- 1 Terminal jeszcze nie powstał, a już został wydzierżawiony (23 opinie)
- 2 Morskie połączenie kolejowe z Trójmiasta (54 opinie)
- 3 Szwedzki okręt z wizytą. Tak będą wyglądały nasze "Delfiny" (96 opinii)
- 4 WUŻ wciąż kupuje. Będzie kolejny holownik (52 opinie)
- 5 Znamy oceny policjantów z "WF-u" (112 opinii)
- 6 Reorganizacja i dalsze zwolnienia w Intelu (255 opinii)
Załadunek 120-tonowej konstrukcji z Mostostalu Pomorze
Mostostal Pomorze zakończył realizacje dwóch projektów dla norweskiej firmy Aker Solutions. Na Nabrzeżu Pięciu Gwizdków w gdańskim porcie odbył się załadunek 120-tonowej konstrukcji Northern Lights Subsea.
Northern Light, czyli zorza polarna jest elementem subsea, czyli podwodnej offshorowej konstrukcji morskiej. Został on wykonany łącznie z instalacją wyposażenia, mechanizmów i urządzeń przez Mostostal Pomorze na Nabrzeżu Pięciu Gwizdków.
Northern Light to unikatowy projekt kilku firm: Equinor, Shell i Total. Jego celem jest wykonanie pierwszego na świecie podwodnego magazynu zdolnego do przechowywania CO2, uzyskiwanego z różnych źródeł przemysłowych. Planowany magazyn CO2 będzie usytuowany niedaleko największego norweskiego pola gazowo-naftowego o nazwie Troll, a jego zadaniem będzie znaczne ograniczenie emisji CO2 do atmosfery. Złoże Troll jest zlokalizowane około 80 km od Bergen. Jest to największe złoże gazu w Norwegii, na które przypada jedna trzecia norweskiego wydobycia i 48 proc. zasobów gazowych kraju. Aker Solutions dostarcza sprzęt dla infrastruktury podwodnej dla tego projektu.
Po załadunku projektu Northern Lights z Nabrzeża Pięciu Gwizdków statek udał się bezpośrednio na Nabrzeże Wiślane, gdzie przeprowadzono załadunek kolejnej konstrukcji, tym razem z projektu Troll. Była to również realizacja dla Aker Solutions AS. Firma ta zleciła Mostostalowi wykonanie 200 ton elementów konstrukcji stalowych z projektu Troll Phase 3, podzielonej na trzy sekcje płaskie.
Ten kontrakt jest bardzo prestiżowy, jego zadaniem jest wydłużenie wydobycia ropy i gazu z tego pola o 15-20 lat. Modyfikacja, którą wykonał Mostostal Pomorze jest bardzo istotna dla Equinora, gdyż ma przedłużyć życie platformy.
- Załadunek Northern Lights z uwagi na gabaryty, czyli wysokość całkowitą około 12 m, zaplanowano przy użyciu dźwigu pływającego Maja. Dzięki sprzyjającym warunkom i sprawnie działającej ekipie ludzi, cała operacja włącznie z uzbrojeniem kompletu zawiesi, podniesieniem konstrukcji Northern Lights i umieszczeniem jej w ładowni statku mv Northern Rock trwała ok. trzech godzin. To z uwagi na specyfikę konstrukcji i konieczność wykorzystania kosza do zaczepienia i odczepienia zawiesi na konstrukcji można uznać za nie lada wyczyn. Warto dodać, że w firma Mostostal Pomorze wykonała również montaż i spawanie wszystkich blach stabilizujących konstrukcję na międzypokładzie statku - mówi Sebastian Kosecki, kierownik projektu Northen Lights.
Zarówno Northern Lights, jak i Troll Phase 3 to bardzo specjalistyczne projekty, które wymagały ogromnej precyzji, gdyż dopuszczalna tolerancja tak dużych obiektów wynosi zaledwie 1 mm, a to wymaga doświadczenia i umiejętności.
Miejsca
Opinie (14) 1 zablokowana
-
2019-09-28 10:22
Ciekawe czy w przypadku awari tego magazynu CO2
jak sie to cale co2 ulotni do atmosfery, to czy dotacji nie beda musieli oddac za projekt.
- 12 3
-
2019-09-28 13:49
Było ciężko
Było mi ciężko trochę się spocilem ale dałem sam radę zapakować
Jest moc !!!!- 6 1
-
2019-09-28 14:08
Gaz z Norewgjıı?
Paranoya. Wole gaz z Mary.
Czyzby Grenpeace w tym lapy maccal.- 3 6
-
2019-09-28 16:29
MAJA (1)
Ciekawe, kiedy Maja wyzionie ducha??
- 10 2
-
2019-09-29 08:44
Dzwigi jak ludzie mają długie życie. Będzie żyć kilkadziesiąt lat.
- 1 0
-
2019-09-28 19:03
(2)
Za grube banki projekt a za 23 zl ludzie wykonywali hahahaha
- 16 6
-
2019-09-28 21:47
co chcesz? kto byl blisko pzpr ten kupil kawalek stoczni i troche dzwigow i dzisiaj ma firme
- 5 2
-
2019-09-29 21:36
23 zł brutto czyli na rękę 16 Z haczykiem!!!jest super ha ha ha brawo mostostal plus dla was że jednak ludzie są glupi,a tyle potrzeba monterów,spawaczy i za jakie super pieniadze!
- 1 0
-
2019-09-29 09:24
Polacy jestescie wapaniali.
Ciesze sie ze jestem Polakiem
- 1 0
-
2019-09-30 07:55
ale o czym mowa ? Nic ponad standard , normalna konstrukcja gabarytowa spawana (1)
W skali konstrukcji offshore nawet b.mała.
- 7 1
-
2019-09-30 08:28
Konstrukcja 120 ton - nic nadzwyczajnego
- 1 0
-
2019-09-30 08:54
Co za głupota
Zamiast sadzić drzewa to jakies magazyny na co2
- 5 0
-
2019-09-30 14:28
płaca
widzę ze płacicie 23 pln /godzinę to może chodźcie do mnie dam wam 40 ale nie wiem kiedy zapłacimy bo nie ma nic na koncie
Artur- 0 0
-
2019-10-02 13:05
Dobra robota
Świetna sprawa. Polacy nie mają sobie równych.
P.S. Kto zajmuje się utrzymaniem ruchu w mostostalpomorze ?
Mogę mu zaporponować now, ciekawe rozwiązania z dziedziny podnoszenia.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.