- 1 Intel wstrzymuje inwestycje w Polsce (84 opinie)
- 2 Wysokie kary za marnowanie żywności (34 opinie)
- 3 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (31 opinii)
- 4 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (56 opinii)
- 5 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (98 opinii)
- 6 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (229 opinii)
Większe statki wejdą do Portu Gdynia
Wejście do Portu Gdynia poszerzono o prawie 40 m
Zakończono przebudowę Północnej Ostrogi Pilotowej w Porcie Gdynia i zyskano prawie 40 m. Dzięki temu do portu będą mogły zawijać większe statki. To nie wszystko. Ta inwestycja poprawi także warunki nawigacyjne w kanale portowym i stan bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych.
Prace na ostrodze polegały na poszerzeniu wejścia pilotowego z istniejącej szerokości ok. 102 m, do szerokości min. 140 m i uzyskaniu głębokości technicznej 16 m. Przebudowa ta stanowi kolejny z etapów i elementów największego zadania inwestycyjnego "Przebudowa Akwenów Wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m".
Kluczowym i najistotniejszym celem tego zadania było umożliwienie zawijania statków do gdyńskiego portu o parametrach Baltimax (czyli m.in. tankowce i kontenerowce, które będą w stanie przepłynąć przez Cieśniny Duńskie) oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych. Wykonane prace umożliwiły bezpieczne wejście do Portu jednostek o długości 400 m i szerokości 56 m. Wejście do gdyńskiego poszerzone zostało o prawie 40 m, co usprawni proces wprowadzania i obracania się statków.
- Wykonano konstrukcję nowej ostrogi z palościanki kombinowanej z palami nośnymi o znacznej średnicy wynoszącej do 1420 mm i dł. do 27,5 m, wypełnionej profilami ścianki szczelnej. W ramach przebudowy wykonano nawierzchnię betonową oraz zamontowano niezbędne wyposażenie hydrotechniczne. Częścią prac w inwestycji było wykonanie wygaszacza falowania, w technologii odwracacza strug połączonego z narzutem kamiennym - poinformowano w komunikacie.
Całkowita wartość robót przy przebudowie Ostrogi Północnej wyniosła 16 mln zł, a czas realizacji inwestycji wynosił 14 miesięcy. Prace wykonała Korporacja Budowlana Doraco.
Zrealizowanie tej inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe portu oraz jego konkurencyjność w rejonie Morza Bałtyckiego i w Korytarzu Bałtyk-Adriatyk Transeuropejskich Sieci Transportowych TEN-T.
- Dostosowujemy jakość infrastruktury do rosnących oczekiwań rynku. Poprzez inwestycje poprawia się pozycja konkurencyjna portu w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki realizowanym inwestycjom wzmacniamy rolę Polski w transeuropejskiej sieci transportowej - mówi Jacek Sadaj, wiceprezes ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Port Gdynia jest też jednym z zaledwie dwóch portów na świecie korzystających z systemu RTK do celów nawigacyjnych zgodnie z wymaganiami międzynarodowych norm IMO i zaleceń IALA. Najdłuższy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do Portu Gdynia - mv "Charlotte Maersk", mierzył prawie 347 m długości i 42,8 m szerokości. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który jest najbezpieczniejszym tego rodzaju narzędziem wykorzystującym najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków na świecie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-17 10:37
Prom (4)
Wielka szkoda, że przy okazji nie reaktywowano promu, który tam kursował przed II W. Ś.
- 33 6
-
2021-06-18 11:53
Prom
O ile mi wiadomo, prom kursował bardzo krótko w latach dwudziestych, gdy budowa portu była jeszcze w powijakach. Pod koniec lat 20 już go nie było i nigdy nie powrócił. Trudno tęsknić dziś do czegoś, czego prawie nikt nie pamięta.
- 3 3
-
2021-06-18 08:25
Prom na Oksywie? lepiej samolot... po stronie Oksywia jest juz lotnisko
Wystarczy zburzyć Śródmieście i tam wybudować pas startowy i będzie szybciej niż promem - proste i genialne.
- 5 6
-
2021-06-17 10:42
Prom do portu Marynarki Wojennej? (1)
to chyba przepustkę trzeba mieć
- 9 5
-
2021-06-17 16:36
no więc, wystarczyło by przez teren trepow i zrobić przejście exterytorialne, choćby i za płotem, jak w Guantanamo, albo Gibraltarze
ale to kraj "totuniedasiępanocku"- 9 2
-
2021-06-19 09:10
Tylko 56 ?? (2)
Dlaczego tylko 56 skoro największe kontenerowce mają ponad 60? Ktoś nie zauważył ?
- 1 2
-
2021-06-20 18:44
szerokosc kadluba (1)
B-max nie przekracza 50m a obrysu - 65m. Inne nie przejda przez Sund.
Wiec nie ma potrzeby...- 2 0
-
2021-06-21 07:52
A na DCT jednak wchodzą :)
- 0 0
-
2021-06-17 14:12
Słabo to widzę... (4)
Przed "Chińczykiem" i BCT korki po 2 km. codziennie już teraz. A co to będzie, jak więcej puszek przypłynie??
- 17 9
-
2021-06-17 17:49
Kolej (1)
tylko na tory
- 5 1
-
2021-06-18 01:32
Mysiu nie da rady
- 3 2
-
2021-06-17 16:48
3 albo i 4km (1)
korka...
- 6 0
-
2021-06-17 19:58
.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.