- 1 Znamy oceny policjantów z "WF-u" (80 opinii)
- 2 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (81 opinii)
- 3 Wyjątkowa konstrukcja powstała w Gdyni (70 opinii)
- 4 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (229 opinii)
- 5 WUŻ wciąż kupuje. Będzie kolejny holownik (51 opinii)
- 6 Płaca minimalna w 2025 r. wyniesie 4666 zł (247 opinii)
Ma 399 m długości, 61 m szerokości i właśnie odbywa swój pierwszy rejs. OOCL Sweden jest 10. z serii statków ekologicznych o pojemności 24 188 TEU zamówionych przez Orient Overseas Container Line. Teraz jest w terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku.
OOCL Sweden ochrzczono pod koniec kwietnia tego roku, a został zbudowany w chińskiej stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. Jest to 10. jednostka z serii 12 zamówionych ostatnio przez OOCL. Przypomnijmy, że 6. z tej samej serii jest kontenerowiec OOCL Gdynia. Jednostki obsługują linię LL1 w relacji Azja Europa. Na tej trasie jest też Port Gdańsk.
Nowiutki kolos w Porcie Gdynia
Statek przybił do nabrzeży Baltic Hub i tam przy terminalu T2 jest przeładowany. W Gdańsku ma pozostać do piątku, 2 sierpnia, do godz. 18.
Kontenerowiec ma 399 m długości, a nośność wynosi 215 tys. t, stąd zalicza się do największych w swojej klasie. Osiąga prędkość ok. 18,5 węzłów, a napęd stanowi silnik wysokoprężny 12X92-B WinGD Wartsila, napędzający bezpośrednio pojedynczą śrubę o stałym skoku, przygotowany do adaptacji napędu do zasilania przyjaznym dla środowiska metanolem. Stąd też jest obecnie jednym z największych na świecie statków budowanych z myślą o byciu przyjaznym środowisku i dekarbonizacji branży żeglugowej.
Orient Overseas Container Line Ltd. z siedzibą w Hongkongu jest jedną z największych na świecie firm zajmujących się transportem i logistyką kontenerów, posiadającą ok. 130 biur w ponad 100 głównych miastach na całym świecie, oferując połączenia transportowe do portów morskich.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-08-01 14:34
(5)
możnaby nim przewozić zboże do biednych państw - tyle że ludzie muszą się zmienić, by chcieć coś odczuwać, a nie tylko krytykować.
- 8 68
-
2024-08-03 21:38
ryba nie, wędka tak
- 0 0
-
2024-08-01 18:26
i miał węglowy z portu
- 5 0
-
2024-08-01 17:13
To kontenerowiec (1)
- 12 0
-
2024-08-01 17:29
on i tak nie zrozumie co to masowiec
- 11 0
-
2024-08-01 15:07
Żebyśmy my też wtedy byli biedni...
- 9 0
-
2024-08-01 22:34
(6)
Nie ma się co podniecać, poczekamy do stycznia i ten porcik zacznie cienko popierdywac. Maersk odejdzie i będzie powtórka tego co działo się w BCT kilkanaście lat temu.
- 10 21
-
2024-08-03 08:53
Pożyjemy zobaczymy. Ekspercie
- 4 2
-
2024-08-02 14:49
(1)
No to musisz zmienić obywatelstwo skoro polska ci nie pasuje!
- 2 3
-
2024-08-05 05:50
Czy ja napisałem, że mi Polska nie pasuje? Poza tym Polska, piszemy z wielkiej litery. Taki z Ciebie obywatel, a zasad pisowni swojego kraju nie znasz ? Wstyd!!!
- 0 0
-
2024-08-01 23:03
(2)
odejdzie maersk a na ich miejsce z przytupem wejdą chińskie oocl albo cosco. Włoskie MSC też planuje uruchomić więcej statków do BH.
- 9 3
-
2024-08-03 00:30
pitolisz
MSC włoskie - hahaha - widać że nie w temacie jesteś :)
- 2 0
-
2024-08-02 10:27
Dokładnie
I tak już wcześniej było zapotrzebowanie na dwa oceaniki, stąd nabrzeże T3, będzie więcej oocl, msc, cosco. bct był na innym etapie rozwoju, wówczas Maersk był praktycznie jedynym żywicielem. Tu jest większa dywersyfikacja, chociaż z pewnością brak Maerska to jednak strata.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.