- 1 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (153 opinie)
- 2 Płaca minimalna w 2025 r. wyniesie 4666 zł (205 opinii)
- 3 Kiedy możemy wyjść wcześniej z pracy? (32 opinie)
- 4 Amerykański krążownik w Porcie Gdynia (107 opinii)
- 5 Northvolt szuka inwestora i oszczędności (210 opinii)
- 6 Alan Aleksandrowicz w zarządzie BPO (64 opinie)
Nieruchomości PKP Cargo w Gdyni przejmie PKP Intercity
PKP Intercity przejmuje halę napraw wagonów, budynki i infrastrukturę w Gdyni należące dotychczas do PKP Cargo. PKP Intercity oraz PKP Cargo podpisały też list intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników PKP Cargo. Program będzie realizowany w drugiej połowie 2024 roku, obejmie do 400 osób i będzie dotyczyć stanowisk związanych z obsługą procesu przewozowego czy utrzymaniem i naprawą taboru.
Grupowe zwolnienia w PKP Cargo. Praca dla kolejarzy w Trójmieście
- Ruszyły zwolnienia grupowe w PKP Cargo
- Problemem spółki struktura oraz przerost zatrudnienia
- Zarząd szuka pracownikom pracy w innych spółkach kolejowych
AKTUALIZACJA, godz. 7.54: - Zatrudnienie w PKP Cargo spadnie 1 listopada 2024 r. do ok. 10 tys. osób, dla takiej liczby znajdzie się praca - zapowiedział w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Marcin Wojewódka, p.o. prezes PKP Cargo - Jesienią gotowy będzie finalny plan naprawczy spółki.
AKTUALIZACJA, godz. 11.41: 28 sierpnia PKP Intercity S.A., PKP S.A., PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji oraz PKP Cargotabor sp. z o.o. podpisały list intencyjny ws. dzierżawy hali naprawczej w Gdyni wraz z otaczającymi ją działkami.
PKP Intercity przejmuje halę napraw wagonów, budynki i infrastrukturę torową celem dostosowania jej do obsługi nowoczesnego taboru kolejowego w tym Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Infrastruktura sąsiaduje z zapleczem technicznym przewoźnika, gdzie serwisowany jest tabor i skąd są wyprawiane pociągi. Pozwoli to na usprawnienie bieżącej pracy zakładu.
PKP Intercity, w ramach wsparcia PKP Cargo w restrukturyzacji, podpisało list
intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników tej spółki. Program obejmuje do 400 osób.
- Optymalizacja procesów operacyjnych, redukcja kosztowa, nowe kontrakty to jedne ze ścieżek obranych przez obecny zarząd naszej spółki. Wsparcie partnerów branży kolejowej, w tym PKP Intercity jest nieocenione i wierzymy, że dzięki takim działaniom plan naprawczy PKP Cargo ma szansę na powodzenie - powiedział dr Marcin Wojewódka, p.o. prezesa zarządu PKP Cargo w restrukturyzacji.
- Będziemy wycofywać się z niektórych lokalizacji, w których prowadzimy działalność utrzymaniową - przyznaje p.o. prezesa PKP Cargo w restrukturyzacji Marcin Wojewódka w rozmowie z Pulsem Biznesu. - Prowadzimy rozmowy z PKP Intercity o przekazaniu aktywów utrzymaniowych w Gdyni Chyloni. My możemy realizować remonty w naszej bazie w Tczewie lub w Bydgoszczy.
Ruszyły zwolnienia grupowe w PKP Cargo
W połowie sierpnia 2024 r. spółka uruchomiła proces zwolnień grupowych. Zostało nimi objętych do 30 proc. zatrudnionych w PKP Cargo w restrukturyzacji, tzn. maksymalnie 4142 pracowników w różnych grupach zawodowych. Pracownikom, w związku z rozwiązaniem stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia, przysługiwać będzie odprawa pieniężna uzależniona od okresu zatrudnienia. To jednak dopiero początek zwolnień. Cała Grupa PKP Cargo ma może zredukować zatrudnienie nawet o 14 tys. etatów.
Problemem spółki struktura oraz przerost zatrudnienia
- Niestety jednym z problemów PKP Cargo w restrukturyzacji jest struktura oraz przerost zatrudnienia. Mamy za dużo administracji w stosunku do pracowników operacyjnych. Co więcej, nie mamy też odpowiedniej ilości pracy przewozowej, aby zapewnić pełne wykorzystanie np. wszystkich maszynistów - twierdzi Wojewódka - Mamy dobrze wyszkolonych pracowników. Problem w tym, że nie mamy dla nich pracy i bez względu na zaklęcia, to odpowiedzialnie stąpając po ziemi, trzeba sobie powiedzieć jasno, że w naszej spółce pracy dla 14 tys. pracowników nie ma i nie będzie. Dlatego musimy skupić się na ratowaniu tych ponad 10 tys. miejsc pracy, dla których przewidujemy miejsce w zrestrukturyzowanej spółce.
Zarząd szuka pracownikom pracy w innych spółkach kolejowych
Zarząd spółki prowadzi działania, które mają na celu zapewnienie zatrudnienia pracownikom w innych firmach z branży kolejowej i transportowej. Spółka PKP Cargo w restrukturyzacji podpisała listy intencyjne z Polregio na zatrudnienie do 300 osób, z PKP Intercity na zatrudnienie do 400 osób, z PKP Intercity Remtrak na zatrudnienie do 300 osób oraz z PKP Polskie Linie Kolejowe na zatrudnienie do 250 osób i Wars na zatrudnienie do 100 osób. Ponadto porozumienia zawarto także z PESA Bydgoszcz i PESA Mińsk Mazowiecki, PGE Energetyka Kolejowa oraz z MZA .
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-09-02 11:34
(8)
Witam.Zadne merytorycznie rozmowy nie mają tu racji bytu.Tak będzie się działo dopóki osoby decyzyjne w spółce nie będą odpowiadać karnie i własnym mieniem za błędne decyzje.Dlaczego jeśli pracuje u kogoś w firmie gdy popełnię błędną decyzję zostaje obciążony finansowo?.A ktoś inny z ramieni Rządu już nie.Dlaczego do tej pory nie wprowadzono odpowiedzialności prawnej i cywilnej naszych przedstawicieli.
- 60 1
-
2024-09-04 23:34
Kiedy donek, kalownia i tygrysek odpowiedza za 289 mld + 103 mld deficytu ?
- 0 0
-
2024-09-03 07:32
Przecież na umowie o pracę masz ograniczenie odpowiedzialności za szkody pracodawcy.
- 0 1
-
2024-09-02 22:36
Co jeżeli rząd szkodzi nam wszystkim? Co byś z zrobił? (5)
Likwidują polskie firmy jak pkp vzy poczta. Uwalili inwestycje cpk, atom, Świnoujście, Malaszewicze, Odra itd. Zadłużają nas w obcych bankach na 300 miliardów. Piorą mózgi polskim dzieciom. Co byś zrobił z tym który rządzi?
- 9 6
-
2024-09-03 15:00
Rozum
Ci uwalili niestety też
- 3 6
-
2024-09-03 14:46
Całe szczęście, od 15 października już nie rządzą PiSowieci. (3)
- 5 7
-
2024-09-03 16:41
A kto rządzi ?
- 2 0
-
2024-09-03 15:33
ja (1)
czy ja wiem czy to tak dobrze. lewica u władzy nie jest niczym dobrym
- 5 1
-
2024-09-03 16:44
Lewicy już niema .
Właśnie te przygłupy przegrały w Niemczech a jak tam przegrali to znikną z Europy
- 4 0
-
2024-09-02 15:28
Juz dawno Cargo chcialo zwalniac bezproduktywna administracje (3)
Ale dzialacze zwiazkowi Solidarnosci i innej masci nie pozwalali grozac strajkami . Dzis sie to msci . Jaki sens trzymac armie tych ktorzy biora a nic nie daja? Pan Wojewodka niech sprawdzi ilu ma pracownikow zartudnionych na stanowiskach robotniczych a siedzadzych faktycznie w biurach!!! Kiedys w obecnym IC Gdynia brak bylo obrotniczych ( po dwuch
Ale dzialacze zwiazkowi Solidarnosci i innej masci nie pozwalali grozac strajkami . Dzis sie to msci . Jaki sens trzymac armie tych ktorzy biora a nic nie daja? Pan Wojewodka niech sprawdzi ilu ma pracownikow zartudnionych na stanowiskach robotniczych a siedzadzych faktycznie w biurach!!! Kiedys w obecnym IC Gdynia brak bylo obrotniczych ( po dwuch na zmiane !) A na etatach bylo prawie 20stu. Bo siedzieli w biurze. Pkp Cargo do wykonania obecnej pracy jaka maja nie potrzebuja wiecej niz 5-6 tys pracownikow.
- 38 8
-
2024-09-03 07:33
Chyba problemem nie są wyłącznie pracownicy biurowi ale to że nie ma kontraktów do realizacji nawet dla produkcji. Jak już się kontrakt zdarzy to produkcja jest tak ustawiona żeby jak najwięcej osób było zatrudnionych do każdego przekręcenia korby.
- 4 1
-
2024-09-02 22:37
Co tego rządu wszystko co polskie jest bezproduktywne (1)
PO co port, stocznie, poczta, lotnisko, pkp skoro jest w Niemczech??
- 4 11
-
2024-09-03 17:53
ale myślących nienachalnie mądrze w Polsce, tacy jak ty, są w zastraszającej ilości. Jak nie możecie żyć bez Niemiec to po co tu siedzicie? Ciągle tylko Niemcy i Niemcy, weźcie się za robotę jak miliony Polaków a nie szukajcie wymówek dla swojej niezaradności i ciemnoty umysłowej
- 2 1
-
2024-09-02 15:17
Kolejny zarząd nie ma pojęcia o kolei (6)
Oszczędności - stałe hasło w Cargo. Nigdy nie liczył się zysk spółki, obsługa klienta tylko oszczędności bo z tego rozliczali dyrektora. Pociągi stały i czekały na zatwierdzenie przez biuro części do taboru. Teraz skasują wiele punktów obsługi i uszkodzony tabor który będzie miał ograniczoną prędkość będzie przetłaczany tygodniami a ile ludzi przy
Oszczędności - stałe hasło w Cargo. Nigdy nie liczył się zysk spółki, obsługa klienta tylko oszczędności bo z tego rozliczali dyrektora. Pociągi stały i czekały na zatwierdzenie przez biuro części do taboru. Teraz skasują wiele punktów obsługi i uszkodzony tabor który będzie miał ograniczoną prędkość będzie przetłaczany tygodniami a ile ludzi przy tym się zatrudni, ilu klientów się straci bo nie będzie czym jeździć. Kiedyś Cargo uznawano za monopolistę na rynku towarowym i spółka kary płaciła. Jest unijny nakaz użyczania infrastruktury Cargo innym firmom przewozowym . Tak to PKP Cargo upada a DB czeka - szybko przejmie punkty serwisowe i przewozy. Nam pozostanie jeździć z ,, uśmiechniętej Polski "na ogórki i szpinaki do Niemiec.
- 30 22
-
2024-09-03 17:55
jedź jak najszybciej, będzie więcej świeżego powietrza. Swoją drogą jak to jeden mały psychopata może odebrać rozum tylu ludziom. Nie pierwszy raz w świecie, w latach dwudziestych XX wieku w Niemczech i u Sowietów też tak było
- 1 3
-
2024-09-02 22:39
Spoko. Na tory wjeżdża zatwierdzona przez ten rząd ukraińsko-niemiecko firma (1)
Mają od Ru dego zielone światło
- 10 10
-
2024-09-03 13:51
Cargo Lufthansa już w blokach startowych do przejęcia naszej firmy.
- 6 2
-
2024-09-02 22:21
Kolej w PL może uratować tylko otwarta konkurencja (1)
Koleją rządzą związkowcy, a gdy rządzą związki zawodowe, to koniec firmy jest kwestią czasu. Kolej podzieli losy Poczty Polskiej czy Stoczni Gdańskiej. Ale może tak trzeba, by na gruzach po pustych słowach związkowców powstały zdrowe przedsiębiorstwa niezależne od partyjno-kolesiowskich układów. Kolej dla podróżnych, kolej dla przedsiębiorców!!!!
- 7 7
-
2024-09-02 23:30
Przecież na rynku kolejowych przewozów towarowych otwarta konkurencja jest od wielu lat.
Mimo wszystko przewozy maleją, nawet u prywaciarzy. Problem niestety leży gdzie indziej - to skrajnie antykolejowa polityka transportowa naszego państwa od ponad 30 lat.
- 6 2
-
2024-09-02 18:08
Kolejarz ty też nie masz pojęcia o kolei.
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.