• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieruchomości PKP Cargo w Gdyni przejmie PKP Intercity

Robert Kiewlicz
2 września 2024, godz. 08:00 
Opinie (217)
aktualizacja: godz. 07:54 (3 września 2024)
PKP Cargo zamierza także o połowę ograniczyć bazy serwisowe taboru. Rozpoczął się też proces zwolnień grupowych w zakładach oraz centrali spółki. PKP Cargo zamierza także o połowę ograniczyć bazy serwisowe taboru. Rozpoczął się też proces zwolnień grupowych w zakładach oraz centrali spółki.

PKP Intercity przejmuje halę napraw wagonów, budynki i infrastrukturę w Gdyni należące dotychczas do PKP Cargo. PKP Intercity oraz PKP Cargo podpisały też list intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników PKP Cargo. Program będzie realizowany w drugiej połowie 2024 roku, obejmie do 400 osób i będzie dotyczyć stanowisk związanych z obsługą procesu przewozowego czy utrzymaniem i naprawą taboru.



Grupowe zwolnienia w PKP Cargo. Praca dla kolejarzy w Trójmieście Grupowe zwolnienia w PKP Cargo. Praca dla kolejarzy w Trójmieście

AKTUALIZACJA, godz. 7.54: - Zatrudnienie w PKP Cargo spadnie 1 listopada 2024 r. do ok. 10 tys. osób, dla takiej liczby znajdzie się praca - zapowiedział w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Marcin Wojewódka, p.o. prezes PKP Cargo - Jesienią gotowy będzie finalny plan naprawczy spółki.

AKTUALIZACJA, godz. 11.41: 28 sierpnia PKP Intercity S.A., PKP S.A., PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji oraz PKP Cargotabor sp. z o.o. podpisały list intencyjny ws. dzierżawy hali naprawczej w Gdyni wraz z otaczającymi ją działkami.

PKP Intercity przejmuje halę napraw wagonów, budynki i infrastrukturę torową celem dostosowania jej do obsługi nowoczesnego taboru kolejowego w tym Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Infrastruktura sąsiaduje z zapleczem technicznym przewoźnika, gdzie serwisowany jest tabor i skąd są wyprawiane pociągi. Pozwoli to na usprawnienie bieżącej pracy zakładu.

PKP Intercity, w ramach wsparcia PKP Cargo w restrukturyzacji, podpisało list
intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników tej spółki. Program obejmuje do 400 osób.

- Optymalizacja procesów operacyjnych, redukcja kosztowa, nowe kontrakty to jedne ze ścieżek obranych przez obecny zarząd naszej spółki. Wsparcie partnerów branży kolejowej, w tym PKP Intercity jest nieocenione i wierzymy, że dzięki takim działaniom plan naprawczy PKP Cargo ma szansę na powodzenie - powiedział dr Marcin Wojewódka, p.o. prezesa zarządu PKP Cargo w restrukturyzacji.

- Będziemy wycofywać się z niektórych lokalizacji, w których prowadzimy działalność utrzymaniową - przyznaje p.o. prezesa PKP Cargo w restrukturyzacji Marcin Wojewódka w rozmowie z Pulsem Biznesu. - Prowadzimy rozmowy z PKP Intercity o przekazaniu aktywów utrzymaniowych w Gdyni Chyloni. My możemy realizować remonty w naszej bazie w Tczewie lub w Bydgoszczy.



Ruszyły zwolnienia grupowe w PKP Cargo



Obecny rynek pracy jest:

Liczba punktów, w których PKP Cargo oraz Cargotabor realizują prace utrzymaniowe, może spaść nawet o połowę. Zamykając część podmiotów, PKP Cargo zwróci nieruchomości właścicielom.

W połowie sierpnia 2024 r. spółka uruchomiła proces zwolnień grupowych. Zostało nimi objętych do 30 proc. zatrudnionych w PKP Cargo w restrukturyzacji, tzn. maksymalnie 4142 pracowników w różnych grupach zawodowych. Pracownikom, w związku z rozwiązaniem stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia, przysługiwać będzie odprawa pieniężna uzależniona od okresu zatrudnienia. To jednak dopiero początek zwolnień. Cała Grupa PKP Cargo ma może zredukować zatrudnienie nawet o 14 tys. etatów.



Problemem spółki struktura oraz przerost zatrudnienia



- Niestety jednym z problemów PKP Cargo w restrukturyzacji jest struktura oraz przerost zatrudnienia. Mamy za dużo administracji w stosunku do pracowników operacyjnych. Co więcej, nie mamy też odpowiedniej ilości pracy przewozowej, aby zapewnić pełne wykorzystanie np. wszystkich maszynistów - twierdzi Wojewódka - Mamy dobrze wyszkolonych pracowników. Problem w tym, że nie mamy dla nich pracy i bez względu na zaklęcia, to odpowiedzialnie stąpając po ziemi, trzeba sobie powiedzieć jasno, że w naszej spółce pracy dla 14 tys. pracowników nie ma i nie będzie. Dlatego musimy skupić się na ratowaniu tych ponad 10 tys. miejsc pracy, dla których przewidujemy miejsce w zrestrukturyzowanej spółce. 



Zarząd szuka pracownikom pracy w innych spółkach kolejowych



Zarząd spółki prowadzi działania, które mają na celu zapewnienie zatrudnienia pracownikom w innych firmach z branży kolejowej i transportowej. Spółka PKP Cargo w restrukturyzacji podpisała listy intencyjne z Polregio na zatrudnienie do 300 osób, z PKP Intercity na zatrudnienie do 400 osób, z PKP Intercity Remtrak na zatrudnienie do 300 osób oraz z PKP Polskie Linie Kolejowe na zatrudnienie do 250 osób i Wars na zatrudnienie do 100 osób. Ponadto porozumienia zawarto także z PESA Bydgoszcz i PESA Mińsk Mazowiecki, PGE Energetyka Kolejowa oraz z MZA .

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (217)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane