• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa inwestycja gdyńskiego Portowego Zakładu Technicznego

erka
6 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Zakupiony przez PZT zestaw składa się z czterech  4-osiowych naczep transportowych oraz dwóch jednostek napędowych, które mogą być łączone ze sobą w praktycznie dowolnych konfiguracjach. Zakupiony przez PZT zestaw składa się z czterech  4-osiowych naczep transportowych oraz dwóch jednostek napędowych, które mogą być łączone ze sobą w praktycznie dowolnych konfiguracjach.

Gdyński Portowy Zakład Techniczny SA stał się posiadaczem specjalistycznego zestawu transportowego SPMT (Self Proppeled Modular Transporter). Jest to czwarta generacja maszyn produkowanych dla odbiorców na całym świecie od 1983 roku. Jest to jednocześnie pierwszy taki sprzęt będący w posiadaniu polskiej firmy.


Istotnymi cechami zestawu jest bardzo precyzyjne poruszanie się w każdym możliwym kierunku: na wprost, do tyłu, możliwa jest jazda na boki, na skos oraz skręt praktycznie wokół każdej możliwej osi obrotu. Istotnymi cechami zestawu jest bardzo precyzyjne poruszanie się w każdym możliwym kierunku: na wprost, do tyłu, możliwa jest jazda na boki, na skos oraz skręt praktycznie wokół każdej możliwej osi obrotu.

Do tej pory polscy kontrahenci mogli korzystać tylko z maszyn zagranicznych, transportowanych specjalnie z Niemiec lub Holandii do wykonania zlecenia w Polsce. Zakupiony przez PZT zestaw składa się z czterech 4-osiowych naczep transportowych oraz dwóch jednostek napędowych, które mogą być łączone ze sobą w praktycznie dowolnych konfiguracjach. Każda z 4 naczep posiada ładowność około 130 ton, co w sumie umożliwia przewożenie ładunków o masach nieco powyżej 500 ton. Posiadane dwie jednostki napędowe umożliwiają podłączenie do każdej do pięciu sztuk naczep czteroosiowych. 

Istotnymi cechami zestawu jest bardzo precyzyjne poruszanie się w każdym możliwym kierunku: na wprost, do tyłu, możliwa jest jazda na boki, na skos oraz skręt praktycznie wokół każdej możliwej osi obrotu. Dodatkowo cały zestaw posiada możliwość podnoszenia się oraz opuszczania płaszczyzny załadowczej, której wysokość od podłoża w czasie transportu wynosi ok. 1,5 metra. Umożliwia to samodzielny podjazd pod ładunek, uniesie go na sobie, transport do miejsca przeznaczenia oraz samodzielny wyjazd spod ładunku. Zestaw jest przystosowany do transportowania w miejsce pracy za pomocą standardowych ciężarówek TIR.

Aktualnie specjaliści z PZT przygotowują się do pierwszych własnych transportów zmontowanych już na Nabrzeżu Duńskim w Porcie Gdynia suwnic ASC produkcji Konecranes dla kontrahenta z USA. Specjalistyczny statek po pierwszych 5 sztuk suwnic spodziewany jest w Gdyni na przełomie sierpnia i września. Do tego czasu dzięki nowym możliwościom transportowym 8 zmontowanych już suwnic ASC zostanie przemieszczonych na tymczasowy plac składowy, aby zwolnić miejsce na następne montaże.

W sumie do marca 2014 r. PZT dostarczy do USA suwnice dla całego terminalu kontenerowego, składającego się z 20 sztuk suwnic typu ASC pracujących w cyklu automatycznym.
erka

Miejsca

Opinie (11)

  • To nie są naczepy tylko samobieżne platformy transportowe (1)

    Naczepa, jak sama nazwa wskazuje, są naczepiane na ciągnik siodłowy i część ich masy spoczywa właśnie na ciągniku. W tym wypadku platformy mają własny napęd i nie są holowane przez ciągniki.

    • 54 1

    • Jak zwał tak zwał..

      Aby tylko było co transportować

      • 11 5

  • można więc będzie kilka budynków i konstrukcji wchodzących w kolizje z drogami itd.

    pod lewarować i przenieść w bardziej odpowiednie miejsce. Zwłaszcza obiekty zabytkowe - oczywiście wcześniej je odpowiednio zabezpieczyć.

    • 6 1

  • A w Criście mają Scheuerle zwane Szarikiem (1)

    Co prawda w okół osi się chyba nie obraca, ale ogólnie daje radę :)

    • 7 2

    • to spadek po stoczni

      ale to spadek po stoczni Gdynia

      • 1 0

  • transport (4)

    W dawnej Stoczni Gdynia były dwie lub trzy platformy do transportu ! Każda mogła udźwignąć 150 ton i łączyć się w segmenty. Stocznia Gdańska również posiadała lub posiada takie urządzenia! Więc jeśli już się chwalić to tylko tym że są nowe bardziej zapewne zaawansowane technicznie! Pozdrawiam Pismaka który to przygotował do publikacji! czasami trzeba zadac Sobie więcej trudu

    • 18 1

    • a ile trzeba trudu sobie zadać, żeby trzymać (2)

      się z dala od komputera albo ile trzeba wypić herbaty z bromem, żeby powstrzymać się od oceniania?

      • 1 2

      • tród no to ocenic ,ale wypij jeszce jedna herbatke , a potem nastepna (1)

        • 2 0

        • to specjalnie? czy to jakas prowokacja? bo tak napisanego wyrazu 'trudno' jeszcze nie widzialem

          • 1 0

    • widać że nie rozumiesz o czym piszesz doinformuj się a potem komentuj

      • 0 0

  • 1 sztuka ?

    Stocznie koreańskie posiadają kilkanaście takich maszyn i innych też.
    Nie ma to jak skansen.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane