- 1 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (154 opinie)
- 2 Płaca minimalna w 2025 r. wyniesie 4666 zł (206 opinii)
- 3 Kiedy możemy wyjść wcześniej z pracy? (32 opinie)
- 4 Amerykański krążownik w Porcie Gdynia (107 opinii)
- 5 Northvolt szuka inwestora i oszczędności (211 opinii)
- 6 Ogromny kontenerowiec w Porcie Gdynia (77 opinii)
Mniej zgonów to niższa emerytura. Tablice średniego dalszego trwania życia
Główny Urząd Statystyczny opublikował, na podstawie danych za 2023 r., nowe tablice średniego dalszego trwania życia. To bardzo istotny element obliczania przyszłej emerytury. Zgodnie z nowymi tablicami GUS wzrost dalszego trwania życia nastąpił we wszystkich grupach wiekowych. Osoba w wieku 30 lat będzie żyła dłużej o 12,7 miesiąca, 60-latek - o 9,9 miesiąca, a 80-latek - o 6,1 miesięcy, niż wskazywały statystki w 2022 r.
Wyższy zasiłek pogrzebowy trafi pod obrady rządu
Jak dane z tablic wpływają na wysokość naszych emerytur? Sprowadza się to do podzielenia kwoty zwaloryzowanych składek na ubezpieczenie emerytalne i zwaloryzowanego kapitału początkowego przez wyrażone w miesiącach średnie dalsze trwanie życia. Im większy licznik i mniejszy mianownik, tym kwota przyszłej emerytury będzie wyższa.
W 2023 r. odnotowano 408 tys. zgonów. To mniej o 39 tys. niż w 2022 r. i tyle samo co w ostatnim roku przed pandemią. Od 1 kwietnia do obliczania wysokości nowo przyznawanych emerytur Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie korzystał, z przygotowanych na podstawie tych danych, nowych tablic GUS.
Nowe tablice średniego dalszego trwania życia
Wynika z nich, że emerytura osoby w wieku 60 lat będzie niższa o 3,7 proc., a osoby w wieku 65 lat - o 4,1 proc., niż obliczona podstawie wcześniejszych tablic. Na przykład 60-latek, który zgromadził środki w wysokości 700 tys. zł, otrzyma on emeryturę w kwocie 2649,51 zł, czyli mniejszej o ok. 103 zł z uwagi na to, że kapitał zostanie podzielony przez 264,2 zamiast 254,3 miesiąca. Natomiast 65-latek z takim samym kapitałem otrzyma świadczenie w wysokości 3197,81 zł, a więc mniejsze o ok. 136 zł. Tu bowiem środki będą podzielone przez 218,9 miesiąca zamiast 210 miesięcy.
Dane z GUS wpływają na wysokość przyszłych emerytur
- Kolejne tablice, w oparciu o dane za 2024 r., GUS przedstawi w marcu 2025 r. ZUS, gdy przyznaje emeryturę, zawsze sprawdza, czy dla zainteresowanego korzystniejsza jest tablica obowiązująca w momencie złożenia wniosku o emeryturę, czy ta, która obowiązywała w momencie, gdy ukończył on wiek emerytalny, i przyjmuje do obliczeń korzystniejszą - tłumaczy regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego Krzysztof Cieszyński. - Nowe tablice nie dotyczą osób, które już przeszły na emeryturę. Nie ma więc potrzeby zwracać się o przeliczenie świadczenia tylko z powodu ogłoszenia nowych tablic GUS. Przeliczenie jest możliwe w ściśle określonych sytuacjach, na przykład, gdy emeryt po przyznaniu świadczenia pracował i odprowadzał składki emerytalne. Raz na rok lub po ustaniu zatrudnienia można je doliczyć do świadczenia. Najnowsza tablica zostanie wykorzystana wyłącznie w odniesieniu do dodatkowych składek, a nie do całego świadczenia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-04-03 08:19
czas podnieść wiek emerytalny, a w szczególności zrównać wiek emerytalny kobiet i mężczyzn (74)
średnia długość życia się wydłuża to trzeba dłużej pracować, emerytury nie biorą się z nikąd, na emerytury pracują ludzie pracujący, W Polsce na 38 mln ludzi tylko 15 mln pracuje, porażająca statystyka.
Nie ma też zupełnie żadnych przesłanek do tego aby kobiety 5 lat wcześniej od mężczyzn uzyskiwały prawa emerytalne.- 220 154
-
2024-04-05 08:36
Ok chce tylko (1)
Wolne miec w okres bo i tak nie jestem wtedy wydajna.
- 1 3
-
2024-04-05 12:05
To zacznij być
- 0 0
-
2024-04-04 09:10
Polska jest ostatnim krajem UE w którym wiek emerytalny kobiet jest niższy
każdy inny kraj ma już wyzszy lub wlasnie podnosi. Populizm pisowski wyrzadzil straty na cale pokolenie. Jak teraz ludowi wytlumaczyc, ze trzeba natychmiast podnosic, jak populisci mowia: popatrzcie bylo tak pieknie jak my rzadzilismy.
Tak, przez chwile- 11 3
-
2024-04-03 18:44
500+ 800+
Podziękujmy za bezrobotnych rządowi Prawa i Sprawiedliwości. Wprowadzili świadczenie 500+ i ludzie zaczęli uprawiać dzieci zamiast pracować. Świadczenie jak najbardziej potrzebne, ale powinno przysługiwać tylko osobom pracującym i płacącym podatki.
- 14 16
-
2024-04-03 17:13
(1)
Zlikwidować emerytury dla wschodnich braci co przepracowali miesiąc w Polsce i emerytura się należy, oraz dla Madek co tylko ich rolą było zrobienie 4 i więcej dzieci. Natomiast pracy zero.
- 21 15
-
2024-04-03 18:37
Masz coś do Kresowiaków?
- 3 9
-
2024-04-03 17:06
Zlikwidować emerytury na madki z 4 dzieci
- 13 9
-
2024-04-03 16:14
Statystyczna kobieta przechodząc na emeryturę jest w ZUSie na przeciętnie 140 tysięcznym minusie zaś statystyczny mężczyzna przechodząc na emeryturę jest w ZUSie na przeciętnie 60 tysięcznym plusie.
Kobiety średnio są na emeryturze przez 21 lat, mężczyźni średnio przez 8 lat. Po śmierci środki oczywiście przechodzą na konto ZUSu i idą naStatystyczna kobieta przechodząc na emeryturę jest w ZUSie na przeciętnie 140 tysięcznym minusie zaś statystyczny mężczyzna przechodząc na emeryturę jest w ZUSie na przeciętnie 60 tysięcznym plusie.
Kobiety średnio są na emeryturze przez 21 lat, mężczyźni średnio przez 8 lat. Po śmierci środki oczywiście przechodzą na konto ZUSu i idą na utrzymanie osób, które absolutnie na to nie zasługują.
Czarno na białym widać kto utrzymuje całą tą piramidę finansową na swoich barkach, a kto jest systemową pijawką.- 30 2
-
2024-04-03 16:00
Kobieta (2)
Więc pracuj. Najlepiej fizycznie. Ciężko. Po pracy gotuj, sprzątaj. Dźwigaj zakupy. Nie lecz się bo szkoda kasy. Zostaw potomnym. No i pracuj. Po godzinach w nadgodzinach i wielkim stresie. Jak przepracujesz 40 lat daj mi znać wtedy porozmawiamy
- 14 24
-
2024-04-03 18:39
Tak muszą robić mężczyźni (1)
Żądasz przywilejów za zrobienie sobie jedzenia?
- 9 10
-
2024-04-04 13:55
Kobiety rodzą przyszłych podatników,
muszą mieć czas na ciążę i wychowanie potomstwa. Muszą zarabiać tyle co mężczyźni, muszą zajmować podobnie wysokie stanowiska, muszą mieć pewność, że po ciąży i porodzie będą mogły wrócić do pracy. Jeżeli to wszystko im zagwarantujemy, to czemu nie, zrównajmy wiek emerytalny. Ja nie płaczę, że będę musiał pracować 5 lat dłużej niż moja żona.
- 5 4
-
2024-04-03 15:52
xxx
Typowy, wiejski głupek. Najpierw znieść wszystkie wcześniejsze emerytury, podniesc krus, i wtedy mozna patrzec, co sie zmienia ty pewnie pracowałeś 25 lat w milicji i teraz ja mam na ciebie zaiwaniać 50 lat?
- 20 4
-
2024-04-03 15:02
Ja napisałabym znikąd
- 0 1
-
2024-04-03 11:16
równouprawnienie (19)
Kobiety wcześniej uzyskują prawa emerytalne, bo przez większość życia pracują na dwa etaty, ten zawodowy i ten, który ma służyć innym pokoleniom czyli zajście w ciąże i ogarnięcie tego wszystkiego. Ilu mężczyzn po powrocie do domu, pierze, sprząta, gotuje, ogarnia dom, dzieci i całą organizację domu ? Więc zanim kolejny raz jakiś szowinista się wypowie to może niech pomyśli
- 45 72
-
2024-04-04 10:26
Ja!
- 6 0
-
2024-04-03 16:48
Liczy się odprowadzanie składek
A nie naciśnięcie guzika od pralki, zmywarki, mikrofalki czy piekarnika.
- 16 18
-
2024-04-03 16:34
(1)
Kobiety rodzą dzieci? Pierwsze słyszę, patrząc na wskaźnik dzietności polskiej kobiety, rodzenie to jakas egzotyka.
- 18 8
-
2024-04-04 13:56
Nie, dzieci najlepsze są w IKEA a najtańsze w Netto
- 3 1
-
2024-04-03 14:24
szowinizm?? (6)
A która kobieta, tacha torby z siatami, naprawia wszystko w domu jak się zepsuje, robi remonty, myje okna, naprawia, myje samochód, zajmuje się rachunkami, wyrzuca śmieci??? Można by wymieniać i w drugą stronę. Ja robię to i jeszcze pomagam w zakupach, sprzątam, robię pranie i nie widzę powodu dla którego kobiety mogą brać emeryturę 5 lat szybciej
A która kobieta, tacha torby z siatami, naprawia wszystko w domu jak się zepsuje, robi remonty, myje okna, naprawia, myje samochód, zajmuje się rachunkami, wyrzuca śmieci??? Można by wymieniać i w drugą stronę. Ja robię to i jeszcze pomagam w zakupach, sprzątam, robię pranie i nie widzę powodu dla którego kobiety mogą brać emeryturę 5 lat szybciej !!! Bo rodzą?? Wow... my rodzimy nam się należy??!! Jest wiele kobiet co nie urodziło żadnego dziecka to rozumiem, że idąc Pani tokiem myślenia one powinny pracować o 5 lat dłużej tak?? Phii... no to ja "szowinista" pomyślałem i się wypowiedziałem :)
- 44 27
-
2024-04-04 13:57
Widać, że nie masz żony
- 3 5
-
2024-04-03 15:06
(4)
Oj dużo jest takich kobiet bo czasem tym drugim dzieckiem jest mąż do ogarnięcia.
- 14 27
-
2024-04-03 16:08
(3)
Więcej jest "mężów do ogarnięcia" czy może jednak żon niepracujących, żyjących wyłącznie z pensji męża oraz oczywiście jedynie leżących i pachnących?
- 25 6
-
2024-04-04 13:59
To przestań utrzymywać swoją utrzymankę,
to może weźmie się za robotę. Ale jak znam życie jesteś samotnym frustratem, łysiejącym z zaawansowaną lustrzycą xD
- 1 5
-
2024-04-03 18:22
To pogoń swoją starą (1)
U mnie w domu podział jest w miarę ok, ale to ja częściej myję samochód (mam włąsny) i wynoszę śmieci, bo jasnie otyły nie chcę ruszyć d...
- 4 5
-
2024-04-03 20:56
wyjątki potwierdzają regułę.
- 2 4
-
2024-04-03 12:06
No niestety ale to już jest problem tylko i wyłącznie tych kobiet, że wybierają sobie nieudaczników którym trzeba gotować i sprzątać bo mają dwie lewe ręce. Albo co gorsza przemocowców którzy do tego zmuszają.
- 45 11
-
2024-04-03 11:54
bzdura, to akurat jest jeden z post PRL-owskich reliktów i nic więcej (6)
dzieci nie mają tu nic do rzeczy, bo ten sam wiek obiwązuje dla bezdzietnych jak również dla tych co mają 1 ,2 , 3 czy więcej dzieci.
Rózny wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn to element zwykłej dyskyminacji ze względu na płeć, rzecz skandaliczna w nowoczesnej europie.- 59 10
-
2024-04-03 15:27
chętnie poddam się takiej dyskryminacji!
- 4 2
-
2024-04-03 12:03
(4)
owszem, tyle że ilość bezdzietnych kobiet jest marginalna
- 9 35
-
2024-04-03 15:33
yyy no tak wynosi ok. 50%... (1)
serio, zobacz statystyki
- 15 4
-
2024-04-03 15:41
15,5% kobiet urodzonych w 1965 czyli tych które w przyszłym roku nabędą prawa emerytalne
50% to chyba z dziećmi liczysz
- 2 10
-
2024-04-03 14:58
Chyba żartujesz? (1)
- 4 2
-
2024-04-03 15:41
nie to ty żartujesz
- 1 2
-
2024-04-03 10:56
Błąd
Trzeba mniej pieniędzy marnotrawić
- 8 1
-
2024-04-03 09:45
błąd (15)
Zamiast podnosić wiek emerytalny, trzeba podnieść ludziom wynagrodzenia. Mając odpowiednie pieniądze będą mieli dzieci i inwestycje pozwalające im żyć bez świadczeń emerytalnych. Przy zbyt niskim poziomie płac ludzie żyją od wypłaty do wypłaty, a jak się wypalą zawodowo, są postrzegani wyłącznie jako kosztowne dziady. To ma być ta nowoczesna Europa?
- 46 18
-
2024-04-03 14:53
od kiedy wiecej pieniedzy w rodzinie to wiecej dzieci
caly wspolczesny swiat to jeden wielki dowod na to, ze jest zupelnie inaczej. Wraz z zamoznoscia spada dzietnosc
- 21 4
-
2024-04-03 09:54
twój błąd (13)
wynagrodzenia powinny być rynkowe. Podnoszenie minimalnej prowadzi do spowolnienia gospodarczego a co za tym idzie mniejszej presji płacowej.
- 22 17
-
2024-04-03 15:33
błąd (1)
Państwo jest po to, by chronić swoich obywateli. Obecnie jesteśmy poddani agresji ekonomicznej, która pozbawia Polaków majątku tak samo, jak grabież okupanta. Tyle, że nie padają strzały i majątek pozyskany w świetle prawa trudniej odebrać.
- 16 3
-
2024-04-03 15:43
twój błąd
żeby jeść trzeba pracować. Polityka socjalna naszego państwa jest natomiast zbyt rozległa. Powoduje to opresyjność w sferze gospodarczej i stopowanie rozwoju bo ktoś an to wszystko musi płacić.
- 9 2
-
2024-04-03 14:59
(3)
Nie może być rynkowe, bo pracownik i kapitalista nie mają równorzędnej pozycji na rynku. Minimalne wynagrodzenie zabezpieczx przed wyzyskiem.
- 8 3
-
2024-04-03 15:44
(2)
No właśnie musi bo w pewnym momencie przestanie się opłacać zatrudniać pracownika na tej minimalnej. Łatwiej będzie przenieść produkcję do tańszego kraju i zlikwidować u nas miejsca pracy.
- 3 3
-
2024-04-03 20:06
I wtedy Janusz pojdzie na etat do firmy, ktorej sie opłaci go zatrudnić. (1)
Skończy się rumakowanie i udawanie szlachcica bez elementarnego wykształcenia, obycia i znajomosci języka.
- 0 2
-
2024-04-03 22:20
nie, janusz przeniesie produkcję do Chorwacji albo na Słowację
znam takie przypadki, tak samo jak znam takie że janusz zmienił model biznesowy i zamiast produkować materace z gąbki zaczął je sprowadzać z Chin. Sam takim januszom doradzałem. Płacili mi za to. Z resztą jak mi nie wierzysz to zobacz sobie co zrobił niemiecki janusz w Olsztynie. Wydarzenia z ostatnich dni, Schwarte group wywaliła właśnie ponad 70
znam takie przypadki, tak samo jak znam takie że janusz zmienił model biznesowy i zamiast produkować materace z gąbki zaczął je sprowadzać z Chin. Sam takim januszom doradzałem. Płacili mi za to. Z resztą jak mi nie wierzysz to zobacz sobie co zrobił niemiecki janusz w Olsztynie. Wydarzenia z ostatnich dni, Schwarte group wywaliła właśnie ponad 70 osób z produkcji i przeniosła produkcję zdaje się właśnie do Chorwacji. W Polsce zotali tylko inżynierowie, ale oni i tak nigdy nie pracowali za minimalną. To co dało się zredukować zredukowano. Janusz robi dalej biznes a 70 osób z tylko jednej firmy szuka sobie pracy.
- 1 1
-
2024-04-03 10:52
czyli jakie? (6)
Niech zachodnie firmy płacą za tą samą robotę tyle samo ile na zachodzie Europy tak jak działa to w IT. Wiele sektorów pod to podchodzi a tak nie jest z oczywistych powodów.
- 15 5
-
2024-04-03 17:15
W it nie placi sie w polsce tyle co na zachodzie (1)
Kontrakty za euro czy funty, w glownych siedzibach, wciaz sa oblegane. W Polsce stawki sa polowe mniejsze
- 4 1
-
2024-04-05 01:55
I dobrze
- 0 0
-
2024-04-03 12:08
czyli rynkowe, bez minimalnej (3)
zachodnie firmy ci nie zapłacą więcej bo jak będą musiały to robić to nie przyjdą tu z biznesem. Żeby zarobki wzrosły trzeba rozwinąć gospodarkę - to jest jedyna droga. Niemiecka gospodarka jest 8-9 razy większa od polskiej, a ludzi tylko 2 razy więcej. Szwedzka jest podobnej wielkości jak Polska, ale ludzi 4 razy mniej. Stąd wynikają różnice w zarobkach.
- 4 5
-
2024-04-05 01:56
Polska kolos na glinianych nogach
- 0 0
-
2024-04-03 15:30
różnice w zarobkach (1)
Różnice w zarobkach między np. Niemcami a Polską wynikają z tego, że w Niemczech nikt by nie przyszedł do pracy za polskie stawki, bo rozwinięty jest rynek niemieckich pracodawców. W Polsce pracodawcy nie muszą się tak bić o pracownika, bo konkurencja jest mniejsza. Jedyna droga do rozwoju polskiej gospodarki to gwałtowny rozwój przemysłu, co
Różnice w zarobkach między np. Niemcami a Polską wynikają z tego, że w Niemczech nikt by nie przyszedł do pracy za polskie stawki, bo rozwinięty jest rynek niemieckich pracodawców. W Polsce pracodawcy nie muszą się tak bić o pracownika, bo konkurencja jest mniejsza. Jedyna droga do rozwoju polskiej gospodarki to gwałtowny rozwój przemysłu, co zdewastuje środowisko naturalne, albo uzyskanie od Niemiec i Rosji kontrybucji za II Wojnę światową i uzyskanie za te pieniądze roli monopolisty np. na rynku transportu i europejskiego, na rynku produkcji określonych płodów rolnych oraz w biznesie IT. Do tego przydał by się silny polski bank i ubezpieczyciel na skalę światową.
- 4 5
-
2024-04-03 15:49
różnice w zarobkach wynikają tylko z wielkości gospodarki i sam o tym piszesz mówiąc o pracodawcach
jeśli wyprodukujesz czegoś 2 razy więcej niż twój sąsiad, albo operujesz w branży wysokich technologii i narzucasz wyższe marże na swój produkt to jesteś bogatszy niż twój sąsiad. Niemiec jakby nie miał technologii i zamiast koparek produkował łopaty to by pracował za miskę ryżu. Wysokie technologie i duża kasa powodują rozwój inwestycji itd. Koło się samo napędza.
- 2 0
-
2024-04-03 09:08
Brawo towarzyszu, pan Donald jest zadowolony
- 21 7
-
2024-04-03 08:48
Dlaczego ktoś ma pracować dłużej teraz gdy równolegle lata temu grupy nierobów schodziły na emerytury np po 15 latach pracy? (22)
Z całym szacunkiem, ale mam w d tą emeryturę, ale równolegle niech państwo odczepi się od składek, które wymusza co miesiąc.
- 27 10
-
2024-04-03 10:40
Twoje składki nie są dla Ciebie, tylko dla aktualnych emerytur (10)
jak państwo odczepi się od składek to z czego emeryci mają żyć? proponujesz model afrykański, czyli dzieci utrzymują starych rodziców, a jak nie masz dzieci to umierasz?
- 16 3
-
2024-04-03 11:00
Nie, proponuję model amerykański (9)
co sobie odłożysz to masz na przyszłość i to należy do Ciebie, może to być np obowiązkowe konto oszczędnościowe. To czego nie wykorzystasz przechodzi w 100% w spadku dalej. Mam gdzieś obecnych emerytów, nic od nich nie otrzymałem i na nic się dla mnie nie składali. Im szybciej dojdzie do uwolnienia od tego tym lepiej. Każdy powinien mieć prawo
co sobie odłożysz to masz na przyszłość i to należy do Ciebie, może to być np obowiązkowe konto oszczędnościowe. To czego nie wykorzystasz przechodzi w 100% w spadku dalej. Mam gdzieś obecnych emerytów, nic od nich nie otrzymałem i na nic się dla mnie nie składali. Im szybciej dojdzie do uwolnienia od tego tym lepiej. Każdy powinien mieć prawo wyboru czy chce korzystać z piramidy finansowej jaką jest pomoc państwa czy samemu sobie to organizować. Według statystyk przeciętny emeryt w Polsce pobiera z emerytur 15-40% tego co wpłacił. Problemem są grube koty, które za haratanie w gałę na państwowym mają emerytury o jakich ktoś naprawdę dobrze zarabiający i płacących horrendalne składki przez np 40 lat pracy może sobie pomarzyć.
- 17 13
-
2024-04-03 22:24
masz gdzieś swoich rodziców? (1)
od nich właśnie wszystko otrzymałeś. Z resztą co byś nie gadał w internetach, gdzie każdy frajer jest mocny w gębie, nie masz wyboru. Nikt nie zniesie obecnego systemu w jednym pokoleniu bo się nie da fizycznie. Będziesz musiał zasuwać na emerytów tak samo jak twoje dzieci na twoją emeryturę. Żeby ten system zmienić potrzeba co najmniej 3 pokoleń
od nich właśnie wszystko otrzymałeś. Z resztą co byś nie gadał w internetach, gdzie każdy frajer jest mocny w gębie, nie masz wyboru. Nikt nie zniesie obecnego systemu w jednym pokoleniu bo się nie da fizycznie. Będziesz musiał zasuwać na emerytów tak samo jak twoje dzieci na twoją emeryturę. Żeby ten system zmienić potrzeba co najmniej 3 pokoleń wyrzeczeń. Kasy nie maw ZUSie. Twoi starzy zasuwali na twoich dziadków, ty będziesz zasuwał na twoich starych. Nie rozumiesz? Nie ma kasy. Null. Tyle jest wart cały ZUS. To są setki miliardów złotych długu.
- 1 4
-
2024-04-05 01:57
Prawda
- 0 0
-
2024-04-03 16:54
No właśnie, za swoje szkoły płaciłeś?
- 3 1
-
2024-04-03 14:39
Jesteś pewien ,że nic od nich nie otrzymałeś?
- 6 1
-
2024-04-03 11:15
a co proponujesz dla tych co nic nie odłożą, a takich będzie minimum 50% (4)
jak chciałbyś rozwiązać problem kilku milionów , którzy nic nie odłożyli? mówimy tu o problemie masowym a nie pojedyńczych przypadkach.
Podobnie działa składka zdrowotna, najwięcej korzystają ci co nic nie wpłacają.
Jedno i drugie to pewne umowy społeczne, solidarność społeczna, coś czym kierują się cywilizowane kraje.- 14 2
-
2024-04-03 15:36
To ich życie i ich problem, jak napisałeś (1)
Mogą mieć dzieci, mogą mieć mieszkanie po rodzicach na wynajem, a jak już nie potrafią nic zrobić ze swoim życie, to mogą umrzeć. A co jak nie będą chcieli jeść? Do każdego ma codziennie zaglądać lekarz, sprawdzać, czy na pewno chce żyć i go przymusowo dokarmiać, bo nie rozumie, że musi jeść, żeby przeżyć?
- 5 2
-
2024-04-03 22:27
Ich życie ich problem, ale jak nagle zamiast paru tysięcy przestępców będą ich miliony to już będzie twój problem
Jednemu dasz w pysk, drugiego kopniesz, a 20 następnych naraz cię pobije i ograbi. To nie jest tylko problem ekonomiczny, gospodarczy ale też socjalny, społeczny. Człowiek który nie ma co do gara włożyć zostanie bandytą. Jego nie będzie obchodzić moralność. Po prostu do tego dojdzie.
- 5 0
-
2024-04-03 15:02
(1)
Dokładnie, wystarczy posłuchać obecnych płaczów starzejących się przedsiębiorców. Tacy zasadniczo, rozsądni itd. a jakoś o emeryturze nie myśleli, starając się płacić jak najniższe składki. Teraz są na lodzie i pewno będziemy musieli dosypać im do garnuszka.
- 3 3
-
2024-04-03 22:29
nie są na lodzie tylko emerytury mają mikre. Ale ich to nie obchodzi bo kasę inwestowali i z tego mają znacznie wyższą stopę zwrotu niż z emerytur.
- 2 0
-
2024-04-03 09:56
bo dłużej żyje a dzieci jest coraz mniej (4)
ale zgadzam się że składka powinna być dowolna. Jeden zainwestuje a inny nie. Ten drugi skończy pod mostem. I dlatego pewnie państwo chce się ustrzec problemu.
- 2 5
-
2024-04-03 11:15
Tu nie chodzi o dowolność jako taką tylko o to jak ten system jest zorganizowany (3)
On nie jest zorganizowany uczciwie, jak zresztą większość w tym prawie, systemie i kraju. To dosłownie zorganizowana grupa przestępcza o charakterze zbrojnym, która okrada obywatela na każdym kroku. Zatrudniając kogoś na UoP i płacąc mu 10.000 zł netto ja jako pracodawca muszę płacić prawie 17100 zł miesięcznie....Ty jako pracownik dostając te
On nie jest zorganizowany uczciwie, jak zresztą większość w tym prawie, systemie i kraju. To dosłownie zorganizowana grupa przestępcza o charakterze zbrojnym, która okrada obywatela na każdym kroku. Zatrudniając kogoś na UoP i płacąc mu 10.000 zł netto ja jako pracodawca muszę płacić prawie 17100 zł miesięcznie....Ty jako pracownik dostając te 10.000 zł na rękę netto tak naprawdę jesteś okradany przez państwo na ponad 7.000 zł....to jest skala złodziejstwa pod różnymi nazwami pięknie brzmiącymi większa niż ta jaką Pruszków albo Wołomin stosował w latach 90 na swoim terenie. Przy 10.000 netto pensji sama danina emerytalna to ponad 2700 zł miesięcznie którą zabiera ci państwo. Pomnóż to razy np 30 lat...to jest 972.000 zł za samą składkę emerytalną. Przechodząc na emeryturę np w wieku 65 lat ile z tej kasy wyciągniesz? 200-300.000 zanim kopniesz w kalendarz?
- 5 4
-
2024-04-03 12:15
no właśnie chodzi o dowolność, to nawet z twojego komentarza wynika (2)
bo przecież sam mówisz że nie wyciągniesz swojej składki emerytalnej. I zgadzam się że zbytnio jesteśmy okradani. Niemniej nie można zrezygnować ze wszystkiego. Wojsko czy policję trzeba utrzymać.
- 2 3
-
2024-04-03 15:03
(1)
Kto Cię niby okrada? Przecież składki, podatki pobrane od Ciebie trafiają do budżetu państwa, czy ZUS. Kto to kradnie i kiedy wg Ciebie?
- 0 5
-
2024-04-03 15:54
Rozbuchany aparat administracyjny państwa, ustawiane przetargi, nieefektywny socjal. Można długo wymieniać kto mnie okrada. Jeśli dzień wolności podatkowej wypada pod koniec czerwca to znaczy że na państwo zasuwam przez pół roku. To dużo więcej niż pańszczyzna. Natomiast nie twierdzę że podatków nie powinno się płacić przecież. Utrzymanie tego
Rozbuchany aparat administracyjny państwa, ustawiane przetargi, nieefektywny socjal. Można długo wymieniać kto mnie okrada. Jeśli dzień wolności podatkowej wypada pod koniec czerwca to znaczy że na państwo zasuwam przez pół roku. To dużo więcej niż pańszczyzna. Natomiast nie twierdzę że podatków nie powinno się płacić przecież. Utrzymanie tego wszystkiego kosztuje, ale nie widzę powodu byśmy mieli tylu urzędników co teraz. Najwięcej w historii. Tego się nie da uzasadnić. Nie widzę uzasadnienia dla faktu że taka Warszawa ma 9 razy więcej radnych niż Nowy York. Nie widzę uzasadnienia dla 800+ itp.
- 4 0
-
2024-04-03 09:10
moze sam sobie podnies? mozesz pracowac do 100 lat...a ludziom daj spokoj (5)
- 19 8
-
2024-04-03 15:37
no okej, ale to Ty też ludziom daj spokój i nie wyciągaj od nich swojej emerytury (1)
- 3 2
-
2024-04-03 16:35
dokładnie tak
- 0 1
-
2024-04-03 14:09
Jak dostaniesz głodową emeryturę to zrozumiesz co miał na mysli (2)
Emerytury nie biorą się z magicznego nieskończonego wora tylko ze składek ludzi którzy pracują. Tymczasem nasze społeczeństwo się starzeje i w ZUSie kasy będzie coraz mniej. Albo będziemy dłużej pracować albo będzie trzeba podnieść składki. Jak podniosą składki to mniej kasy zostanie na konsumpcję czy inwestycje i gospodarka spowolni co jeszcze bardziej pogorszy sytuację
- 5 3
-
2024-04-03 15:04
(1)
Podnieść składki. Konsupcja będzie podobna, emeryci to też konsumenci.
- 0 2
-
2024-04-03 15:55
ale emeryci nie dostaną nic więcej. Składki zostaną podniesione po to by utrzymać emerytury na znośnym poziomie. A gospodarka dostanie po tyłku bo kasa na rozwój się skurczy. Mniej ludzi będzie pracowało na większą ilość emerytów. Mniej ludzi będzie cokolwiek wytwarzało. Poza tym do przedsiębiorcy wraca tylko 5-15% tego co dostał konsument. Tyle wynoszą marże.
- 1 0
-
2024-04-03 08:36
XXX (10)
Amerykę ktoś odkrył. To samo pracować do śmierci nie dostać renty to więcej w budżecie. Takie wytyczne. Ale co jak co
w naszym kraju występuje pewien fenomen na NFZ leczą cię latami na komisji w ZUS mamy cudotwórców wyleczą podczas jednej wizyty. Nic nie widać po pani czy panu by coś dolegało
wniosek to po co brać lekarstwa byAmerykę ktoś odkrył. To samo pracować do śmierci nie dostać renty to więcej w budżecie. Takie wytyczne. Ale co jak co
w naszym kraju występuje pewien fenomen na NFZ leczą cię latami na komisji w ZUS mamy cudotwórców wyleczą podczas jednej wizyty. Nic nie widać po pani czy panu by coś dolegało
wniosek to po co brać lekarstwa by jeszcze się kupy trzymać. Tym tekstem zaprzeczają sami sobie wychodzi iż trzeba przychodzić do Zusu z głową w ręku a macica między kolanami i się nie leczyć nie brać lekarstw wtedy jest cień szansy iż lekarz stwierdzi że na coś chorujemy jednak w tym kraju.- 74 7
-
2024-04-03 11:52
(1)
Są kraje wysoko rozwinięte jak np. Japonia gdzie emerytur nie ma wcale ! Co odłożysz to masz.
- 2 0
-
2024-04-03 19:17
W rozwiniętych krajach są zarobki
- 4 0
-
2024-04-03 09:45
Zależy kim jestes, oficer policji bez problemu staje sie niepełnosprawnym rencistą! (4)
- 15 0
-
2024-04-03 11:20
(3)
i alkoholik bo ma wątrobę wypaloną i to jest dopiero parodia
- 11 1
-
2024-04-03 12:18
Parodia (2)
Albo państwo daje pijakom ,renty alkoholowe od 1tys -1,5 tys,za to że całe życie chlał, wykończył się,a teraz żada niejako środków na życie. Takie osoby to powinni kierować do mopsu po talony na jedzenie,czy ubranie. W tej polsce parodia goni parodie .....i to nawet nie jest żałosne...
- 10 0
-
2024-04-03 13:05
(1)
Niestety to prawda i mało kto wie że są renty dla alkoholików. Raz komuś powiedziałem to myślał że bajki opowiadam a tu nic bardziej mylnego oni mają renty.
- 9 0
-
2024-04-03 14:52
ja wiem, dlatego zacząłem ostro garować, żeby wyrobić sobie zaświadczenie
- 0 0
-
2024-04-03 08:54
(2)
Orzecznik ZUS nie stwierdza czy jestes chory tylko ocenia Twoja zdolnosc do pracu zgodnie z Twoim wyksztalceniem i ostatnio wykonywanym zawodzie.
- 1 11
-
2024-04-03 09:23
(1)
Tyle to teorii a u nas jest odwrotnie stwierdzają że jesteś zdrowy i możesz pracować do śmierci.
Parodia ale tak to się odbywa i kręci.- 15 1
-
2024-04-03 09:25
Ci lekarze jak bogowie na Olimpie a spróbuj się coś zapytać marnujesz jego cenny czas. I my na to pozwalamy
- 17 0
-
2024-04-03 08:48
(9)
Problemem jest nie tylko demografia. Choć tutaj mnie to nie dziwi, bo przy obecnych cenach życia, jedzenia, wynajmow, zakupu nieruchomości w relacji do 3/4 krotnie mniejszych zarobkach niż na zachodzie życie w PL to masochizm. A politycy wszystkich opcji mają w tym duży wkład robiąc za pachołków na kagańcu biznesu, banków, deweloperów... Nie
Problemem jest nie tylko demografia. Choć tutaj mnie to nie dziwi, bo przy obecnych cenach życia, jedzenia, wynajmow, zakupu nieruchomości w relacji do 3/4 krotnie mniejszych zarobkach niż na zachodzie życie w PL to masochizm. A politycy wszystkich opcji mają w tym duży wkład robiąc za pachołków na kagańcu biznesu, banków, deweloperów... Nie rozumiem więc tego lamentu, że w takim układzie dzieci rodzą się najczęściej z wpadki, a przy polskich realiach życia mało kto planuje zakładać rodzinę. Jest też mało nagłaśniany problem strukturalny. Polska przez wiele lat była i nadal jest głównym eksporterem "materacy" na zachód. Uchodzimy za rezerwuar najłatwiejszych dziewczyn Europy, które są ostatnia nadzieja każdego Hiszpana, Włocha, Brytola po 4 rozwodach, lub mieszkającego z rodzicami(którego nie chcą rodaczki). Bo facet z zachodu nadal uchodzi za wyższy status społeczny. Tworzy to dysproporcje na krajowym rynku matrymonialnym, więc wielu facetów nie może znaleźć partnerki, a te co są osiągalne mają ego i wymagania z Marsa(same nie mając nic do zaoferowania). Myślę, że wielu gości mogłoby założyć rodzinę, gdyby udało się zatrzymac w kraju tysiące uchodźczyń z ogarniętej wojna Ukrainy.
- 60 46
-
2024-04-03 15:02
dobrze napisane...
- 6 8
-
2024-04-03 11:07
Stary odstaw wykop.pl i te pigułki
I zacznij normalnie żyć. Te co wyjechały na zachód i rozkładają nogi, to samo robiłyby w Polsce i dalej nie miałbyś u nich szans, pewne rzeczy się nie zmieniają. Ale oprócz nich są tysiące wartościowych dziewczyn i kobiet - ale gdybym był jedną z nich i usłyszał taki skowyt to od razu bym uciekał.
I nie myśl, że uchodźczyni z Ukrainy spojrzałaby na Ciebie inaczej/lepiej - bo niby czemu?- 21 6
-
2024-04-03 08:55
(6)
Ale mnie męczą te męczyduszę płaczące na cały głoś jak w tej Polsce jest źle, jak ta Polska jest biedna, jak ta Polska itd itp. Nie lubię takich uogólnień ale to faktycznie kraj narzekaczy.
- 10 14
-
2024-04-03 09:48
lubisz czy nie (5)
rzeczywistości nie zaczarujesz
- 11 4
-
2024-04-03 10:00
tak samo jak ty tej rzeczywistości narzekaniem nie zmienisz (4)
nasz poziom życia jest porównywalny z zachodnim bo mimo że zarobki 3-4 razy niższe niż w Niemczech czy Francji to siła nabywcza już tylko 2 razy niższa. A od takich Portugalczyków, Greków czy nawet Hiszpanów i Włochów poziomem życia nie odstajemy. Nie mamy tu dużo niższej siły nabywczej.
- 10 7
-
2024-04-03 11:23
Mamy i to zdecydowanie (1)
Tam za uczciwą pracę możesz sobie co jakiś czas zmienić auto na nowe, wyjechać na wycieczkę albo zainwestować w nieruchomości, tutaj przez 30 lat pracy ludzie nie dorabiają się nawet jednej nieruchomości i jeżdżą średno-12-20 letnim gruzem. Ceny tam w sklepach wielu produktów nie są wcale dużo większe niż u nas a w odniesieniu do ich pensji to
Tam za uczciwą pracę możesz sobie co jakiś czas zmienić auto na nowe, wyjechać na wycieczkę albo zainwestować w nieruchomości, tutaj przez 30 lat pracy ludzie nie dorabiają się nawet jednej nieruchomości i jeżdżą średno-12-20 letnim gruzem. Ceny tam w sklepach wielu produktów nie są wcale dużo większe niż u nas a w odniesieniu do ich pensji to przepaść. Wystarczy spojrzeć na ceny paliw jak wygląda sytuacja tu i tam. Co z tego, że liczbowo mamy najniższe ceny paliw w Europie, skoro za tą samą robotę tam możesz go kupić 2-3 razy więcej? I tak jest ze wszystkim.
- 16 7
-
2024-04-03 12:24
Nie mamy
przeciętnie z tej grupy którą podałem najbogatszy jest Włoch, ale jego zdolność nabywcza jest podobna jak Polaka. Średnia krajowa to 144 tys zł brutto rocznie w przeliczeniu. U nas 91. Czyli oni przeciętnie zarabiają tylko 1,5 raza więcej niż my. Natomiast ceny mają tam co najmniej 25% wyższe. Wcale nie żyje im się dużo lepiej niż nam. Podałeś
przeciętnie z tej grupy którą podałem najbogatszy jest Włoch, ale jego zdolność nabywcza jest podobna jak Polaka. Średnia krajowa to 144 tys zł brutto rocznie w przeliczeniu. U nas 91. Czyli oni przeciętnie zarabiają tylko 1,5 raza więcej niż my. Natomiast ceny mają tam co najmniej 25% wyższe. Wcale nie żyje im się dużo lepiej niż nam. Podałeś skrajne przypadki. W Polsce też są ludzie którzy mogą sobie pozwolić co jakiś czas na nowe auto tak samo jak we Włoszech istnieją biedacy którzy nic się nigdy nie dorobią.
- 6 4
-
2024-04-03 10:46
Normalnie jakbym Jarosława słyszał. (1)
Ale tak to jest jak się 8 lat słuchało TVP i nigdzie w życiu nie było za chlebem.
- 4 10
-
2024-04-03 12:27
na razie wychodzi na to że to ty słuchałeś przez 8 lat TVP
odnieś się do zdolności nabywczej bo sama wysokość zarobków o niej nie świadczy. Wtedy uwierzę że w szkole słuchałeś na matematyce.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.