- 1 Intel wstrzymuje inwestycje w Polsce (56 opinii)
- 2 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (30 opinii)
- 3 Wysokie kary za marnowanie żywności (19 opinii)
- 4 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (56 opinii)
- 5 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (96 opinii)
- 6 Wyjątkowa konstrukcja powstała w Gdyni (74 opinie)
Olavion znów zwiększa flotę. Rośnie konkurencja dla Lotos Kolej
Olavion, gdańska spółka wchodząca w skład Grupy Unimot i Rail Capital Partners, podpisały nowe umowy indywidualne na najem kolejnych czterech lokomotyw GAMA. W kwietniu 2023 r. Cargounit i Olavion podpisały ramową umowę najmu ośmiu nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Gama Marathon z silnikiem dojazdowym. Pierwsza lokomotywa Gama Marathon trafiła w kwietniu 2023 r. do Olavionu, a kolejne mają zostać przekazane przewoźnikowi do końca roku.
Olavion staje się coraz poważniejszą konkurencją dla Lotos Kolej. Co ciekawe, spółką kieruje były wieloletni prezes Lotos Kolej - Henryk Gruca. W maju 2017 r. Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracił wówczas właśnie prezes Henryk Gruca.
Olavion zwiększa liczbę lokomotyw
- Pozyskujemy kolejne nowoczesne lokomotywy. Jest to spójne z naszą strategią funkcjonowania spółki. Ambicją Olavion i oczekiwaniem Grupy Unimot jest utrzymanie wzrostu realizowanych przewozów dla klientów spoza Grupy. Nowe lokomotywy dostarczone przez RCP zwiększą możliwości Olavion do obsługi nowych kontraktów i pozwolą umocnić pozycję Olavion na rynku - mówi Henryk Gruca, prezes zarządu Olavion.
Gama to lokomotywa elektryczna, która umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie do 3,2 tys. ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili.
W Gdańsku rośnie kontrtendencja dla Lotos Kolej
Grupa Unimot, niezależny importer paliw w Polsce, na początku 2023 r. w podpisała umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego. Spółka Olavion świadczy na podstawie posiadanej licencji usługi transportu kolejowego w Polsce, a także usługi spedycyjnej w kraju i za granicą. Posiada wykwalifikowaną kadrę menadżerską, maszynistów oraz dyspozytorów, a także wieloletnie relacje i umowy pozwalające na świadczenie usług przewozowych i spedycyjnych dla swoich zleceniodawców.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-27 10:10
Lotos Kolej (4)
Gdyby nie ta frajerska sprzedaż i rozbicie grupy lotos , to lotos kolej dalej wywoziłby wszystkie produkty które wyprodukowała rafineria , i żaden olavion ani unimot nie miałby kolesiowskich pisowskich kontraktów . Dlaczego nie zabierają przewozów z Cargo , bo co stryjek Dudy siedzi w zarządzie . Gdańsk to wytrzyma karma powróci
- 43 11
-
2023-06-27 16:50
Przewozy z Cargo
Cargo spadło w ostatnich latach o ponad 10% w pracy przewozowej - za rządów PiS :)
Wiec z Cargo tez zabierają przewozy - nie ma kolesiostwa tylko jakość świadczonych usług.- 3 1
-
2023-06-27 16:46
PiSowskie kolesiostwo (1)
Tak dla przypomnienia to właśnie PiS doprowadził do sprzedaży Grupy Lotos i po połączeniu z Orlenem oddał kontrakty LK na rynek bo polityką ich jest wozić tylko dla Orlenu ️️️
- 6 0
-
2024-05-05 07:44
Walka z postępem cywilizacji przez przeciwników PISu.
Tytuł prowokujący ale ma sens. Pomijacie bowiem właśnie postęp w wyniku które zachodzą wielkie zmiany w różnych branżach. Od jakiegoś czasu upadały w UE kolejne rafinerie. Dlaczego? Sporo lat temu okazało się że statki uzywają najgorszego paliwa mazutu i miasta portowe są gigantycznie zanieczyszczone wszędzie na świecie. Podjęto więc decyzję
Tytuł prowokujący ale ma sens. Pomijacie bowiem właśnie postęp w wyniku które zachodzą wielkie zmiany w różnych branżach. Od jakiegoś czasu upadały w UE kolejne rafinerie. Dlaczego? Sporo lat temu okazało się że statki uzywają najgorszego paliwa mazutu i miasta portowe są gigantycznie zanieczyszczone wszędzie na świecie. Podjęto więc decyzję międzynarodową o tym że wszelkie nowe statki będa na rope czyli dizla. To dlatego transport drogowy musiał przejść na elektryki bo paliw kopalnych byłoby za mało dla wszystkich. Obecnie więc jesteśmy dosłownie w trakcie zmian. Inwestycja w coś co zniknie zasadniczo nie ma sensu. Jednego jeszcze mało a drugie schodzi z rynku. Docelowo na rynku paliw kopalnych nastąpi krach. Nie zniknie ono całkowicie ale tyle rafinerii i transportu bedzie niepotrzebnych. Zostana szczątki bo paliwo gdzies jednak jest niezbędne ale głównie będą to smary. O tym wiedział i Putin i UE. UE liczyła na to że Rosja pomoże w okresie przejściowym z gazem do czasu wzrostu zielonego ładu a Putin wiedział że jak teraz wojny nie wywoła to za niedługi czas Rosja stoczy się do roli skansenu bo ma za drogą produkcję paliw kopalnych. Tak więc ludzie nie róbcie z PISu i siebie wzajemnie najwazniejszych na świecie bo polska z swoimi problemami światem nie trzęsie. Faktem jest że za PISu w końcu zaczeto podejmować decyzje a czy słuszne? Od krytyków o alternatywie nie słyszymy. Tak skupiacie się na walce plemiennej że nie dostrzegacie obcych plemion z ich walkami. Aramco zamiast kisić się w kręgu arabskim na południu weszło na rynek strefy rosyjskiej czyli do Polski. Oni tez rozwadniają swoje dostawy na świecie obserwując otoczenie. Lampy naftowe ktoś ma w domu? A był okres że były powszechne. Sama nafta nie znikneła ale jej rola została ograniczona. To jest postęp i zmiany cywilizacyjne. Spójrzcie wiec troche inaczej na parcie przez UE w strone elektrycznych samochodów i zielonego ładu. To bowiem wpisuje się w cały ciąg wydarzeń.
- 0 0
-
2023-06-27 16:31
Odp
Ty tak na poważnie, w D byłeś i G widziałeś, za dużo TVPis.
- 3 2
-
2023-06-27 12:33
Prosta sprawa
Silnik dojazdowy, czyli dodatkowy spalinowy służy do dojeżdżania gdy nie ma trakcji elektrycznej, przydaje się to podczas wykonywania manewrów. A sama nazwa Gama Maraton wskazuje, że może przejechać na spalinowym silniku dystans maratonu.
- 4 0
-
2023-06-27 11:19
Wszystko fajnie...
tylko kto wymyśla nazwy lokomotyw? Imiona to jeszcze rozumiem, ale ostatnio widziałem "Garnek". No można i tak.
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.