- 1 Omenaa Mensah matką chrzestną niezwykłego jachtu
- 2 Polska stawia na własnego satelitę (15 opinii)
- 3 Awaria terminali usunięta (45 opinii)
- 4 Francuski kapitał w Trójmieście to nie tylko sieci handlowe (81 opinii)
- 5 Aldi zamiast Kauflandu. Budowa ruszyła (221 opinii)
- 6 Paliwo lotnicze. Linie podniosą ceny? (107 opinii)
Tyle na kaucjach za butelki i opakowania zarobili rekordziści z Trójmiasta
Od 1 października 2025 r. w Polsce obowiązuje system kaucyjny za opakowania, w których kupujemy napoje. I choć wielu na niego narzeka, to są osoby, które "na butelkach" potrafią zarobić całkiem niezłe pieniądze. Ogólnopolski rekordzista za jednorazowy zwrot 735 opakowań dostał prawie 370 zł. W Trójmieście była to natomiast kwota prawie 200 zł - taki zwrot wykonano w jednym z marketów w Gdyni.
-
Lubię to 3
-
Super 7
-
Trzymaj się 1
-
Ha ha 43
-
Wow 5
-
Przykro mi 12
-
Wrr 120
- Wszystkie 191
Tak wygląda jeden z butelkomatów.
- Druga wypłata dzięki systemowi kaucyjnemu. Ale to wcale nie był rekord
- Butelkowi rekordziści z Trójmiasta. Zarobili kilkaset zł na zwrotach
- 20 mln zwróconych butelek i opakowań. Liczby rosną lawinowo
Druga wypłata dzięki systemowi kaucyjnemu. Ale to wcale nie był rekord
- Rekord dzienny? 74 butelki i puszki ostatniego dnia trzydniowej konferencji. Większość to puszki z pokoi, ale myślę, że szybko go pobiję, bo drugie tyle to były butelki i puszki jeszcze bez znaczka z kaucją. Nie sądzę, że ludzie nagle zaczną je z hotelu zabierać - opisywał swój pomysł "na biznes" czytelnik Trojmiasto.pl.
Jak podkreślał, dzięki systemowi kaucyjnemu jest w stanie dorobić sobie "drugą wypłatę". Jak się okazuje, wcale nie jest rekordzistą, jeśli chodzi o jednorazowy zwrot opakowań po napojach.
- Najwyższy pojedynczy voucher, jaki odnotowaliśmy do końca stycznia, dotyczył zwrotu 735 opakowań w ramach zbiórki manualnej i opiewał na kwotę 367,50 zł. Z kolei najwyższa wartość vouchera wydanego przez recyklomat wyniosła 298 zł, co miało miejsce w lutym. Średnia wartość wydawanego vouchera - zarówno w przypadku recyklomatów, jak i zbiórek ręcznych to 5,31 zł - dowiadujemy się w biurze prasowym sieci marketów Biedronka.
Butelkowi rekordziści z Trójmiasta. Zarobili kilkaset zł na zwrotach
A jak sytuacja wyglądała w Trójmieście?
- Jeśli chodzi o najwyższe wartości voucherów w miastach takich jak Gdańsk, Gdynia i Sopot, były to odpowiednio kwoty: 127,50 zł, 194,50 zł i 80 zł.
20 mln zwróconych butelek i opakowań. Liczby rosną lawinowo
Przedstawiciele sieci marketów tłumaczą przy tym, że w skali całego systemu, w grudniu 2025 r. klienci zwrócili w naszych Biedronkach w całej Polsce łącznie ok. 180 tys. opakowań.
W styczniu 2026 r. liczba ta wzrosła już do blisko 8 mln, a w lutym wynosi ok. 20 mln.
- Dane te pokazują rosnącą świadomość konsumentów. Przede wszystkim są jednak dowodem na coraz większą dostępność produktów objętych kaucją oraz dynamiczny rozwój systemu kaucyjnego. System bardzo szybko się rozpędza, a klienci coraz chętniej korzystają z automatów zwrotnych - podsumowują nasi rozmówcy.
Opinie (363) ponad 20 zablokowanych
-
2026-03-02 07:03
Opinia wyróżniona
Fajnie, że system działa i ma swoich zwolenników (41)
Ale pisanie o drugiej wypłacie to trochę nadużycie, biorąc pod uwagę że te butelki trzeba najpierw kupić albo zebrać że śmietników.
- 637 27
-
2026-03-03 03:27
(1)
Zbiórka ze śmietnika to kradzież. A oddanie nie kupionej butelki to chyba oszustwo podatkowe. Kaucja polega na tym że najpierw się kupuje, a później otrzymujesz zwrot. Jeśli nie kupiło się towaru, to powinno się wliczyć to do dochodu.
- 1 15
-
2026-03-03 08:31
Co za głupoty...
- 8 1
-
2026-03-02 15:50
Zapomnieli wspomniec
Że np takie automaty biedronki nie przyjmują butelek z innych sklepów a kasa idzie jako voucher na zakupy u nich - kpina
- 5 3
-
2026-03-02 12:32
prawdę mówiąc to czy nie można by ich... wyprodukować? :)
Podobno produkcja butelki PET to 25gr ;)- 6 1
-
2026-03-02 10:39
dokładnie, zaraz skarbówka się pochyli nad tymi zarabiaczami
jacy ci dziennikarze są bezmyślni
- 17 5
-
2026-03-02 10:41
Zapomnieli tylko dodat ze przez ten system władze miasta podniosły oplaty za smieci!!!
- 30 4
-
2026-03-02 10:22
Cyrk dla gawiedzi i grosze (2)
Miliony dla niemieckiej korporacji.
- 21 20
-
2026-03-02 14:33
ci niemcy stoją ci chyba kołkiem w zupie (1)
wszędzie ich widzisz?
- 13 7
-
2026-03-02 15:24
Ty ich nigdzie nie widzisz.
Bo pan Tusk tak kazał...
- 3 10
-
2026-03-02 10:12
żebrać ze śmietników
- 11 0
-
2026-03-02 09:48
A co tu jest fajnego, że stałeś (4)
się tragarzem śmieci?
- 31 7
-
2026-03-02 09:58
(3)
Jaśnie Panu korona z głowy spadnie jak zaniesie do sklepu parę pustych opakowań? Jakoś wcześniej część butelek po piwie też była zwrotna i ludzie z tym żyli.
- 13 34
-
2026-03-02 14:23
Bo nie było przymusu. Wolałeś piwo w butelce z kaucją? Proszę bardzo. (2)
Wolałeś bez kaucji w puszce albo butelce bezzwrotnej - ależ oczywiście. Był WYBóR! Teraz jest przymus.
- 13 7
-
2026-03-03 09:35
(1)
Jaki przymus? Nie chcesz to nie zanosisz i tracisz te 50 gr. Myślałeś, że we wcześniejsze butelki bez kaucji nie była wliczona kwota produkcji butelki czy puszki xD? Zawsze piwo w puszce było droższe od tego w butelce.
- 1 2
-
2026-03-04 18:52
Kaucja nie jest w żaden sposób powiązana z kosztem peodukcji
- 0 0
-
2026-03-02 09:29
I że dochodzi niebawem znaczącą podwyżka za wywóz śmieci.
- 32 2
-
2026-03-02 08:13
Nie przeczytałeś uważnie (13)
Ten gość pracuje w hotelu i oddaje pozostawione butelki.
- 37 8
-
2026-03-02 10:13
z wszelkich historii które się nie wydarzyły to ta z pracownikiem hotelu najbardziej sie nie wydarzyła
- 21 4
-
2026-03-02 09:39
też pracuję w hotelu (2)
woda w pokojach jest w opakowaniach bez kaucji, robią ją tylko pod sieć naszych hoteli
a to co zostawiają ludzie w pokojach, kupione na mieście idzie do kosza, podczas sprzątania pięter nie mamy czasu na zbieractwo, zresztą jak bym miała wyjść z pracy z workiem butelek?- 35 1
-
2026-03-02 13:38
Normalnie, żaden wstyd sobie dorabiać (1)
- 3 6
-
2026-03-02 17:23
jakie dorabiać?
żeby myśleli, że coś wynoszę z pracy?
i tak są czasami wyrywkowe kontrole- 2 1
-
2026-03-02 08:58
Nie zmienia to faktu, że to żaden zarobek, bo to tylko odebranie kasy już przez kogoś wrzuconej do systemu... (7)
- 30 12
-
2026-03-02 09:30
To trochę jak każda praca...
- 6 8
-
2026-03-02 09:04
przeczytaj co napisales i postaraj sie zrozumiec (5)
- 5 5
-
2026-03-02 09:18
Każdy zarobek to odebranie kasy wrzuconej przez kogoś innego. (4)
Drukowanie pieniędzy jest nielegalne.
- 13 5
-
2026-03-02 09:32
(1)
Udaj się do doktora od głowy, może pomoże.
- 2 7
-
2026-03-02 09:45
Jedyna odpowiedź kucyka któremu pokaże się że pisze totalne głupoty :)
- 2 4
-
2026-03-02 09:31
Chyba że robi to państwo, to wtedy nie. (1)
- 2 0
-
2026-03-02 09:46
Dlatego gotówka jest najgorszym istniejącym pieniądzem.
Ani nie ma własnej wartości, ani nie ma wygody cyfrowego pieniądza.
- 2 9
-
2026-03-02 08:22
To nie ten gość
On pracuje w hotelu, a info o rekordzie jest z Biedronki. To osobne informacje.
- 7 2
-
2026-03-02 08:12
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd, NIE zarobili a odzyskali a jak by tego nie zrobili to by stracili te pieniadze ! (1)
- 37 4
-
2026-03-02 13:02
Chodziło o odzyskanie tego, co ktoś inny stracił, czyli jednak on zarobił.
- 3 1
-
2026-03-02 08:06
ptzeciez to zaden problem przejsc trzy smietniki (1)
tylko trzeba wstac o 4 rano i żona moze obejsc dwa smietniki i ty dwa i juz jest
- 17 9
-
2026-03-02 09:40
masz klucze do wszystkich śmietników?
- 6 2
-
2026-03-02 07:26
I podjechać z tym ustrojstwem chyba TiRem,
bo 700 niezgniecionych puszek zajmuje nico przestrzeni.
- 42 1
-
2026-03-02 07:25
Żyła złota dla meneli (1)
W Niemczech po imprezach menele podjeżdżają z wózkami sklepowymi i zbierają puste butelki. Nie pada już tekst "masz drobne" tylko "masz pustą butelkę" LOL
- 26 5
-
2026-03-02 20:53
Czyli ten system został zaprojektowany po to aby żule miały za co pić?
- 0 1
-
2026-03-02 07:13
Drugi etat ma chłop. (3)
Chodzi po śmietnikach butelki zbiera i puszki.
- 26 5
-
2026-03-02 07:31
Tak państwo dba o Polaków. (2)
Że po śmietnikach chodzą.
- 26 14
-
2026-03-02 08:24
Hahah a Ty gdzie masz głowę?
Nikt Ci nie każe chodzić po śmietnikach, a jak chciałeś to miałeś taką możliwość już wcześniej.
- 8 17
-
2026-03-02 08:20
Tak zwana "europejska demokracja".
Każdy teraz może być kowalem swojego losu, chcesz być bogaty - zbieraj puszki. Są jeszcze tacy co się z tego cieszą.
- 13 4
-
2026-03-02 07:33
Opinia wyróżniona
Mi się udało zebrać 269 zł (26)
Trochę tych siatek było i latania w tę i z powrotem, ale jednak udało się w ciągu dnia odebrać 269 zł.
- 62 98
-
2026-03-02 13:02
weź się do roboty to i więcej zarobisz i nie bedziesz musiał zbierać butelek
- 7 4
-
2026-03-02 12:12
Przecież ty najpierw musiałeś wydać te 269zł które póżniej łaskawie ci zwrócono (2)
Chyba że to nie ty wydałeś te 269zł, to cóż... społeczeństwo też potrzebuje takich niewidzialnych rąk recyklingu oczyszczających wspólne przestrzenie. Dzięki za potrzebną chociaż niedocenianą robotę!
- 7 5
-
2026-03-02 16:43
A czy Ty umiesz liczyć? (1)
Żeby dostać te 269 złotych zwrotu po 0,5 zł za butelkę, to najpierw trzeba wydać kasę na jakiś najgłupszy napój w 538 butelkach, a to jest znacznie więcej niż wyliczone przez Ciebie 269 zł. Słabo liczysz, jak na 7 klasę podstawówki. Z drugiej strony ta kaucja i tak nie uratuje Świata, a do butelek zwrotnych szklanych np. po piwie 0,33 l od dawna mam wstręt widząc co czasem ludzie w nich trzymają.
- 1 6
-
2026-03-02 17:25
nie ma butelek zwrotnych 0.33, to wszystko jednorazówki
- 1 0
-
2026-03-02 09:58
teraz opowiedz nam co zrobisz z tą "furą" pieniędzy? (2)
podróż dookoła świata?
- 24 2
-
2026-03-02 16:44
Do Dubaju, przespać się na lotnisku.
- 3 0
-
2026-03-02 11:51
Rok podwyżki za śmieci zamortyzowany
- 1 3
-
2026-03-02 09:18
Wspaniały wynik! (2)
Jak pójdziesz kiedyś do pośredniaka i znajdą ci jakąś robotę, to będziesz mógł zarabiać tyle codziennie i to bez konieczności latania ze śmieciami. Powodzenia!
- 24 6
-
2026-03-02 23:57
Tyle nie zarobi za uczciwą prace
- 0 0
-
2026-03-02 09:46
masz zle informacje w posredniaku juz nie szukaja pracy dla bezrobotnych tylko ubezpieczaja na NFZ
wole chodzic po smietniku jak pracowac na etacie iak utrzymywac patologiczny program 800 plus
- 5 7
-
2026-03-02 08:58
hahaha (3)
łaskawy pan pozwolił odebrać niewolnikowi jego własną kase xd co sie nalatał, nanosił i nawsadzał do automatu to jego, ale niewolnik jest szczęśliwy bo "zarobił" 269zł. dzięki temu będzie mógł zapłacić więcej za wywóz pozostałych śmieci ;)
- 40 9
-
2026-03-02 16:47
Kaucja to taka bajka dla dużych dzieci.
Od dawna wiadomo, że segregacja śmieci to olbrzymi interes, a my i tak musimy za nią jeszcze komuś płacić co miesiąc.
- 3 1
-
2026-03-02 09:38
(1)
W sedno. Jakim upośledzeniem umysłowym jest w ogóle używanie tutaj słowa "zarobek".
- 21 2
-
2026-03-02 11:15
jak to, moja żona kupuje ciuch za 50 zł zamiast 100 więc twierdzi, że jesteśmy 50 zł do przodu ;)
- 7 1
-
2026-03-02 08:38
Elegancko, akurat będzie na podwyżkę wywozu śmieci (7)
Którą mamy dzięki temu systemowi
- 25 9
-
2026-03-02 08:40
Tak sobie dałeś wmówić? (6)
- 5 14
-
2026-03-02 09:39
(2)
Samorządy oficjalnie o tym mówiły ułomie.
- 5 4
-
2026-03-02 11:05
(1)
Oczywiście że to mówiły. Jest na kogo zrzucić winę, to można podnosić ceny.
- 2 3
-
2026-03-02 13:36
Przestań bełkotać i zbieraj butelki
- 3 1
-
2026-03-02 09:00
A ty dalej wierzysz, że to nie dlatego? (2)
- 6 5
-
2026-03-02 09:34
W momencie, który podwyżkę zapowiedziano system zwrotu dopiero się rozpoczynał, (1)
a w budżecie miejskim na wywóz smieci było 40 milionów nadwyżki. Więc tak, to był pretekst, do którego stworzono pasujące założenia.
- 2 4
-
2026-03-02 13:36
Poczytaj sobie jak jest naprawdę i przestań bełkotać
- 2 1
-
2026-03-02 08:15
O ludzie! (2)
To się w głowie nie mieści.
Sąsiad chwalił się że poszedł oddać butelki i puszki po 18 syna i otrzymał 28 zł a tu taka zawrotna kwota.!- 12 1
-
2026-03-02 08:23
To ile tych butelek było na urodzinach? (1)
56 sztuk??? 50 gr x 56 = 28 zl. Ostre tankowanie było.
- 10 1
-
2026-03-02 10:34
18 na 100 osób i po pół radlera na głowę. Epickie party.
- 3 0
-
2026-03-02 08:14
10 dni prawie 2800 na reke
No niezle Panie.
- 6 3
-
2026-03-02 08:05
Opinia wyróżniona
(11)
Pięknie się to czyta tymczasem u mnie wszystkie najbliższe punkty nieczynne- koło Stokrotki, w Żabce niby awaria od początku funkcjonowania tego systemu. Dlatego prawie nic nie kupię w zwrotnych opakowaniach, zainwestowałam w Sodastream i moje życie jest lepsze
- 200 12
-
2026-03-02 21:27
Komuś zależało właśnie na tym aby zajechać naszą spożywkę - przestaniemy kupować
lokalne firmy padną... a za jakiś czas zlikwidują ten pseudoekologiczny podatek
- 0 1
-
2026-03-02 20:30
W żabce na legionow 92 w Gdyni też maszyna ma awarie albo nie drukuje biletow
- 0 1
-
2026-03-02 16:16
Co to jest sodastream?
- 0 2
-
2026-03-02 11:00
a ja tylko duże 5L lub ponad 3L
i potem bez segregacji po staremu
- 2 1
-
2026-03-02 10:35
dokładnie tak
system mnie przekonał żeby pić wodę z kranu :)
- 8 1
-
2026-03-02 09:15
U mnie kranówka
Polecam ten styl życia
- 12 1
-
2026-03-02 08:23
Pojedź do Auchan na Szczęśliwą w Gdańsku (4)
Ogromny sklep a butelkomatu nie ma.
Musisz wziąć numer do punktu obsługi klienta, wystać swoje z torbami w centralnym punkcie sklepu, wiadomo, że z puszek po piwie czy napojach wali jak z murzyńskiej chaty, przez co wszyscy cię mają za menela.
I jeszcze czekasz aż pani pójdzie po wielki wór i zacznie skanować twoje zwroty. Dramat.
rozwiń...Ogromny sklep a butelkomatu nie ma.
Musisz wziąć numer do punktu obsługi klienta, wystać swoje z torbami w centralnym punkcie sklepu, wiadomo, że z puszek po piwie czy napojach wali jak z murzyńskiej chaty, przez co wszyscy cię mają za menela.
I jeszcze czekasz aż pani pójdzie po wielki wór i zacznie skanować twoje zwroty. Dramat.
Ale jak mówisz - w Stokrotce cię kasują za system, a wisi kartka, że pracują nad butelkomatem :-)
Obok biedronka z napisem: awaria systemu.
Masakra jakaś. I się dziwić, że ludzie mają to gdzieś.- 35 5
-
2026-03-02 09:30
Ja je delikatnie (1)
opłukuje od środka i nic nie śmierdzi.
- 0 23
-
2026-03-02 14:27
A może jeszcze mam wyparzać śmieci i oddawać sterylne?
W końcu tyle mi płacą za to, żebym o nie dba...
a nie, czekaj!- 4 1
-
2026-03-02 09:19
to przestań tyle chlać. Problem sam zniknie. (1)
- 3 11
-
2026-03-02 09:33
Wiesz to z autopsji?
- 9 3
-
2026-03-02 07:01
(11)
komuś się chyba pomyliło pojęcie zarobić z odzyskać swoje pieniądze.
- 158 3
-
2026-03-02 07:25
Zależy czy zbierasz butelki po kimś czy oddajesz swoje (4)
- 5 8
-
2026-03-02 07:26
Sorry grzebanie po śmietnikach to nie dla mnie (3)
- 12 2
-
2026-03-02 09:25
(2)
A ja jestem pełen szacunku dla tych co grzebią a nie oszukują na wnuczka czy inaczej kradną. To są ludzie z dużo wyższym morale niż twoje
- 7 4
-
2026-03-02 14:43
tak? To po co setki milionów z publicznej kasy wydano na sortownie śmieci? (1)
Jak ktoś chce w śmieciach grzebać, to na śmietnisku niech się zatrudni a nie w śmietnikach grzebie! Będzie miał ubezpieczenie i bhp, a tak co? Kto zapłaci, jak go klapa przygniecie, łapy sobie pocharata albo złapie jakąś chorobę?
- 1 0
-
2026-03-03 20:11
Klient
A co cię boli ? Niech grzebie i zarabia ale widzę niektórych to boli
- 0 0
-
2026-03-02 07:50
ocieplanie wizerunku :) (3)
"weź kredyt zaoszczędzisz", "kup 3 masła zarobisz", "oddaj kupione przez ciebie butelki zarobisz"... typowa tresura. Butelka po napoju to jest własność producenta, to jest coś co on stworzył, to przykładowa Coca Cola albo Pepsi powinny płacić za utylizację tego i tym się zajmować. Cena produktu powinna być taka sama jak przed kaucją, a te 50gr to oni powinni dawać, za to że ty (konsument) odniesie to do butelkomatu.
U mnie to wprowadzenie kaucji, przyniosło znaczną poprawę, teraz w ogóle nie kupuję wody i napojów. Środowisko wygrywa :)- 17 0
-
2026-03-02 08:02
(2)
I o to dokładnie chodziło.
- 2 3
-
2026-03-02 09:04
Naiwny jesteś. (1)
Nikt normalny nie ma ochoty robić za śmieciarza na drugi etat i w dodatku poświęcać swoje zasoby na odwożenie pustych i niezgniecionych opakowań do sklepu. Ta "kaucja" to tylko wyllobowany przez prywatne firmy (!) dodatkowy podatek dla wszystkich.
- 4 0
-
2026-03-03 20:13
Klient
A ja zbieram w pracy i co ? Miesięcznie 200-309 zł wpada. Pracuje w dużej firmie gdzie tych butelek dziennie mnóstwo leży ,zawsze parę groszy wpadnie.
- 0 0
-
2026-03-02 09:32
naucz sie
naucz sie czytac pzdr
- 0 0
-
2026-03-03 20:09
Klient
Ale on pisał że zbierał nie kupowal
- 0 0
-
2026-03-02 07:01
Zarobek? (1)
Jak znalazł i sprzedał to ok, ale jak najpierw kupił z kaucją i dostał zwrot to gdzie tu zarobek?
- 144 2
-
2026-03-02 07:27
Polak ma pamięć złotej rybki
Przecież między zakupem a zwrotem jest jeszcze spożycie
- 7 4
-
2026-03-02 07:02
(1)
Pic na wodę...
- 66 4
-
2026-03-02 09:24
Ale to o butelki chodzi a nie o wode.
Wystarczy kupic 10 butele wody i wylac wode i juz masz butelki do oddania i jest kasa, proste.
- 4 0
-
2026-03-02 07:02
A w zamian dla wszystkich podwyżki za wywóz śmieci (2)
Cytując uzasadnienia "bo mniej segregowanych odpadów". Danke Tusk!
- 89 9
-
2026-03-02 11:04
Danke Tusk? (1)
Przecież to rząd PiS zgodził się i przyjął ten system i nawet prezydent nie wetował
- 4 1
-
2026-03-02 11:43
co za różnica
Niezależnie kto by to zrobił i tak napiszą Danke Tusk! Beton i tyle...
- 3 1
-
2026-03-02 07:02
(3)
Zrobili z nas śmieciarzy.
- 104 6
-
2026-03-02 07:27
Mów za siebie (2)
Ja po prostu kupuje mniej plastiku
- 4 14
-
2026-03-02 09:07
Może i mniej kupujesz plastiku, ale za to dostałeś podwyżkę na wywóz śmieci. (1)
sytuacja win-win, tylko ciekawe dla kogo, bo na pewno nie dla końcowego konsumenta.
- 11 1
-
2026-03-02 09:37
No i? To, że płaczesz w necie to myślisz, że coś się zmieni? Macie swoje polityczne wojenki. Skaczecie sobie do gardeł, a politycy was doją aż miło.
- 2 3
-
2026-03-02 07:03
Opinia wyróżniona
Fajnie, że system działa i ma swoich zwolenników (41)
Ale pisanie o drugiej wypłacie to trochę nadużycie, biorąc pod uwagę że te butelki trzeba najpierw kupić albo zebrać że śmietników.
- 637 27
-
2026-03-02 07:13
Drugi etat ma chłop. (3)
Chodzi po śmietnikach butelki zbiera i puszki.
- 26 5
-
2026-03-02 07:31
Tak państwo dba o Polaków. (2)
Że po śmietnikach chodzą.
- 26 14
-
2026-03-02 08:20
Tak zwana "europejska demokracja".
Każdy teraz może być kowalem swojego losu, chcesz być bogaty - zbieraj puszki. Są jeszcze tacy co się z tego cieszą.
- 13 4
-
2026-03-02 08:24
Hahah a Ty gdzie masz głowę?
Nikt Ci nie każe chodzić po śmietnikach, a jak chciałeś to miałeś taką możliwość już wcześniej.
- 8 17
-
2026-03-02 07:25
Żyła złota dla meneli (1)
W Niemczech po imprezach menele podjeżdżają z wózkami sklepowymi i zbierają puste butelki. Nie pada już tekst "masz drobne" tylko "masz pustą butelkę" LOL
- 26 5
-
2026-03-02 20:53
Czyli ten system został zaprojektowany po to aby żule miały za co pić?
- 0 1
-
2026-03-02 07:26
I podjechać z tym ustrojstwem chyba TiRem,
bo 700 niezgniecionych puszek zajmuje nico przestrzeni.
- 42 1
-
2026-03-02 08:06
ptzeciez to zaden problem przejsc trzy smietniki (1)
tylko trzeba wstac o 4 rano i żona moze obejsc dwa smietniki i ty dwa i juz jest
- 17 9
-
2026-03-02 09:40
masz klucze do wszystkich śmietników?
- 6 2
-
2026-03-02 08:12
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd, NIE zarobili a odzyskali a jak by tego nie zrobili to by stracili te pieniadze ! (1)
- 37 4
-
2026-03-02 13:02
Chodziło o odzyskanie tego, co ktoś inny stracił, czyli jednak on zarobił.
- 3 1
-
2026-03-02 08:13
Nie przeczytałeś uważnie (13)
Ten gość pracuje w hotelu i oddaje pozostawione butelki.
- 37 8
-
2026-03-02 08:22
To nie ten gość
On pracuje w hotelu, a info o rekordzie jest z Biedronki. To osobne informacje.
- 7 2
-
2026-03-02 08:58
Nie zmienia to faktu, że to żaden zarobek, bo to tylko odebranie kasy już przez kogoś wrzuconej do systemu... (7)
- 30 12
-
2026-03-02 09:04
przeczytaj co napisales i postaraj sie zrozumiec (5)
- 5 5
-
2026-03-02 09:18
Każdy zarobek to odebranie kasy wrzuconej przez kogoś innego. (4)
Drukowanie pieniędzy jest nielegalne.
- 13 5
-
2026-03-02 09:31
Chyba że robi to państwo, to wtedy nie. (1)
- 2 0
-
2026-03-02 09:46
Dlatego gotówka jest najgorszym istniejącym pieniądzem.
Ani nie ma własnej wartości, ani nie ma wygody cyfrowego pieniądza.
- 2 9
-
2026-03-02 09:32
(1)
Udaj się do doktora od głowy, może pomoże.
- 2 7
-
2026-03-02 09:45
Jedyna odpowiedź kucyka któremu pokaże się że pisze totalne głupoty :)
- 2 4
-
2026-03-02 09:30
To trochę jak każda praca...
- 6 8
-
2026-03-02 09:39
też pracuję w hotelu (2)
woda w pokojach jest w opakowaniach bez kaucji, robią ją tylko pod sieć naszych hoteli
a to co zostawiają ludzie w pokojach, kupione na mieście idzie do kosza, podczas sprzątania pięter nie mamy czasu na zbieractwo, zresztą jak bym miała wyjść z pracy z workiem butelek?- 35 1
-
2026-03-02 13:38
Normalnie, żaden wstyd sobie dorabiać (1)
- 3 6
-
2026-03-02 17:23
jakie dorabiać?
żeby myśleli, że coś wynoszę z pracy?
i tak są czasami wyrywkowe kontrole- 2 1
-
2026-03-02 10:13
z wszelkich historii które się nie wydarzyły to ta z pracownikiem hotelu najbardziej sie nie wydarzyła
- 21 4
-
2026-03-02 09:29
I że dochodzi niebawem znaczącą podwyżka za wywóz śmieci.
- 32 2
-
2026-03-02 09:48
A co tu jest fajnego, że stałeś (4)
się tragarzem śmieci?
- 31 7
-
2026-03-02 09:58
(3)
Jaśnie Panu korona z głowy spadnie jak zaniesie do sklepu parę pustych opakowań? Jakoś wcześniej część butelek po piwie też była zwrotna i ludzie z tym żyli.
- 13 34
-
2026-03-02 14:23
Bo nie było przymusu. Wolałeś piwo w butelce z kaucją? Proszę bardzo. (2)
Wolałeś bez kaucji w puszce albo butelce bezzwrotnej - ależ oczywiście. Był WYBóR! Teraz jest przymus.
- 13 7
-
2026-03-03 09:35
(1)
Jaki przymus? Nie chcesz to nie zanosisz i tracisz te 50 gr. Myślałeś, że we wcześniejsze butelki bez kaucji nie była wliczona kwota produkcji butelki czy puszki xD? Zawsze piwo w puszce było droższe od tego w butelce.
- 1 2
-
2026-03-04 18:52
Kaucja nie jest w żaden sposób powiązana z kosztem peodukcji
- 0 0
-
2026-03-02 10:12
żebrać ze śmietników
- 11 0
-
2026-03-02 10:22
Cyrk dla gawiedzi i grosze (2)
Miliony dla niemieckiej korporacji.
- 21 20
-
2026-03-02 14:33
ci niemcy stoją ci chyba kołkiem w zupie (1)
wszędzie ich widzisz?
- 13 7
-
2026-03-02 15:24
Ty ich nigdzie nie widzisz.
Bo pan Tusk tak kazał...
- 3 10
-
2026-03-02 10:39
dokładnie, zaraz skarbówka się pochyli nad tymi zarabiaczami
jacy ci dziennikarze są bezmyślni
- 17 5
-
2026-03-02 10:41
Zapomnieli tylko dodat ze przez ten system władze miasta podniosły oplaty za smieci!!!
- 30 4
-
2026-03-02 12:32
prawdę mówiąc to czy nie można by ich... wyprodukować? :)
Podobno produkcja butelki PET to 25gr ;)- 6 1
-
2026-03-02 15:50
Zapomnieli wspomniec
Że np takie automaty biedronki nie przyjmują butelek z innych sklepów a kasa idzie jako voucher na zakupy u nich - kpina
- 5 3
-
2026-03-03 03:27
(1)
Zbiórka ze śmietnika to kradzież. A oddanie nie kupionej butelki to chyba oszustwo podatkowe. Kaucja polega na tym że najpierw się kupuje, a później otrzymujesz zwrot. Jeśli nie kupiło się towaru, to powinno się wliczyć to do dochodu.
- 1 15
-
2026-03-03 08:31
Co za głupoty...
- 8 1
-
2026-03-02 07:04
Złodziejski system który z nas robi meneli aby napchać kieszenie korporacjom (3)
Parapodstek. Mi taki wspaniały automat zaliczył tylko 75% oddanych butelek z kaucja 50gr z czego 25% zaliczył jako butelki bez kaucji (10gr). Tyle zachodu aby jeszcze na końcu złodziejski automat cie okradł z marnych groszy.
- 143 11
-
2026-03-02 07:29
Gratuluję bycia wzorową owieczką. (1)
Oczywiście nie zrobiłeś awantury w sklepie który ma obowiązek przyjęcia tych butelek, tylko tak jak Cię wytresowali, winisz wszystkich dookoła. Brawo!
- 2 13
-
2026-03-02 07:34
Nie było awantury tylko reklamacja, oddali ile powinni
ale to pokazuje że wiele osoby właśnie odpuści i na tym korpo zarobi extra premię
- 9 1
-
2026-03-02 09:21
Trzeba bylo dzwonic na policje zglosic oszustwo. Jesli ktos kto wyciagnie 50 na butelce bez kaucji jest oszustem to sklep, ktory da 10gr za butelke z kaucja tez.
- 5 0
-
2026-03-02 07:04
Super a nowoczesne sortownie odpoczywaja (13)
My za to nosimy torby butelek jak smieciarze i szukamy czynnego butelkomatu
- 164 9
-
2026-03-02 07:07
Ale za to podnieśli nam cenę wywozu śmieci bo sortownie nie mają materiału (7)
- 27 3
-
2026-03-02 07:24
Serio dałeś się nabrać na ten tekst? (6)
- 0 15
-
2026-03-02 07:30
Jakie dałeś się nabrać? Pomyśl, wysypisko miało kasę z plastiku oraz omów z retailem (5)
Np producent wody czy soku w plastiku płacił wysypiskom za zebranie takiej ilości plastiku jaka ten producent wpuścił na rynek - teraz tych umów nie ma więc wysypisko ma mniej kasy a koszty jego utrzymania jakoś drastycznie nie spadły więc podnoszą koszt wywozu śmieci.
- 12 3
-
2026-03-02 08:04
Przecież to tekst dla frajerów. Ile wysypisko miało tej kasy? (4)
Jak zaczniesz liczyć, okaże się że podwyżka jest 50x większa niż wynosiły zyski z plastiku.
Ale jest powód żeby motłoch winił kogoś innego, więc można podnosić ceny :)- 2 12
-
2026-03-02 09:35
To teraz jeszcze dodaj do tego dodatkowe kursy śmieciarek tylko do sklepów po butelki + normalne kursy pod domy. (2)
- 4 3
-
2026-03-02 09:40
Przecież mówiłeś, że podwyżka jest dlatego, że wysypisko traci pieniądze za odzysk surowców. (1)
To chyba logiczne więc, że te surowce nie trafiają na wysypisko, tylko prosto do firm zajmujących się odzyskiem.
- 1 4
-
2026-03-02 14:29
No i co w związku z tym?
- 0 2
-
2026-03-02 09:38
Motłoch to Ty i Twoja rodzina.
- 1 1
-
2026-03-02 07:16
Kto zbiera też zbiera (2)
Ja kupuje soczek, wypijam i oddaje butelkę przy wyjściu. Wody w butelce nie kupuje od dawna.
- 3 4
-
2026-03-02 07:58
Litrowy? Duszkiem? (1)
A jak ty tak robisz, to co to znaczy? Że to światowy wzorzec postępowania? A jeśli w domu zachce ci się soczku? To znowu idziesz do sklepu i tam konsumujesz?
- 10 0
-
2026-03-02 14:48
no tak. A jak?
- 0 0
-
2026-03-02 07:37
Dokładnie (1)
Miliony na sortownie w błoto.
- 6 2
-
2026-03-03 07:27
Żadne błoto
Kto miał zarobić, ten zarobi. Lobbyści piszący polskie prawo mają się dobrze, tak samo jak sprzedajni politycy.
- 0 1
-
2026-03-02 07:06
Śmieciarzy z was zrobili (4)
kupcie porządny bidon i wodę z kranu można pić - ja przegotowuję i wlewam do dzbanka aby ostygła... nie kupiłem ani jednej butelki od 2 lat
- 89 4
-
2026-03-02 11:17
ale po co gotowac? (2)
od zawsze pije kranowe jak leci i nic sie nie dzieje
- 3 1
-
2026-03-02 11:44
azbestowe rury upomną sie w swoim czasie o Twoje zdrowie (1)
- 3 4
-
2026-03-02 12:24
i gotowanie wody ma pomoc na azbest?
czekam na informacje niby jak ;)
- 4 0
-
2026-03-03 00:56
Ehe
Nie każdy lubi taka ,ja lubię gazowana mineralna
- 0 0
-
2026-03-02 07:07
Kupiłem sodę stream (3)
Kupuję tylko dwa duże baniaki wody bez kaucji - wychodzi 85 gr za 1,5 l wody.
Nie latam z butelkami jak jakiś wariat- 64 4
-
2026-03-02 08:00
Wspierasz morcercow (1)
Gazy? Słabo.
- 4 10
-
2026-03-02 08:07
Spójrz z czego napisałeś ten komentarz.
- 5 3
-
2026-03-02 09:22
Brita też jest całkiem niezła
W końcu Izraelczycy i Niemcy znają się na gazowaniu jak mało kto.
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.