- 1 Jest nowy prezes w spółce Port Gdański Eksploatacja (85 opinii)
- 2 300 mln zł wsparcia dla gdańskiej fabryki (115 opinii)
- 3 Mamy już 420 ton złota (229 opinii)
- 4 Satoshi Nakamoto - HBO ujawni kim jest twórca Bitcoina i technologii blockchain? (12 opinii)
- 5 Akcyza na alkohol będzie rosła (254 opinie)
- 6 Wraca spór o przetwórnię szkła na Stogach (171 opinii)
Tubki z alkoholem, które wyglądają jak musy zostaną wycofane ze sklepów i produkcji
Wódki smakowe w tubkach, które wyglądają niemal jak owocowe musy dla dzieci, wzbudziły ogromne kontrowersje. Produkt trafił również do trójmiejskich sklepów. Senatorka z Pomorza złożyła pismo do Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji, prosząc o zbadanie sprawy, a Marszałek Sejmu zapowiedział kroki prawne, interweniował też resort rolnictwa. We wtorek wieczorem producent tubek z napojami alkoholowymi poinformował, że wycofuje produkt ze sprzedaży i wstrzymuje produkcje.
- Koniec z alkotubkami. Producent wstrzymuje produkcję
- Resort rolnictwa: od środy kontrole alkotubek
- Alkohol w tubce przypomina owocowe musy
- "Jak to się ma do walki o ograniczenie spożycia alkoholu"
- "Będziecie pierwsi do wygaszenia koncesji"
- Alko-tubki. Będzie kontrola UOKiK?
Aktualizacja godz. 20.40
Koniec z alkotubkami. Producent wstrzymuje produkcję
Spółka OLV, producent tubek z napojami alkoholowymi, poinformowała, że wycofuje całą partię produktów z rynku i natychmiast wstrzymuje ich produkcję.
"Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey, pomimo że został wyprodukowany i oznaczony zgodnie z obowiązującymi przepisami, wzbudził negatywne i niezamierzone skojarzenia. W związku z tym zarząd spółki OLV podjął decyzję o niezwłocznym wycofaniu całej partii produktów z rynku i natychmiastowym wstrzymaniu produkcji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację" - napisała spółka w oświadczeniu.
Aktualizacja godz. 18.00
Resort rolnictwa: od środy kontrole alkotubek
Ministerstwo Rolnictwa poinformowało, że Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych od środy rozpocznie kontrole saszetek z alkoholem, które w ostatnim czasie pojawiły się w sklepach.
Do kwestii saszetek odniósł się we wtorek premier Donald Tusk.
- Skupimy się na tym, aby znaleźć skuteczną metodę, aby zablokować ten proceder związany z alkoholowymi saszetkami. Dzisiaj będziemy mieli pewność, jakie konsekwencje personalne będą wobec osób, które nie wykazały się odpowiednią czujnością w ostatnich dniach - zapowiedział Tusk i podkreślił, że "sprawa może dotyczyć bezpieczeństwa, zdrowia naszych dzieci".
Alkohol w tubce przypomina owocowe musy
Produkty to likiery (15 proc. alkoholu), nalewki (28 proc.) i czysta wódka (40 proc.), a pojemność saszetek to 100 lub 200 ml - podobnie jak tzw. "małpki". Producent na swojej stronie nie tylko broni nowej marki, ale nazywa ją "prawdziwym buntownikiem w świecie alkoholi".
- Jesteśmy pionierami, którzy zmienili sposób, w jaki doświadczasz alkoholu, oferując go w odważnie zaprojektowanych tubach. Nasz nieszablonowy design z charakterystyczną małpką voodoo na opakowaniu odzwierciedla naszą filozofię - bawimy się konwencjami i nie boimy się eksperymentować - czytamy na stronie firmy.
"Jak to się ma do walki o ograniczenie spożycia alkoholu"
Produkt budzi też wielkie kontrowersje w kontekście walki z alkoholizmem.
- Ręce mi opadły. Jak to się ma do walki o ograniczenie spożycia alkoholu przez obywateli Polski. Jak to się ma do redukcji szkód? Coraz zmyślniejsze kamuflowanie wódki spowoduje wnoszenie jej tam, gdzie być nie powinna - napisała Julia Pankiewicz, lekarka rezydentka psychiatrii.
Komentujący alarmują o większej szkodliwości produktu, właśnie ze względu na opakowanie, które niczym nie przypomina alkoholu, dlatego łatwo go mieć przy sobie nawet w miejscach, gdzie tego nie wolno.
"Będziecie pierwsi do wygaszenia koncesji"
Gdyńscy radni przekonują, że jeśli u sprzedawców będą pojawiać się "produkty alkoholowe udające produkty niealkoholowe, ułatwiające spożycie" będzie to groziło utratą koncesji.
- Przekroczenie kolejnych granic przez zarabiających na alkoholu zmusza społeczeństwo do reakcji. Kwestia małpek, kubeczków, puszek, teraz tubek z wódką, przypominających soki.
Są w Radzie Miasta Gdyni prowadzone rozmowy o tym, żeby ograniczyć dostępność do alkoholu. Zanim zaczniemy schodzić z tych 450 koncesji na sprzedaż alkoholu, zanim odejdziemy od standardów rosyjskich i pójdziemy w standardy cywilizacji zachodniej, to dziś powinno pójść ostrzeżenie do każdego sklepu w Gdyni, który ma koncesję - jeśli na waszych półkach pojawią się produkty alkoholowe udające produkty niealkoholowe, ułatwiające spożycie, to będziecie pierwsi do wygaszenia koncesji - napisali w mediach społecznościowych.
Alko-tubki. Będzie kontrola UOKiK?
Ministerstwo Zdrowia w sierpniu zwróciło uwagę na potencjalne naruszenie przepisów prawa, które zabraniają promowania alkoholu w sposób mogący przyciągnąć uwagę nieletnich. Zapowiedziano, że producent może spotkać się z sankcjami finansowymi.
Z kolei senatorka Anna Górska już złożyła pismo do Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji, prosząc o zbadanie sprawy.
- Zawartość jest przeznaczona wyłącznie dla osób pełnoletnich i może zachęcać do zakupu osoby niepełnoletnie z uwagi na łatwość przechowania poza kontrolą rodziców i spożycia ich w dowolnym miejscu bez wzbudzania podejrzeń ze strony opiekunów - pisze.
W poniedziałek, 30 września br., głos w sprawie tych produktów zabrał Marszałek Sejmu i poseł Szymon Hołownia.
- (...) I co to widzę. Jeden z producentów owych zdrowych musów w identyczne opakowanie postanowił zapakować... wódę. Nalewkę. Oraz likier. (...) Cel jest jasny. Czy dorosły kupi sobie "małpkę" w opakowaniu jak z dziecięcego musiku? Litości. Tu celem jest dziecko. Zaciekawione i zachęcone tym, że trucizna zapakowana jest jak lekarstwo, ma przekroczyć symboliczną granicę, kupić "musik" do szkoły (może sprzedawca nie zauważy wśród innych podobnych opakowań, może kupi kolega z dowodem) i zupełnie niesymbolicznie zacząć pić. Taka to "zabawa konwencjami" i "odwaga do eksperymentowania". Na życiu naszych dzieci. Piszę to przede wszystkim jako ojciec. Szanowna firmo od wódy w saszetkach, to co robicie to ZŁO w czystej postaci. Skoro chcecie już rozpijać nasze dzieci, zacznijcie im jeszcze może sprzedawać broń, w ramach "przeniesienia dziecięcej rywalizacji na nowy poziom realności", czy jaki tam inny bullshit Wasz marketing wymyśli. Mam szczerą nadzieję, że karma do Was wróci i Wasza chciwość ukarze się sama. Że zaprotestują odpowiedzialni producenci dziecięcych przekąsek. I że bojkot konsumencki pokaże Wam, że z rodzicami nie warto zadzierać. A ja w tej sprawie nie odpuszczę też jako poseł. Wstyd. Wstyd. WSTYD".
Opinie wybrane
-
2024-10-01 09:12
I po co to całe zamieszanie (48)
Po co to całe zamieszanie. Nikt nie sprzeda nieletnim alkoholu nie ważne w jaki opakowaniu. A jak będą chcieli kupić to i tak kupią. A Pan, Panie Hołownia jak mylisz wódę z musem przez to jak jest zapakowane to może nie powinien Pan piastować tak odpowiedzialnego stanowiska w Państwie. A tak naprawdę to jest to zwykłe odwracanie uwagi od problemów
Po co to całe zamieszanie. Nikt nie sprzeda nieletnim alkoholu nie ważne w jaki opakowaniu. A jak będą chcieli kupić to i tak kupią. A Pan, Panie Hołownia jak mylisz wódę z musem przez to jak jest zapakowane to może nie powinien Pan piastować tak odpowiedzialnego stanowiska w Państwie. A tak naprawdę to jest to zwykłe odwracanie uwagi od problemów spowodowanych powodzią. Wszyscy dookoła widzieli, że idzie wielka woda. Czesi wiedzieli, Austyjacy też. UE ostrzegała. Tylko Donek zapewniał, że wszystko jest pod kontrolą i najwyżej jakieś lokalne podtopienia będą. Zostawcie ten produkt w spokoju. Sam go kupię, żeby wesprzeć producenta. A rządzący niech się zajmą rządzeniem a nie opakowaniami.
- 339 279
-
2024-10-02 09:39
zapewniał bo teraz jest więcej plnów do zgarnięcia przy odbudowie niż przy zabezpieczeniu przed powodzią
- 1 0
-
2024-10-01 22:46
Pani Iwona nadal realizuje zlecenie na Fundusz obalania Sprawiedliwości (1)
Alkusy rządzą tym krajem...
- 4 2
-
2024-10-02 04:31
przypomne smakowe ,,E dropsy"!!,inie tylko smakowe w kolorowym papierku.
- 1 0
-
2024-10-01 19:55
Kazdy pije z wlasnego wyboru (3)
Jeżeli te produkty są opisane czytelnie to rzeczywiscie nie ma o co robić afery a melepeci z rządu ukrywają takimi gowboburzami problemy istotne
- 18 18
-
2024-10-01 22:58
Chyba nie są, po co te dziecinne kolorki na tubkach? (2)
Żeby łatwiej pić w parkach, na ławkach, w środkach transportu?
- 18 5
-
2024-10-02 09:33
(1)
a myślisz, że jak ktoś chce się napić, to butelka w kolorach odchodów by go zniechęciła?
Myślisz, że ktoś zrezygnował z palenia i kupowania fajek, bo zobaczył zdjęcie na pudełko zniechęciło?- 8 2
-
2024-10-03 22:29
PIjaków nic nie zniechęci, ale nastoletnie dzieciaki może tak.
- 0 0
-
2024-10-01 15:59
Jeszcze zostaniesz Hołownia pozwany (3)
Za szykanowanie. Firma działa legalnie a Wy publicznie szczujecie. Jeszcze miliardy pójda na odszkodowania z moich pieniędzy - nie Twoich. Wódka jest tez w kolorowych małych buteleczkach. A firma jeszcze się uspdawieliwi eko friendly bo w 100 recyklingowane...
- 20 39
-
2024-10-02 06:52
co za czasy nastały!,gorzały na stacji nie kupie,a juz myslałem ze sie udo i lufe za kółkiem walne!!
- 0 4
-
2024-10-01 17:33
"Tu celem jest dziecko - pisze Hołownia. " (1)
pan .H , dawno nie był w biedrze. przy kasie samoobsługowej nawet "stary dziad" musi czekać na obsługę która potwierdzi ,że jest pełnoletni gdy kupuje piwo - a małolat to niby przejdzie bez kontroli wieku ?? . Poza tym te saszetki są "wyłożone" na dziale alkoholowym a nie na dziale soczki i nektary . opakowanie gorzały nieważne , ważne by miały banderolę akcyzę naklejoną.
- 24 15
-
2024-10-01 18:36
Samolot i bagaz
Osobiście widzę plus w przypadku gdy chce się kupić kilka próbek lokalnego alkoholu i kogoś obdarować, zawsze to mniejsza waga do bagażu rejestrowanego
- 6 8
-
2024-10-01 15:35
dobre! (2)
można by dodać może przy okazji, że pan hołownia-kościelny mógłby w zamian zatroszczyć się o nieobracanie dzieci przez kler.
- 10 28
-
2024-10-01 18:55
(1)
Ty się raczej martw dziećmi obracanymi przez tęczowych!
- 16 6
-
2024-10-02 06:55
dzieci to panowie w sukienkach obracaja,im tecza nie ptrzebna swietosc Dziwicy im wystarczy!!
- 0 5
-
2024-10-01 15:39
No niestety, to uśmiechnięta Polska w pigułce (6)
Nawiedzone lewaki z traumatycznymi przeżyciami z dzieciństwa spowodowanymi alkoholizmem rodziców uważają, że cały świat wokół nich tak wygląda jak ich dom rodzinny i oni są odpowiedzialni za zbawienie świata i uszczęśliwienie innych. Tacy ludzie mają dzisiaj głos decydujący.
- 25 25
-
2024-10-01 15:45
W Polsce sprzedaje się ponad 3 miliony małpek każdego dnia (5)
Niestety nasz świat tak wygląda...
- 27 5
-
2024-10-01 16:02
I te saszetki coś zmieniają? (4)
Nagle alkoholików przybędzie bo opakowanie kolorowe? Albo będzie mniej bo ze stacji benzynowej zniknie alkohol? To czyste bzdury i woda na młyn. Żeby zlikwidowac alkoholizm to trzeba zlikwidować alkohol, lub alkoholików. A nie ograniczyć "troszkę". Więc lepiej to zostawcie
- 14 25
-
2024-10-01 17:08
Długoletnia akcja wymierzonaxw handel tytoniu (1)
jednak przynosi skutki. Opakowania z alkoholem nie powinny być atrakcyjne w żadnej mierze.
- 19 8
-
2024-10-02 09:31
Stopy
Co to znaczy atrakcyjne? Na temat gustu się nie dyskutuje. Dla jednych atrakcją jest szklana butelka przeźroczysta a dla drugich kolorowe opakowanie. Najwazniejsze to czytanie składu, bo wszelakiej chemii trującej na potęgę jest wszędzie i tym jakoś pan H. nie chce się zająć. Tak jak i wysokimi stopami RPP przez które moje dzieci nie mogą jeździć na wakacje
- 2 1
-
2024-10-01 16:34
(1)
Ograniczyć dostęp, Ograniczyć promowanie. To już naprawdę dużo. Nie pokazywać że alkohol jest ok, kolorowy, wesoły, itp.
- 18 6
-
2024-10-01 17:11
Te magiczne zaklęcia lewicowych zbawicieli świata niezmiennie mnie bawią
Problem w tym, że my to już wszystko dawno przerabialiśmy. Była sprzedaż alkoholu od 13:00 skutkująca rozwojem czarnego rynku. Był zakaz reklamy alkoholu skutkujący wysypem reklam produktów "bezalkoholowych" przypominających do złudzenia swoje alkoholowe odpowiedniki. Mamy też brzydkie opakowania papierosów odstraszające od palenia. Jak to możliwe, że ludzie nie chcą dać się uszczęśliwić lewicowym zbawicielom świata i ciągle piją oraz palą?
- 15 9
-
2024-10-01 15:41
A nie wpadłeś na to, że dziecko może chwycić taką tubkę i wrzucić rodzicowi do wózka? (18)
Przy kasie kasjerka nawet nie zapyta o dowód ani nie poinformuje że to jest alkohol, bo przecież kupuje dorosły. A dorosły myśli że to zdrowy mus owocowy dla dziecka. W taki bardzo prosty sposób narażamy nasze dzieci na zatrucie alkoholem.
- 26 39
-
2024-10-02 09:34
Dlaczego jak większość lewicy uważasz Polaków za idio...
- 4 0
-
2024-10-01 16:21
dzbanie na kasie natychmiast wyskoczy komunikat (2)
O sprawdzaniu dokumentów a kasjerka tak sprawdzaniu każdemu nawet emerytowi bo ma taki obowiązek wystarczy jeden donos i ma po premii.
- 13 17
-
2024-10-02 13:12
dzbanie nikt przecież dokumentów nie sprawdza jak widzi siwą brodę
Przecież widać po człowieku w jakim wieku mniej więcej jest i nie ma obowiązku sprawdzania dokumentów tylko ma sprawdzić pełnoletność a to widać po twarzy jak jesteś już stary. Gadasz jakbyś nigdy nie był w lidlu albo biedrze.
- 0 1
-
2024-10-02 05:59
Realia
Realia są takie, że sprawdzają jak im się chce. Nie pytają każdego dorosłego o dowód
- 6 3
-
2024-10-01 16:03
Ty to masz już wyprany mózg (7)
Jak komuś dziecko może coś podrzucic do wózka, to powinien stracic prawa rodzicielskie.
- 18 20
-
2024-10-01 16:05
Widać że nie masz dzieci (6)
To jest normalne że na zakupach dzieci biorą sobie rzeczy na które mają ochotę
- 17 22
-
2024-10-02 09:36
Że co?
Widać że nie potrafisz wychować dzieci. U mnie zawsze się pytały czy mogą coś wziąć
- 4 0
-
2024-10-01 17:18
(4)
Często chodzisz z dzieckiem na dział z alkoholami?? Bo te tubki nie będą przy musach tylko przy innych alkoholach. Żeby dzieci niepostrzeżenie ci to wrzuciło do koszyka to musisz się tam razem z nim znaleźć.
- 18 7
-
2024-10-01 23:00
Spora część działów wódczanych jest przy kasie, tak w jest w biedrze i lidlu.
- 6 2
-
2024-10-01 18:45
Jaki "rodzic" ,taki dzieciak...jedno warte drugiego.
- 5 0
-
2024-10-01 18:26
W Lidlu na przeciwko alkoholi są chipsy i chrupki, więc bardzo blisko... (1)
- 13 3
-
2024-10-01 19:02
Trzeba zamknąć wszystkie lidle, a później biedronki
Tylko to może nas uratować przed alkoholizmem. Inaczej jesteśmy zgubieni, bo flaszka w sklepie stoi blisko chipsów.
- 8 6
-
2024-10-01 15:43
Dorosły może odłożyć smartfona, zdjąć słuchawki z uszu (5)
I zacząć się interesować swoim dzieckiem. Taką mam koncepcję.
- 32 14
-
2024-10-01 15:58
Chwileczkę, co ma smartfon i słuchawki do opakowania łudząco przypominającego mus owocowy? (4)
A jeśli na zakupach to będzie niedowidząca babcia z wnuczką i nie będzie w stanie przeczytać na etykiecie że to jest alkohol?
- 17 14
-
2024-10-01 17:15
To wnuczka wypluje (2)
Bo dziecku alkohol smierdzi. Nawet mi śmierdzi a pije go tylko dlatego bo sprawia przyjemnosc. Poza tym to marginalny przypadek
- 7 6
-
2024-10-02 06:01
Chyba że (1)
Nastolatek/Dziecko już zna ten smak i się przyzwyczaiło. Wtedy nie wypluje
- 1 2
-
2024-10-02 13:15
jak zna to ma już większy problem. Dziecko na pewno nie zna. Ale powtórzę się, opisujesz marginalny przypadek.
- 1 0
-
2024-10-01 16:39
A gdyby tu przechodziła wasza matka?
I nie mówcie mi, że siedzi z tyłu !!!
- 8 4
-
2024-10-01 12:27
(3)
Ok, napisałeś logiczny komentarz, jako jeden z nielicznych, ale te kciuki w dół pod twoim komentarzem... Utwierdzają mnie w tym, że dobrze zrobiłem opuszczając polskę, ten kraj nie ma przyszłości, ludzie w nim w ogóle nie myślą.
- 15 18
-
2024-10-01 23:55
I już nie wracaj.
- 3 1
-
2024-10-01 15:34
cieszymy się, że opuściłeś Polskę
- 16 8
-
2024-10-01 15:30
Zgadza się, dobrze że opuściłeś.
- 16 5
-
2024-10-01 11:26
(3)
może dla takich alkoholików jak ty powinny być w kartoniku ze słomką ? wolisz na opakowaniu naebanego janusza czy zarzyganego mietka ?
- 12 14
-
2024-10-01 16:23
Na fajkach są zdjęcia dziurawych klatek piersiowych itp, to czemu by nie dawać zarzyganego Mietka na wódce?
- 10 1
-
2024-10-01 13:21
(1)
Jak nie było Internetu tylko rodzina wiedziała, żeś d**il.
- 8 10
-
2024-10-01 17:17
No ty też, szczególnie że pod kazdym postem chwalisz się jak błyskotliwy tekst poznales :D
- 1 2
-
2024-10-01 11:51
(6)
Nigdy i nigdzie administracyjne rozwiązania nie zadziałały. Przykładami można sypać z rękawa. Amerykańska prohibicja nabiła kabzy mafii, skandynawskie 'utrudnienia dostępu' zaowocowały pijacką turystyką i przemytem itd. Ludzie piją od tysięcy lat i pić będą. Nic nie zastąpi edukacji i promowania umiaru. Jak byłem nastolatkiem to w kinach
Nigdy i nigdzie administracyjne rozwiązania nie zadziałały. Przykładami można sypać z rękawa. Amerykańska prohibicja nabiła kabzy mafii, skandynawskie 'utrudnienia dostępu' zaowocowały pijacką turystyką i przemytem itd. Ludzie piją od tysięcy lat i pić będą. Nic nie zastąpi edukacji i promowania umiaru. Jak byłem nastolatkiem to w kinach wyświetlano między kroniką filmową a filmem właściwym film dokumentalny o uzależnieniu alkoholowym, pokazano wszystkie stadia uzależnienia aż to delirium tremens i zgonu.
Uważam, że alkohol powinien przejść administracyjnie wymuszoną przemianę tak jak papierosy - jednolita szata graficzna, sprzedaż z wydzielonych stoisk bez kuszącej kolorami etykiet ogólnie dostępnej ekspozycji. No i edukacja. Organizujemy w szkołach spotkania z tymi którzy mają złe doświadczenia za sobą więc mogę jakiś ułamek słuchaczy pozytywnie zainspirować. No i niezbędne zmiany prawne, zwłaszcza odnoszące się do kierowców 'na wspomaganiu'.
A ta burza medialna niczemu nie służy. Producent walczy o rynek. Mało etycznie - cóż, taki mamy klimat w biznesie.- 167 33
-
2024-10-01 22:03
najtrudniej zrobić pierwszy krok i powiedzieć sobie
jestem alkoholikiem.
potem już jest łatwiej- 4 4
-
2024-10-01 17:19
Jaki zakaz
W sejmie można kupić alkohol i to w godzinach pracy ,jedyna taka firma w Polsce.
- 13 1
-
2024-10-01 15:43
Niby nie, ale jednak tak. (1)
Z jednej strony piszesz, że "Nigdy i nigdzie administracyjne rozwiązania nie zadziałały", a z drugiej zaraz proponujesz "Uważam, że alkohol powinien przejść administracyjnie wymuszoną przemianę tak jak papierosy". To w końcu działają czy nie?
Nie żebym wchodził tu w jakąś mocną polemikę, alkohol i alkoholizm w naszym kraju jest ogromnymZ jednej strony piszesz, że "Nigdy i nigdzie administracyjne rozwiązania nie zadziałały", a z drugiej zaraz proponujesz "Uważam, że alkohol powinien przejść administracyjnie wymuszoną przemianę tak jak papierosy". To w końcu działają czy nie?
Nie żebym wchodził tu w jakąś mocną polemikę, alkohol i alkoholizm w naszym kraju jest ogromnym problemem i patologią są takie sytuacje, że alkohol można zakupić niemal o każdej porze (sklepy 24h czy stacje benzynowe), a problemem jest kupić masło czy mleko w niedzielę. Podobnie jak wszelkie promocje typu wielosztuki czy 4+4, zachęcające do kupna większej ilości. Czy też dostępność alkoholu w przystępnych małych porcjach, jak wspomniane w artykule tubki czy butelki 100-200 ml. Na to są potrzebne rozwiązania prawne , administracyjne. Niestety lobby alkoholowe w tym kraju silne, bo przecież gdyby rządzącym chodziło o państwo, to patrząc jakie szkody przynosi alkohol w społeczeństwie to dawno by podjęto działania.- 18 1
-
2024-10-01 16:57
Gdzieś już to słyszałem
W schyłkowym PRL była silna presja antyalkoholowa i wprowadzano różne "rozwiązania prawne i administracyjne", m.in alkohol można było legalnie kupić od godziny 13:00, na butelkę wódki trzeba było wydać dniówkę, a o sklepach całodobowych czy o handlu na stacjach benzynowych nikt nawet nie marzył. Efekt? Rozkwit czarnego rynku, niekończące się
W schyłkowym PRL była silna presja antyalkoholowa i wprowadzano różne "rozwiązania prawne i administracyjne", m.in alkohol można było legalnie kupić od godziny 13:00, na butelkę wódki trzeba było wydać dniówkę, a o sklepach całodobowych czy o handlu na stacjach benzynowych nikt nawet nie marzył. Efekt? Rozkwit czarnego rynku, niekończące się libacje w melinach i spożycie alkoholu prawdopodobnie jeszcze większe niż dzisiaj (oficjalne statystyki z tamtych czasów są zapewne g. warte). Więc zanim wszyscy doznamy uczucia deja vu, to zapamiętajcie sobie raz na zawsze: od leczenia alkoholizmu nie są stacje benzynowe, żabki, biedronki ani nawet producenci alkoholu. Od tego jest służba zdrowia.
- 9 5
-
2024-10-01 15:26
(1)
Alkoholicy zawsze będą się bronić. Nie należy jednak wspierać ich słabości a utrudniać im zdobycie alkoholu.
I to nie jest choroba, choroba może być poalkoholowa.- 7 9
-
2024-10-02 13:16
Alkoholizm jest jak najbardziej chorobą. To choroba psychiczna. I niestety coś o tym wiem. Jestem trzeźwiejącym alkoholikiem.
- 4 0
-
2024-10-01 09:44
Za alkohol powinno się móc płacić wyłącznie kartą płatniczą. (46)
Powinien zniknać ze stacji benzynowych, a jego sprzedać zakazana w sklepach między północą, a 9 rano. Do tego małpki i inne małe opakowania powinny zostać zlikwidowane.
Do tego cena minimalna 5zł za pół litra piwa i 40zł za pół litra wódki. Zakaz obejmowania alkoholu promocjami.- 219 241
-
2024-10-01 23:16
granice otwarte w UE, więc jeśli wywindujesz, to kupimy w Niemczech
- 4 5
-
2024-10-02 04:49
Zajmij się sobą.
- 5 5
-
2024-10-01 21:59
Idź pie....olnij człowieku głowa w ścianę, bo od tego piwa%to coś Ci w głowę stalo
- 18 4
-
2024-10-01 16:50
Ja nie mam konta w banku (3)
Jestem wolny.
- 15 8
-
2024-10-02 07:26
następny wolnościowiec
z mądrościami od Korwina w głowie, pewnie masz 16 lat, rachunki płaci mamusia i tatuś to jeszcze jesteś 'wolny'
- 5 8
-
2024-10-01 17:15
Chłopi pańszczyźniani też nie mieli konta w banku (1)
Jesteś wolny jak wolny najmita.
- 9 17
-
2024-10-01 17:21
Królowie też bo niebyło kont.
Brak historia w szkole wychodzi ?
- 16 2
-
2024-10-01 16:01
J
- 0 0
-
2024-10-01 15:44
też uważam, że małpki powinny być zlikwidowane. Jak kupuję to już tylko połówki albo krowy, a jak kupię dwie flaszki to mam
taniej... no ale problemem jest opakowanie, a nie promocje "kup więcej, zapłać mniej"
- 12 6
-
2024-10-01 15:15
zmuszanie do karty płatniczej to (2)
faszyzm
- 39 17
-
2024-10-01 20:21
Totalitaryzm!
Gotówka to wolność, chyba że chcecie zdechnąć z głodu za "pyskowanie" władzy
- 14 3
-
2024-10-01 15:58
rozumiem ze iloraz inteligencji nie pozwolił ci nic mądrzejszego napisać
- 3 18
-
2024-10-01 14:17
to nic nie da, a powiem ci niestety z własnego doświadczenia jako alkoholik (3)
ja po prostu robiłem zapasy żeby nie zabrakło. To jeden z objawów alkoholizmu. Tak więc na zakaz sprzedaży nocą też się znajdzie rozwiązanie. Małpek też nigdy nie kupowałem. Zawsze 0,7 a jak było w promocji to parami. Ale ja wypijałem tego bardzo dużo. Ceny też nic nie zmienią bo jak powiedziała jedna bardzo stara pani z grupy AA na którą chodzę, a
ja po prostu robiłem zapasy żeby nie zabrakło. To jeden z objawów alkoholizmu. Tak więc na zakaz sprzedaży nocą też się znajdzie rozwiązanie. Małpek też nigdy nie kupowałem. Zawsze 0,7 a jak było w promocji to parami. Ale ja wypijałem tego bardzo dużo. Ceny też nic nie zmienią bo jak powiedziała jedna bardzo stara pani z grupy AA na którą chodzę, a niepijąca od 40 lat, na uwagę innego trzeźwiejącego alkoholika że ceny powinny być wysokie odparła "ja to bimber pędziłam". Twoje rozwiązania będą częściowo skuteczne w przypadku normalnych imprezowiczów którzy jeszcze nie popłynęli w ten nałóg. Ci co kierują pod wpływem to też w większości już alkoholicy. Oni na stacjach paliw alkoholu nie kupują bo jest drogi a oni mają duże potrzeby. Od siebie tylko dodam ostrzeżenie. Nie pijcie kompulsywnie, czyli nie róbcie z tego codziennego rytuału i nie wierzcie w to że jedno piwo po pracy albo drink ale pity codziennie nie przekształci się w dwa drinki a potem pół litra. Pić tylko w piątek albo sobotę a najlepiej tylko okazjonalnie. Picie regularne przestawia w głowie wajchę. Alkohol tu nie jest problemem, problemem jest głowa. Bo alkoholizm to choroba psychiczna. Zrozumiałem to dopiero po 3 miesiącach chodzenia na grupę.
- 63 0
-
2024-10-01 15:30
Ja robię zapasy tzn. gdy jest promocja to kupię więcej żeby było dla gości w niedzielę. (2)
Czy to znaczy że jestem alkoholikiem?
- 10 11
-
2024-10-01 17:20
Gromadzenia dla siebie z powodu picia kompulsywnego
umknął ci kontekst wypowiedzi?
- 7 3
-
2024-10-01 16:03
nie sądzę aby te zapasy doczekały do niedzieli
Odpowiadając na pytanie: jak doczekają to nie jesteś
- 11 0
-
2024-10-01 11:32
Mamy praktycznie plage pijaków za kierownica zabijajacych niewinnych ludzi co dziennie ktos ginie przez pijaka za kierownica (9)
wczoraj 20latek za zakazem jazdy scigał sie po pijaku a za pazaserke miał 19 letnia zone w 8 miesiacu ciazy !!Stracił panowanie i walnał autem w drzewo dzieczyna z dziekiem zgineła on wyszedł z wypadku cały i zdrowy!!I takich wypadków mamy jako jedyny kraj w UE codziennie !!
A taki hołownia placze ze dzieci w sklepie sie pomylą i ojoj moga towczoraj 20latek za zakazem jazdy scigał sie po pijaku a za pazaserke miał 19 letnia zone w 8 miesiacu ciazy !!Stracił panowanie i walnał autem w drzewo dzieczyna z dziekiem zgineła on wyszedł z wypadku cały i zdrowy!!I takich wypadków mamy jako jedyny kraj w UE codziennie !!
A taki hołownia placze ze dzieci w sklepie sie pomylą i ojoj moga to kupic tylko ze nikt im nie psrzeda jak maja mniej niz 18 lat
Ale jak maja 18 to zabija siebie i innych jadac autem alkochol powinien byc w pOlsce sprzedawany przynajmniej od 21 lat lub później a kary za jazde popijaku to nie zadne zakazy któryuym mozna sie podcierac nie trzeba nawet konfiskowac tylko zakladac blokady na koła auta a jak zdejmie to kara 50tys zł minimum!- 11 27
-
2024-10-01 12:01
To raczej wina bod nara i wolnego sądu (8)
Kilka zakazów a oni śmigają na wolności
- 13 15
-
2024-10-01 13:36
Ziobro miał 8 lat na załatwienie problemu pijanych kierowców. (7)
Ale wolał kraść i zwiększać limit wartości przedmiotu kradzieży do 800 zł, aby jego elektorat miał łatwiejsze życie.
- 24 10
-
2024-10-01 16:36
POkemon jak zawszę musi kłamać i bredzić
W każdym temacie
- 5 6
-
2024-10-01 14:42
(5)
limit wartości przedmiotu kradzieży nie zależy od Ziobry tylko od minimalnej krajowej. Tak się go oblicza.
- 6 11
-
2024-10-01 23:18
gdyby tak było, to co kwartał by się ta wartość zmieniała i na pewno by nie była równa do 100 zł, ale np. 839 zł
- 0 0
-
2024-10-01 16:01
(1)
co ty bredzisz człowieku limit wartości ustala sie prawnie jako konkretny paragraf
- 6 4
-
2024-10-01 17:22
I podniesiono go w związku z podniesieniem minimalnej. Takie było tłumaczenie.
- 2 1
-
2024-10-01 15:04
I dlatego był podniesiony raz? (1)
- 5 0
-
2024-10-01 17:28
Tylko raz był duży skokowy wzrost minimalnej
oraz wysoka inflacja. Nie mam wątpliwości że jak znów podwyższa minimalna to ta kwota też skoczy. Ona nie bierze się z czapy, próg trzeba jakoś wyznaczyć. Kradzież batonika ma przecież inny ciężar niż kradzież 70 baniek.
- 1 0
-
2024-10-01 10:54
Przecież nieletni dysponuja kartami płatniczymi
Więc to glupi pomysł.
- 15 6
-
2024-10-01 10:33
Ja proponuje wprowadzić prohibicje :) !!! sam jestem abstynentem dlatego popieram ale pierwszy bym zajmował sie jego sprzedarza
Za PRlu juz te próbowali wprowadzić godzinowe okienka nawet zaklady pracy musiały sie dostosowac bo pracownicy porzucali prace by stanac w kolejce o godzinie kiedy można było kupic. :)
- 6 13
-
2024-10-01 10:32
lecz się lewaku (1)
- 15 11
-
2024-10-01 11:23
Tego się nie leczy
to z Tobą jest niedobrze
- 6 9
-
2024-10-01 10:13
W ogóle alkohol powinien być dostępny tylko w jednym sklepie w województwie. (3)
Najlepiej państowym. Otwarte 8.00-15.00 poniedziałek-piątek
- 15 17
-
2024-10-01 23:19
ale 13 w piątek zamknięty!
- 0 0
-
2024-10-01 10:34
(1)
powinien być sklep alko i tylko w nim napoje o zawartości alkoholu większej niż 10 procent ...a nie tak jak teraz pierwszy lepszy Janusz kierowczyk może walnąć małpkę na stacji i jechać dalej
- 13 7
-
2024-10-01 14:45
myślisz że alkoholik kupuje wódkę na stacji? :) Serio?
- 11 2
-
2024-10-01 10:08
A spadaj , człowieku, z takimi pomysłami. Z przymusu jestem tzw. gotówkowcem (7)
Konto bankowe zablokowane przez komornika, choć mi przez prawie 4 lata złotówki nie mógł zabrać. Co trzeba, od dwóch lat jest przeze mnie spłacane. Kartę płatniczą mam, tylko co z tego. Kasy nie wypłacę, nawet jeśli jest. A za obsługę karty płacić co miesiąc muszę. Mogę nią sobie w bankomacie tego banku co najwyżej stan konta sprawdzić... Mało
Konto bankowe zablokowane przez komornika, choć mi przez prawie 4 lata złotówki nie mógł zabrać. Co trzeba, od dwóch lat jest przeze mnie spłacane. Kartę płatniczą mam, tylko co z tego. Kasy nie wypłacę, nawet jeśli jest. A za obsługę karty płacić co miesiąc muszę. Mogę nią sobie w bankomacie tego banku co najwyżej stan konta sprawdzić... Mało tego, bank z niedużej kasy na koncie opłat comiesięcznych sam pobrać nie może! Co miesiąc muszę w tym celu zasuwać do banku, też moją kasę wypłacić. I takich osób jest więcej, niż byś przypuszczał.
- 13 13
-
2024-10-01 12:34
(6)
Było płacić rachunki i alimenty jak normalny człowiek to by komornika nie było...
- 14 9
-
2024-10-01 13:29
Ja nie mam żadnych alimentów do płacenia. I nie miałem. A poza tym blisko dziesięć lat temu (5)
"mili i życzliwi" sąsiedzi i sąsiadki sprzedali mnie mafii mieszkaniowej. Zgodnie z ich planami od ośmiu lat powinienem leżeć w grobie, a moje mieszkanie wcześniej by przejęli. No jednak jakoś żyję. I to u siebie w mieszkaniu. Skromnie, ale żyję. Ale w ostatnich miesiącach znowu coś kombinują.
- 11 2
-
2024-10-01 23:06
kup legalną czarnoprochową
- 1 0
-
2024-10-01 15:05
(3)
"sprzedali mnie mafii mieszkaniowej"?
- 4 0
-
2024-10-01 17:58
Tak, takiej w składzie: administrator budynku (ten mnie wytypował jako łatwą ofiarę), właściciel firmy zarządzającej, kamieniczn (2)
zresztą. Potem odpowiedni adwokat z 'wejściami' w sądzie, skorumpowany sędzia, potem jeszcze podfałszowana opinia biegłego... Jeszcze dla tego adwokata wsparcie "logistyczne" niemłodej a ważnej pracownicy sekretariatu wydziału sądu. Moje szczęście, że się rząd w 2015 zmienił, to trochę musieli w sądach przez Ziobrę przywarować. Miałem zaledwie 11
zresztą. Potem odpowiedni adwokat z 'wejściami' w sądzie, skorumpowany sędzia, potem jeszcze podfałszowana opinia biegłego... Jeszcze dla tego adwokata wsparcie "logistyczne" niemłodej a ważnej pracownicy sekretariatu wydziału sądu. Moje szczęście, że się rząd w 2015 zmienił, to trochę musieli w sądach przez Ziobrę przywarować. Miałem zaledwie 11 tys. zadłużenia i już chcieli się ze mną rozprawić, mieszkanie odebrać, komornik żeby je sprzedał za ułamek wartości. A mnie wyrzucić. A sąsiedzi, szczególnie z zarządu wspólnoty wszystko życzliwie zrobili, czego tamci chcieli. Czy za kasę czy obietnicę kasy, nie wiem. Potem do kompletu fałszywe zeznania przeciw mnie w sądzie, bo wniosłem uzasadniony pozew wzajemny.
- 4 0
-
2024-10-01 20:43
cos nieprawdopodobnego! (1)
- 3 0
-
2024-10-02 04:51
Wręcz przeciwnie
- 1 0
-
2024-10-01 09:57
Dodaj jeszcze, że do alkoholików policja powinna strzelać gumowymi kulami.
Albo ścigać ich z miotaczem ognia, aby wydychane przez nich opary alkoholowe szybko weszły w reakcje z tlenem, której towarzyszyłyby efekty świetlne i podwyższona temperatura.
Czy tego właśnie oczekujesz?- 11 6
-
2024-10-01 09:57
Byly aa
Hahaha były aa nie może lyknac to innym zabrania, obyś do końca swych dni czuł głód
- 5 9
-
2024-10-01 09:48
komuno wróć (1)
- 22 3
-
2024-10-01 10:34
Polak zbyt głupi i dziki by dać mu wolną rękę
- 4 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.