- 1 Intel wstrzymuje inwestycje w Polsce (100 opinii)
- 2 Wysokie kary za marnowanie żywności (41 opinii)
- 3 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (31 opinii)
- 4 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (56 opinii)
- 5 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (98 opinii)
- 6 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (229 opinii)
Unimot dopina przejęcie Lotos Terminale. Przejmuje kontrakty i zakłady Lotosu
Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej. Wcześniej Unimot przejął kolejową spółkę Olavion, kierowaną przez byłego prezesa Lotos Kolej.
Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej
- Na podstawie umowy przyrzeczonej strony zobowiązały się do zawarcia ostatecznej umowy sprzedaży 100 proc. akcji Lotos Terminale SA pod warunkami określonymi w umowie przyrzeczonej, tj. związanymi z nieskorzystaniem z prawa pierwokupu przez uprawnione organy - czytamy w komunikacie.
Z chwilą zawarcia umowy przeniesienia Unimot Investments będzie zobowiązany do zapłaty - wyliczonej według mechanizmów ustalonych w umowie przedwstępnej - należnej ceny w kwocie 450 mln zł.
Terminale paliw przejęta przez Unimot
Zgodnie z umową przedwstępną Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku. Po zakończeniu prowadzonych prac rozwojowych zdolności magazynowe wzrosną do 410 tys. m sześc.
Aktualne ceny paliw w Trójmieście
Kontrakt na dostawy asfaltów przejęty od Lotosu
W ramach transakcji Grupa Unimot przejmie też wydzielone ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym, jak również dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie, dzięki czemu Grupa Unimot stanie się drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w ujęciu wolumenowym.
Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym, gazem ziemnym oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International od 2017 r. rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 8,21 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2021 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-06 12:12
zdrada!!!! (7)
Grupa Lotos zlikwidowana, 50 lat dla Polski, Gdańska i Pomorza, pamiętajmy o tym przy najbliższych wyborach
- 144 24
-
2023-02-07 08:21
POgonimy was na kolejne 4 lata szwaby
- 0 2
-
2023-02-06 23:23
gdzie byłeś i co pisałeś jak Tusk chciał oddać połowę udziałów Lotosu ruskiemu Lukoil (1)
łeb w piasek chowałeś więc teraz m*rda w kubeł zamiast teraz szczekać bo tak ci każą
- 8 16
-
2023-02-07 14:26
Tusk sprzedał zakłady ciech kulczykowi
który to następnie technologie z ciechu do BASFa zarabiając 700% na tym. Zakłady chemiczne ciech były w owym czasie wielkości lotosu. PIS natomiast będzie pamiętany jako ci co sprzedali lotos. Szkoda że większość osób w tym kraju widzi tylko te dwie opcje, no może są jeszcze idioci co wybierają kukiza bo hehe będzie przynajmniej śmiesznie
który to następnie technologie z ciechu do BASFa zarabiając 700% na tym. Zakłady chemiczne ciech były w owym czasie wielkości lotosu. PIS natomiast będzie pamiętany jako ci co sprzedali lotos. Szkoda że większość osób w tym kraju widzi tylko te dwie opcje, no może są jeszcze idioci co wybierają kukiza bo hehe będzie przynajmniej śmiesznie (wcześniej głosowali w ten sposób na palikota). Szkoda że konfederacja ma brauna i korwina bo sporo tam mądrych osób ale niestety ci dwaj panowie sprawiają że odechciewa się komukolwiek na nich głosować.
- 1 3
-
2023-02-06 14:31
Podziękowania musisz słać do Komisji Europejskiej (1)
Ale ona niestety, niczym w Związku Radzieckim nie jest wybierana w żadnych powszechnych wyborach.
- 15 41
-
2023-02-06 15:07
Narracja typowa,wiadomo dla kogo
- 24 9
-
2023-02-06 12:55
Zlikwidowali sobie konkurencję (1)
Dlatego ceny mamy tak wysokie gazu i paliwa. Orlen za to ma rekordowe zyski.
Cena gazu na giełdach rok temu wynosiła: 4,55 natomiast dzisiaj 2,39 Czyli był rok temu 55% droższy ale cena za jaką płacimy obecnie jest dwukrotnie droższa niż rok temu. Z ropą jest podobnie można sprawdzić sobie wykres w google.- 44 6
-
2023-02-06 13:33
Nie przyznawaj się, że jesteś inżynierem...
- 6 22
-
2023-02-07 07:53
Wspólnik Unimot (2)
W KRS zarejestrowanym wspólnikiem jest Unimot SA. Siedziba spółki wygląda jak blaszany barak "pana Kazia". I skąd pieniądze na inwestycje, żeby przejąć Lotos? Czarne, legalne państwowe interesy.
- 15 4
-
2023-02-07 08:43
Poczytaj o
uc energy limited i zemadon.wspólnicy unimotu.Bardzo ciekawe dane z cypryjskiego krs
- 2 1
-
2023-02-07 08:21
Za mały jesteś żeby pytać
- 3 1
-
2023-02-06 23:37
taki ten Lotos kochany, i że aż oh i eh i że żal (2)
a walił tak samo klientów po kieszeni jak ten orlen przez te wszystkie lata swojego istnienia. Konkurencja? hahaha To była dopiero zmowa dwóch gigantów.
- 11 26
-
2023-02-07 09:42
najważniejsze, że dawała schronienie gdańskim synom i córom. Bo oni tacy zdolni by poszli do prywaciarza na zmarnowanie. (1)
- 3 5
-
2023-02-07 14:29
Lotos był także konkurencją dla orlenu
Sprawdź sobie ceny ropy na giełdach rok temu i obecnie i porównaj to z cenami na stacjach to zobaczysz co powoduje brak konkurencji.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.