- 1 Intel wstrzymuje inwestycje w Polsce (105 opinii)
- 2 Wysokie kary za marnowanie żywności (44 opinie)
- 3 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (31 opinii)
- 4 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (56 opinii)
- 5 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (98 opinii)
- 6 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (229 opinii)
Nowy holownik w Porcie Gdańsk
Podniesienie biało-czerwonej bandery na holowniku Atlas.
Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach wymusza inwestycje także w firmach dbających o bezpieczeństwo. Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o nowy holownik. Dziś odbyła się uroczystość podniesienia bandery.
Atlas, bo tak nazwano nową jednostkę, został zbudowany w Wietnamie w należącej do Grupy Damen stoczni Song Thu Corporation, powstał według projektu ASD 2411 opracowanego przez Grupę Damen. Jednostka ma 24,47 m długości, 11,13 m szerokości, 3,6 m zanurzenia, 4,6 m wysokości bocznej oraz ponad 70 ton uciągu na palu. Jego maksymalna prędkość to 13 w. Statek zwodowano we wrześniu ub. roku.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W listopadzie 2016 r. podniesiono banderę na Herkulesie, który jest większy i mocniejszy od Atlasa. Ma 29,10 m długości, 13,23 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 5,35 m wysokości bocznej. Moc napędu głównego jednostki sięga 5050 kW (6772 KM), a jego uciąg na palu to ponad 84 tony.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 ton). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus), Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 roku do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 tony). W sumie dziś gdańska spółka ma 15 holowników i zatrudnia ponad 200 osób.
- Decyzja o zakupie holownika wpisuje się w dynamiczny rozwój portu. Mam nadzieję, że to zaspokoi oczekiwania zarządu Portu, pilotów, Kapitanatu Portu i wszystkich operatorów nabrzeży. To nie jest jednak nasze ostatnie słowo w sprawie modernizacji. Musimy zastąpić nasze najstarsze jednostki - powiedział Marek Wengrzyn, prezes WUŻ Port and Maritime Services.
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków, przeładunki sztuk ciężkich przez dźwigi pływające - do 100 ton, lodołamanie czy transport i składowanie ładunków na barkach.
Herkules to najmocniejszy holownik we flocie WUŻ Port and Maritime Services.
Miejsca
Opinie (92) 3 zablokowane
-
2018-09-11 15:44
zadziorny, dynamiczny a zarazem oszczędny niczym golf IV w tdi. (2)
Na marginesie dopowiem ze mam taki do sprzedania, stan igła, po niemcu co mieszkał nad Menem. Trochę wilgocią daje, ale to dlatego ze tak często go niemiec mył!
- 20 31
-
2018-09-11 17:07
Nawet miejsce dla orkiestry pokładowej jest (1)
Jak na Tytaniku xD
- 7 1
-
2018-09-11 19:31
I modny kolor!
- 1 0
-
2018-09-11 15:57
O matko, co on tak kopci? (8)
Niemiec mówił ze silnik igiełka, a tu chyba olej pali...
- 34 17
-
2018-09-11 16:25
A moze (1)
Na bio-dislu jada , pewnie taniej .
Albo paliwo od mafi paliwowej kupuja po atrakcyjnych cenach .- 2 1
-
2018-09-11 18:00
Raczej kotkami palą :)
- 1 0
-
2018-09-11 16:58
diesel musi dymic (2)
- 8 1
-
2018-09-11 17:11
Pszepraszam bardzo (1)
Moja BMW nie dymi , a kopa ma niezlego
- 0 9
-
2018-09-11 19:31
Chyba dostała
- 0 0
-
2018-09-11 20:50
Po tym dymie wnioskuję
że wtryski są od 30 letniego tdika
- 2 0
-
2018-09-11 23:39
(1)
Każdy silnik przy szybkim dodaniu obciążenia "dymi" proszę spojrzeć na samochody przed soba6
- 1 1
-
2018-09-12 12:28
stary tak a nowy po to ma właśńie filt dpf żeby nie śmierdzał
- 1 0
-
2018-09-11 15:57
(2)
5000 konikow!Jest moc.A Aresy Ajaxy jeszcze sa?
- 19 4
-
2018-09-11 18:22
Som i majom się dobrze
- 3 1
-
2018-09-11 23:40
5600 KM Ajaks na Morzu Czarnym. Ares zezlomowany
- 1 1
-
2018-09-11 15:58
To już chyba trzeci Atlas? (4)
Poprzednie dwa ganiają gdzieś po Zatoce Gwinejskiej.
A firma z miasta słynącego stoczniami kupuje holowniki ---- w Wietnamie :D- 50 7
-
2018-09-11 17:30
(3)
Najpierw trzeba wiedzieć jak się buduje profesjonalne holowniki a DAMEN wie jak to się robi i widać to na calym świecie.
Praktyk Oficer Pozdrawiam- 7 4
-
2018-09-11 18:03
ex damen. (2)
To czy wie to bym polemizowal... zawsze mozna zaskoczyc nawet damen-a. Damen wygrywa poniewaz ma bardzo ciekawa polityke sprzedazy. OT
- 2 0
-
2018-09-11 18:12
Chodzi o prowizje ? (1)
- 3 0
-
2018-09-12 12:29
czytaj "łapówki"
- 1 0
-
2018-09-11 16:14
Coooo (4)
O co chodzi!?!?! Nasze stocznie zdychaja a holownik na projekcie damena i od skosnych!?!? Czyzby znowu ktos nie mogl dogadac sie ze zwiazkowcami i zamawia za granica
- 39 12
-
2018-09-11 16:28
Tam lepsza prowizje od kontraktu daja
- 1 2
-
2018-09-11 17:15
Buduje się tam gdzie jest taniej i lepiej. Nasze stocznie to tysiące związkowców i nikogo do pracy.
- 21 6
-
2018-09-11 18:48
(1)
Nasze stocznie zbudowalyby holownik w dwa lata i prototyp
- 6 2
-
2018-09-12 12:09
zainteresowałes się tematem?
gadasz żeby gadać, nie?
- 2 0
-
2018-09-11 16:16
(9)
To my uruchamiamy narodowe programy ratowania polskiego przemysłu stoczniowego, a taki WUŻ kupuje holowniki w Wietnamie?!?! No żesz pogonić ten KODziarski zarząd WUŻu!
- 35 54
-
2018-09-11 16:26
WUŻ (1)
To chyba firma rodzinna - prawda ?
- 8 1
-
2018-09-12 11:44
Pracownicza.
- 5 0
-
2018-09-11 17:04
darmozjad
WUŻ to prywatna firma, może sobie kupować holowniki skąd chce, a Tobie darmozjadzie nic do tego.
Holownik renomowanego producenta, ze sprawdzonej stoczni, z której wypłynęło ponad 100 egzemplarzy tego modelu holownika. Więcej pisać nie trzeba, idź się kodować gdzie indziej ;)- 28 4
-
2018-09-11 18:05
Kupuje tam gdzie taniej... a to ze u nas podobny holownik za 2x cene damena... no coz.
- 7 2
-
2018-09-11 18:49
Lepiej się nie wypowiadaj Januszku jak nie masz pojęcia
- 5 1
-
2018-09-11 20:16
Mieli kupić dwa razy drożej z odbiorem za ok 2 lata i jeszcze prototyp, bo przecież nasze stocznie nie mają planów takowego sprzętu. To jest sprzęt który kosztuje majątek, a jak mniemam każdy liczy pieniądze. I uściślijmy co to prototyp, to taki sprzęt, który będzie przechodził testy już u nabywcy, czyli może się okazać że coś jednak nie gra i armator zamiast eksploatować sprzęt, będzie go modernizował.
- 9 1
-
2018-09-12 11:46
Za chwilę...
wejdą wszystkie kontrole i będzie pozamiatane, staną się firmą strategiczną dla państwa. Niech nie afiszują się z tym KOdem...
- 0 4
-
2018-09-12 14:19
(1)
Nie my a pis, rzuca się na wody chociaż pływać nie potrafi.
Kapitał nie ma narodowości.- 3 4
-
2018-09-13 20:00
Kapitał jak najbardziej ma narodowość.
- 3 1
-
2018-09-11 16:33
Można ciszej z tą głupią muzyczką?
- 15 3
-
2018-09-11 16:48
Gdzie ekologia? (7)
Przecież w dzisiejszych czasach on tak dymić nie powinien. Czepiają się mojego starego auta, a tu nowoczesne holowniki, które spalają tysiące litrów podczas pracy są dopuszczane do użytku
- 20 17
-
2018-09-11 17:07
Jeaaa! Dymi pioruński! :)
- 3 1
-
2018-09-11 17:35
(2)
Silinik w aucie, a te 2 silniki tutaj to kompletnie co innego. Najpierw trzeba sie czegos dowiedzieć zeby sie wypowiedzieć . Potężny diesl czesto pokaże trochę dymu na początku.
Mechanik statkowy C/E- 6 3
-
2018-09-11 17:54
(1)
Dlaczego dymi na początku, Panie mechaniku statkowy?
- 5 2
-
2018-09-11 18:10
No wlasnie
Panie Mechaniku , prosimy o wyjasnienia .
- 2 2
-
2018-09-12 10:07
(2)
Janusze jak nie macie pojęcia o silnikach morskich ich budowie itd.To nie wypowiadac się
- 2 1
-
2018-09-14 01:54
No weź odpowiedź. Nie bądź żyła
- 2 0
-
2018-09-14 13:01
Sebix; oświeć nas o silnikach morskich!
Słyszeliśmy o okrętowych, o morskich chętnie się czegoś dowiemy.- 1 0
-
2018-09-11 17:00
ależ pruje panie
prawdziwy korsarz. jak motorówy narkobaronów. kurs panama, bandera w dol i rura
- 7 2
-
2018-09-11 17:04
Faktycznie (10)
Kopci strasznie ,panowie mechanicy , wstyd , do roboty ;
-sprawdzic wtryskiwacze
-luzy zaworowe wyregulowac
A jak nie pomoze , ustawienia rozrzadu skorygowac
Instrukcja CAT chyba gdzies w maszynie jest ?
Jak nie to wolac serwis albo doswiadczonych kolegow :)
Gratuluje zakupu i zycze powodzenia , dobrze ze firma sie rozwija .- 19 16
-
2018-09-11 17:58
A co to CAT ? (3)
mógłbyś napisać tak by każdy zrozumiał?
Czy wolisz udawać wielkiego znawcę wrzucając jakieś skróty- 1 5
-
2018-09-11 18:04
Hm (2)
Wpis skierowany do Panow Mechanikow , oni powinni wiedziec .
Ale ......ok niech ci bedzie CATelpillar- 2 2
-
2018-09-11 20:28
A myślałem że Caterpillar :) (1)
- 3 1
-
2018-09-11 21:18
Sorki r umknelo :)
- 0 2
-
2018-09-11 20:35
A widziałeś kiedyś instrukcję CAT? (2)
Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć na co wspomniana firma Caterpillar pozwala by mechanicy robili przy tych silnikach.
A po drugie to nowa jednostka na gwarancji - i tu też obowiązują pewne prawa- 3 1
-
2018-09-11 21:04
No widzialem (1)
I nawet czytalem , a ty chyba nie .
To tylko kilka przykladow , wyobrazas sobie ze serwisant bedzie na burcie przez rok i za mechanika robil ?
Initial 250 Service Hours (or at first oilchange)
Engine Valve Lash - Inspect/Adjust ...................... 79
Fuel Injector - Inspect/Adjust ................................ 79
Magnetic Pickups - Clean/Inspect ........................ 85
Every 4000 Service Hours
Engine Valve Lash - Inspect/Adjust ......................79
Fuel Injector - Inspect/Adjust ................................ 79- 1 1
-
2018-09-14 15:05
Spis treści przeczytałeś.
Gdybyś zagłębił się w dalsza treść, odkryłbyś " złotą sentencję CAT":
Any problem call to service.- 1 0
-
2018-09-12 07:51
(1)
Widać mimo wysiłku włożonego w "fachowe" opisanie problemów, jak blade masz pojęcie o silnikach wysokoprężnych w tym większym nieco wydaniu.
- 2 1
-
2018-09-12 08:23
Surowa recenzja
Moze jakies konkrety ?
- 0 2
-
2018-09-12 08:14
W Wietnamie nie obowiązują normy EU, więc EGR i DPF nie zamontowali :-D
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.