko Najwyższy wie co będzie- 1 2
-
2023-03-21 12:37
tylko w europie, a tu akurat najmniej ropy konsumujemy
no i tylko samochody, cały przemysł nadal będzie potrzebował surowca
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.