- 1 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (151 opinii)
- 2 Płaca minimalna w 2025 r. wyniesie 4666 zł (204 opinie)
- 3 Kiedy możemy wyjść wcześniej z pracy? (30 opinii)
- 4 Amerykański krążownik w Porcie Gdynia (107 opinii)
- 5 Northvolt szuka inwestora i oszczędności (210 opinii)
- 6 Alan Aleksandrowicz w zarządzie BPO (64 opinie)
We wrześniu plany dotyczące dalszych losów Intela
We wrześniu 2024 r. dyrektor generalny Intela Pat Gelsinger ma przedstawić zarządowi firmy plany dotyczące likwidacji nierentownej działalności i reorganizacji wydatków - wynika z informacji agencji Reuters. W planach są zwolnienia kolejnych pracowników. Spekuluje się także o sprzedaży niektórych oddziałów koncernu.
Intel zwolni 15 tys. pracowników. Redukcje ominą Gdańsk?
- Koncern planuje reorganizację i zawieszenie części projektów
- Koncern chce zwolnić tysiące pracowników
Według informacji agencji Reuters Taiwan Semiconductor Manufacturing Co miał wyrazić zainteresowanie odkupieniem pewnych części Intela. Koncern ma rozważać sprzedaż części odpowiedzialnej za programowalne procesory Altery oraz zawieszenie projektu fabryki o wartości 32 mld dolarów w Niemczech.
Koncern planuje reorganizację i zawieszenie części projektów
Wraz z zakładem produkcji wafli krzemowych w Leixlip w Irlandii i zakładem produkcji wafli krzemowych w Magdeburgu w Niemczech oraz największym kampusem R&D Intela w Europie, który znajduje się w Gdańsku, ma tworzyć łańcuch wartości produkcji półprzewodników w Europie. Zakład ma powstać do 2027 r.
Koncern chce zwolnić tysiące pracowników
W sierpniu 2024 r. Intel poinformował, że planuje osiągnąć 10 mld dolarów oszczędności w 2025 r. kosztem redukcji liczby pracowników o ok. 15 tys. stanowisk, czyli. 15 proc. zatrudnionych. Koncern nie informuje, czy zwolnienia obejmą też Polskę.
Nadal nie wiadomo, jakie redukcje obejmą spółki Intela w Gdańsku. Jaką część pracowników obejmie program dobrowolnych odejść i na jakie wsparcie mogą oni liczyć ze strony Intela? Pytane o to biuro prasowe Intela w Polsce twierdzi, że nie dysponuje innymi informacjami poza oficjalnym komunikatem Pata Gelsingera z sierpnia 2024 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-09-03 08:11
(22)
obetną inżynierów w usa i menedżerów z hrami w polsce.
po pierwsze ktoś musi jednak robić żeby menedżer się wyżywił, a o zwolnieniach będą decydować menedżerowie z usa.- 132 12
-
2024-09-03 12:25
programiści też polecą
- 16 1
-
2024-09-03 11:37
To nie tak działa. Intel, jak każda podobna korporacja, działa jednak sensownie w tym aspekcie... (8)
Kolejkę do odstawki tworzą pracownicy na każdym szczeblu według uzyskiwanych w ostatnich latach ocen rocznych (w odwrotnej kolejności oczywiście ;)
- 2 12
-
2024-09-04 11:23
dzila, dzila
Bo w pewnym momencie dochodzisz do punktu gdzie trzeba ciac robola. A skad to wiem? Bo u mnie w korpo polecialo pol zespolu a pracy nie ubylo. No i sie okazuje ze z perspektywy zarzadu zaspol stal sie tak samo wydajny a koszt utrzymania x2 mniejszy. A z perspektywy zespolu? A no kazdy podpiera projekty zeby sie nie przewrocily, wszelkie prace rozwojowe zatrzymane i skupianie sie na stabilizacji. Nowych rzeczy nie dostarczasz, ale zanim ktos sie zorientuje to minie roka albo dwa.
- 1 0
-
2024-09-04 11:13
Oceny roczne w korpo to często ściema.
Na zasadzie lubie, nie lubie.
- 4 0
-
2024-09-03 14:52
To tak nie działa. (2)
Byłem kiedyś w takiej sytuacji, ze myslalem, ze jestem nie do ruszenia. Zaangazowanie, pochwały itp. Jak przyszlo do zwolnień to nikt na to nie patrzal. Do widzenia i tyle. Efekt jest taki, ze na prace patrze zupelnie inaczej. Kasa ma sie zgadzac, zero zaangazowania, wylane i jak cos zmieniam prace.
- 28 1
-
2024-09-03 15:47
Oczywiście jak wyżej ale i taki scenariusz też jak najbardziej. Przy tego rodzaju restrukturyzacjach "lecą" całe działy itd. (1)
- 4 1
-
2024-09-04 08:54
Tak działają korpo...
Podobnie u mojej żony w branży farmaceutycznej. Najpierw nagroda za najlepsze wyniki sprzedaży w całym kraju, a po miesiącu wypowiedzenie wskutek "restrukturyzacji", w trakcie której likwidowano całe działy. Nikt się nawet nie pofatygował, żeby zatrzymać najlepszych i zaproponować przejście do innych działów, o sprawdzeniu np. sytuacji rodzinnej
Podobnie u mojej żony w branży farmaceutycznej. Najpierw nagroda za najlepsze wyniki sprzedaży w całym kraju, a po miesiącu wypowiedzenie wskutek "restrukturyzacji", w trakcie której likwidowano całe działy. Nikt się nawet nie pofatygował, żeby zatrzymać najlepszych i zaproponować przejście do innych działów, o sprawdzeniu np. sytuacji rodzinnej (np. samotny rodzic) nawet nie wspomnę - arkusz w excelu, komenda "usuń wiersze"... i nie ma cię na liście płac. Teraz jest podobno rynek pracownika i pracodawcy płaczą, że pracownicy ich olewają - ale sami do tego doprowadzili. Teraz jest tak - pracodawca z pracownikiem dogadani, umowa przygotowana do podpisu, a pracownik nie przychodzi, bo wczoraj dostał lepszą propozycję... i nie ma skrupułów, bo wie że korpo też potem nie będzie miało.
- 5 0
-
2024-09-03 12:54
Wmawiaj sobie :D
Jak korpo ma zwolnić 15k ludzi to zwolni 15k, choćby miało to robić losowo.- 27 0
-
2024-09-03 12:09
(1)
Jakieś oceny roczne jak w podstawówce.
Za pierwsze miejsce świadectwo z paskiem?- 4 4
-
2024-09-03 17:32
Na podstawie oceny rocznej
przyznawane są podwyżki/awanse/bonusy
- 4 2
-
2024-09-03 09:55
(2)
a czy będą odprawy dla tych co sami się zgloszą do odejścia, tak jak to miało miejsce za ostatnimi zwolnieniami w Intelu? bodajże w 2018 - sporo osób przytuliło roczną pensje i zrobiło sobie wakacje życia zanim przeszli do innych firm
- 6 1
-
2024-09-03 12:54
W 2021 też tak było
- 4 0
-
2024-09-03 10:59
To było w 2016...
... i sami mogli zgłosić się tylko Ci, którym proponowano taką opcję (na podstawie braku zachwycających wyników pracy w badanym okresie w przeszłości). Oczywiście na zasadzie, że mogą otrzymać drugą propozycję już bez wyboru i bez możliwości zrobienia wakacji życia.
- 6 1
-
2024-09-03 09:29
zawsze można pójśc do Sali Medtylacji żeby się wyciszyć wewnętrznie (5)
- 30 3
-
2024-09-03 21:30
(1)
I być bardziej inkluzywny, o diversity nie napomknę
- 6 1
-
2024-09-05 17:25
Od momentu zwolnienia identyfikuję się jako nadal zatrudniony
- 0 0
-
2024-09-03 13:54
lub pograć w pindla pogryzając jabłko (2)
- 3 0
-
2024-09-03 16:12
póki jeszcze są jabłka...
- 3 0
-
2024-09-03 15:55
Albo zagrac z przyjaciółmi na gitarze w Sali Muzycznej
- 5 0
-
2024-09-03 08:18
nie łudź się (2)
przerabiałem temat w innym korpo, po inżynierach też polecą. testerzy ale także deweloperzy w szczególności zagrożeni są ci , którzy nie pracują nad bieżącymi tematami a nad prototypami i rozwiązaniami, których wejście na rynek nie będzie tak szybkie jakby to mogło się wydawać jeszcze ze 2 lata temu (sam sobie dopowiedz jakie to technologie).
- 36 2
-
2024-09-03 14:17
(1)
ej aj?
- 2 3
-
2024-09-04 07:26
juniorzy już nie są potrzebni
bo obecna AI pisze lepiej od nich kod, pewnie za jakieś 2 lata będzie już i lepiej pisać od seniorów.
- 4 3
-
2024-09-03 08:18
Jeśli zawiesili projekt fabryki w Magdeburgu (5)
To nie ma co ogłaszać zawieszenia fabryki pod Wrocławiem, bo te projekty są ze sobą powiązane. Zatem polska fabryka jest zawieszona niejako z automatu.
- 116 10
-
2024-09-03 08:55
Magdeburg nie jest zawieszony (3)
czytamy ze zrozumieniem !!!
- 3 19
-
2024-09-03 14:49
Akurat w tym artykule nie piszą prawdy
Magdaburg jest zawieszony do czasu zakończenia restrukturyzacji i obicia w gorę coraz gorszych wyników finansowych. Akurat tu sie redakcja nie popisała stosując metodę kopuj-wklej.
- 10 0
-
2024-09-03 14:10
Intel nie jest w stanie wybudować obecnie fabryki za kilkadziesiąt miliardów, musi najpierw przejść potężną restrukturyzację
Bez tego nie wytrzyma konkurencji i za kilka lat moloch czeka los IBM. Gelsinger to bardzo inteligentny człowiek. Jest szansa, że uda mu się przekształcić firmę w nowoczesne konsorcjum, ale nie da się tego osiągnąć bez (najpierw) drastycznych cięć kosztów, a co za tym idzie masowych zwolnień i wstrzymania największych inwestycji.
- 4 4
-
2024-09-03 10:00
Jest
tylko że nie ogłosili jeszcze decyzji
- 15 0
-
2024-09-03 08:49
Dokładnie
Jest tak jak piszesz, te dwie fabryki miały być ze sobą sprzężone. Raczej żadna fabryka Intela nie powstanie w PL w najbliższych latach. Może ktoś inny podejmie ten temat.
- 20 1
-
2024-09-03 08:21
Każdy balon kiedyś pęka, IT to najpopularniejszy kierunek studiów czy rozwoju (44)
miało brakować milion specjalistów a tu patrzysz na oferty i wakatów w danej technologii z 50 na cały kraj a chętnych do popularnych firm nawet ponad tysiąc na jedno miejsce :)
Do tego jedyną zaletą pracy w IT były zarobki a z tym też teraz będzie krucho.- 122 61
-
2024-09-03 17:28
It to nie kierunek studiów
A nawet jeśli by był to nie jest najpopularniejszy. Polecam sprawdzić statystyki na uczelniach.
- 8 3
-
2024-09-03 09:14
psy szczekają a karawana jedzie dalej
- 47 6
-
2024-09-03 08:29
(40)
Jedyną zaletą była kasa? Co ty bredzisz, chłopie? Ja np. doceniam fakt, że mogę sobie siedzieć w kapciach cały dzień, nie muszę stać w korkach pół dnia, żeby dojechać do jakiegoś śmiechu wartego biura, nie muszę się ubierać w mundurek czy inny gajer, mam w swoim gabinecie taką wygodę o jakiej większość prezesów ze szklanych biurowców może jedynie
Jedyną zaletą była kasa? Co ty bredzisz, chłopie? Ja np. doceniam fakt, że mogę sobie siedzieć w kapciach cały dzień, nie muszę stać w korkach pół dnia, żeby dojechać do jakiegoś śmiechu wartego biura, nie muszę się ubierać w mundurek czy inny gajer, mam w swoim gabinecie taką wygodę o jakiej większość prezesów ze szklanych biurowców może jedynie pomarzyć. Siedzę sobie przed kompem po 6-7h dziennie, w trakcie dnia wyskoczę pobiegać albo zejdę na dół na siłkę. Mogę swobodnie odprowadzić dzieci do szkoły. Jestem w domu kiedy wracają. W dodatku robię to co lubię i co sprawia mi satysfakcję. I jeszcze mi za to płacą 50k netto miesięcznie. Do tego współpracuję z ludźmi na poziomie i nie muszę się użerać z głąbami, dla których jedynym życiowym osiągnięciem jest wstrzyknięcie botoksu w usta czy gdzieś jeszcze. Masz lepiej? Pochwal się co to za branża.
- 73 58
-
2024-09-04 14:24
to mowiłem ja, autor najlepszego bootcampa IT
pamiętaj, ty też mozesz tyle zarabiać
- 0 0
-
2024-09-03 23:45
Troszkę cię poniosło z zarobkami.
50 koła powiadasz?
Netto?
i siedzisz na rzemiennym portalu gdzie prym wodzi pustak Sven?
Dobry wic.- 16 1
-
2024-09-03 14:17
Z tym że nie każdy lubi siedzieć zamknięty w 4 ścianach własnego domu przez pół życia. Dla mnie to byłby koszmar. (1)
Depresja murowana. Nie każdy musi też stać w korkach co dzień - wiele ludzi ma pracę względnie blisko domu. Ja tam lubię kontakt z ludźmi, lubię też ludzi, z którymi pracuję. Jak mieliśmy w pandemii przymusową pracę zdalną to ja i wielu ludzi z mojego biura wcale aż tak się z tego nie cieszyło. Na dłuższą metę nie byłbym w stanie pracować tak, jak ty, to byłby minus, a nie plus dla mnie.
- 39 9
-
2024-09-03 23:20
I praca zdalna to nie tylko IT tylko generalnie praca biurowa
pracownicy IT nigdy nie mieli monopolu na pracę zdalną, robili w biurach tak samo jak wszyscy inni - z jakimiś tam wyjątkami ale to także dotyczyło innych. Mam znajomych z branży to nawet narzekali, że zawsze muszą być w biurze a handlowcy czy dziennikarze nie.
- 8 1
-
2024-09-03 12:24
(9)
50 k miesięcznie? w żadnej technologi tyle nie placą
- 30 8
-
2024-09-03 14:42
(8)
Owszem, płacą czego jestem najlepszym dowodem. DevOps z 20-letnim doświadczeniem. Chmury, k8s, automatyzacja, wszystko w małym palcu. I tak uważam, że mi mało płacą za to co robię, ale lubię to robić, więc się godzę na taką stawkę.
- 5 26
-
2024-09-04 01:10
większej peesdy nie widziałem
- 5 1
-
2024-09-04 05:29
Jedna z firmą globalnych produkcyjnych
to automatyzacja, nadzór nad procesami wyplat ok 35tys zł. Wyjazd na kilka miesięcy na otwarcie nowych projektów gdzieś w świecie. Słyszałem to od znajomego jakiś czas temu.
____
Z kolei od drugiej osoby, która zna się na oprogramowaniu pewnych central i ma jakieś 7lat doswiadczenia: senior developer I zarobki od 15tys zł na start.- 2 0
-
2024-09-03 19:57
(1)
jak znam branze to taki devops wyciagnie max 30 k na b2b i to jak jest wymiataczem 50 k to chyba jak oszukujesz pracodawce i robisz 2 etat na lewo
- 15 1
-
2024-09-04 19:00
chyba trafiłeś w sednoy, rozgryzłeś typa
znam kolesi, którzy tak ciągną. Z postu na przedsiębiorcę nie wygląda, bo taki nie mógłby sobie pozwolić na siedzenie w chacie w kapciach gdzieś pod miastem. Zwykły "etetowiec" na b2b w dwóch firmach, oczywiście jedna firma o drugiej nic nie wie.
- 2 0
-
2024-09-03 19:41
są lepsze zawody niż IT i znacznie lepiej płatne. Ja pracuję 4tyg (praca) na 4 tygodnie (wolne- tak samo płatne jakbym był w pracy) a kasę o wiele większą ;)
- 3 3
-
2024-09-03 17:59
20 lat temu nie było devops-a. Kebab Ci się przypala!
- 26 0
-
2024-09-03 17:20
Guess what, za parę lat twoja branża umrze a zawodem przyszłości będzie rolnictwo. Pomnijcie moje słowa
- 16 1
-
2024-09-03 16:50
No tak
Admin-piwniczak
- 3 2
-
2024-09-03 09:43
Remontowo -budowlana. (5)
Sztuczna inteligencja jeszcze nie skuje starych kafelek i nie położy nowych. Ale robiącego projekt już zastąpi.
- 29 8
-
2024-09-03 12:20
bańka budowlana też pęka (2)
- 13 5
-
2024-09-03 14:27
tak, architektow powoli zastepuje sztuczna inteligencja (1)
- 5 5
-
2024-09-03 18:25
tak...
To widac szxzegolnie po realizacjach w Gdansku...
Nie dosc ze sztuczna, to jeszcze sterowana przez dewelopera... sic!- 7 0
-
2024-09-03 11:53
Jak w końcu będziemy mieli sztuczną inteligencję - możliwe.
Jak na razie jej nie mamy, a tylko modele do udawania humanistów.
Istotną rzeczą tutaj jest brak definicji sukcesu w humanistycznych dziełach, więc cokolwiek "AI" nie wypluje może być uznane za dobry rezultat.- 7 2
-
2024-09-03 10:54
no juz widze co to za projekt wyjdzie po ai xddd
Szczegolnie w korpo, gdzie rys rysem, a w trakcie wychodzi 20 roznych klod pod nogi- 7 0
-
2024-09-03 08:55
b2b, czyli jesteś pierwszy do odstrzału (1)
przy aktualnej koniunkturze nie przezywczajałbym sie za bardzo do tych kapci
- 26 12
-
2024-09-03 09:01
a co zamierzasz zacząć pisać listy do redakcji?
kupiłeś już znaczki?
- 7 6
-
2024-09-03 08:43
otóż... (4)
ja pracuje w branży obsługi technicznej budynków - fajna, ciekawa praca (dużo zmiennych), miła atmosfera i kontakt z ludźmi (normalnymi) - nie chciałbym siedzieć w domu cały czas. Pomimo niższych zarobków, nie zamieniłbym się ale co kto lubi....
- 28 6
-
2024-09-03 19:10
Nie ma już normalnych ludzi, wszyscy udają albo są rąb...ci na odległość
- 2 1
-
2024-09-03 11:14
A do Twojej pracy też nie każdy się nadaje
ja niestety nie bardzo.
1. fizycznie nie dałabym rady
2. lęki społeczne.
I te problemy dotyczą wielu ludzi w IT (nie wszystkich oczywiście).- 12 0
-
2024-09-03 10:23
kontakt z ludźmi jest najważniejszy
najbardziej lubię ten kontakt w korkach i spojrzenia
- 21 1
-
2024-09-03 10:15
To bardzo ważne robić co się lubi
i jescze na tym zarabiać. Tacy specjaliści sa najlepsi. Praca tylko dla pieniedzy przyspiesza wypalenia i alko i narko
- 13 1
-
2024-09-03 08:42
Te 50 to brutto (12)
Wiec z kapci nie wyskakuj. Jak ustawiles work life balance? Bo jak dzieci wracaja it nadal dziala
- 17 3
-
2024-09-03 14:44
(6)
50k netto, kolego. VAT-u nie liczę, bo jest dla mnie neutralny. A podatku od tego płacę 8,5%. Mam jeszcze inne przychody np. z myjni samoobsługowej czy wynajmu mieszkań, tam są inne stawki podatku, ale nie o tym był komentarz. 50k netto z samego IT wyciągam, z tzw. klikania w klawiaturę.
- 0 14
-
2024-09-03 23:58
to widać, że dużo klikasz w klawiaturę. i to wszystko.
- 1 0
-
2024-09-04 05:34
Z myjni samochodowej
Czyli pochodzisz z okolicy pucka? :-) Dobrze myślę? Na wynajmie nie ma kokosów. Co byś nie zrobił to koszty są spore - obsługa sprzątanie. Juz wynajem w Hiszpanii powoli odchodzi z opłacalności.
- 1 0
-
2024-09-03 17:57
Gratuluje
Ja nawet nie wiem co to 8s costam. Ale odpowiedziales na okolo. Wisi mi czy madz jeden czy sto biznesow. Praca to nie wszystko.
- 3 1
-
2024-09-03 16:47
napisz ludziom że wystawiaasz kilka faktur,
bo ciemny lud przyzwyczajony do UoP i miski ryżu nie wie że można pracować dla kilku kontrahentów...
- 4 1
-
2024-09-03 16:45
i w co inwestujesz kasę? (1)
bo chyba nie przejadasz?
- 1 0
-
2024-09-03 20:16
W emeryturę i kapcie
- 1 0
-
2024-09-03 09:23
(4)
50k to on widzial jak bral kredyt.
- 30 6
-
2024-09-03 14:45
(3)
Oj, piecze kogoś, piecze. Ale to nie moja wina :D Rozchmurz się albo wyjmij kija z tyłka.
- 4 9
-
2024-09-03 16:34
(2)
Dostajesz minusy, bo ludzie nie wierzą, że tak można zarabiać. A drugie minusy bo jesteś pyszałkiem, a tego jeszcze bardziej nie lubią :). Nie bez powodu w PL jest zwyczaj ukrywania zarobków między pracownikami, bo jako naród jesteśmy strasznie zawistni.
- 7 6
-
2024-09-03 16:50
no w PL mówienie że zarabia się ponad 20 k jest wyrazem pyszałkowatości i zarozumialstwa (1)
co innego jak zarabiasz 6k brutto i biadolisz że nie masz na naprawę auta i wgle źle ci się żyje - tu Polacy wykazują pełne zrozumienie i ochoczo z tobą ponarzekają
- 7 3
-
2024-09-04 05:37
Jak kogoś stać to nie kupuje auta
Full leasing łącznie z serwisem. Biednego nie stać na oszczedzanie
- 0 0
-
2024-09-03 08:29
Specjalistów dalej brakuje.
Ciężko jest się wkręcić, bo bootcampy naprodukowały na potęgę juniorów napalonych na przyszłe zyski.
- 34 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.