- 1 300 mln zł wsparcia dla gdańskiej fabryki (107 opinii)
- 2 Jest nowy prezes w spółce Port Gdański Eksploatacja (76 opinii)
- 3 Mamy już 420 ton złota (227 opinii)
- 4 Wraca spór o przetwórnię szkła na Stogach (166 opinii)
- 5 Satoshi Nakamoto - HBO ujawni kim jest twórca Bitcoina i technologii blockchain? (10 opinii)
- 6 Rząd zakłada wzrost cen pądu i gazu (280 opinii)
Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej
Grupa Unimot, niezależny importer paliw w Polsce, podpisała przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego. To firma byłego prezesa Lotos Kolej - Henryka Grucy. Unimot jest jedną z firm, które uczestniczyły w zakupie części spółek Grupy Lotos. Do spółki ma należeć 100 proc. akcji Lotos Terminale oraz zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach.
Orlen przejmuje władzę w Lotos Kolej. Obawy o konsolidację kolejowych spółek
Spółką kieruje były wieloletni prezes Lotos Kolej - Henryk Gruca. W maju 2017 r. Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracił wówczas właśnie prezes Henryk Gruca.
Fabryka na pomorskich torach. Nowy nabytek PPMT
Olavion przejęty przez Unimot
Olavion dysponuje 16 lokomotywami i zatrudnia 69 pracowników, w tym 42 maszynistów. W ciągu całego 2022 r. spółka Olavion przewiozła towary o łącznej masie 1105 tys. ton, a jej roczny potencjał przewozowy szacowany jest na około 1,5 mln ton. Ponadto Olavion zawarł umowy najmu kolejnych 5 nowoczesnych lokomotyw ze spalinowym silnikiem dojazdowym, które zostaną włączone do eksploatacji w drugiej połowie 2023 r., co zwiększy potencjał przewozowy i znacznie poprawi możliwości operacyjne spółki.
Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę
Inwestycje w rozwój transportu kolejowego
- Zgodnie z zapowiedziami intensyfikujemy inwestycje w logistykę, by móc wychodzić naprzeciw potrzebom rynku. Obecnie największym wyzwaniem jest nie tyle dostępność produktu, co możliwość jego szybkiego i efektywnego kosztowo transportu, a ta inwestycja pozwala nam zabezpieczyć ten aspekt działalności biznesowej. W I kwartale 2023 r, dotrą do nas ostatnie partie zakupionych cystern kolejowych, a finalizacja transakcji zakupu spółki Olavion, która dysponuje lokomotywami, odpowiednimi licencjami i posiada wysoko wykwalifikowany personel, pozwoli nam uzupełnić ten łańcuch wartości i wykorzystać efekt synergii - mówi Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot.
Orlen sprzedał spółkę Lotos Biopaliwa. Nabywcą Rossi Biofuel
Lotos terminale w rękach Unimotu
Wcześniej Unimot Investments, spółka z Grupy Unimot, zawarła mowę nabycia 100 proc. akcji spółki Lotos Terminale, obejmującą biznes niezależnego operatora logistycznego oraz produkcji i sprzedaży asfaltów, a także umowę kredytową w zakresie finansowania transakcji. Przedmiotem transakcji jest przede wszystkim przejęcie dziewięciu terminali paliw o łącznej pojemności 350 tys. m.sześc. oraz zakładów produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach. Grupa Unimot chce stać się trzecim graczem na rynku magazynowania paliw oraz drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-11 09:01
(2)
wydaje sie ,ze caly patent na te III RP to rozkradanie majatku prowincji i transfer tegoz do warszawy.W efekcie w tym biednym kiedys mazowieckim miasteczku (bez przemyslu,tradycji naukowych ,technicznych) wyrasta las wiezowcow niczym Chicago.Tymczasem miasta prowincjonalne nie maja kasy nawet na chodniki czy remont kamienic w samych centrach.
- 91 16
-
2023-01-11 16:40
Widziałeś ty kiedyś panoramę Warszawy?
Wieżowców tyle co by na palcach obu rąk policzyć. Gdzie ten las rodem z Chicago?
- 4 0
-
2023-01-11 10:50
to akurat spółka spoza warszawy
1.Siedziba kraj polska, woj. opolskie, powiat strzelecki, gmina zawadzkie, miejsc. zawadzkie
- 10 2
-
2023-01-11 11:44
(17)
Jakby UE nie nakazała sprzedaży części firmy to by nie trzeba nic sprzdawać
- 50 71
-
2023-01-12 00:58
Stworzenie
Mega koncernu energetycznego spowodował że państwo ma monopol na dyktat cen w Polsce i będzie omajtek robił wszystko co mu zleci centrala na Nowogródzkiej.
- 4 2
-
2023-01-11 15:08
cytującklasyka (1)
Gdyby głupota umiała latać, fruwałbyś jak .,.,
- 3 0
-
2023-01-11 15:26
Na szczęście ty już dawno odleciałeś:)
- 0 3
-
2023-01-11 14:53
1209
A kto kazał łączyć te dwie firmy , kto na tym zarobił.
- 6 3
-
2023-01-11 13:27
(3)
I znów piszesz nieprawdę. Unia nic nie nakazała tylko pis tak chciał i takie warunki przedstawili do uni a unia się zgodziła. Kłamstwa udawanie i łubudubu
- 12 8
-
2023-01-11 13:32
(2)
Podaj wiarygodne źródło tej informacji. Wg mojej wiedzy, została w tym wypadku zastosowana zasada antymonopolowa, stąd KE podała takie założenia.
- 6 7
-
2023-01-11 15:02
(1)
Poczytaj sobie trzeba tylko chcieć. Według twojej wiedzy ale sam źródła nie podasz.
Trollowanie ciąg dalszy, rozkaz dostałeś?- 6 3
-
2023-01-11 15:23
Zajrzyj na stronę dot. aktów UE. Wszystko tam masz napisane od a do zet. To chyba nie przekracza twoich możliwości poznawczych, nieprawdaż? Czy dostałeś tylko rozkaz trollowania?:)
- 2 3
-
2023-01-11 12:44
chyba nie rozumiesz sytuacji ze takie rzeczy piszesz (5)
komisja nakazala: bezsensowne, nieracjonalne, nieopłacalne i nonsensowne środki zaradcze dla procesu wchłonięcia LOTOSu do ORLENu. Zrobili to dlatego, ze w przeciwnym wypadku by to nasz rząd uczynił bez tych środków, a tak liczyli ze obajetek sie zastanowi i powie ze to bez sensu... bo to było bez sensu. Nawet obajtek o tym wie, w jednym z
komisja nakazala: bezsensowne, nieracjonalne, nieopłacalne i nonsensowne środki zaradcze dla procesu wchłonięcia LOTOSu do ORLENu. Zrobili to dlatego, ze w przeciwnym wypadku by to nasz rząd uczynił bez tych środków, a tak liczyli ze obajetek sie zastanowi i powie ze to bez sensu... bo to było bez sensu. Nawet obajtek o tym wie, w jednym z wywiadów mówi: "Mówiliście, że to jest nieopłacalne, a ja to i tak zrobiłem" - on sam przyznał, ze to zrobił pomimo nieopłacalności.. po prostu za wszelką cenę. Nikt o zdrowych zmyslach po takich srodkach zaradczych, bo tak sie te wymysly komisji chyba nazywają by się czegoś takiego nie podjął.
- 18 8
-
2023-01-11 12:49
(4)
Ciekawe dlaczego KE chciała zablokować powstanie większego podmiotu gospodarczego w Europie Środkowej? A tak btw. fuzja O-L jest jednym z lepszych posunięć tego niezbyt ogarniętego obozu rządzącego. Z ekonomicznego punktu widzenia.
- 8 25
-
2023-01-11 15:08
Ta fuzja była bez sensu (1)
Dużo lepszą fuzją było robienie dwóch podmiotów, działających na kilku rynkach.
Mogli zrobić dwie bardzo duże grupy: Grupa Lotos była na tyle duża, że sama mogła kupić Energę i PERN. Grupa Orlen zaś mogła kupić PGING i Enea i próbować kupić firmy paliwe w innych krajach. Tworzenie monopolu nigdy nikomu nie wychodzi na dobre. Zaś utworzenieDużo lepszą fuzją było robienie dwóch podmiotów, działających na kilku rynkach.
Mogli zrobić dwie bardzo duże grupy: Grupa Lotos była na tyle duża, że sama mogła kupić Energę i PERN. Grupa Orlen zaś mogła kupić PGING i Enea i próbować kupić firmy paliwe w innych krajach. Tworzenie monopolu nigdy nikomu nie wychodzi na dobre. Zaś utworzenie dupolu, gdzie Państwo i tak w obu miało sporo do powiedzenia to unia nie mogłaby zatrzymać. Ponadto czemu Państwo tak mało grzebie przy PGE, które także ma ogromny kapitał.- 6 3
-
2023-01-11 15:21
Są dwie szkoły, jak to w gospodarce rynkowej. Pytanie, czy w ogóle w PL są potrzebne dwie konkurujące ze sobą grupy, czy jedna większa, konkurująca na rynkach zewnętrznych. Tu ocieramy się po odwieczne pytanie, co było pierwsze, jajko, czy kura?:)
- 3 4
-
2023-01-11 13:05
(1)
jedno z lepszych posunięć? o czym ty piszesz? chyba jeden z lepszych wałków jaki zrobił ten nierząd...
- 23 8
-
2023-01-11 13:12
Czego nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi? Odnoszę wrażenie, że nie masz bladego pojęcia o procesach zachodzących w gospodarce rynkowej.
- 5 7
-
2023-01-11 12:12
gdyby wójt nie kradł (2)
nie pasowałby Naszczalnikowi do zespołu
- 21 12
-
2023-01-11 13:12
Co ukradł? Jak masz dowody to zgłoś do prokuratury, a nie oczerniaj bezpodstawnie.
Stop hejt i mowie nienawiści.- 7 14
-
2023-01-11 12:17
Znowu publicznie popisał się nasz misiowy rozumek:)
- 5 7
-
2023-01-11 11:53
(6)
Byliśmy jedynym krajem po komunistycznym w którym nie było oligarchów, ale budujemy w Polsce Budapeszt, a tam oligarchia prawie taka sama jak w Moskwie.
- 95 28
-
2023-01-12 11:20
nie było oligarchów :v a taki jeden typ gospodarował autostradami, które wybudowało państwo, wcale nie był oligarczą, ot zwykły uczciwy przedsiębiorca rozśmieszaj mnie
- 1 0
-
2023-01-11 15:10
tu bym jednak się nie zgodził
Spój na jednego z naszych Oligarchów czyli Solorza: Polsat, Plus, Netia i jeszcze kilka innych spółek.
- 3 0
-
2023-01-11 12:13
(2)
Mateusz dba o realizacje polityki Władimira. Już jego ojciec chwalił ruską "demokrację"
- 12 13
-
2023-01-11 13:39
Skąd was, trolle, wynajdują? Z neo bolszewickich wykopalisk?
- 3 3
-
2023-01-11 12:16
Ale co to ma wspólnego z fuzją Orlen-Lotos, trolliku?
- 6 11
-
2023-01-11 11:58
Żyjesz od wczoraj? Sprawdź, jak kształtowały się polskie fortuny po 1989 roku i kto brylował?
- 15 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.